MrJ Napisano 13 Maja 2008 Napisano 13 Maja 2008 Jako że moja szukajka na fr.org od dawna nie działa (nie wiem dlaczego ) a "ręcznie" niczego nie znalazłem, muszę założyć nowy temat... jeśli ktoś znajdzie odpowiedni, proszę Adminów o doklejenie posta! Mam pytania do użytkowników kół Fulcrum RedMetal5 disc - jaka jest ich sztywność (w końcu mają po 24 szprychy), odporność na trudy terenu, realna waga itp. I czy dadzą radę w agressiveXC/AM? Skok roweru 130/120mm, waga bikera z załadunkiem (buty, kask, plecak) ok. 70kg? Bo jeśli będę brał koła pod V-ki, to wybiorę prawdopodobnie zestaw Mavic Crossride, ale jeżeli pod tarcze, lżejsze i tańsze są Fulcrumy... Składaków ogólnie nie chcę, bo w ciągu 4 lat na 5 zaplecionych kompletów nie miałem uwag tylko do jednego... no może poza wagą Gdybym miał szmalec na nieciężkie tarczówki najlepiej z DOTem, to bym się nie zastanawiał, ale jako że fundusze stopniały , rama już jest pod V-ki, amorek może być, a zostały mi stare i dobrze działające LXy z równoległym prowadzeniem, to jest dylemat... Proszę o w miarę szybką odpowiedź! I z góry THANX
MrJ Napisano 15 Maja 2008 Autor Napisano 15 Maja 2008 :D Przeogromniaste THANX W sumie temat już niepotrzebny... a jeśli tylko przesiądę się w przyszłości na tarcze, to wybór został praktycznie podjęty
Arni_King Napisano 15 Maja 2008 Napisano 15 Maja 2008 Kto Ci te koła składał, że z 5 kompletów, tylko jeden był w miarę dobry? :| Wyrazy współczucia dla Ciebie z powodu serwisów. Jak to ustaliłem z jednym klientem kupowanie gotowców jest zupełnym bezsensem w porównaniu do możliwości jakie daje składanie kół, ale widać "każda zmora znajdzie swojego amatora", tak więc rynek gotowców na pewno nie umrze ;-) Pozdrowerek ALL
MrJ Napisano 16 Maja 2008 Autor Napisano 16 Maja 2008 W sumie zaplatały mi te zestawy 3 osoby. Tylko do jednego jak napisałem nie miałem uwag, przynajmniej jeśli chodzi o sztywność i odporność na uderzenia, z tym że wtredy koła do XC na wąziutkich obręczach ACE18 ważyły tyle (szprychy 2.0, piasty stare XT) że niektórzy do enduro mają lżejsze Policzylem sobie ostatnio wagę i koszty i wyszło mi, że za plusminus 550PLN (cena Fulcrumów na Allegro, w tym przesyłka) NIE złożę kół na tarcze w wadze realnej ok. 1800g o interesującej mnie wytrzymałości. Oczywiście można szukać kompletu nowych XT po przecenie i cieniowanych szprych w cenie zwykłych, ale to bez sensu - zwłaszcza że uznaję tylko maszyny (w tej cenie zostają ostatecznie Novatece, ale wtedy ciężar, a za lżejsze modele Novatec/Dartmoor wydam sporo ponad 300PLN. Fajnie byłoby mieć DT 370/nawet 340, ale zdecydowanie nie ta kasa), a szprych nawet mniej ale grubsze (jak w gotowcach) Gdyby cena kół skoczyla do zwykle spotykanych ok. 650PLN (z przesyłką) to inna sprawa - niemiecki Poison życzy sobie za zestaw DT370disc+Mavic317 ok. 600PLN po obecnym kursie euro, a przesyłka stamtąd to jakieś 30-40zeta. Ale poniżej 600 za wszystko - nie ma szans. Nawrotek napisał mi dłuższą opinię o tych kołach i wg. mnie są one warte uwagi. Wygląd wyglądem (nie ukrywam że pasowałby idealnie), ale przede wszystkim mają być lekkie i wytrzymałe. A