mucher Napisano 15 Maja 2008 Napisano 15 Maja 2008 No to może ja się teraz pochwalę tym co tak stopniowo składam - szczerze powiedziawszy wagi całości nie znam, część rzeczy udało mi się zważyć przy okazji montażu. Zresztą, szczerze powiedziawszy, aptekarzem to ja nie jestem i nie będę . Ważne, że w porównaniu z poprzednią Koną Kikapu deluxe prowadzi się toto dużo lepiej - co ciekawe, i w górę, i w dół. Choć tak mocno w górę jeszcze go nie wziąłęm (znaczy się, nie wiem jeszcze czy Rama Intense Spider XVP '05 - 2720 g (zważone ze Swingerem 3-Way i zaciskiem siodła)Amortyzator Rock Shox Reba '05 - 1650 gram z manetką (zważone)Stery - FSA Orbit XL II - 120 gr (z gwiazdką) Koła:Koła DT - Piasty Onyx Disc / Obręcze XR 4.1D / Szprychy Competition - 1910 gram (zważone)Dętki - jakieś zwykłe, 130 gram Opony - Tył Geax Sturdy 630 gr, przód Conti Mountain King Supersonic 2.2 - 480 gram Hamulce - Hayes Nine, 160 mm (waga nieznana, ale porażająca zapewne). Jak mi kiedyś MBP*) sypnie groszem, to może na coś zmienię. Napęd:Przerzutka tył - Shimano XT - 232 garmyPrzerzutka przód - Shimano XT - chyba ok. 160 gramŁańcuch HG73 - waga nieznana Kaseta XT 11-32 - pewnie gdzieś ok. 250 gram.Pedały - Ritchey Logic Pro v2 - ok. 330 gramKorby - Shimano LX, pi razy oko jakieś 900 gram Kokpit:Siodełko Fizik Nisene Giro edition TI - jakieś 270 gramSztyca Thomson Elite 31.6 x 410 (gdybym wiedział, że ta rama taka duża, kupiłbym 350-tkę bo spokojnie wystarczyłaby) - 240 gramMostek EA70 110x10 st. (deal roku, kosztował mnie całe 40 zł) - 160 gramKiera EA50 low riser (jakiś dziwny model; rzadko spotykany) - 240 gramGripy Boplight piankowe - 45 gramUchwyty do Polara i do Garmina - cholera wie Inne: Avid Rollamajig - bo lubię Wygląda toto tak: http://picasaweb.google.pl/mucher/Intense/...730458980256594 W sumie bike'a udało mi się złożyć za sensowne pieniądze; myślę że w kwocie 6-7 k zamknąłbym się. Biorąc pod uwagę, że cena Spidera u polskiego dystrybutora to prawie 6000 zł, nie jest tak źle. Ale ewentualne sugestie, co by tu jeszcze wymienić, mile widziane. Gdyby go odchudzać, sporo jest do urwania na kołach - z 2 strony choć te moje wagą nie grzeszą, nadrabiają trwałością - po 2 latach i kilkudziesięciu dniach w górach wystarczyło lekko podokręcać nyple palcami - zero bicia itp. Poza tym pewnie wraz ze zużyciem sprzętu będe pewnie wymieniać na nowy. Właściwie przydałoby się coś żeby go ożywić, bo póki co trochę biedaczek szaro-czarny *) Matka Boska Pieniężna
MrJ Napisano 15 Maja 2008 Napisano 15 Maja 2008 A ile ta ramka ma skoku? Co do wagi - w sumie poważniejszych odchyleń nie ma chyba zbyt dużo... Po 1sze i najważniejsze - dętki jeśli są "jakieś zwykłe" to ważą nie 130 a ok. 210g (popularne Continental AV) i to ZA JEDNĄ - czyli w sumie ponad 400g/2szt. Ultralighty Maxxisa to ok. 250g/obie, a lżej do takiego sprzętu nie ma sensu ryzykować Łańcuch - ok. 300g (większość łańcuchów tak waży) Korby - set LXa to 920-950g zależnie od sztuki i modelu - masz 08 ze stalową osią? Bo zdjęcie nie chce mi się powiększyć a na tym nie widać Gratuluję setu i życzę udanych wypraw!
