Skocz do zawartości

[koła] Fulcrum RedMetal5 disc - pytanie do userów


MrJ

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jako że moja szukajka na fr.org od dawna nie działa (nie wiem dlaczego B) ) a "ręcznie" niczego nie znalazłem, muszę założyć nowy temat... jeśli ktoś znajdzie odpowiedni, proszę Adminów o doklejenie posta! :DB):yes:

 

Mam pytania do użytkowników kół Fulcrum RedMetal5 disc - jaka jest ich sztywność (w końcu mają po 24 szprychy), odporność na trudy terenu, realna waga itp. I czy dadzą radę w agressiveXC/AM? Skok roweru 130/120mm, waga bikera z załadunkiem (buty, kask, plecak) ok. 70kg?

 

Bo jeśli będę brał koła pod V-ki, to wybiorę prawdopodobnie zestaw Mavic Crossride, ale jeżeli pod tarcze, lżejsze i tańsze są Fulcrumy... Składaków ogólnie nie chcę, bo w ciągu 4 lat na 5 zaplecionych kompletów nie miałem uwag tylko do jednego... no może poza wagą :P

Gdybym miał szmalec na nieciężkie tarczówki najlepiej z DOTem, to bym się nie zastanawiał, ale jako że fundusze stopniały :( , rama już jest pod V-ki, amorek może być, a zostały mi stare i dobrze działające LXy z równoległym prowadzeniem, to jest dylemat...

 

Proszę o w miarę szybką odpowiedź! I z góry THANX :D

Napisano

:D :D :PPrzeogromniaste THANX :):P:wub:

 

W sumie temat już niepotrzebny... a jeśli tylko przesiądę się w przyszłości na tarcze, to wybór został praktycznie podjęty :D

Napisano

Kto Ci te koła składał, że z 5 kompletów, tylko jeden był w miarę dobry? :| Wyrazy współczucia dla Ciebie z powodu serwisów. Jak to ustaliłem z jednym klientem kupowanie gotowców jest zupełnym bezsensem w porównaniu do możliwości jakie daje składanie kół, ale widać "każda zmora znajdzie swojego amatora", tak więc rynek gotowców na pewno nie umrze ;-) Pozdrowerek ALL ;)

Napisano

W sumie zaplatały mi te zestawy 3 osoby. Tylko do jednego jak napisałem nie miałem uwag, przynajmniej jeśli chodzi o sztywność i odporność na uderzenia, z tym że wtredy koła do XC na wąziutkich obręczach ACE18 ważyły tyle (szprychy 2.0, piasty stare XT) że niektórzy do enduro mają lżejsze :D

 

Policzylem sobie ostatnio wagę i koszty i wyszło mi, że za plusminus 550PLN (cena Fulcrumów na Allegro, w tym przesyłka) NIE złożę kół na tarcze w wadze realnej ok. 1800g o interesującej mnie wytrzymałości. Oczywiście można szukać kompletu nowych XT po przecenie i cieniowanych szprych w cenie zwykłych, ale to bez sensu - zwłaszcza że uznaję tylko maszyny (w tej cenie zostają ostatecznie Novatece, ale wtedy ciężar, a za lżejsze modele Novatec/Dartmoor wydam sporo ponad 300PLN. Fajnie byłoby mieć DT 370/nawet 340, ale zdecydowanie nie ta kasa), a szprych nawet mniej ale grubsze (jak w gotowcach)

 

Gdyby cena kół skoczyla do zwykle spotykanych ok. 650PLN (z przesyłką) to inna sprawa - niemiecki Poison życzy sobie za zestaw DT370disc+Mavic317 ok. 600PLN po obecnym kursie euro, a przesyłka stamtąd to jakieś 30-40zeta. Ale poniżej 600 za wszystko - nie ma szans.

 

Nawrotek napisał mi dłuższą opinię o tych kołach i wg. mnie są one warte uwagi. Wygląd wyglądem (nie ukrywam że pasowałby idealnie), ale przede wszystkim mają być lekkie i wytrzymałe. A te takie według niego są.

 

Zresztą gdyby podążać tym tropem, nikt nie kupowałby SLRów, bo przecież za tę cenę można złożyć koła klasy DT240, które będą nawet lżejsze. Z tym że akurat mój znajomy ma SLRy disc, które zresztą jak tu czytałem mają ograniczenie wagowe bodajże ok. 75kg. On ma 80kg i jeździ takie hardtail XC, że niektórym All-Mountainowcom na fullach mógłby narobić wstydu na trasie :) I specjalnie zapytałem ostatnio o sztywność i jakość tych kół. Złego słowa nie powiedział...

 

Na razie będę męczył komplet Accent-CN-Dartmoor pod V-ki, ale w wypadku przejścia na tarcze - wybieram zestaw Fulcrum + Accent Scraper + tarcze Blade - za hamulce z tymi tarczami u znajomego zapłacę tyle co katalogowo za te hamulce... bez żadnych tarcz. I nie pytajcie o szczegóły, tajemnica zawodowa :)

Napisano
Nawrotek napisał mi dłuższą opinię o tych kołach i wg. mnie są one warte uwagi.

A może by tak opublikować tę opinię? Możliwe, że komuś kto szuka informacji odnośnie tych kół by się ona przydała... (oczywiście za pozwoleniem autora) :)

Napisano

Powiedzmy to tak: koła Fulcrum mają dobre opinie wśród użytkowników, szczególnie szosowe, bo do MTB są dostępne w sumie od niedawna, druga sprawa (która może mieć wpływ na jakość i prestiż) jest taka że Fulcrum należy do Campagnolo, a ci raczej znani są ze świetnej jakości komponentów...

