Skocz do zawartości

[dh/xc] rower dla profesjonalego amatora

Matek

Rekomendowane odpowiedzi

w niedalekiej przyszłości planuję zakup roweru lub też jego poważną modernizację. obecnie mam giant'a boulder'a se, który krótko mówiąc - zestarzał się i nie spełnia moich oczekiwań. planuję zakup roweru całego - lub kupić części i złożyć. wiem, że chce tarcze, przód i tył - pneumatyczne, rama prawdopodobnie hardtail, ale jak będzie jakiś dobry full w przystępnej cenie to nie pogardzę. co zostawie ze starego roweru to: gripy, opony, tylną kasete (shimano lx). mój budżet oscyluje w granicach 2500zł (teoretycznie) jestem raczej kompletnym laikiem więc chciałbym przy okazji się czegoś nauczyć.

hm... ktoś kiedyś napisał że:

"jeżdżenie po lesie i czasem dh? to tak jakbyś szukał dziewczyny do rysowania kredkami i czasem ostrego sexu" B)

(cytat z pamięci)

realnie za 2500 znajdziesz średniej klasy rower do xc. o dh nie masz co marzyć. chociaż w górach będzie sobie radził znakomicie to daaaaaaleko mu bedzie do dh

za 2,5 tysiąca nie kupisz ZADNEGO dobrego fulla nawet do mniej ekstremalnej dyscypliny jaką jest xc. cena takiej zabawki to od 4 tysięcy w góre. na pewno nie jest to jednak rower do dh. dyscyplina ktora jeszcze stosunkowo najblizej jest dh ale wiaze sie tez z normalną jazda w terenie to popularne obecnie enduro - czyli jazda w wymagającym technicznie terenie z dodatkami grawitacyjnymi (skoki). sensowny rower enduro to od mniej wiecej 5 tysięcy - np poison arsen/currare.

rower do xc jest lekki i stosunkiowo delikatny, zabawka do dh ciezka i stabilna by zapewnic jej przezycie w terenie. cechy ktore są wlasciwie nie do polączenia.

są ludzie jezdzący dh na sztywniakach - choc ja tego nie widzę wogole.

jak już nawet kross reklamuje ten rower jako atb to znaczy ze trudno go wykorzystywac do nawet zwyklego xc

za 2500 da sie kupić całkiem przyzwoity rower do xc. ale HT nie full.

co konkretniej na ht?