Skocz do zawartości

[linki i pancerze] Coś dobrego nie rujnującego budżetu.


Rychlapl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Potrzebuję komplet "olinkowania" , do hamulców V-brake Avid SD7 i przerzutek. Myślę, że to waży wszytko bardo podobnie, więc chodzi o jakość pracy. No i abym nie zbankrutował:D

 

Jest kilka opcji, a zupełnie nie wiem co dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Szimano :D

Mysle, ze w moim rowerze przyszedl juz czas na wymiane linek i pancerzy... :D Kiedys to musialo nastapic...

W sumie to dodatkowy wydatek, no ale chyba niezbedny, jesli chce sie cieszyc z jazdy na rowerze, dlatego zwracam sie z zapytaniem jakie linki polecacie i ile takie ustrojstwo kosztuje? Nie chodzi mi o jakies super wylightowane linki typu Alligator I-Link :)

Po prostu dobra (najlepiej sprawdzona) linka z pancerzem w rozsadnej cenie, ale zeby nie wazyla z kolei pol kilo :P

I jeszcze pytanie, czy takie linki beda dobre tez do V brakeow, czy trzeba kupowac osobno linki i pancerze do hamulcow?

Z gory dziekuje,

Artro

:D

 

P.S

I jeszcze jakies dobre klocuszki do SD7, bo tez sie starly :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co dla ciebie znaczy rozsądna cena za pancerze.

 

to wzgledne pojecie zrelatywizowane przez trwalosc produktu i zadowolenie z jego uzytkowania.

 

wg mnie swietnym produktem jest zestaw gore rideon, w wersji light.

przy dobrym zamontowaniu jest to zestaw dlugowieczny - dziala bezproblemowo i bezserwisowo w kazdych warunkach w kazdej porze roku.

jesli nie zmienisz ramy na wiekszą lub z drastycznie innym prowadzeniem pancerzy to mozna go uzywac kilka lat, BEZ ingerencji w prace.

 

cena ok 150 zl pozwala uzyskac dwa komplety do zamontowania do tylnej przerzutki - bo tam taka precyzja jest przydatna.

 

jesli rozbijesz tą cene na dwa wyjdzie 75 zl - mozesz nabyc zestaw z drugą osobą na spolke - dwie zadowolone osoby gwaranowane :D jesli przeliczysz te 75 zl na powiedzmy 2 lata nieinwestowania w okablowanie to cena miesieczna wyjdzie 3 zl. dwa przecietne batony. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wrzucam zwykle linki stalowki i pancerze z metra ciete :). I tak te dwa razy na sezon trzeba to wymienic, wiec nie ma co w tym elemencie isc w koszty. Zysk wagowy miedzy pancerzem zwyklym i lekkim jest bez znaczenia. No chyba ze ktos walczy o pojedyncze gramy :D.

A linki i pancerze do przerzutek i hamulcow sa oczywiscie inne. Linki hamulcowe sa grubsze i maja inny zaczep, a w pancerzach oplot to sztywna spirala, a nie linki ulozone wzdluznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wrzucam zwykle linki stalowki i pancerze z metra ciete . I tak te dwa razy na sezon trzeba to wymienic, wiec nie ma co w tym elemencie isc w koszty.

Klosiu jak to robisz że jeżdżąc w naszym regionie tak często musisz zmieniać pancerze? Mi te zwykłe z Allegro (25 zł za 5 metrów) wystarczają spokojnie na 2-3 sezony przy przebiegach 10000 km/sezon.

 

I jeszcze jakies dobre klocuszki do SD7, bo tez sie starly

Accent 3-function - tanie, bardzo dobrze hamują i są trwałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebek --> u nas moze nie, chociaz po sezonie juz jest spadek jakosci dzialania tylnej przerzutki. Ale w tym sezonie wymienialem linki i pancerze dwa razy. Maraton w Istebnej zalatwil mi pancerze w ciagu pol godziny, hamulce nie odbijaly, a zeby wrzucic bieg, wylamywalo sie kciuk :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuję zwykłe link nierdzewki i pancerze Accent Supreme.

Podstawą są końcówki pancerzy - Accent z noskiem czyli z 3cm rurką. Na te noski zakładam cieniutką rurkę (może być termokurcz do przewodów) i mam super szczelny system prowadzenia linek.

 

Rurkę zakładam na tych odcinkach, gdzie linka jest "goła" czyli między oczkami w ramie.

 

Mi taki układ wytrzymał cały 2008 rok. Właściwie to wytrzymałby jeszcze dłużej, ale dzisiaj zmieniłem ramę i musiałem kupić wszystko nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrew moglbys zaprezentowac jakies zdjecia? Bo widze, ze pomysl jest cud miod i geniusz zla ;)

Chodzi mi glownie o zdjecia tych noskow z cieniutka rurka

Pomysl prosty i genialny, i na pewno uwzglednie to przy zmianie linek :)

Aha, i jeszcze gdzie mozna dostac takie rurki albo te termokurcze do przewodów? Praktiker/Obi/Castorama/Ikea? Tego typu sklepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sory, że tak późno odpowiadam ale zupełnie zapomniałem o tym temacie.

 

Końcówki "z noskiem" to takie ustrojstwo :

http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=1...p=%&id=1407

 

Pancerz :

http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=1...p=%&id=1340

 

Linka : SZLIFOWANA, inaczej gładzona. W dotyku jak drut, dopiero po blizszym przyjrzeniu się widać, że to splot.

 

Niestety nie mogę zrobić foto.

 

W każdym razie łatwo się domyślić jak to wszystko podłączyć.

]]]]]]]>-----==================-------<[[[[[[[[

 

*rurka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja mam jeszcze kilka pytań.

 

Clark's z porządniejszych "zestawów przerzutkowych" ma dwa: Clim8 i PRE LUBE. Różnią się tym, że CLIM8 jest wytrzymalszy (500godzin), a PRE LUBE ma w linkach smar, który stopniowo się uwalnia. CLIM8 jest droższy, ale nie wiem czemu, skoro pancerz użyty w tym zestawie (ten - tak wnioskuję po opisie) jest tańszy od tego z PRE LUBE. No i dlaczego pancerz nazywa się PRE LUBE, skoro to linka ma ten system?

 

I kwestia Accenta. Czym różnią się Accent Supreme od Accenta Kevlar? Jak z masą i sztywnością? Czy i gdzie można je kupić na miarę (po ile za metr)? Czy Kelvar będzie lepszy od Clark'sa PRE LUBE?

 

Powiedzcie też co myślicie o WEATHER PROOFING KIT Clark'sa. Czy w połączeniu z linką Clark's CLIM8 i Accentem, np. Kevlar stworzą dobry, szczelny system? Czy może macie za tę cenę coś lepszego (do przerzutek)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem pancerze accent supreme i końcówki z noskiem, ale w sklepie nie było accentów tylko jagwire, które mają trochę większą średnicę niż pancerz. Macie pomysł jak uszczelnić połączenie pancerza z końcówką? Bo bez tego chyba wszelkie zabiegi z rurkami termokurczliwymi będą bez celowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio zmieniłem wszystkie pancerze na Accent Supreme i mam oryginalne końcówki, które też są lekko luźne. W sumie, to nie mam uszczelnień, więc nie musiałem się bawić w ich mocowanie ale myślę ze cienki pasek taśmy izolacyjnej na pancerz i nakręcić końcówkę? Taśma izolacyjna jest elastyczna, a więc odporna na na zmienne warunki i powinna się dobrze dostosować ni i przede wszystkim ma mocny klej przez co nie będzie się ślizgać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...