borekd Napisano 4 Maja 2008 Napisano 4 Maja 2008 jakie w miarę lekkie ale wytrzymałe koło tylnie wybrać do trekingu? waga moja to nie całe 100kg, a do tego sakwy.... limit 170 zł (ewentualnie 200...)
celofan Napisano 4 Maja 2008 Napisano 4 Maja 2008 Cienka sprawa borekd. Na tym forum trekkingi ze swoimi kołami, amortyzatorami i ramami to niszowe zagadnienie. Nie oczekuj więc wielu porad. Jeżdżę crossem Meridy. Z upodobaniem odchudzam swój rower według możliwości, chęci i potrzeb. Podam ci mój przykład. Ważąc w tej chwili 94kg koło tylne mam złożone tak: Piasta XT 32 otw. 434g z zaciskiem. Dałem za nią 170pln Szprychy DT Swiss Competition 2.0-1.8-2.0 210g za 112pln Nyple DT standard brass 2.0x12 35g w komplecie ze szprychami. Obręcz Alexrims Ace 18 28" 512g za 79pln Opaska Schwalbe 28" 14g Dętka Vittoria Ultralite 700x30/38c 118g za 20pln Opony według uznania. Ja używam Schwalbe CX Comp 700x35C 468g za 30 czy 35pln/szt. Są z bardzo miękkiej gumy bo ta z tyłu starcza na około 1500km. Z obręczy nie jestem zbyt zadowolony bo łatwo ją uszkodzić przy nieumiejętnej jeździe ale lżejszej i mocniejszej jednocześnie nie znalazłem i mam co mam. Nie jest droga więc sie nie przejmuję Poza tym obręcz wytrzymuje asfalt i leśne drogi z dodatkowym balastem w sakwach i na plecach około 15-20kg. Wprawdzie przekracza to wszystko budżet 200pln ale odpowiednio modyfikując podzespoły(choćby inna tańsza piasta i szprychy) pewnie można się zmieścić w tym przedziale. A może po prostu poszukaj używanych kół. Mam nadzieję że odrobinę ci pomogłem.
jarek82 Napisano 4 Maja 2008 Napisano 4 Maja 2008 Może by np taki zestaw: -obręcz Alexrims DH19: http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=4229 -szprychy DT champion: http://arnik.freshsite.pl/product_info.php?products_id=2521 -i piasty Boplight Pro: http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3445 lub bardziej budżetowy Novatec: http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=2734 Myślę że to optymalny zestaw w tej cenie, możesz ewentualnie wybrac piastę Shimano LX Sam mam zestaw Novatec, DT Champion i Mavic A319 i nie narzekam:)
borekd Napisano 5 Maja 2008 Autor Napisano 5 Maja 2008 a gdybym użył uzywanej obreczy ace18? bo taka mam teraz, z tym ze na szprychcach noname i piascie joytecha (czyli szajstwo...) opona juz jest, i nie wchodzi do tego budzetu > schwalbe marathon 700x35c
Arni_King Napisano 5 Maja 2008 Napisano 5 Maja 2008 Jeżeli chcesz mieć święty spokój, to obręcz DH19, piasta LX i szprychy Champion. Taki zestaw będzie wytrzymalszy od ACE18. Pozdrowerek ALL
Xellon Napisano 5 Maja 2008 Napisano 5 Maja 2008 Przy tej wadze DH19 będzie lepszym wyborem Polecam Dobra obręcz
borekd Napisano 5 Maja 2008 Autor Napisano 5 Maja 2008 wierze na słowo ale czym one własciwie sie różnią?? wytłumaczcie... no i jakiego zaplotu użyć?
wuju Napisano 5 Maja 2008 Napisano 5 Maja 2008 Ja co prawda nie ważę za dużo, ale czasami zdarza się jazda w bardzo trudnym terenie i koła dostają niezłe cięgi - osobiście polecam zaplot na 36. Różnica w wadze nie jest aż tak duża, więc o ile waga nie odgrywa kluczowej roli, a istnieje możliwość uszkodzenia koła (ciężar,ostra jazda po kamulcach), to chyba lepiej postawić na solidniejszą konstrukcję.
