Skocz do zawartości

[Nitowana korba SR Sunotur] Zajechana środkowa zębatka - roznitować?


agenciara

Rekomendowane odpowiedzi

Po szybkiej ponad 500 km wyprawie po powrocie do domu zauważyłam że napęd dostał w kość. Jak to na wyprawie, nie było większych możliwości na czyszczenie napędu.

Trafiło na korbę... no cóż, nie trzeba jakoś szczególnie się przypatrywać, wystarczy tylko depnąć na pedał by zboczyć tego skutki  :)  

Zajechałam środkową zębatkę, korba jest nitowana. Czytałam troszkę o regeneracji, ale nie znalazłam informacji co zrobić z nitowaną korbą? Roznitować i spiłować? Roznitować i wymienić zębatkę (dostanę do tego modelu?  :D )

A może po prostu nie bawić się w ceregiele i wymienić napęd a ten wrzucić do "przyszłej" zimówki?

Generalnie mam miesiąc na dopieszczenie napędu bo czas ruszać na zawody :P

 

P.S. tak się zastanawiam dlaczego akurat zajechałam korbę, a nie kasetę (bo jeszcze jest w miarę), ale podobno SR Sountory tak mają.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi :D

Pozdrawiam!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. tak się zastanawiam dlaczego akurat zajechałam korbę, a nie kasetę (bo jeszcze jest w miarę), ale podobno SR Sountory tak mają.

Nie wiem, czy operacja z wymianą jest warta zachodu, środkowa zębatka kosztuje około 40 PLN, nowa korba SRS około 60, jeżeli chcesz się bawić w roznitowywanie, to na zdrowie i powodzenia, będziesz miał trochę zabawy :)

 

A co do trwałości korb SR Suntoru - w starym rowerze mam korbę, na której zrobiłem kilka tysięcy kilometrów i faktycznie jest już zjechana, ale nadal daje radę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kobita ma pary w nogach aż nad to. Ja miałem też korbę Suntoura przez ok 6k km po czym poszła do kosza, a ty w przez 500 km ją załatwiłaś.

 

Kup Alivio, w pełni rozbieralna w przyszłości będziesz mogła poszczególne blaty wymienić. Niestety jakbyś chciała 3 wymienić to będzie się to równało niemalże z ceną nowej korby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Rycerz korbę Suntoura (również nitowaną) też zajechał w ekspresowym tempie.Tarcze z plasteliny :) . Nie warto zawracać sobie tym głowy - tym bardziej, że i sztywność niemal żadna.

Wymień sobie korbę jak najszybciej, żeby napęd zdążył się zgrać do zawodów :)

Pozdrówko i powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, hehehe tak ku woli wyjaśnień, ja nie zajechałam tej korby "w" 500 kilometrów tylko "po" morderczych 500 kilometrach :)

Korba ma już jakieś 8 tysięcy kilometrów + trenażer mogłam o tym dopisać w pierwszym poście :)

 

Jeżeli chodzi o nitowanie i szlifowanie tej średniej zębatki to CHYBA nie byłoby problemu bo zająłby się tym mój ojciec, który na codzień ma z tym do czynienia w pracy.

 

No to jak już brać korbę to... XT :)  nowy łańcuch też dobrać?

 

Dzięki serdeczne za mnóstwo odpowiedzi!!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę się podpiąć z szybkim pytaniem??

Co lepsze:

http://allegro.pl/item365957970_nowa_korba..._22_czarna.html

http://allegro.pl/item354361725_korba_deor...51_okazja_.html

tak wiem, jedna jest na octalink, druga zintegrowana... zastanawia mnie jednak która będzie lepsza tj wytrzymalsza i sztywniejsza.. ta zintegrowana nie ma pustych ramion?! :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba bardziej chodzi w tym przypadku o wytrzymalosc i sztywnosc suportu a nie samych korb. a tu zintegrowana bedzie lepsza bo ma wieksze lozyska. sztywniejsza tez jest (przesiadlem sie z deorki na octanlinka na gxp i czuc, szczegolnie w jakiejs mietkiej ramie, ja mialem to kiedys w scottcie i roznica byla wyczuwalna). nie pakuj sie w octanlinka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...