Riqar Napisano 15 Maja 2008 Napisano 15 Maja 2008 Zaraz op zjadą ciebie za złe "napisanie" tematu, lepiej to popraw albo temat trafi do śmietnika
mucher Napisano 15 Maja 2008 Autor Napisano 15 Maja 2008 A ile ta ramka ma skoku? Co do wagi - w sumie poważniejszych odchyleń nie ma chyba zbyt dużo... Po 1sze i najważniejsze - dętki jeśli są "jakieś zwykłe" to ważą nie 130 a ok. 210g (popularne Continental AV) i to ZA JEDNĄ - czyli w sumie ponad 400g/2szt. Ultralighty Maxxisa to ok. 250g/obie, a lżej do takiego sprzętu nie ma sensu ryzykować Łańcuch - ok. 300g (większość łańcuchów tak waży) Korby - set LXa to 920-950g zależnie od sztuki i modelu - masz 08 ze stalową osią? Bo zdjęcie nie chce mi się powiększyć a na tym nie widać Gratuluję setu i życzę udanych wypraw! Po kolei: - 4 cale skoku (zalecany amor 100 mm, ale ja zostawiłem Rebę na 115 mm). Celowałem w coś 115/115 mm, ale to chyba tylko nieprodukowany już Blur Classic (XC niestety odpada bo za mały mógłby być - jest jakieś 7-8 cm mniejszy niż Spider wg danych katalogowych no i ta główka ramy 11 cm - już te 13.5 cm przy L-ce tutaj to lekkie przegięcie - stąd sporo podkładek). - dętki - wiem, wiem. Nie pamiętam już jakie włożyłem, ale na pewno takie ok. 130 gram (jedna to lekki Geax, druga nawet nie kojarzę). Wiem jak wyglądają takie dwustugramowe Stomile albo Decathlony . Póki co po jakichś 500 km - głównie w terenie po Jurze nie łapnąłem ani pół snake'a (a zdarzyło się parę razy jechać ścieżką wysypaną przez przedsiębiorczego rolnika gruzem, hehe). - korby - tak to jest, jak się coś waży a nie zapisuje, :>. W sumie trza by rower zważyć w całości, tylko muszę obczaić kto w Krakowie mi to zrobi . Vario-bike gdzie mi go składali mieli jedynie taką do części. Dzięki! A jak to zrobić? zmienić tytuł (i posta, bo gdzieś tam widzę mi się wątek urwał?
MrJ Napisano 15 Maja 2008 Napisano 15 Maja 2008 Riqar - w tej chwili to ani ty, ani mucher, ani nawet ja (elita nie ma takich uprawnień, sobie nie myślcie że my tu zaraz mamy moc DarthaVadera ) nie jesteśmy w stanie tego zrobić. Ale skoro już temat zaczął się rozwijać, to w imieniu muchera bylibyśmy wdzięczni Admin/ModTeam za zmianę tematu na przepisowy w stylu: [rower] Szary pająk by mucher... i tak dalej
Biera Napisano 15 Maja 2008 Napisano 15 Maja 2008 Riqar - w tej chwili to ani ty, ani mucher, ani nawet ja (...) nie jesteśmy w stanie tego zrobić. I dlatego też od upomnień jest administracja, o czym wspomniane jest także w regulaminie temat (łaskawie) poprawiłem
mucher Napisano 17 Maja 2008 Autor Napisano 17 Maja 2008 A, co do detek to mam 132-gramowe Geaxy - przekonalem sie naocznie bo wczoraj zlapalem snake'a uciekajac przed burza.
GdyniaBiker Napisano 20 Maja 2008 Napisano 20 Maja 2008 Sztyca Thomson Elite 31.6 x 410 (gdybym wiedział, że ta rama taka duża, kupiłbym 350-tkę bo spokojnie wystarczyłaby) - 240 gram Nie chcesz jej uciąć, jeśli mówimy o lajtowaniu? Chociaż to tylko parę gramów zysku, a jakie barbarzyństwo
mucher Napisano 11 Września 2008 Autor Napisano 11 Września 2008 No i właśnie.. odświeżam trochę temat bo MBP groszem sypnęła a i do tego matka korporacja zafundowała wycieczkę za ocean - w związku z czym będzie okazja coś przywieźć. No i prośba o radę- co wg was byłoby do zmiany (jak dla mnie przede wszystkim manetki i hamulce). Myślałem o ew. zmianie kół na coś lżejszego (z 2 strony te DT są całkiem zadowalające jeśli o jakość pracy chodzi). Reba raczej zostaje, wg mnie zmiana na foxy itp nie ma wg mnie za dużego sensu. Być może pedały - bo te ritcheye zaczynają się powoli rozsypywać. Napędu ruszać nie będę, bo świeży. Wracając do hamulców - na razie 2 typy - Formula Oro K24 i Avidy Juicy 7. Coś innego wartego uwagi?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.