te takie według niego są. Zresztą gdyby podążać tym tropem, nikt nie kupowałby SLRów, bo przecież za tę cenę można złożyć koła klasy DT240, które będą nawet lżejsze. Z tym że akurat mój znajomy ma SLRy disc, które zresztą jak tu czytałem mają ograniczenie wagowe bodajże ok. 75kg. On ma 80kg i jeździ takie hardtail XC, że niektórym All-Mountainowcom na fullach mógłby narobić wstydu na trasie I specjalnie zapytałem ostatnio o sztywność i jakość tych kół. Złego słowa nie powiedział... Na razie będę męczył komplet Accent-CN-Dartmoor pod V-ki, ale w wypadku przejścia na tarcze - wybieram zestaw Fulcrum + Accent Scraper + tarcze Blade - za hamulce z tymi tarczami u znajomego zapłacę tyle co katalogowo za te hamulce... bez żadnych tarcz. I nie pytajcie o szczegóły, tajemnica zawodowa
kuczy Napisano 16 Maja 2008 Napisano 16 Maja 2008 Nawrotek napisał mi dłuższą opinię o tych kołach i wg. mnie są one warte uwagi. A może by tak opublikować tę opinię? Możliwe, że komuś kto szuka informacji odnośnie tych kół by się ona przydała... (oczywiście za pozwoleniem autora)
radomir82 Napisano 16 Maja 2008 Napisano 16 Maja 2008 Powiedzmy to tak: koła Fulcrum mają dobre opinie wśród użytkowników, szczególnie szosowe, bo do MTB są dostępne w sumie od niedawna, druga sprawa (która może mieć wpływ na jakość i prestiż) jest taka że Fulcrum należy do Campagnolo, a ci raczej znani są ze świetnej jakości komponentów...
MrJ Napisano 16 Maja 2008 Autor Napisano 16 Maja 2008 Jeśli tylko sam autor, czyli Nawrotek we własnej osobie nie ma nic przeciw, mogę skopiować treść tego priva w ogólnie widoczny post (mam go w Inboxie) - czekam tylko na zgodę
ukaniex Napisano 16 Maja 2008 Napisano 16 Maja 2008 Czekam również gdyż sam się nad nimi zastanawiam!
MrJ Napisano 17 Maja 2008 Autor Napisano 17 Maja 2008 Oto więc kopia rzeczonego PW od Nawrotka: "Powiem Ci że są zaj*** są mega sztywne (płaskie sprzychy) piasty mają 20mm na łożyskach maszynowych (są grube jak skurczybyk więc śmiem twierdzić że cholernie wytrzymałe ;0 ) obręcze hmmm nie ciąłem ich jeszcze Ale są piękne jak dla mnie. Jedyne co szkoda, że nie są to ust, no ale za tą cenę to wiesz Z tyłu bębenek cyka jak chris king, koła się kręcą idealnie, dwa razy jechałem z tyłu 10km na szmacie (0,3 bara zostało) i są dalej proste bez milimetra bicia. No i ta liczba szprych wygląda rasowo Tylko w wertykalu troche wieśniaki są i musiałem czekać na nie 10 dni kurierem, bo z włoch je ściągali. No i CL mi podesłali, mimo ze na foto było na 6 śrub ale w sumie też trochę moja wina bo nie napisałem ze chcę 6 śrub. Kupuj je, będziesz miał razem ze mną najpiękniejsze koła świata (no może poza red metal zero bo one są najpiękniejsze ) Za rok do szoski speca też fulcrumy wpakuje" Mamy nadzieję, że się przyda
szkapa666 Napisano 24 Maja 2008 Napisano 24 Maja 2008 @Nawrotek dzieki! http://allegro.pl/item353937223_kola_fulcr...e_mavic_dt.html to sa te koła tak? w opisie w allegro jest napisane ze sa szosowe;/ koła swietnie beda mi pasowac do rowerku, ten kolor, cena no i jak piszecie sa zaje....cie wytrzymale;) moze mi ktos dac linka do Fulcrum RedMetal 3?
