ramir Napisano 2 Maja 2008 Napisano 2 Maja 2008 Witam ponownie! Nie wiem dlaczego ale temat trafił do kosza a jednak nigdzie nie znalazłem podobnego topiku. Zauważyłem, że spada mi ciśnienie w komorze pozytywnej - spadek jest niestety wyczuwalny (co 2-3 wyjście muszę go dopompować). Czy ktoś z Was miał coś podobnego?!? Amorek używam rok i z początku było wszystko ok, ale od jakiegoś czasu (dotychczas banalizowałem sprawę) sytuacja się powtarza. Czy ktoś miał coś podobnego? Może jest jakieś standardowe miejsce w którym amorki puszczają powietrze??? Sprawdzałem komorę negatywną i tam jest wszystko ok???
ramir Napisano 2 Maja 2008 Autor Napisano 2 Maja 2008 Uszczelka powiadasz - chodzi o to szare coś z czego wystają górne golenie z dolnych? I tylko to uszczelnia komorę pozytywną? Bo moim zdaniem może być jeszcze inny powód związany z zaworem; a; sam zawór może puszczać, b; to w czym jest zawór może być nie dostatecznie wkręcone w koronę i też może puszczać? Więc chyba jednak nie tylko uszczelka może być walnięta - chyba że sprecyzujesz która.
uchmanek Napisano 3 Maja 2008 Napisano 3 Maja 2008 Temat zostal skasowany, bo takie cos juz bylo. Koledze nie chcialo sie szukac . Proponuje zaczac od sprawdzenia zaworu i kapsla. "Obslin" porzadnie wentyl wraz z okolicami i pouginaj widelec. Jesli pojawia sie bombeli, to znasz przyczyne. Wymienic/dokrecic wklad wentyla lub wymienic korek (lub uszczelke nad gwintem korka, bo chyba tam jakas jest). Szare uszczelki przeciwkorzowe oczywiscie za trzymanie powietrza nie odpowiadaja (ani nic w tych okolicach). Sprezyna powietrza cala zamknieta jest w lewej, gornej ladze. Jesli przyczyna nie bedzie wentyl, to trzeba zrobic eksperyment. Napompuj komor + do zwyklego cisnienia, a komore - do np: polowy cisnienia +. Zapamietaj/zapisz oba cisnienia i idz jezdzic. Kiedy poczujesz, ze powietrza ubylo zmierz cisnienia. Jesli w komorze - przybylo powietrza to winna jest uszczelka pierwsza z lewej na foto: Jesli powietrze ucieklo z obu komor, to prawdopodobnie druga z lewej. Jesli nie to trzeba wymienic wszystkie. Harfa sprzedaje zestaw uszczelek do dual air, niestety spodziewam sie dosc wysokiej ceny. POniewasz te uszczelki to zwykle o-ringi, mozna probowac kupic zamienniki. zaciagnij jezyka w najblizszej hurtowni uszczelnien. o ile dobrze pamietam, uszczelki musza wytrzymac do 1000psi. No i na koniec: jesli widelec nie ma 2 lat, to gwarancja .
ramir Napisano 3 Maja 2008 Autor Napisano 3 Maja 2008 Dzięki - o to właśnie mi chodziło. Też mi się zdawało, że coś podobnego kiedyś czytałem, ale wtedy mnie to nie interesowało bo nie miałem dual-air. Nie pamiętałem na jaki forum to było i poszukiwania ograniczyłem do standardowych pojęć - wyskakiwały inne nazwy (nie dot. ani reby ani sida ani duka) - a przeszukiwać ich wszystkich nie miałem siły. Zatem - jeśli zdublowałem temat - to niechcący. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję - też mi się wydawało że szare uszczelki nie mają nic wspólnego z trzymaniem ciśnienia
ramir Napisano 4 Maja 2008 Autor Napisano 4 Maja 2008 Po tym co przeczytałem zacząłem przeszukiwać Nasze Forum uważniej, ale chyba bezskutecznie. Szukam wyszczególnienia - ile i jakich uszczelek ma w sobie Reba (konkretnie wersja WC). Może ktoś ma to w materiałach i zechce się podzielić swoją wiedzą. Wiem, że można to zamówić w Harfie Harryson, ale po co skoro można to zrobić "po swojemu". Zakładam, że uszczelki RS to nie są jakieś specjalne uszczelki wykonane w mega-kosmicznej technologii
Miecho87 Napisano 4 Maja 2008 Napisano 4 Maja 2008 Polecam http://www.sram.com/_media/pdf/rockshox/de...s/TM_MY08_E.pdf sprężyna dual-air na stronie 54.
ramir Napisano 5 Maja 2008 Autor Napisano 5 Maja 2008 Dzięki - mam nadzieję, że instrukcja nie zawiera jakiś "min" na które można przypadkiem wdepnąć postępując zgodnie z zaleceniami
uchmanek Napisano 6 Maja 2008 Napisano 6 Maja 2008 sprezyne mozna wyciagnac w jakies 2min, jesli ma sie szczypce do pierscieni rozporowych (lub segera, jak kto woli). warto kupic. radze korzystac ze starszych instukcji, pisanych do jednego widelca. sa wygodniejsze. nie wiem jak ta zbiorcza, ale starsze zawieraly bledy. tak na dzisiaj pamietam tylko, ze mlotkiem trzeba potraktowac obie golenia, a nie tylko jedna.
ramir Napisano 8 Maja 2008 Autor Napisano 8 Maja 2008 Tego się właśnie obawiam. Na razie czekam - wydaj mi się, że u mnie następuje przemieszczenie ilości powietrza między komorami. Może źle (w niewłaściwej kolejności) pompuję komory???
uchmanek Napisano 8 Maja 2008 Napisano 8 Maja 2008 kolejnosc nie ma nic do rzeczy. pierwsze reby bardzo czesto cierpialy na ta przypadlosc. trzeba wymienic JEDNEGO oringa i bedzie gicias.
ramir Napisano 8 Maja 2008 Autor Napisano 8 Maja 2008 Słuchajcie - ktoś kiedyś dał fotorelację z serwisu reby (chyba właśnie kolega Uchmanek), szukam ale nie mogę znaleźć Może ktoś poratuje. Wie ktoś może jakie te uszczelki trzeba kupić - jakieś oznaczenia - symbole - tak żebym najpierw skompletował to co trzeba a potem dopiero wybebeszał amorka
uchmanek Napisano 8 Maja 2008 Napisano 8 Maja 2008 fotorelacji nigdy nie napisalem, zbyt leniwy jestem. moze w tym roku, jak bede na swierzo po serwisie. same fotki wrzucilem tutaj: http://uchmanek.fotosik.pl/albumy/420363.html oznaczen ani wymiarow tego oringa nie znam. musisz pojsc do kogos, kto handluje uszczelnieniami. na 100% dobierze zamiennik.
ramir Napisano 8 Maja 2008 Autor Napisano 8 Maja 2008 Dzięki za fotki - przynajmniej wiem czego się można spodziewać w środku
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.