podnietek Napisano 30 Kwietnia 2008 Napisano 30 Kwietnia 2008 A co? Jak Baukan wstawil swojego to czemu ja nie mialbym? Nie znam wag poszczegolnych komponentow, ale pewnie kiedys sie wezme i przy generalnym czyszczeniu powaze. Cena 15k+ (w sklepach kupujac wyszloby duuuuuzo wiecej). rama: SC Nomad, rozmiar M, waga nieznana, ale ok 3150-3200 (z tlumikiem), widelec: Fox 36 Float RC2 2008 (2150 katalogowo), tłumik: Fox Float R, stery: Cane Creek S3 plus 5, mostek: Thomson Elite X4 90mm/10*, kierownica: WTB TXC 660mm, gripy: Lizard Skin Logo Single, hamulce: Formula ORO K24, tarcze Formula 200/180 plus adaptery, przerzutka przód: Shimano XT FD-M760, przerzutka tył: Shimano XTR 952 GS, krótki wózek, 208g, kaseta: Shimano XT, 9rz, 11-34, łańcuch: Shimano hg93, manetki: przod XT SL-M748, tyl XTR sl-m970, piasta przód: Hope Pro II Disc, piasta tył: Hope Pro II disc + zacisk Hope, szprychy: DT Champion czarne, obręcze przód/tył: Mavic XM321 opony: przod Syncros BHT 2.35" - do wymiany, tyl Schwalbe Big Betty 2.4", korba: Shimano XT FC-M760, pedały: Shimano Deore PD-M520, sztyca: Thomson Elite 30.9x367mm, siodło: jakiestam BBB, z dziura i lekkie http://img301.imageshack.us/my.php?image=imgp1067ast5.jpg CALY ROWER TO 14,25kg Nie mam potrzeby zbijac wagi (chyba, ze swojej ), zreszta na czym, zeby utrzymac charakter roweru?
QWEY564 Napisano 30 Kwietnia 2008 Napisano 30 Kwietnia 2008 nie za dużo tego okablowania ot tylnej przerzutki? -no chyba że ma to nawiązywać do górnej rurki ramy...
Mentos Napisano 30 Kwietnia 2008 Napisano 30 Kwietnia 2008 fakt, wygląda to dziwnie taki oczoyebny biały, ale najważniejsze, że to cały pancerzyk
podnietek Napisano 30 Kwietnia 2008 Autor Napisano 30 Kwietnia 2008 Jedna z wad nomada jest marne rozmieszczenie przelotek na pancerze. Tak jakby tego chcial producent to sie nie ten tego. Wiec trzeba bylo po swojemu i puscilem pod damperem. I jeden pancerz zawsze lepiej niz wiecej niz jeden. Oprocz tego jak kupowalem pancerz to akurat tylko toto mieli w tej dlugosci:) teflon plus napackane smarowidla i dlugo powinno posluzyc (linka szlifowana xtr). Ale znowu zgubilem zacisk koncowki linki i jest pedzel, czyli linka jednorazowa bedzie.
Schwefel Napisano 30 Kwietnia 2008 Napisano 30 Kwietnia 2008 Brzydki garbus ale poza ramą osprzęt mi się podoba.
podnietek Napisano 30 Kwietnia 2008 Autor Napisano 30 Kwietnia 2008 Mi sie tam podoba. No ale przede wszystkim: JAK TO JEZDZI
Schwefel Napisano 30 Kwietnia 2008 Napisano 30 Kwietnia 2008 Mi sie tam podoba. W to nie wątpię, ja też bym nie jeździł na czymś co mi się nie podoba.
tobo Napisano 30 Kwietnia 2008 Napisano 30 Kwietnia 2008 jakosc pracy na pierwszym miejscu. jesli przekonywalaby mnie a wrazenie estetyczne byloby tragiczne - i tak bym sie zdecydowal.
bartmanin Napisano 1 Maja 2008 Napisano 1 Maja 2008 jakosc pracy na pierwszym miejscu. jesli przekonywalaby mnie a wrazenie estetyczne byloby tragiczne - i tak bym sie zdecydowal. ..jak dla mnie wrazenia estetyczne sa rownie wazne.. ..nomad mi sie podoba..choc jak dla mnie juz zbyt czolgowaty..ale chetnie bym wyprobowal...
