Skocz do zawartości

[koła] treking do 170 zł


borekd

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

jakie w miarę lekkie ale wytrzymałe koło tylnie wybrać do trekingu? waga moja to nie całe 100kg, a do tego sakwy....

limit 170 zł (ewentualnie 200...)

Napisano

Cienka sprawa borekd. Na tym forum trekkingi ze swoimi kołami, amortyzatorami i ramami to niszowe zagadnienie. Nie oczekuj więc wielu porad.

Jeżdżę crossem Meridy. Z upodobaniem odchudzam swój rower według możliwości, chęci i potrzeb. Podam ci mój przykład. Ważąc w tej chwili 94kg koło tylne mam złożone tak:

Piasta XT 32 otw. 434g z zaciskiem. Dałem za nią 170pln

Szprychy DT Swiss Competition 2.0-1.8-2.0 210g za 112pln

Nyple DT standard brass 2.0x12 35g w komplecie ze szprychami.

Obręcz Alexrims Ace 18 28" 512g za 79pln

Opaska Schwalbe 28" 14g

Dętka Vittoria Ultralite 700x30/38c 118g za 20pln

Opony według uznania. Ja używam Schwalbe CX Comp 700x35C 468g za 30 czy 35pln/szt. Są z bardzo miękkiej gumy bo ta z tyłu starcza na około 1500km.

Z obręczy nie jestem zbyt zadowolony bo łatwo ją uszkodzić przy nieumiejętnej jeździe ale lżejszej i mocniejszej jednocześnie nie znalazłem i mam co mam. Nie jest droga więc sie nie przejmuję :) Poza tym obręcz wytrzymuje asfalt i leśne drogi z dodatkowym balastem w sakwach i na plecach około 15-20kg.

Wprawdzie przekracza to wszystko budżet 200pln ale odpowiednio modyfikując podzespoły(choćby inna tańsza piasta i szprychy) pewnie można się zmieścić w tym przedziale. A może po prostu poszukaj używanych kół. Mam nadzieję że odrobinę ci pomogłem.

Napisano

Może by np taki zestaw:

-obręcz Alexrims DH19: http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=4229

-szprychy DT champion: http://arnik.freshsite.pl/product_info.php?products_id=2521

-i piasty Boplight Pro: http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3445 lub bardziej budżetowy Novatec: http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=2734

 

Myślę że to optymalny zestaw w tej cenie, możesz ewentualnie wybrac piastę Shimano LX

 

Sam mam zestaw Novatec, DT Champion i Mavic A319 i nie narzekam:)

Napisano

a gdybym użył uzywanej obreczy ace18? bo taka mam teraz, z tym ze na szprychcach noname i piascie joytecha (czyli szajstwo...)

 

opona juz jest, i nie wchodzi do tego budzetu > schwalbe marathon 700x35c

Napisano

Jeżeli chcesz mieć święty spokój, to obręcz DH19, piasta LX i szprychy Champion. Taki zestaw będzie wytrzymalszy od ACE18. Pozdrowerek ALL :)

Napisano

Ja co prawda nie ważę za dużo, ale czasami zdarza się jazda w bardzo trudnym terenie i koła dostają niezłe cięgi - osobiście polecam zaplot na 36. Różnica w wadze nie jest aż tak duża, więc o ile waga nie odgrywa kluczowej roli, a istnieje możliwość uszkodzenia koła (ciężar,ostra jazda po kamulcach), to chyba lepiej postawić na solidniejszą konstrukcję.

