Skocz do zawartości

[rower]Szary pająk by mucher


mucher

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No to może ja się teraz pochwalę tym co tak stopniowo składam - szczerze powiedziawszy wagi całości nie znam, część rzeczy udało mi się zważyć przy okazji montażu. Zresztą, szczerze powiedziawszy, aptekarzem to ja nie jestem i nie będę ;). Ważne, że w porównaniu z poprzednią Koną Kikapu deluxe prowadzi się toto dużo lepiej - co ciekawe, i w górę, i w dół. Choć tak mocno w górę jeszcze go nie wziąłęm (znaczy się, nie wiem jeszcze czy

  • Rama Intense Spider XVP '05 - 2720 g (zważone ze Swingerem 3-Way i zaciskiem siodła)
    Amortyzator Rock Shox Reba '05 - 1650 gram z manetką (zważone)
    Stery - FSA Orbit XL II - 120 gr (z gwiazdką)
     
    Koła:
    Koła DT - Piasty Onyx Disc / Obręcze XR 4.1D / Szprychy Competition - 1910 gram (zważone)
    Dętki - jakieś zwykłe, 130 gram :D
    Opony - Tył Geax Sturdy 630 gr, przód Conti Mountain King Supersonic 2.2 - 480 gram
     
    Hamulce - Hayes Nine, 160 mm (waga nieznana, ale porażająca zapewne). Jak mi kiedyś MBP*) sypnie groszem, to może na coś zmienię.
     
    Napęd:
    Przerzutka tył - Shimano XT - 232 garmy
    Przerzutka przód - Shimano XT - chyba ok. 160 gram
    Łańcuch HG73 - waga nieznana :wub:
    Kaseta XT 11-32 - pewnie gdzieś ok. 250 gram.
    Pedały - Ritchey Logic Pro v2 - ok. 330 gram
    Korby - Shimano LX, pi razy oko jakieś 900 gram :wub:
     
     
    Kokpit:
    Siodełko Fizik Nisene Giro edition TI - jakieś 270 gram
    Sztyca Thomson Elite 31.6 x 410 (gdybym wiedział, że ta rama taka duża, kupiłbym 350-tkę bo spokojnie wystarczyłaby) - 240 gram
    Mostek EA70 110x10 st. (deal roku, kosztował mnie całe 40 zł) - 160 gram
    Kiera EA50 low riser (jakiś dziwny model; rzadko spotykany) - 240 gram
    Gripy Boplight piankowe - 45 gram
    Uchwyty do Polara i do Garmina - cholera wie :yes:
     
    Inne:
    Avid Rollamajig - bo lubię :yes:

Wygląda toto tak: http://picasaweb.google.pl/mucher/Intense/...730458980256594

 

W sumie bike'a udało mi się złożyć za sensowne pieniądze; myślę że w kwocie 6-7 k zamknąłbym się. Biorąc pod uwagę, że cena Spidera u polskiego dystrybutora to prawie 6000 zł, nie jest tak źle. Ale ewentualne sugestie, co by tu jeszcze wymienić, mile widziane. Gdyby go odchudzać, sporo jest do urwania na kołach - z 2 strony choć te moje wagą nie grzeszą, nadrabiają trwałością - po 2 latach i kilkudziesięciu dniach w górach wystarczyło lekko podokręcać nyple palcami - zero bicia itp. Poza tym pewnie wraz ze zużyciem sprzętu będe pewnie wymieniać na nowy.

 

Właściwie przydałoby się coś żeby go ożywić, bo póki co trochę biedaczek szaro-czarny :D

 

*) Matka Boska Pieniężna

Napisano

A ile ta ramka ma skoku? :D

 

Co do wagi - w sumie poważniejszych odchyleń nie ma chyba zbyt dużo...

 

Po 1sze i najważniejsze - dętki jeśli są "jakieś zwykłe" to ważą nie 130 a ok. 210g (popularne Continental AV) i to ZA JEDNĄ - czyli w sumie ponad 400g/2szt. Ultralighty Maxxisa to ok. 250g/obie, a lżej do takiego sprzętu nie ma sensu ryzykować ;)

Łańcuch - ok. 300g (większość łańcuchów tak waży)

Korby - set LXa to 920-950g zależnie od sztuki i modelu - masz 08 ze stalową osią? Bo zdjęcie nie chce mi się powiększyć a na tym nie widać :wub:

 

Gratuluję setu i życzę udanych wypraw! :D

Napisano

Zaraz op zjadą ciebie za złe "napisanie" tematu, lepiej to popraw albo temat trafi do śmietnika ;)

Napisano
A ile ta ramka ma skoku? :D

 

Co do wagi - w sumie poważniejszych odchyleń nie ma chyba zbyt dużo...