Baukan Napisano 1 Maja 2008 Napisano 1 Maja 2008 Co masz na myśli pisząc "czołgowaty"? Chodzi o wagę, geometrię czy przybydlony wygląd? Jeśli o wagę ramy to... niejeden full o skoku 100mm waży więcej niż nomad a jeśli o wygląd to w sumie samopoczucie lepsze jak coś solidnie wygląda.
bartmanin Napisano 1 Maja 2008 Napisano 1 Maja 2008 ..mialem na mysli wartosci skokow oraz wage i wynikajaca z tego ogolna sprawnosc na podjazdach..nie jezdzilem..mozliwe ze sie myle...
podnietek Napisano 1 Maja 2008 Autor Napisano 1 Maja 2008 Jakby nie patrzec masz tylko 20/25mm mniej, wiec tak czy tak enduro w pieknym wydaniu. Jak na 160/165 waga 14.25 jest moim zdaniem akuratna. A vpp mimo wszystko, uwierz na slowo, sprawuje sie calkiem calkiem na podjazdach takich jak tutaj: http://www.pinkbike.com/photo/1007354/ Mozesz zreszta zerknac na http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=31081 Szutrowki to nie jego specjlanosc. Zreszta jak zadnego roweru gorskiego.
Baukan Napisano 2 Maja 2008 Napisano 2 Maja 2008 ..mialem na mysli wartosci skokow oraz wage i wynikajaca z tego ogolna sprawnosc na podjazdach..nie jezdzilem..mozliwe ze sie myle... Hmmm Nomad baaaardzo sprawny na podjazdach jest. Jestem przekonany, że bardziej sprawny niż jakikolwiek jednozawias...
Baukan Napisano 2 Maja 2008 Napisano 2 Maja 2008 ...na niebieskich! Na jednozawiasach jakichś tam jeździłem (choćby heckler) ale nie na tyle żeby ocenić sprawność podjeżdżania. W każdym razie jednozawias potrzebuje mocnej platformy lub blokady żeby się przyzwoicie zachowywać, vpp tego nie potrzebuje. ...acha przez sprawność podjeżdżania rozumiem niebujanie przy zachowanej aktywności na nierównościach.
podnietek Napisano 2 Maja 2008 Autor Napisano 2 Maja 2008 Jak dla mnie 140mm, ktore masz bartmanin to max na jednozawias i podjezdzanie. Jaka rama ma wiecej skoku i zachowuje sie, chociazby, przyzwoicie w ciezkim terenie nachylonym nie w te strona co powinien? Moze Baukan troche przesadziles piszac "jakikolwiek" jednozawias, bo przy 80mm i damperze z blokada/psi na kamien to jest wlasciwie sztywniak. Wydaje mi sie, ze pojecie aktywnosci zawieszenia na podjezdzie jest inaczej rozumiane przez np. nas, a inaczej przez kogos jezdzacego po sciezkach czy szlakach w PL. Jak masz kamien 30cm i musisz na niego wjechac na podjezdzie, ktory sam w sobie ma 15 stopni na czyms mnijeszym niz 150mm skoku to juz jest "pol" trial i silowanie sie z rowerem. Gorzej jak masz 100m takich kamieni jeden za drugim. Tu sie duzy full najzwyczajniej przydaje, niewazne czy pod czy z gorki. I jest mnostwo podjazdow, ktrych na sztywnym/malym fullu sie nie da i basta. Albo ktos musi miec naprawde technike wyrobiona.