Napisano

W zupełności wystarczą 32 szprychy przy zaplocie na trzy krzyże. Przecież jeździsz z sakwami a nie po korzeniach i w kamieniołomach ;)

Piszę o 32 szprychach bo sam na tylu jeżdżę (tył i przód) a zaplecione są na dwa krzyże. Jak mi się zdaje, to rower do podróży a nie na zawody :)

Tak jak pisałem wcześniej, nawet jak piszesz o trekkingu czy crossie, to ludziska traktują cię jak zawodnika XC. Hehehe

Napisano

Sorry ale do trekinga to kółko szczególnie tylne zrobiłbym mocne

Propozycja Arnika jest bardzo sensowna

Piasta LX - bo mocna dobrze i dokładnie wykonana. Żadnego zbędnego lightowania kosztem wytrzymałości

szprychy DT champion dobre mocne i niedrogie

obręcz seria DH jest sprawdzona z tym że ja preferował bym DH 22

Wybrał bym opcję 36 szprych i zaplot trzy lub cztery krzyże

to jest mocne koło za rozsądną cenę

Napisano

Generalnie piasty shimano różnią się od siebie tylko lightowaniem korpusu i bębenka, polerowaniem (lub tez nie) bieżni łożysk, zapadkami w bębenku i tyle. Jeżeli chodzi o zaplot, to 3X w zupełności wystarczają, a jak się zastanawiasz dlaczego, to na forum jest multum wątków, które już to przerabiały.

A co do DH22- Amoniak o ile się nie mylę, to nie ma DH22 28", chyba że o czymś nie wiem :wub: Pozdrówko ALL :)

 

PS: Nie ma żadnej różnicy między 32, a 36 otworami póki koło jest dobrze zaplatane.

Napisano

Rzeczywiście walnąłem tak sobie nie sprawdzając. Skoro jest DH 18 w rozmiarze 622 to pewnie jest i DH 22 :)

 

Moje spostrzeżenia.

3 i 4 krzyże

3 są chyba najbardziej optymalnym zaplotem gdyż przy 4 szprychy już za bardzo zaczynają się kłaść po kołnierzu piasty.

32-36 szprych w wylightowanym kółku można nawet pokusić się o mniejszą liczbę szprych. W rowerach szosowych bardzo często stosuje się na przód i tył koła o różnej ilości szprych. Na przód idą z mniejszą ilością. Natomiast do koła roweru wyprawowego zastosował bym 36. Treking gotowy do jazdy z naładowanymi sakwami potrafi ważyć i 70 kg. Z czego gro masy przypada na tylną oś. Do tego dochodzi jeszcze biker. Pozycja na rowerze wyprawowym jest bardziej wyprostowana - prawie krzesełkowa. Co też ma wpływ na obciążenie tylnego koła. Dlatego tu bym dał 36 szprych i dobre sprawdzone komponenty.

Właściwe naciągnięcie szprych - bNAJWAŻNIEJSZE. Szprychy nie mogą być za luźnie ani naciągnięte zbyt mocno

W naciąganiu tkwi cała filozofia dobrego koła. Tu liczy się doświadczenie zaplatacza. Kółka sobie sobie sam zaplatam. na początku moje kółka nie były :wub: rewelacyjne :) Były bo były. Szprychy naciągnięte zbyt słabo strzelały, naciągnięte zbyt mocno też strzelały. Tak że kółko do trekinga dałbym do zaplecenia komuś z DUŻYM doświadczeniem.

Komuś takiemu jak Arnik.

Napisano

borekd

Deore sobie daruj, miałem i niedawno jej podziękowałem, beznadziejnie uszczelniona, co chwile miałem z nią jakieś probolemy.

LX ma trochę inną kostrukcję uszczelki w od strony bębenka, a z drugiej strony dodatkową uszczelką, więc powinna być lepsza.

Napisano

Amoniak dzięki za słowa uznania ;-)

Odnośnie piast- rzeczywiście LX to już dobra piasta i od niej co najmniej trzeba by zacząć myśląc o dobrych kołach. Co do zaplatania, to jednak zostałbym przy 2X, ponieważ koło nie będzie pracowało tak jak w XC dlatego lepiej wziąć 32 szprychy i zapleść na 2X, to usztywni koło. Oczywiście najlepiej zapleść na championach, bo w sumie tylko te szprychy poleciłbym do mocnego koła. Co do nypli, to zastanów się, czy chcesz odchudzić koło, bo tylko do tego służą aluminiowe nyple i osobiście przyznaję, że lepiej zaplata się na mosiężnych. Pozdrówko ALL ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...