celofan Napisano 5 Maja 2008 Napisano 5 Maja 2008 W zupełności wystarczą 32 szprychy przy zaplocie na trzy krzyże. Przecież jeździsz z sakwami a nie po korzeniach i w kamieniołomach Piszę o 32 szprychach bo sam na tylu jeżdżę (tył i przód) a zaplecione są na dwa krzyże. Jak mi się zdaje, to rower do podróży a nie na zawody Tak jak pisałem wcześniej, nawet jak piszesz o trekkingu czy crossie, to ludziska traktują cię jak zawodnika XC. Hehehe
amoniak Napisano 5 Maja 2008 Napisano 5 Maja 2008 Sorry ale do trekinga to kółko szczególnie tylne zrobiłbym mocne Propozycja Arnika jest bardzo sensowna Piasta LX - bo mocna dobrze i dokładnie wykonana. Żadnego zbędnego lightowania kosztem wytrzymałości szprychy DT champion dobre mocne i niedrogie obręcz seria DH jest sprawdzona z tym że ja preferował bym DH 22 Wybrał bym opcję 36 szprych i zaplot trzy lub cztery krzyże to jest mocne koło za rozsądną cenę
borekd Napisano 7 Maja 2008 Autor Napisano 7 Maja 2008 no i czym się różnią piasty lx i deore? dlaczego własnie lx?
Arni_King Napisano 8 Maja 2008 Napisano 8 Maja 2008 Generalnie piasty shimano różnią się od siebie tylko lightowaniem korpusu i bębenka, polerowaniem (lub tez nie) bieżni łożysk, zapadkami w bębenku i tyle. Jeżeli chodzi o zaplot, to 3X w zupełności wystarczają, a jak się zastanawiasz dlaczego, to na forum jest multum wątków, które już to przerabiały. A co do DH22- Amoniak o ile się nie mylę, to nie ma DH22 28", chyba że o czymś nie wiem Pozdrówko ALL PS: Nie ma żadnej różnicy między 32, a 36 otworami póki koło jest dobrze zaplatane.
amoniak Napisano 8 Maja 2008 Napisano 8 Maja 2008 Rzeczywiście walnąłem tak sobie nie sprawdzając. Skoro jest DH 18 w rozmiarze 622 to pewnie jest i DH 22 Moje spostrzeżenia. 3 i 4 krzyże 3 są chyba najbardziej optymalnym zaplotem gdyż przy 4 szprychy już za bardzo zaczynają się kłaść po kołnierzu piasty. 32-36 szprych w wylightowanym kółku można nawet pokusić się o mniejszą liczbę szprych. W rowerach szosowych bardzo często stosuje się na przód i tył koła o różnej ilości szprych. Na przód idą z mniejszą ilością. Natomiast do koła roweru wyprawowego zastosował bym 36. Treking gotowy do jazdy z naładowanymi sakwami potrafi ważyć i 70 kg. Z czego gro masy przypada na tylną oś. Do tego dochodzi jeszcze biker. Pozycja na rowerze wyprawowym jest bardziej wyprostowana - prawie krzesełkowa. Co też ma wpływ na obciążenie tylnego koła. Dlatego tu bym dał 36 szprych i dobre sprawdzone komponenty. Właściwe naciągnięcie szprych - bNAJWAŻNIEJSZE. Szprychy nie mogą być za luźnie ani naciągnięte zbyt mocno W naciąganiu tkwi cała filozofia dobrego koła. Tu liczy się doświadczenie zaplatacza. Kółka sobie sobie sam zaplatam. na początku moje kółka nie były rewelacyjne Były bo były. Szprychy naciągnięte zbyt słabo strzelały, naciągnięte zbyt mocno też strzelały. Tak że kółko do trekinga dałbym do zaplecenia komuś z DUŻYM doświadczeniem. Komuś takiemu jak Arnik.
borekd Napisano 9 Maja 2008 Autor Napisano 9 Maja 2008 czy na te obrecze dh 19 da rade założyć oponke 700x32c? (Schwalbe Marathon) Która piasta lepsza: lx czy deore?
koncertownik Napisano 10 Maja 2008 Napisano 10 Maja 2008 borekd Deore sobie daruj, miałem i niedawno jej podziękowałem, beznadziejnie uszczelniona, co chwile miałem z nią jakieś probolemy. LX ma trochę inną kostrukcję uszczelki w od strony bębenka, a z drugiej strony dodatkową uszczelką, więc powinna być lepsza.
Arni_King Napisano 15 Maja 2008 Napisano 15 Maja 2008 Amoniak dzięki za słowa uznania ;-) Odnośnie piast- rzeczywiście LX to już dobra piasta i od niej co najmniej trzeba by zacząć myśląc o dobrych kołach. Co do zaplatania, to jednak zostałbym przy 2X, ponieważ koło nie będzie pracowało tak jak w XC dlatego lepiej wziąć 32 szprychy i zapleść na 2X, to usztywni koło. Oczywiście najlepiej zapleść na championach, bo w sumie tylko te szprychy poleciłbym do mocnego koła. Co do nypli, to zastanów się, czy chcesz odchudzić koło, bo tylko do tego służą aluminiowe nyple i osobiście przyznaję, że lepiej zaplata się na mosiężnych. Pozdrówko ALL
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.