tenjin Napisano 2 Maja 2008 Napisano 2 Maja 2008 nigdy nie lubiłem takiego "miękkiego" gięcia rur ale dizajnowo fajna rama, podjazd jaką by nie był Golgotą to zjazd musi być czad
podnietek Napisano 3 Maja 2008 Autor Napisano 3 Maja 2008 nigdy nie lubiałem takiego "miękkiego" gięcia rur ale dizajnowo fajna rama, podjazd jaką by nie był Golgotą to zjazd musi być czad I jest. Ale caly czas nad tym pracuje, bo nie wychodzi do konca tak jakbym tego chcial. Aha, bylem w 100% pewny, ze w podpisie masz wzory strukturalne (no chemik jestem)
harry-peek Napisano 3 Maja 2008 Napisano 3 Maja 2008 Hmmm Nomad baaaardzo sprawny na podjazdach jest. Jestem przekonany, że bardziej sprawny niż jakikolwiek jednozawias... Ba! nawet vp free bardzo ladnie sie spawuje na podjazdach. Choc ja mam aktualnie jeden zawias ok 170 skoku z przyzwoita platforma (5th element) i tez nie narzekam.
Lai Napisano 18 Czerwca 2008 Napisano 18 Czerwca 2008 Pięęęęęękny! ;-) Zawsze marzyłem o Nomadzie... ech...
podnietek Napisano 19 Czerwca 2008 Autor Napisano 19 Czerwca 2008 A u mnie bez zmian, dalej mi sie podoba
podnietek Napisano 30 Września 2008 Autor Napisano 30 Września 2008 Zamienilem opony przod/tyl i przy okazji powazylem pare gratow. Kolo tyl (kolo+kaseta+tarcza Formula 180+zacisk): 1624g Kolo przod (kolo+tarcza Formula 200): 1181g Oska 20mm Fox'a: 62g Synkros BHT 2.35": 724g Schwalbe Betty 2.4" 854g O ile o Syncrosie nie napisze nic sensownego, bo to opona napedowa, a jezdzila z przodu, to co nieco o Betty moglbym. Dobrze dziala jako napedowa, trzyma na sliskim - przynajmniej o niebo lepiej niz Syncros (podkreslam, nie ma tam kierunkowej choinki, ale raczej traktor napedowy, wiec nie ma sie tez nie-wiadomo-czego spodziewac). Co do scieralnosci to nie jest najgorzej. Po kilkunastu wyjazdach widac na klockach oznaki zzerania przez irlandzkie kamienie, ale po takim czasie Albert Sport (2.25 o ile pamietam) nadawal sie tylko do jazdzenia po miescie i w gory bylo strach. I waga. 854g to wlasciwie waga jaka podaje producent. Jak na balon i 2.4" jest calkiem niezle. Kola: skladajac je nie liczylem ile beda wazyc i chyba jestem pozytywnie zaskoczony. Komplet powinien miec nie wiecej niz 2.1kg, a zwazywszy na mozliwosci to jest bardzo dobry wynik. Mysle, ze nie wykorzystalem potencjalu nawet w polowie. A w szranki na glosniejsza piaste staje z kazdym o kazdej porze dnia i nocy
rurokura Napisano 2 Października 2008 Napisano 2 Października 2008 w takim razie chętnie podejmę wyzwanie na głośniejszą piastę.. btw. ciekawe opony ,zainteresuję się nimi ..bo sam szukam czegoś odpowiedniego ,chwilowo albert na zadzie ,a na przód jeszcze niewiem ..ale 2,3-2,4 mi się widzi relatywnie lekkie .. a tak juz wogóle na koniec -fajnie ,z głową złożony rowerek ,ewidentnie ciężko się do czegoś przyczepic jedyne co bym rozważył -to zmianę przedniej przerzutki na jakąś m950-952 ..dla estetyki, prestiżu ,mentalnego onanizmu ,żeby komplecik był ..pomijam ,ze zyskasz na tej operacji pewnie całe 20czy 30 gram -co akurat w tej klasie roweru i na tym poziomie wydaje się mało istotne i moze bezdętki ?:> pozdro oi
podnietek Napisano 2 Października 2008 Autor Napisano 2 Października 2008 To jaka masz te piaste na tyle? (Moze akurat znam i mam porownanie i od razu ostrzegam, ze jak nie slyszales HOPEa mozliwe, ze mozesz skakac z motyka na slonce )
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.