s1d Napisano 23 Maja 2008 Napisano 23 Maja 2008 Witam! To mój pierwszy nie-makrokeszowy amortyzator. Dzisiaj robiąc przed sezonem przegląd + regulację rowerku zauważyłem, że na dole amorka, przy śrubach, jest jakiś olej. Tzn śrubki mokre były. I naszła mnie refleksja - "czemu na forumrowerowe.org nie ma przyklejonego tematu jak dbać o amory?". I tutaj moje pytanie - do jakich czynności powinna się ograniczać obsługa takiego amortyzatora? Samo czyszczenie szmatką? Czy trzeba smarować czy coś? :> Pozdrawiam
QWEY564 Napisano 23 Maja 2008 Napisano 23 Maja 2008 było tego tag dużo że naprawdę ciężko upchnąć całą "wiedzę" do jednego tematu... http://www.forumrowerowe.org/Konserwacja-sprzetu-f30.html
s1d Napisano 23 Maja 2008 Autor Napisano 23 Maja 2008 Heh, okej. Zmuszony byłem kilkadziesiąt tematów oglądnąć, potem popytać wujka google żeby się dowiedzieć dokładnie bez rozkręcania jaki ten amor jest od środka. No i wychodzi jedna z wersji którą znałem - czyszczenie+smarowanie goleni. Dzięki
globus Napisano 13 Kwietnia 2009 Napisano 13 Kwietnia 2009 Witam wszystkch bardzo serdecznie!!! Od niedawna jestem uzytkownikiem tego wspaniałego forum i z góry proszę o wyrozumiałosc . Jakiś czas temu kupiłem rowerek Ktm Knoxville z 2008 roku bardzo fajnie mi sie na nim śmiga i jestem ogólnie bardzo zadowolony z zakupu,ale mam jeden problem nie wiem jak regulować przedni amortyzator w sklepie sprzedawca raz zademonstował jak sie np blokuje ale sie nie przyjrzałem zbyt dokładnie i kupa krece pokretłami na amorze i nic sie nie zmienia i nie moge go zablokowac do jazdy szosowej na przykład .jak ktoś ma opanowana tę prosta czynnosc to bede wdzieczny za rade .Pozdrawiam Piotr ps.Dzieki ulvgar
dlisek Napisano 13 Kwietnia 2009 Napisano 13 Kwietnia 2009 Suntour XCM nie ma blokady. Ma tylko regulacje twardosci czyli naprezenia wwstepnego. Blokade ma XCM LO. Jesli masz tego XCM LO, to blokada znajduje sie w prawej golenie o gory. Przekrecasz w prawo do oporu i powinno byc zablokowane. Z lewej strony masz regulacje twardosci.
globus Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 Dzieki.Własnie o to mi chodziło ,a mam własnie suntour XCM LO mój bład w opisie.Pozdrawiam Piotr
goodshit Napisano 2 Lipca 2009 Napisano 2 Lipca 2009 mam problem. jak wyregulowac normalnego xcm 100mm. chcialbym go usztywnic.
WojtasGCE Napisano 2 Lipca 2009 Napisano 2 Lipca 2009 Na górze obu goleni masz pokrętła. Kręcisz nimi w stronę znaku plus. Amortyzator powinien się "usztywnić". Jeśli pokrętła są już maksymalnie skręcone, a amortyzator mimo to jest dla Ciebie zbyt miękki, pozostaje wymiana sprężyn lub amortyzatora.
skjaatel Napisano 2 Lipca 2009 Napisano 2 Lipca 2009 Albo parę jazd w deszczu ten amor ma mikre uszczelki. A tak poważnie to możesz spytać w jakimś serwisie czy przypadkiem nie mają zbędnych elastomerów do goleni 28 chyba. W ostateczności możesz mnie na PW spytać pewnie mam gdzieś w pracy
kazik9000 Napisano 22 Lipca 2009 Napisano 22 Lipca 2009 witam. wlasnie mam pytanie czy ktos ma te uszczelniacze/zgarniacze/simeringi czy jak to sie nazywa to suntoura XCM, bo troche mi puscil moj amor i mam olej na goleniach jak amor pracuje i troche skrzypiec zaczyna. nigdzie tego dostac nie moge. W sklepie z takimi rzeczami u mnie w Białej Podlaskiej proponowali mi tylko simeringi cisnieniowe, podobne jak siedza w amorach powietrznych ale watpie ze sie to nada. nie wiem czy bedzie jak to zalozyc i czy olej bedzie dobrze zbieralo. moze ktos wie jak mi pomoc?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.