ouzo Napisano 19 Maja 2008 Napisano 19 Maja 2008 W sumie to napisalem juz wszystko w temacie Mam (doslownie tydzien) Level A6 z Torą 318 Solo Air. Zauwazylem 2 rzeczy: - na mojej wadze (69kg) widelec na blokadzie ugina sie jakies 3cm. Powiesil sie na nim moj kolega (90kg) - amor ugial sie dobre 6-7cm. Wiem ze ten amortyzator ma Motion Control, ale nadal mi sie wydaje, ze jak na blokade to stanowczo za duzo. Jest teraz napompowany do 90psi (troszke ponizej rozpiski na goleni). - glowny problem: amortyzator syczy jesli jest mocniej dociskany na blokadzie (bez blokady nie ma takich odglosow). Uprzedzam, ze chodzi tutaj o syczenie podczas wciskania amora, a nie odglosy dochodzace z tlumienia. Dzwiek jest dokladnie taki, jakby wciskac iglice wentyla opony. Czy jest to jakis problem z uszczelkami, czy ten amortyzator po prostu tak sie broni przed uszkodzeniem blokady? sklep (kupowalem przez siec) odsyla do serwisu krossa, serwis do producenta, producent do harfy (serwistanta rock shoxow), a kazdy mowi cos innego. moge oczywiscie wyslac amortyzator na gwarancji, ale to sa co najmniej 2-3 tygodnie w plecy i jeszcze moga mnie obciazyc kosztami jesli nic nie znajda.
tobo Napisano 19 Maja 2008 Napisano 19 Maja 2008 brzmi to tak jakby olej przeciskal sie przez uszzelki blokady, cos jak niedokrecona butelka z napojem gazowanym? prawdopodonie 1) uszkodzona uszczelka 2) zle zalozona fabrycznie uszczelka 3) zle zmontowany tlumik (nie wiem dokladnie jak wyglada - podobne dzwieki wydawal psylo sl przy zle ustawionej blokadzie i minimalnej nieszczelnosci)
ouzo Napisano 19 Maja 2008 Autor Napisano 19 Maja 2008 W sumie mozna to podpiac pod dzwiek otwieranej butelki z gazowanym napojem. Sykniecie jest krotkie (dlugosc zalezy od sily przycisniecia). Czy takie rzeczy da sie zalatwic na gwarancji?
Mod Team bogus Napisano 19 Maja 2008 Mod Team Napisano 19 Maja 2008 Powinni to załatwić bez problemu.
bodziekk Napisano 19 Maja 2008 Napisano 19 Maja 2008 Pike (sprężynowy) też syczy, w zależności od ustawienia Floodgate. Jest to dźwięk oleju przeciskającego się przez tłumik. W Torze nie możesz regulować Floodgate, a blokada nie trzyma sztywno. Jak kolega 90 kg się na nim powiesił, to nie dziwne, że się tyle ugiął. Podczas jazdy przecież amortyzator nie jest obciążony nawet połową ciężaru rowerzysty.
ouzo Napisano 19 Maja 2008 Autor Napisano 19 Maja 2008 Zebysmy sie dobrze zrozumieli, moja Tora dziala nastepujaco: 1. bez blokady a. docisk - totalna cisza b. powrot - albo cisza (niskie tlumienie - kroliczek), albo lanserskie gssssss (wysokie tlumienie - zolwik) 2. z blokada a. docisk, do pewnego miejsca cisza, potem slychac szum/syczenie, dociskam mocno wolno - szumi malo i powoli, docisne energicznie - syczy energicznie, poki pcham - poty syczy b. powrot - cisza
bodziekk Napisano 19 Maja 2008 Napisano 19 Maja 2008 Dobrze się zrozumieliśmy Syczy tłumik i nie ma w tym nic nieprawidłowego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.