Skocz do zawartości

[amortyzator przód] wybór (małe starcie "gigantów" ;))


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. W związku z nadchodzącymi moimi urodzinami, a więc zastrzykiem gotówki, postanowiłem zastanowić się nad zmianą najsłabszego (wg. mnie :)) elementu mojego roweru - RST Capa T4. Moja waga to 70kg. Wymagam od nowego sprzętu - blokady, skoku do 100mm, pivotów. Używany będzie w xc. Zalety i wady wywnioskowałem z przeglądania forum. Biorę pod uwagę następujące amortyzatory

 

-XCR L.O - najtańszy chyba model który biorę pod uwagę

plusy

-niska cena

-dużo opinii na jego temat

minusy

-mułowatość

-słabe tłumienie

 

-Dart 2/3 - cena różna, ale te 4 stówki za nowego Darta 3 trzeba by liczyć

plusy

-sprawdzone tłumienie (HC2)

-marka?

minusy

-twardość

-cienkie golenie (28mm)

-cena (za cenę nowego Darta3 spokojnie dostanę jakiegoś ciekawszego Suntoura z powietrzem)

 

-Axon - około 400zł

plusy

-sprężyna powietrzna(tej bez niej praktycznie nie biorę pod uwagę)

minusy

-niezbyt to sprawdzony sprzęt

 

-Raidon - około 400zł

model o którym bardzo mało jest opinii, za cenę 390 zł można znaleźć wersję z sprężyną pneumatyczną ale niestety bez pivotów

http://www.allegro.pl/item353426223_amorty...008_gdansk.html

 

Biorę pod uwagę też amortyzatory używane, ale ich oferty są dla mnie niewiadomą bo jasnowidzem nie jestem B)

 

No i co byście wybrali? Może coś innego niż biorę pod uwagę? Liczę na konkretne argumenty

Napisano

Witaj!

Nie napisałeś jaką kwotą dysponujesz, ale wnioskuje że do około 500pln. Z nowych to chyba wymieniłeś wszystko co najlepsze na rynku. Osobiście pozbierałbym pieniążki do czegoś jeszcze droższego, jeśli oczywiście nowe. Jeśli nie zależy Ci na nowym sprzęcie to poszukaj używanych Bomberów czy starszych modeli RockShocka. Jedyny problem z używkami to nie wiadomo co trafisz. W starszych modelach tych firm właściwie nie ma się co psuć, a sam serwis jest banalnie prosty. Jeśli znajdziesz używkę w swoim pobliżu tak, że będziesz mógł ją zobaczyć i nie będzie miała luzów to brałbym używany.

Pozdrawiam!

Napisano

Ja bym poszukał na twoim miejscu jakiegoś taniego Pilota, mx comp, tory 302 lub okazyjnie duke.

Oczywiście mówię tu o używanym sprzęcie, ale pomyśl, co w takim amortyzatorze może się popsuć? Większość części jest wymienialna, a i psują się bardzo rzadko. Kupisz XCR lub inny wypust Suntoura i po 3 k km będziesz miał luzy i charakterystyke pracy rodem ze sztywniaka. Ja zainwestowałbym w coś firmowego, na lata.

 

ewentualnie Darta3.

 

Pozdrawiam

 

P.S.Sebek, bomber Z3 to nie stary amor, a zabytek. Niestety czasu nikt nie oszuka, materiał się zużywa. Tylko ciekawe jak po tym czasie wyglądałby XCR?

http://www.allegro.pl/item354240558_rock_s...uper_stan_.html

http://www.allegro.pl/item354231217_rock_s...on_control.html

http://www.allegro.pl/item350147160_marzoc...n_idealny_.html

http://www.allegro.pl/item348008889_manito...elite_80mm.html

 

Licytuj, wszystkie aukcje niedługo się kończą :yes: Lub czekaj jeszcze na okazje. Teraz ludzie kupują rowery i częśc poozbywa się seryjnych amorków :)

Napisano

W amorku sporo rzeczy moze sie zurzyc. Wydajac ok. 500pln na używany widelec bylbym troche niepocieszony, gdybym musial wydac np: kolejne 100pln na uszczelki przeciwkorzowe.

Napisano

nie chce sie narzac na glosy typu "mozna zbierc w nieskonczonosc", ale dosc blisko kwoty, o ktorej mowisz, jest:

http://www.allegro.pl/item356911520_rock_s...8_solo_air.html

 

- bardzo dobry system tlumienia

- szeroka reg. tlumienia powrotu

- reg. tlumienie kompresji

- blokada z floodgate'm

- do uzyskania kazda wartosc skoku ponizej 130mm

- sprezyna powietrzna, ustawisz pod kazda wage

- b. wytrzymala konstrukcja 32mm

- banalny serwis

Napisano

Oferta conajmniej ciekawa. A Torę bez powietrza opłaca się kupować?

 

Co lepsze? RS Dart 3 z HC2 SR Suntour Raidon z powietrzem? Przyznam że Raidon mnie bardziej kusi, chociażby z powodu chęci do przetestowania czegoś nowego i powietrza ale gniota też nie chcę

Napisano

Hehe kup Raidona i od razu wklejaj wątek do testów, bo strasznie mało o nim opinii, a amor wydaje się być ciekawym :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Wybór ograniczyłem do Darta3 i Raidona/Axona (z powietrzem, Suntourów bez niego nie biore pod uwagę)

Cena obu jest bardzo podobna, za Dartem przemawia do mnie marka, sprawdzone tłumienie i podobno lepsza praca sprężyny ale odrzucają mnie golenie 28mm.

Suntoury z powietrzem mnie ciekawią, mają grubsze golenie ale sprężyna pneumatyczna podobno gorzej działa. Obawiam się ze praca nie będzie mnie satysfakcjonować, chociaż po przesiadce z Capy na pewno będzie ok :) No i awaryjność, nic praktycznie nie wiadomo na temat Suntourów w których może się conieco popsuć

Napisano

Axony na allegro są już tylko te stare, w wersjach srebrnych pewnie? Jeżeli taj, to dla mnie odpada, bo wyglądają ohydnie :(

Dart3 to strasznie powszechny na naszych drogach sprzęt, ale jego praca nie powala.

Wiele osób boi się wziąć Raidona ze względu na to właśnie, że nigdzie nie ma o nim opinii. Ja na twoim miejscu popytałbym ludzi co już go kupili, jak się sprawuje, jeżeli opinie byłyby ok to czemu by nie zaryzykować?

 

Choć ja celowałbym w jakąś używkę pokroju Bomber mx, pilot, duke, skareb. Czasami można wyrwać naprawdę niezłą okazję!

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Może zastanów się nad SR SunTour EPICON mam go od ponad 4 miechów i powiem że jest fajny i za tę kasę nic nowego lepszego nie dostaniesz, jak byś brał to raczej wersję 2008 bo w 2007 jeszcze anoda na goleniach złazi i 2008 jest lżejszy, na tym amorku poszalejesz bardziej niż na Torze czy Darcie !!!

 

Tu masz test znajomego od który testował właśnie mój sprzęt !!!

http://www.forumrowerowe.org/AmortyzatorSu...LOD-t35879.html

A tu pare innych i moje zdanie na jego temat

http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...picon&st=20

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...