Maciek764 Napisano 26 Kwietnia 2008 Napisano 26 Kwietnia 2008 Mam może dla niektórych głupie pytanie. Jaki łańcuch będzie działał dłużej. Nasmarowany jakimś syfem typu Finish Line Cross Country ale cały w piasku i brudzie, czy czyściutki bez zanieczyszczeń ale za to bez smaru?
hudy Napisano 26 Kwietnia 2008 Napisano 26 Kwietnia 2008 Wydaje mi się, że ten drugi będzie działał dłużej, ale za to głośniej.
Mod Team bogus Napisano 26 Kwietnia 2008 Mod Team Napisano 26 Kwietnia 2008 Też tak mi się wydaje. Ale nie próbowałbym tego robić/doświadczyć.
pogromca0szos Napisano 26 Kwietnia 2008 Napisano 26 Kwietnia 2008 A nie łatwiej po nasmarowaniu wytrzeć łańcuch z zewnątrz do sucha i cieszyć się jego bezgłośną pracą i długą żywotnością ?
Mod Team bogus Napisano 26 Kwietnia 2008 Mod Team Napisano 26 Kwietnia 2008 Oczywiście, że lepiej. Tak właśnie robię i wszystko gra. Ale może autor tematu jeździ gdzieś daleko od domu, gdzie smaru nie ma.
GdyniaBiker Napisano 26 Kwietnia 2008 Napisano 26 Kwietnia 2008 Mam nadzieję, że pytanie jest czysto teoretyczne, bo niesłuszne byłoby założenie łańcuch nasmarowany=oblepiony i brudny, suchy=czysty
Maciek764 Napisano 26 Kwietnia 2008 Autor Napisano 26 Kwietnia 2008 Nie no oczywiście tak czysto teorytycznie Bo mam Finish Line Teflon + wycieram po smarowaniu i w miarę chodzi ale że idealnie to nie powiem
Loko Napisano 26 Kwietnia 2008 Napisano 26 Kwietnia 2008 Ja się wtrącę chętnie, jako że ostatnio dużo w trybologii siedzę, to wg mnie łańcuch w piachu dowali sie mocniej. W przypadku suchego nienasmarowanego łańcucha wystąpi jedynie zjawisko korozji, no i jakieś zużycie na ogniwach, które jednak było brane pod uwagę przy projektowaniu łańcucha. Łańcuch oblepiony smarem i piaskiem będzie wywoływał zużycie ścierne, jakie zachodzi w obecności twardych cząsteczek, którymi w tym przypadku będą kryształki piasku. Czysto teoretycznie.
Mody Napisano 26 Kwietnia 2008 Napisano 26 Kwietnia 2008 Rowniez wydaje mi sie,ze suchy dluzej pociagnie, ale pewnosci nie mam, bo u mnie to czysciutki jest i nasmarowany @ Maciek764 co do tego smaru, ktorego uzywasz, to osobiscie go nie polecam. Mialem go i po 30km juz go praktycznie nie ma. Jak dla mnie jeden syf, ktorego juz nie kupie. Przez caly rok smaruje zielonym FL i jest dobrze
Maciek764 Napisano 27 Kwietnia 2008 Autor Napisano 27 Kwietnia 2008 Eee tam nie ma FL CC sprzedałem kolesiowi z rowerowego bo za dużo piachu łapał nawet po wytarciu. A na T+ przejechałem dzis 111km i dalej chodzi w miarę cicho. Poprostu po kilku smarowaniach tworzy się teflonowa warstwa która sprawia że łańcuch jest suchy z zewnątrz.
Maciek764 Napisano 28 Kwietnia 2008 Autor Napisano 28 Kwietnia 2008 Zauważyłem ciekawe zjawisko. Łańcuch myty w benzynie. Pierwsze smarowanie, potem po 50km. Na tym drugim przejechałem około 110km w jeden dzień a pod koniec już dosyć głośno chodził, ale dalej było słychać że jednak w łańcuchu jest smar bo kultura pracy była przyzwoita. Już miałem go wieczorem nasmarować, ale stwierdziłem że jutro będę jeździł po mieście i i tak tego nie będę słyszał . Dzisiaj wsiadłem na rower a tu niespodzianka - napęd działa praktycznie bezgłośnie. Po 110km bez smarowania. Czy to jest spowodowane jakąś zmianą gęstości smaru czy coś?
pogromca0szos Napisano 30 Kwietnia 2008 Napisano 30 Kwietnia 2008 Być może pod wpływem temperatury wytworzonej poprzez tarcie smar robi się jakiś rzadszy i słychać pracę łańcucha.
hudy Napisano 30 Kwietnia 2008 Napisano 30 Kwietnia 2008 Imo cały problem z narzekaniem na rzadkie teflonowe smary pochodzi właśnie z praktyki stosowania benzyny. Benzyna wymywa cały smar z środka łańcucha (brud często pozostawiając - nie oszukujmy się). Nie pozwalamy tym samym na gromadzenie się środka smarnego wewnątrz łańcucha, przez co preparaty te działają bardzo krótko, bo za każdym razem muszą zaczynać zbierać się od nowa. Dlatego wolę smarować smarami tymi FL Red albo ProGold z zewnątrz wycierając łańcuch żeby nie łapał brudu, a od benzyny trzymam go z dala. Takie postępowanie zdaje imo egzamin. Po kilku smarowaniach oleju w łańcuchu jest całkiem sporo i można dużo przejechać, a łańcuch na zewnątrz jest czysty i nie można mu nic zarzucić.
Maciek764 Napisano 1 Maja 2008 Autor Napisano 1 Maja 2008 No właśnie ktoś kiedyś mądrze napisał że T+ to smar progresywny i jego skuteczność rośnie w miarę używania. A jak się go używa tak jak trzeba to nie ma szans żeby piasek się wewnątrz zbierał, troche się może ubrudzić z wierzchu, ale jak też ktoś mądrze napisał bez przesady, nie upośledza to pracy napędu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.