Skocz do zawartości

[rama] enduro z damperem 190mm


rud

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

już od jakiegoś czasu kombinuję jak obniżyć ramę (poison curare w rozmiarze 40 z której zresztą jestem bardzo zadowolony), opony 2.1, myślałem o zmianie widelca a nawet damper'a. pojechałem w końcu do zaprzyjaźnionego sklepu rowerowego gdzie potwierdzili moje obawy, rama jest po prostu za duża ;) nie pozostało mi nic innego jak poszukać ramy, niestety wymagania mam dosyć spore:

* zostanie mi damper, więc musi rama obsłużyć 190mm damper 50mm skoku

* rozmiar 15", sztyca max 380mm

* skok zawieszenia nie mniej niż 130-140mm

* nie uskładam więcej niż ok 3-3,5 k zł

nie mam żadnych preferencji jeżeli chodzi o rodzaj zawieszenia itp

 

pierwsze co znalazłem to author :

http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=0...p=%&id=1688

ale sprzedawca powiedział że nie sprzeda ramy bez dampera, poza tym jest dosyć szpetna i ten kolor... choć sądząc po 4 zawiasie pewnie całość działa bardzo fajnie

 

drugie co znalazłem to merida:

http://www.rowerymerida.com.pl/czesci_firm...r=74&id=520

zadzwoniłem do 2 sprzedawców i za każdym razem strasznie nieuprzejmie mówili mi że bez dampera nie sprzedadzą... poza tym elementy zawieszenia pod niepokojącym kątem i chyba za duża na mnie rama

 

trzecia rama to transition:

http://bunnyhop.pl/index.php?option=com_co...2&Itemid=33

napisałem do nich czego szukam i powiedzieli mi że tu nie będzie ta długość pasować (ja mam 190mm, covert ma 7.5 cala), a do bottlerocket ( http://bunnyhop.pl/index.php?option=com_co...0&Itemid=31 ) pasować będzie (ma 7.875 cala). powiedzieli nawet że bottlerocket mogę sobie w Warszawie przetestować. tylko coś mnie naszło z tymi długościami dampera i sobie przeliczyłem... moje 190mm to zgodnie ze stroną ( http://www.triadiss.com/inch_cm.html ) to jest 7.49 tzn 7.5 cala. czy może się mylę? :)

 

w sumie transition covert w małym rozmiarze pasuje mi idealnie, nawet sztycę mógłbym przerzucić, ale jak to jest z tą długością dampera? ja się mylę czy oni ? :huh:

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ramie Authora jest dużo złych opinii. Transition Covert na necie zbiera dobre oceny. Ja bym wybierał Covert`a. Na dodatek dużo fajnych malowań. To jest typowa rama do AM z elementami freeridu. Ja z czasem też chyba kupię tego Covert`a jak będę wymieniał ramę na fulla. Bardzo fajna ramka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

author a-rh oraz a-rh+ jakoś dziwnie podobne są i wydaje mi się że w praktyce różnią się tylko damperem. ja bym się nie sugerował zbytnio tym co robił author w latach poprzednich, widziałem te ramy na żywo i są bardzo ładnie wykonane (abstrahując od tego strasznego zielonego i nie najładniejszej czcionki, lakier jest bardzo dobrej jakości, podobnie spawy). dosyć szpetny jest wahacz author'a, ale może działać to bardzo fajnie przez równoległe działanie sił praca koła / kompresowanie dampera.

 

banshee rune baardzo mi się podoba, ale po kiego mi główka 1.5 ? poza tym "Shock: 7.875" x 2.25" " tzn 200 * 56mm tzn większy niż mój swinger. choć zgodnie ze stroną banshee ( http://www.bansheebikes.com/bikes/rune.html ) rozmiar 16" byłby na mnie ok.

 

covert właściwie jest idealny, damper by pasował (7.5 cala to 190mm, nie ?), sztycę też mógłbym przerzucić, tylko że tak naprawdę to jednozawias :/ i moja obawa jest taka że po prawdziwym 4 zawiasie poisona nie będzie to działać już tak fajnie. na test covert raczej nie uda mi się umówić, ale wypróbuję bottlerocket i zobaczymy. ładne kolorki i napisy, podoba mi się ta rama ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rud

Wszystkie Transitiony będą niestety działać jak jednozawias.

 

A ramy Authora różnią się odrobinę konstrukcją, co wydaje się dosyć dziwne. Zielona ramka ma wyżej przyspawaną górną rurę do podsiodłowej, zaś ta druga ma górną przyspawaną niżej i dodatkowe wzmocnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

banshee rune baardzo mi się podoba, ale po kiego mi główka 1.5 ?

