Skocz do zawartości

[piasty] dt 240s


maxoon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Mam pytanie czy polecilibyście te piasty do szeroko pojętego MTB (maratony, jazda po górach, troche szosy itp) ?? Podobno są to piasty przeznaczone raczej do rowerów szosowych z aluminiowym bębenkiem -> używać można kaset tylko na pająku bo przy zwykłych je zaraz trafi. Z tego wynika,że mogą latać tylko pod kasetą xt i xtr (z sh*tmano oczywiście)??Jak się sprawują w góralach ?Z tego co się zdązyłem zorientować to podobno i serwis tych piast w porównaniu np do niższego modelu jest dużo większy :/ Czy biorąc wagę ok 90kg będą one wystarczjąco trwałe?? Są to dość drogie komponenty więć może coś innego w tej cenie polecicie. Mam zamiar złożyć lub kupić gotowca właśnie na dt 240s, mavic xc 717 i dt comp.

pozdro

Napisano

Jak kupisz wersję szosową to faktycznie będą nadawać się tylko do roweru szosowego

jak kupisz wersje MTB to będą nadawać się do MTB, jak na oś 20mm.... (odkrywcze nie?)

 

Kaseta na pająku - raczej wskazane

Z tego co się zdążyłem ja zorientować to serwis piast DT to raczej nieczęste zjawisko.

a ze sprzęgłem jak w 240'ach to już w ogóle..

 

Naprawdę bardzo mało oczekujesz od piast za grubo ponad 1kpln.

i chyba masz okazję pozytywnie się zaskoczyć...

 

ps. mając piasty DT, szprychy DT, nyple DT, zaciski DT, może i obręcz DT?

Napisano

Bębenka szlag ze zwykłą kasetą nie trafi, ale wkurzające jest wówczas utrudnione jej ściąganie. Jednak używanie z tak drogą piastą kasety poniżej XT która przecież nie jest jakoś strasznie droga zwłaszcza w porównaniu do takiej piasty jest co najmniej dziwne ;):) . A koszty użytkowania samej piasty są większe od np 340'ki bo ma niskoprofilowe i lżejsze łożyska które są droższe, ale normalnie można je dostać/zamówić w sklepach specjalistycznych. Wybierając jak te oryginalne nierdzewne trzeba się ze sporym wydatkiem liczyć, chodź zapewne o wiele rzadszym. Jedno coś 50-60zł kosztuje, a "rdzewne" jakieś 18-20. Przynajmniej tak było jak ostatnio sprawdzałem. 240'ki są przez DT nawet do Enduro polecane, więc o wytrzymałość bym się nie bał. Gigantyczną zaletą DT jest patentowe sprzęgło. Tylko u Krzyśka Króla coś podobnego bo zmałpowanego z DT znajdziesz. Co do trwałości i jakości działania mogę się łopatologicznie wypowiedzieć bo w wielu rowerach od kilkunastu lat używam piasty tego typu Ibis/Hugi i chodź to piasta cieńka pod szosę to zawsze w MTB się kręciła (obecnie w móle do wszystkiego) a poza wymianą łożysk nic z nią nigdy nie robiłem.

Napisano

@noremorse - od kiedy to 240tki pod szose roznia sie od tych pod MTB?

 

I zgadzam sie z Mentosem, ladowanie kasety ponizej XT do takie piasty jest... no coz. Cos jak stalowe felgi w Ferrari ;)

Napisano

240'ka dlatego kosztuje tyle ile kosztuje, ponieważ...w swojej cenie nie ma lepszej od niej oferty. Niezawodne sprzęgło, wytrzymałe osie i korpusy. Kupujesz i...zapominasz, że masz piasty, a serwis jak Ci się przypomni raz na 10 000 km to już będzie dobrze (oczywiście dla spokoju Twojej duszy, a nie z konieczności dla piasty). Odnośnie zastosowania kasety stalowej na aluminiowym bębenku 240'ek, to oczywiście jest bzdura. Rzeczywiście po kiepskim założeniu kasety (jak dostanie luzów), po 20 000km mocnej jazdy pewnie trudnej będzie ściągnąć kasetę, ale...tak jak już pisali wcześniej- kto zakłada stalową kasetę do takiej piasty? No wyjątek może stanowić zastosowanie kasety 8b XT- to bym jeszcze zrozumiał. A odnośnie kaset z aluminiowymi pająkami, to SRAM też takie robi, więc jak nie chcesz sh*tmano, to pomyśl o sramie. Pozdrówko ALL :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...