verul Napisano 19 Maja 2008 Napisano 19 Maja 2008 Wlasnie zalozylem nowo zakupione kola u Arnika i niestety zaobserwowalem bicie gora dol. Na tylnym kole jest dosc wyrazne i ma gdzies milimetr, na przednim mniej. Na boki nie zaobserwowalem. I teraz pytanie, czy sie tym przejmowac? Centrowac nowe kola czy co z tym robic? Nie ukrywam ze jestem lekko sfrustrowany bo zaplacilem za nie naprawde duzo i takie cos :/ Obrecze XR 4.2d szprychy revo 2.0-1.5 i piasty 240s na 6 srub.
pudeleQ Napisano 19 Maja 2008 Napisano 19 Maja 2008 A może najpierw wypadałoby porozmawiać o tym z Arnikiem? Myślę, że doszlibyście do porozumienia
Ecia Napisano 19 Maja 2008 Napisano 19 Maja 2008 Zwróć jeszcze uwagę, czy to przypadkiem nie jest wina opony. Pozdrówko alternatywne
verul Napisano 19 Maja 2008 Autor Napisano 19 Maja 2008 Nie zalozylem opony. Widze bicie na golej obreczy. Z Arnikiem pogadam ale co mi to da? Jak mam wysylac do niego kola to rownie dobrze moge zaplacic za centrowanie, wyjdzie zapewne podobnie.
Ecia Napisano 19 Maja 2008 Napisano 19 Maja 2008 Jeśli reklamacja będzie zasadna, kasa za wysyłkę do ciebie wróci - a za centrowanie nie zapłacisz. Ja bym pogadała z Arnikiem. Pozdrówko konsumenckie
radomir82 Napisano 19 Maja 2008 Napisano 19 Maja 2008 Ja bym się nie przejmował milimetrem bicia, nie wyczujesz tego podczas jazdy, pozatym niektóre obręcze już takie są, np często spotykałem się z tym w obręczach mavica, widać to bardzo wyraźnie na ściankach bocznych, gdzie pomiędzy płaszczyzną przetoczoną pod hamulec ,a krawędzią obręczy jest naddatek materiału o różnej grubości i widocznie jest to norma fabryczna :-)
hudy Napisano 19 Maja 2008 Napisano 19 Maja 2008 Obręcze Mavic'a często tak mają. Jeśli bicie występuje w miejscu spawu to nic na to nie poradzisz. Składam koła z tensometrem, i mogę bawić się na milion sposobów tak żeby naprężenie szprych było zbalansowane, a bicie będzie. Co ciekawe nawet jak oleję równe naprężenie szprych próbując pozbyć się tego bicia - nie da rady. W składanych przeze mnie ostatnio kołach jest to jakieś 0.75mm na odcinku między dwoma szprychami właśnie przy spawie. Na reszcie obwodu jest ok. Jeśli masz podobne bicie - to nitk nic na to nie poradzi. Większość obręczy tak ma. DT pewnie też.
verul Napisano 19 Maja 2008 Autor Napisano 19 Maja 2008 Fakt, przy spawie najwiecej. Czyli rozumiem ze to wiekszosc obreczy tak ma i w niczym nie bedzie to przeszkadzac?
Arni_King Napisano 19 Maja 2008 Napisano 19 Maja 2008 Jak już to ustaliliśmy- biedny spaw jest winowajcą i jak to ładnie napisał hudy chociażby nie wiem co, to się tego nie zniweluje (niestety DT tez nie jest pozbawione tego "problemu"), ale jak każdy kto ma koła wie, że nie wpływa to na jazdę. Chyba że jest to skok z pół centymetra- wtedy to wina ewidentnie zaplatania. Pozdrowerek ALL
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.