Bo dzięki temu połączenie amor-rama jest dużo sztywniejsze a i możesz założyć Leftego.

 

covert właściwie jest idealny, damper by pasował (7.5 cala to 190mm, nie ?), sztycę też mógłbym przerzucić, tylko że tak naprawdę to jednozawias :/ i moja obawa jest taka że po prawdziwym 4 zawiasie poisona nie będzie to działać już tak fajnie.

Nie wiem co w nim idealnego. Nawet 3 razy tańszy Poison będzie chodził lepiej. Za tą cenę można już wymagać virtuala albo chociaż czterozawias z horstem. Rozejrzyj się za Specem Enduro czy Giantem Reingnem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

transitiony to o ile pamietam dosyc specyficzne rowery/ramy o wąskiej specjalizacji. ostatnio gdzies byl test fulla tejze firmy i zawieszenie bylo bardzo twarde wlasnie ze wzgledu na przeznaczenie. wplyw na to miala kinematyka wahacza dopasowana do skoków i inszych ekstremalnych doznan. w takim przypadku nie za bardzo bedziesz w stanie na to wplynąć tłumikiem - tym bardziej ze juz jakis masz.

czy zawieszenie z tytulu jednozawiasu bedzie dzialac gorzej niz 4zawias z horstem? kluczową role w przypadku fulla odgrywa jakość tlumika o czym sie przekonalem uzywając w sumie 5ciu w ramie poisona. byly/sa powietrzne, ze sprezyna stalową, z blokadą manualną i platformowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schwefel : nigdy nie poczułem potrzeby zwiększenia sztywności na główce ramy, więc jak dla mnie 1.5 to tylko 1. większa masa 2. droższe stery. nie szukałem specjalnie przejściówki z 1.5 na 1 1/8, ale jeszcze nie spotkałem się z takową. rama itak odpada bo ma złą długość montowanego dampera.

A covert będzie idealny bo 1. damper będzie pasować 2. rozmiar jest dla mnie dobry. niepokoi mnie tylko to że to jednozawias, kiedyś pojeździłem sobie na konie, która ma w sumie podobny system zawieszenia i działało to mulasto, ale mogła być to kwestia prymitywnego foxa. W polskim necie nie spotkałem się z opiniami o covert, jest za to sporo opiniii o bottlerocket - ale jest to kompletnie inna rama, o zupełnie innym przeznaczeniu, masie i geometrii. jedyne co je łączy to to że są to jednozawiasy ALE inaczej rozwiązane. więc jeżeli bottlerocket będzie działać fajnie (jako rama która ma być do skakania a nie ładnego wybierania nierówności) to znaczy że z covert będzie podobnie, jeżeli tak nie będzie to będę się zastanawiał.

 

tobo : damper to swinger 4 way, więc bardzo przyzwoity sprzęt. o baardzo dużym zakresie regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INsejn i koncertownik - czy wy patrzycie się na opisy ram? :D

 

Zeszłoroczny Author A-RH była ramą praktycznie do FR, ważącą coś pod 4kg, z główką 1,1/8.

Obecny (ten zielony i biało-brązowy, swoją drogą oczobitna zieleń akurat mi się podoba :P ) to typowa endurka, 150mm, główka 1,5 (!!!) od razu ze sterami przejściowymi na 1,1/8, co widać po Pike'u (chyba nie robią ich raczej pod 1,5"), o wadze realnej dobre pół kilo mniejszej.

 

A różnią się przyspawaniem górnej rury, bo na jednym zdjęciu jest to S-ka, z na drugim M-ka (albo mam zwida :P ).

 

rud - skoro potrzebujesz ramy do skakania, to Transition lub Cover będą akurat - na stronie Jamisa stoi, jego Parker, czyli wcześniej XLT (prawie to samo co Transition) to produkt przeznaczony do slopestyle i robienia zamieszania na mieście :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MrJ

O tym, że zeszłoroczny A-rh był raczej do FR wiem, ale zaskoczyło mnie to, co zauważyłeś odnośnie tegorocznej ramy.

Dokładnie to:

 

"A różnią się przyspawaniem górnej rury, bo na jednym zdjęciu jest to S-ka, z na drugim M-ka (albo mam zwida tongue.gif )."

