Skocz do zawartości

[sztyca] 31.6/400mm


tobo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

rozgłądam się z sztycą podaną w tytule. znalazłem wsporniki ritcheya carbon i alu oraz kcnc.

mógłbym wydać do 400 zł. wspornik NIE MOŻE być krótszy niz 400 mm - tylko ta długość wchodzi w rachubę.

 

sztyce ritcheya odpadają - jakość powłoki anodowanej jest bardzo kiepska. jeśli już to ewentualnie karbonowa lub wersja z powłoką "wet" jesli ktoś moze z doświadczenia podać ze jest ona lepszej jakości niz matowe badziewie.

Napisano

budzet do 400 zl i dlugosc 400 mm lub wiecej to niezmienialne parametry zakupu.

najlepszy stosunek waga/cena ma kcnc scandium - ok 220 gram., zblizony jesc ritchey carbon wcs ale to stówa więcej.

 

http://www.bajkszop.com/index.php?p1916,sz...-pro-lite-400mm

 

ciekawe mocowanie, znośna cena. szkora ze smica nie jest robiona w takim rozmiarze.

ze sztycą 350 mm nie chce ryzykowac.

 

klocka o wadze ok 300 gram to mam - kiepskej jakosci alu ritchey pro.

Napisano

Thomson Masterpice odpada 350 mm najdłuższy, Elitka moze byc ,ale szukaj w raczej w UE( Z wysyłka w 250 zeta powinieneś się wyrobic). Ja sprzedaje 367 mm w takim rozmiarze ale to wykracza poza twoje ramy..

 

Thomson na pewno ma zaletę jest wytrzymały. Zawsze jeszcze w tej cenie zmieścisz się w Easton EC70 nawet z cłem ale z USA.

Napisano

..za 400pln to kupisz topowa sztyce easton ec90..dokladnie 99eu + 5eu przesylka do domu ( http://cgi.ebay.de/Sattelstuetze-Easton-Ca...1QQcmdZViewItem ) ..waga przy 400mm to jakies 200g..normalna cena u nas to grubo powyzej 600pln a nawet gdzies za 900pln widzialem ( http://www.rowery-rybczynski.pl/product_in...roducts_id/1135 )..mysle ze wytrzymalosc/waga jest ok..zreszta wkrotce przetestuje..z masterpieca zrezygnowalem bo mimo ze kultowy to jednak popularny a 200g przy 330mm (27.2) to sporo..KCNC Ti pro lite tez kuszaca propozycja ale chyba nie ma Twojej srednicy..a swoja droga to juz strach jezdzic na takiej (cena/waga)...

Napisano

Ritchey WCS w wersji Wet ma dość delikatny lakier.

Nie mam jeszcze odprysków, ale przy jedynie dwókrotnym włożeniu sztycy do ramy już pojawiły się rysy.

Do tego nie przekonuje mnie jarzmo w tej sztycy.

Nie jest ząbkowane tylko praktycznie gładkie i przez to trzeba mocno dokręcać obie śruby mocujące siodło.

Dokręciłem wg mnie bardzo mocno, a na pierwszym 30cm uskoku podczas zjazdu usłyszałem zgrzyt - przekrzywiło mi się siodło.

 

Wcześniej miałem karbonową sztycę z mocowaniem na jedną śrubę i przez 2 lata ani razu nie poluzowało mi się siodło w żadnych górach.

Ponadto zarysowania na karbonie nie są tak widoczne, jak na sztycy lakierowanej.

Chociaż mam zacisk na imbusa, a nie z dźwignią i raczej nie zmieniam wysokości siodła, co mogłoby powodowac rysowanie sztycy to jednak nie usprawiedliwia to delikatności lakieru.

 

Ten WCS w rozmiarze 31,6/400 waży 260g.

Napisano

Wszystkie wymagane parametry spełnia Race Face Deus XC. Przy średnicy 31.6mm i długości 400mm rzeczywista waga to 242g. Dużym atutem są długie "sanki" (bezpieczne dla lekkich siodełek) i stabilne ustawienie kąta siodła (w odróżnieniu od sztyc Ritchey, gdzie choć nie wiadomo jak mocno skręcać jarzmo przy chwilowym mocniejszym obciążeniu siodła potrafią się przestawić). Niezależna regulacja kata i przesunięcia przód-tył. No i jeszcze możliwość bezpiecznej wymiany śrub jarzma na tytanowe (bezpośrednio na śruby nie działają tak duże siły jak jarzmach jendośrubowych czy z kołyską). Razem z tytanowymi śrubami będzie poniżej 400zł i poniżej 240g.

Napisano

nie mam nic do zarzucenia mocowaniu sztycy ritcheya - u mnie jest wszystko ok, znajomi ktorzy maja szyce r tez nie zglaszali zastrzezen.

240 gram... hm do tego tuning srubkowy a sztyca kcnc wazy mniej za mniejsze pieniądze. poza tym nie wiem czy twr ma takową sztyce :)

Napisano

U mnie się nie sprawdziła, wielu znajomych również miało z nią podobne problemy. Oczywiście część znajomych też nic do niej nie miała. Dla mnie wadą kcnc był brak setbacku. Nie do końca byłem też przekonany do sposobu mocowania siodła wąskimi prętami - mając mniej dostępnych środków czasem lepiej zapłacić trochę więcej i mieć święty spokój :).