GdyniaBiker Napisano 1 Lipca 2008 Napisano 1 Lipca 2008 Jedyny problem jest taki, że te kółka ważą ponad 2kg, a nie poniżej 1,8 Jakby takie kloce były wiotkie i słabe, to musiałby to być naprawdę "kex". Gdyby ważyły 1,8 - wtedy naprawdę byłyby zabójcze. Sam zastanawiam się nad nowymi kółkami - jeśli kasa dopisze... Pytanie co do eksploatacji: Czy ktoś z Was orientuje się, na ile dostępne są i ile kosztują części zamienne, czyli przede wszystkim szprychy do omawianych RM5?
kamileq Napisano 12 Września 2008 Napisano 12 Września 2008 Testuję koła Fulcrum Red Metal 5 od marca tego roku. Realna ich waga to: przód: 856 g + zacisk 68 g tył: 1030 g + zacisk 74 g razem: 1886 g + zaciski 142 g (2028 g) Na razie przejechały tylko 3 kkm, w tym 5 błotnych maratonów. Po BM Wrocław i kąpielach błotnych po osie piasty się zaczęły kręcić lekko. Po 500 km tylna piasta złapała luzy. Skasowałem je dokręcając nakrętkę. Po kolejnym 1000 km znowu piasta złapała luzy. I teraz znowu ją skręciłem. Zaczęła tez bardzo głośno cykać (głośniej od mojej wcześniejszej DT Hugi). Rozebrałem bębenek, nasmarowałem, nie dało to wiele. W środku było o dziwo czysto, więc uszczelnienie dobre. Po kolejnych 500 km piasta złapała luzy i ich kasowanie nic nie daje - po każdej jeździe się pojawiają, koło mocno lata. Łożyska do wymiany, w sklepie z łożyskami NIE DOBIERZE - mają niestandardowy rozmiar (śr. wewn. 19 mm) i u wertykala kosztują 25 zł / szt. (potrzebne 2 szt. - łożyska zewn.). Po błotnym i wodnym maratonie w Komańczy sprawdziłem jeszcze raz bębenek i łożyska w tylnej piaście - o dziwo czysto, ale łożysko od strony kasety całkowicie się zatarło i nie chciało się kręcić... Po urwanego xtr-a na maratonie i wpleceniu w szprychy łańcucha, jedna z płaskich szprych mocno się wygięła i koło dostało sporego bicia bocznego. Ze względu na asymetryczny zaplot szprych jest niecentrowalne (zminimalizowanie bicia do 0 jest niemożliwe!).... Po 3000 km koła przerobiłem na tubeless ściągając oryginalne czerwone opaski i zakładając plastikową opaskę Bontrager'a. Zalałem mleczkiem FRM i założyłem opony Geax Mezcal 1.9 i działa. Ogólnie jak na tą cenę to koła są ok, ale te luzy mnie denerwują. Mega głośne cykanie odstrasza ludzi i koty!
GdyniaBiker Napisano 15 Września 2008 Napisano 15 Września 2008 No to mnie przeraziłeś trochę, ale widzę w tym realia uczciwego użytkowania.. Niedobrze. Cykanie jest fajne Ale te łożyska i centrowanie... Luzów nie cierpię, a nie po to szukam "ekonomicznych" kół, żeby potem wspierać dystrybutora rozbójnickimi kosztami łożysk Z tarczówkami chyba koło byłoby dostatecznie proste, ale też niefajnie trochę.. Jesteś pewien, że łożyska są tak nietypowe, że w innych sklepach, czy internecie też nie da rady znaleźć? No to problem kół do ponownego przemyślenia
Nawrotek Napisano 15 Września 2008 Napisano 15 Września 2008 Ze względu na asymetryczny zaplot szprych jest niecentrowalne (zminimalizowanie bicia do 0 jest niemożliwe!).... Coś lipa masz serwis, mi wycentrowali bez problemu
madek Napisano 15 Września 2008 Napisano 15 Września 2008 odnosnie lozysk to sa po 15 zł na allegro http://allegro.pl/item427492189_lozysko_do...tb_fulcrum.html ja chce na dniach kupic te kółka, mam nadzieje ze bedzie to jednak dobry zakup
Nawrotek Napisano 15 Września 2008 Napisano 15 Września 2008 będzie Obręcz z przodu wytrzymała zjazd z kalenicy na szmacie Nigdzie się nie powyginała
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.