Skocz do zawartości

[dh/xc] rower dla profesjonalego amatora


Matek

Rekomendowane odpowiedzi

w niedalekiej przyszłości planuję zakup roweru lub też jego poważną modernizację. obecnie mam giant'a boulder'a se, który krótko mówiąc - zestarzał się i nie spełnia moich oczekiwań. planuję zakup roweru całego - lub kupić części i złożyć. wiem, że chce tarcze, przód i tył - pneumatyczne, rama prawdopodobnie hardtail, ale jak będzie jakiś dobry full w przystępnej cenie to nie pogardzę. co zostawie ze starego roweru to: gripy, opony, tylną kasete (shimano lx). mój budżet oscyluje w granicach 2500zł (teoretycznie) jestem raczej kompletnym laikiem więc chciałbym przy okazji się czegoś nauczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... ktoś kiedyś napisał że:

"jeżdżenie po lesie i czasem dh? to tak jakbyś szukał dziewczyny do rysowania kredkami i czasem ostrego sexu" B)

(cytat z pamięci)

 

realnie za 2500 znajdziesz średniej klasy rower do xc. o dh nie masz co marzyć. chociaż w górach będzie sobie radził znakomicie to daaaaaaleko mu bedzie do dh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 2,5 tysiąca nie kupisz ZADNEGO dobrego fulla nawet do mniej ekstremalnej dyscypliny jaką jest xc. cena takiej zabawki to od 4 tysięcy w góre. na pewno nie jest to jednak rower do dh. dyscyplina ktora jeszcze stosunkowo najblizej jest dh ale wiaze sie tez z normalną jazda w terenie to popularne obecnie enduro - czyli jazda w wymagającym technicznie terenie z dodatkami grawitacyjnymi (skoki). sensowny rower enduro to od mniej wiecej 5 tysięcy - np poison arsen/currare.

rower do xc jest lekki i stosunkiowo delikatny, zabawka do dh ciezka i stabilna by zapewnic jej przezycie w terenie. cechy ktore są wlasciwie nie do polączenia.

 

są ludzie jezdzący dh na sztywniakach - choc ja tego nie widzę wogole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już nawet kross reklamuje ten rower jako atb to znaczy ze trudno go wykorzystywac do nawet zwyklego xc

za 2500 da sie kupić całkiem przyzwoity rower do xc. ale HT nie full.

 

 

co konkretniej na ht?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo porzadna zabawka, hl na lozyskach maszynowych. tlumik ma regulacje powrotu i blokade - nawet jesli dziala dosyc przecietnie. brak części no name - te co są są markowe nawet jesli najnizsze modele. duuzo ciekawsza propozycja niz moj pierwszy giant warp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co konkretniej na ht?

http://www.kross.pl/536-g417-k206-level_a6.html

ewentualnie:

http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...id=109&l=pl

ale ten wg mnie juz mniej ciekawy - wprawdzie ma tarcze ale kosztem amora... i to drogim kosztem

to tak na szybko

na allegro są jakieś ktmy ale nieciekawe

 

co do norco

1. to nie rower xc

2. do ceny dolicz cła, koszta wysyłki i inne pierdoły. nawet bez tego wyjdzie koło 3000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 2500zł złożysz sobie fajnego XC [fajny znaczy ,że nie koniecznie z nowych podzespołów!]. A za 4000zł już możesz myśleć o zakupię przyzwoitego Fulla. Ale wiesz co... jeżeli jeździsz XC i chcesz się przerzucić o kilka grzęd :wub: wyżej czyli na DH ,to jesteś już w pełni świadom konsekwencji zjazdu? :D

Może Ci potrzebny po prostu w pełni zawieszony XC a nie od razu czołg do zjazdów? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 2500zł złożysz sobie fajnego XC [fajny znaczy ,że nie koniecznie z nowych podzespołów!]. A za 4000zł już możesz myśleć o zakupię przyzwoitego Fulla. Ale wiesz co... jeżeli jeździsz XC i chcesz się przerzucić o kilka grzęd :( wyżej czyli na DH ,to jesteś już w pełni świadom konsekwencji zjazdu? ;)

Może Ci potrzebny po prostu w pełni zawieszony XC a nie od razu czołg do zjazdów? :D

 

 

chyba tak :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...