szopik Napisano 12 Maja 2008 Udostępnij Napisano 12 Maja 2008 Witam mam pytanko, ponieważ sam sobie rowerek składam z małą pomocą kolegi a jako że jest to mój pierwszy raz czasem zdarzają się problemy, tym razem chodzi o kierownice po wbicu szyszki dość mocną ją przykręciłem zeby nie było żadnych luzów na sterach i mam taki problemik że troszkę ciężko chodzi tzn koła skręcają się same jeżeli rower podniose i przechylę ale nieco topornie i powoli i nie wiem czy za mocno przykręciłem czy może spowodowane jest to tym że niczym nie posmarowałem i nie bardzo wiem co powinienem zrobić ? A może tak powinno zostać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myszek Napisano 12 Maja 2008 Udostępnij Napisano 12 Maja 2008 Troche smaru nie zaszkodzi, a jestem pewien ze za mocno przykreciles kapsel do gwiazdki. Kierownica powinna skrecac lekko, bez zadnych oporów, ale też nie może być luzów bo ci bieżnie padną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 12 Maja 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Maja 2008 Daj smar i lżej przykręć kapsel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myszek Napisano 12 Maja 2008 Udostępnij Napisano 12 Maja 2008 Po co zdublowany post ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KtośTam Napisano 12 Maja 2008 Udostępnij Napisano 12 Maja 2008 (...) tzn koła skręcają się same jeżeli (...) hmmm... koła powiadasz... wszystkie? ciekawy masz rower ;o))) nie wiem czy za mocno przykręciłem czy może spowodowane jest to tym że niczym nie posmarowałem i nie bardzo wiem co powinienem zrobić? ztercjuję posta ;o) owszem, za mocno. można polemizować co jest gorsze, czy za mocne dokręcenie, czy zbyt duży luz. śrubę regulacyjną trzeba dokręcać z wyczuciem, lekko i powoli, aż zniknie wyczuwalny luz boczny rury sterowej. przy tej śrubie nie ma mowy o momencie dokręcenia, tylko o skasowaniu luzów. posmarować trzeba, jeśli kulki lub wałki są na wierzchu (luzem lub w wianku) i nie mają smaru, ale mówienie o "smarowaniu aby się kierownica kręciła" jest nieporozumieniem. [] teoretycznie, po skasowaniu luzu i dokręceniu mostka, śrubę regulacyjną można wykręcić, gwiazdkę wybić, a kapsel wywalić (zyska wagowy!)[/ ] co jakiś czas należy kontrolować luzy, jeśli się pojawią (a stanie się to na pewno), to poluzować mostek i skasować je śrubą steru [] ewentualnie-teoretycznie wbić na nowo gwiazdkę, wkręcic śrubę z kasplem i skasować luz[/ ]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.