 

Patrząc na stronie z samymi ramami wydawało mi się, że jedna od drugiej różni się właśnie tym wzmocnieniem, a na gotowych roweruch wzmocnienie jest w zielonej a w tej drugiej go nie ma... :)

Author stosuje jakieś dziwne zabiegi... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie główka authora wygląda na 1.5, ale nigdzie nie widzę żeby była ta informacja, ani na author.cz ani na velo. w każdym razie wydaje mi się że rozmiary większe mają tą wspawkę przy róże sterowej, rozmiar S tego nie posiada. wg mnie rama technicznie bardzo fajna, jak się komuś podoba to nic tylko brać :)

 

http://www.rowerymerida.com.pl/czesci_firm...r=74&id=521 dziwi mnie tu jedna rzecz, piszą że ta wspawka przy róże sterowej redukuje wysokość przeskoku, ale rozmiar S zgodnie z tą rozpiską geo na tej stronie ma rurę podsiodłową o długości 304mm !! a to daje wielkość ramy 12" ... jak oni to liczą ? podobnie jest z inną ramą meridy : http://www.rowerymerida.com.pl/czesci_firm...r=74&id=520

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przetestowałem bottlerocket transition'a, i niestety jakakolwiek wariacja na temat jednozawiasa odpada :/ zawieszenie z dobrym damperem foxa nie radzi sobie z małymi nierównościami, po części jest to skutek trochę za twardej sprężyny. może byłbym się w stanie do tego przekonać, ale po czułym curare...

 

budżet więc wzrasta, do powiedzmy 3500-4500 max, najlepiej do 4000. może być z może być bez dampera, więcej niż 1 zawias i 14.5"-15" rama. będę w usa, ale nie będę mieć wiele czasu na szukanie po sklepach.

 

pomocy... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koncertownik - widziałem dziś ramę Authora "na żywca" - faktycznie nie maiłem zwida :D S-ka nie ma trójkątnego wzmocnienia, a do większych rozmiarów dają go pewnie po to, by zachować niski przekrok. Główka jest na 1,5 cala, ale stery od razu mają przejściówkę (wersja z RST Storm)

 

rud - skoro będziesz w USA, to ebay stoi otworem! Nie będę podawał linków, ale są tam np. małe (S, góra M) intense tracer z Foxem, Specialized S-Works Enduro itp. w cenie do 1000USD, a skoro masz więcej... żebym ja miał takie problemy ;) Nic, tylko wybierać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intense 5.5 EVP razem z damperem 1200 funtów.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=25204

 

Intense 6.6 ramka kosmos razem z evolverem, ramka do enduro

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=25207

 

Ramy komsos obydwie z vpp, wiem że troszke przekraczają budżet ale sprzedałbym na Twoim miejscu damper i dolozyl

 

Co do sklepu to kupiłem u nich cały rower, super paczka, zero problemów. Naprawde polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta rama jeżeli nie identyczna, to jest prawie identyczna do 16" poisona curare którego teraz mam. niestety potrzebuję 15", choć taki 4 zawias w 100% mi odpowiada poza rozmiarem.

 

z tego co widzę jedyną ramą która rozmiarowo będzie dla mnie ok to bottlerocket, niestety jednozawias: http://bunnyhop.pl/index.php?option=com_co...2&Itemid=68 sprzedawca powiedział że jak wstawię mój damper to całość będzie miała mniej skoku (ok 130) i się obniży. jeździłem na tej ramie i niestety czuć że to jednozawias, choć może sporo miększa sprężyna i inne ustawienia (był ustawiony pod skakanie) spowodują że będzie jednak lepiej pracował i wybierał nierówności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rud

Od biedy możesz wziać Authora A-Rh Plus lub A-Rh, który jest właśnie w rozmiarze 15 cali, zawieszenie to czterozawias, tylko musiałbyś znaleźć sklep, w któym sprzedali by Ci bez dampera, ewentualnie skontaktować się bezpośrednio z Velo, może oni spełnią Twoje warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza wyglądem ten author jest idealny... spróbuję w photoshopie zobaczyć jakby wyglądał w jakimś normalniejszym kolorze i bez tej tragicznej czcionki...

 

http://img410.imageshack.us/img410/3880/authorarh2rr1.jpg

na szybko poprawiony author wygląda wg mnie lepiej, spróbuję go znaleźć gdzieś w stolicy i przetestować, może będą mieć rozmiar S i zobaczymy czy będzie ok

 

czy ramy o zbliżonym skoku i dokładniej takich samych parametrach dampera i tym samym damperze, będą działać bardzo podobnie ? przy różnych systemach zawieszenia ale takim samym przeliczniku skok zawieszenia-skok dampera ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...