Napisano

Jeśli tylko sam autor, czyli Nawrotek we własnej osobie nie ma nic przeciw, mogę skopiować treść tego priva w ogólnie widoczny post (mam go w Inboxie) - czekam tylko na zgodę :)

Napisano

Oto więc kopia rzeczonego PW od Nawrotka:

 

"Powiem Ci że są zaj*** są mega sztywne (płaskie sprzychy) piasty mają 20mm na łożyskach maszynowych (są grube jak skurczybyk więc śmiem twierdzić że cholernie wytrzymałe ;0 ) obręcze hmmm nie ciąłem ich jeszcze :) Ale są piękne jak dla mnie. Jedyne co szkoda, że nie są to ust, no ale za tą cenę to wiesz :D

 

Z tyłu bębenek cyka jak chris king, koła się kręcą idealnie, dwa razy jechałem z tyłu 10km na szmacie (0,3 bara zostało) i są dalej proste bez milimetra bicia. No i ta liczba szprych wygląda rasowo :D

 

Tylko w wertykalu troche wieśniaki są i musiałem czekać na nie 10 dni kurierem, bo z włoch je ściągali. No i CL mi podesłali, mimo ze na foto było na 6 śrub ale w sumie też trochę moja wina bo nie napisałem ze chcę 6 śrub.

 

Kupuj je, będziesz miał razem ze mną najpiękniejsze koła świata :) (no może poza red metal zero bo one są najpiękniejsze ;) )

 

Za rok do szoski speca też fulcrumy wpakuje"

 

Mamy nadzieję, że się przyda :D

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Jedyny problem jest taki, że te kółka ważą ponad 2kg, a nie poniżej 1,8 ;)

Jakby takie kloce były wiotkie i słabe, to musiałby to być naprawdę "kex".

Gdyby ważyły 1,8 - wtedy naprawdę byłyby zabójcze.

Sam zastanawiam się nad nowymi kółkami - jeśli kasa dopisze...

 

Pytanie co do eksploatacji: Czy ktoś z Was orientuje się, na ile dostępne są i ile kosztują części zamienne, czyli przede wszystkim szprychy do omawianych RM5?

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Testuję koła Fulcrum Red Metal 5 od marca tego roku. Realna ich waga to:

przód: 856 g + zacisk 68 g

tył: 1030 g + zacisk 74 g

razem: 1886 g + zaciski 142 g (2028 g)

Na razie przejechały tylko 3 kkm, w tym 5 błotnych maratonów. Po BM Wrocław i kąpielach błotnych po osie piasty się zaczęły kręcić lekko.

Po 500 km tylna piasta złapała luzy. Skasowałem je dokręcając nakrętkę.

Po kolejnym 1000 km znowu piasta złapała luzy. I teraz znowu ją skręciłem. Zaczęła tez bardzo głośno cykać (głośniej od mojej wcześniejszej DT Hugi). Rozebrałem bębenek, nasmarowałem, nie dało to wiele. W środku było o dziwo czysto, więc uszczelnienie dobre.

Po kolejnych 500 km piasta złapała luzy i ich kasowanie nic nie daje - po każdej jeździe się pojawiają, koło mocno lata.

Łożyska do wymiany, w sklepie z łożyskami NIE DOBIERZE - mają niestandardowy rozmiar (śr. wewn. 19 mm) i u wertykala kosztują 25 zł / szt. (potrzebne 2 szt. - łożyska zewn.).

Po błotnym i wodnym maratonie w Komańczy sprawdziłem jeszcze raz bębenek i łożyska w tylnej piaście - o dziwo czysto, ale łożysko od strony kasety całkowicie się zatarło i nie chciało się kręcić...

Po urwanego xtr-a na maratonie i wpleceniu w szprychy łańcucha, jedna z płaskich szprych mocno się wygięła i koło dostało sporego bicia bocznego. Ze względu na asymetryczny zaplot szprych jest niecentrowalne (zminimalizowanie bicia do 0 jest niemożliwe!)....

Po 3000 km koła przerobiłem na tubeless ściągając oryginalne czerwone opaski i zakładając plastikową opaskę Bontrager'a. Zalałem mleczkiem FRM i założyłem opony Geax Mezcal 1.9 i działa.

 

Ogólnie jak na tą cenę to koła są ok, ale te luzy mnie denerwują. Mega głośne cykanie odstrasza ludzi i koty!

Napisano

No to mnie przeraziłeś trochę, ale widzę w tym realia uczciwego użytkowania.. Niedobrze.

Cykanie jest fajne :D

Ale te łożyska i centrowanie... Luzów nie cierpię, a nie po to szukam "ekonomicznych" kół, żeby potem wspierać dystrybutora rozbójnickimi kosztami łożysk :D Z tarczówkami chyba koło byłoby dostatecznie proste, ale też niefajnie trochę..

Jesteś pewien, że łożyska są tak nietypowe, że w innych sklepach, czy internecie też nie da rady znaleźć?

No to problem kół do ponownego przemyślenia :P

Napisano
Ze względu na asymetryczny zaplot szprych jest niecentrowalne (zminimalizowanie bicia do 0 jest niemożliwe!)....

 

 

Coś lipa masz serwis, mi wycentrowali bez problemu :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...