Napisano

I masz rację Tobo, ja widziałem złamane EC90 i wypowiedzi ludzi że to raczej do szosowych rowerów... :) jeszcze może EC70 bo ona nie taka wylajtowana...

 

a jeszcze jedna wada EC90 ślizga się w niektórych ramach ale i z E70 miałem ten sam problem, faktem jest Easton kierownice i mostki robi OK (kiery chyba najlepsze na świecie) ale ze sztycami u nich gorzej...

Napisano
dlaczego strach? waga twojego eastona jest proporcjonalna do wagi tego kcnc. a co do jakosci to raczej balbym sie sztycy eastona

 

http://www.mtbr.com/reviews/seatpost/index_E.shtml

 

..gdzie ta proporcjonalnosc??

 

easton ec90 190g/400mm (27.2) = 0,475 (na 1mm -> 0,475g)

 

kcnc ti pro lite 165g/400mm (27.2) = 0,4125

 

sztyca eastona ma 5 lat gwarancji i jest przeznaczona do mtb z kolei kcnc jest wedlug producenta "road" ( http://www.kcnc.com.tw/Web/NewWeb/rdpost.htm )

 

natomiast wiadomo ze thomson jest malo awaryjny ale o to chyba nie trudno przy takiej wadze - wspolczynnik 0,58 (masterpiece) i 0,71 (elite)..

 

ps. cytowanie mtbr troche mija sie z celem skoro ec90 ma tylko dwie recenzje..

..co do slizgania to nie ma problemu..trzeba odpowiednio zamocowac..posmarowac pasta..

..moim zdaniem miedzy kierownica a sztyca nie ma zbytniej roznicy..tym bardziej ze sa z tego samego materialu..nie ma tu zadnej filozofii..

 

http://light-bike.com/forum/album_page.php?pic_id=2908

Napisano

nie cytuje opini o ec 90 tylko ogolnie o sztycach eastona ktore jak widac nie naleza do rewelacyjnych. najwyzsza srednia 3.3 to jak na tak markowego producenta wskazuje na co najwyzej przecietną jakosc produktu.

 

slizganie sie sztycy nie zawsze jest do wyeliminowania - czasami nie pomaga ani smarowanie ani sprawdzenie czy rura podsiodlowa jest dobrze przygotowana ani dobry zacisk pod siodlo. a sztyce karbonowe nie lubia presji.

 

jest sporo sztyc ciezszych lub rownych waga thomsonowi a jednak jakoscia mu nie dorownuja (elite ma najwyzsza ocene srednia sposrod wszystkich sztyc biorac pod uwage ilosc recenzji) wiec waga raczej nie jest wyznacznikiem trwalosci.

 

gdzie przy sc pro lite jest napisane ze jest to sztyca na szose? klikajac w kategorie mtb pojawia sie sc pro lite i w kategorie road. inna rzecz ze nie ma podanej dostępnej dlugosci 400 mm - przynajmniej w opisie pod zdjeciem. ale widoecznie jest dostepna skoro taką mozna kupic u nas. chyba ze nie umiem czytac.

 

poza tym nie mam pewnosci co do normalnej sugerowanej przez producenta ceny ale sztyca eastona ktora proponujesz jet raczej na pewno sporo drozsza od ceny regularnej detalicznej kcnc. a to ze mozna to czy inne cudo wyrwac za jakies tam minimalistyczne pieniadze to inna bajka.

Napisano

..tak zgadz sie sc pro lite jest w obu kategoriach..

..ja pisalem o tej wylajtowanej ti pro lite..

 

..ja tak jak pisalem wybralem ec90..

..zobacze jak sie bedzie sprawowac...

Napisano

gdy kiedys przygladalem sie na allegro wystawionej tam sztycy eastona - najwyzszy model alu - to kuknalem na mtbr.com i bardzo mnie te oceny zestudzily. gdyby ty byl jaks tam przecietniak producent masowki (tak jak ritchey, kalloy czy accent) to bym zrozumial ze moga wypuscic cos lepszego albo gorszego. ale easton ma renome chocby czolowego producenta rur do ram - a to moim zdaniem zobowiazuje.

kupilem ritcheya bo w moim kregu znajomych nikt nie narzekal. cena byla znosna wiec ewentualne problemy moglbym przelknac. ale wydajac 4 stówy to juz dla mnie granica zdrowego rozsadku i wolalbym sie nie przejechac.

Napisano

Co do slizgania się sztycy Eastona to mam wrażenie że powierzchnia zewnętrzna sztycy jest pokryta akurat takim lakierem(utwardzaczem) że stwarzało to problem...

Napisano

..kurcze mam problemy z przelaniem kasy do szwajcarii wiec moze nie bedzie ec90..

 

..pozostaje zatem KCNC Ti Pro Lite ze swoimi 142g..pisza niby ze nadaje sie do MTB ale do 60kg..ale ludzie jezdza jakos...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...