 

Po 1sze i najważniejsze - dętki jeśli są "jakieś zwykłe" to ważą nie 130 a ok. 210g (popularne Continental AV) i to ZA JEDNĄ - czyli w sumie ponad 400g/2szt. Ultralighty Maxxisa to ok. 250g/obie, a lżej do takiego sprzętu nie ma sensu ryzykować ;)

Łańcuch - ok. 300g (większość łańcuchów tak waży)

Korby - set LXa to 920-950g zależnie od sztuki i modelu - masz 08 ze stalową osią? Bo zdjęcie nie chce mi się powiększyć a na tym nie widać :yes:

 

Gratuluję setu i życzę udanych wypraw! :D

 

Po kolei:

- 4 cale skoku (zalecany amor 100 mm, ale ja zostawiłem Rebę na 115 mm). Celowałem w coś 115/115 mm, ale to chyba tylko nieprodukowany już Blur Classic (XC niestety odpada bo za mały mógłby być - jest jakieś 7-8 cm mniejszy niż Spider wg danych katalogowych no i ta główka ramy 11 cm - już te 13.5 cm przy L-ce tutaj to lekkie przegięcie - stąd sporo podkładek).

- dętki - wiem, wiem. Nie pamiętam już jakie włożyłem, ale na pewno takie ok. 130 gram (jedna to lekki Geax, druga nawet nie kojarzę). Wiem jak wyglądają takie dwustugramowe Stomile albo Decathlony :wub:. Póki co po jakichś 500 km - głównie w terenie po Jurze nie łapnąłem ani pół snake'a (a zdarzyło się parę razy jechać ścieżką wysypaną przez przedsiębiorczego rolnika gruzem, hehe).

 

- korby - tak to jest, jak się coś waży a nie zapisuje, :>.

 

W sumie trza by rower zważyć w całości, tylko muszę obczaić kto w Krakowie mi to zrobi :wub:. Vario-bike gdzie mi go składali mieli jedynie taką do części.

 

Dzięki!

 

A jak to zrobić? zmienić tytuł (i posta, bo gdzieś tam widzę mi się wątek urwał?

Napisano

Riqar - w tej chwili to ani ty, ani mucher, ani nawet ja (elita nie ma takich uprawnień, sobie nie myślcie że my tu zaraz mamy moc DarthaVadera :D ) nie jesteśmy w stanie tego zrobić.

 

Ale skoro już temat zaczął się rozwijać, to w imieniu muchera bylibyśmy wdzięczni Admin/ModTeam za zmianę tematu na przepisowy w stylu: [rower] Szary pająk by mucher... i tak dalej ;)

Napisano
Riqar - w tej chwili to ani ty, ani mucher, ani nawet ja (...) nie jesteśmy w stanie tego zrobić.

I dlatego też od upomnień jest administracja, o czym wspomniane jest także w regulaminie

temat (łaskawie) poprawiłem ;)

Napisano

A, co do detek to mam 132-gramowe Geaxy :) - przekonalem sie naocznie bo wczoraj zlapalem snake'a uciekajac przed burza.

Napisano
Sztyca Thomson Elite 31.6 x 410 (gdybym wiedział, że ta rama taka duża, kupiłbym 350-tkę bo spokojnie wystarczyłaby) - 240 gram

Nie chcesz jej uciąć, jeśli mówimy o lajtowaniu?

Chociaż to tylko parę gramów zysku, a jakie barbarzyństwo :)

  • 3 miesiące temu...
Napisano

No i właśnie.. odświeżam trochę temat bo MBP groszem sypnęła a i do tego matka korporacja zafundowała wycieczkę za ocean - w związku z czym będzie okazja coś przywieźć. No i prośba o radę- co wg was byłoby do zmiany (jak dla mnie przede wszystkim manetki i hamulce). Myślałem o ew. zmianie kół na coś lżejszego (z 2 strony te DT są całkiem zadowalające jeśli o jakość pracy chodzi).

 

Reba raczej zostaje, wg mnie zmiana na foxy itp nie ma wg mnie za dużego sensu. Być może pedały - bo te ritcheye zaczynają się powoli rozsypywać. Napędu ruszać nie będę, bo świeży.

 

Wracając do hamulców - na razie 2 typy - Formula Oro K24 i Avidy Juicy 7. Coś innego wartego uwagi?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...