Mentos Napisano 25 Kwietnia 2008 Napisano 25 Kwietnia 2008 http://www.dinamoto.it/DINAMOTO/on-line%20.../Telelever.html Jak widać z załączonego linka jest to całkiem fajny pomysł. Mam znajomego zapalonego moto bajkera a przy okazji rowerzystę i twierdzi, że to najlepsze co można by zastosować w rowerze zwłaszcza jakimś AllMoutain, Enduro i wyżej, ale jak HorstLink jest chronione patentem i BMW nie chce się tego widać pozbywać/udostępniać. BMW miało kiedyś rowerki z tym zawieszeniem ale chyba dawno temu się wycofali z ich produkcji - pewnie drogie jak cholera były. Coś tam można teraz wygooglować z ich produktów rowerowych, ale to są jakieś standardowe bajki dodawane pewnie do aut. Na forum też nic nie wyszukałem pod tym hasłem. Jednak idea nienurkującego zawieszenia z bardzo sztywnym posadowieniem koła jest bardzo fajna. Osobiście bardzo nie lubię wszystkiego co nietypowe, ale gdyby producent ramy integrowałby ją z przednim zawieszeniem właśnie używając tego patentu, a jako tylny i przedni element amortyzujący używał standardowych damperów, łożyskując wszystko na maszynach o żadnej nietypowości nie było by mowy. Oczywiście są jakieś patenty typu nienurkujący jednogolniowy widelec (niepamiętam nazwy tej angielskiej chyba firmy), czy niegdysiejsze Girviny/Proflexy i AMP, ale to nie to samo jednak - mniej sztywne, nie zintegrowane z ramą i skoki chyba nie te. Co o tym myślicie i czy ktokolwiek miał jakiekolwiek doświadczenie z rowerumi BMW z takim zawieszeniem z przodu ?.
amoniak Napisano 25 Kwietnia 2008 Napisano 25 Kwietnia 2008 USE robi coś takowego http://use1.com/products/sub_anti/index.php
tobo Napisano 25 Kwietnia 2008 Napisano 25 Kwietnia 2008 http://www.parafork.de/ najwieksza wersja ma 165 skoku. w produkcji od chyba 10 lat (wtedy z mniejszym skokiem) kliknij w link komplettrader i zobacz jak to wyglada w calosci. wizualnie moim zdaniem kicha ale jesli dziala....
amoniak Napisano 25 Kwietnia 2008 Napisano 25 Kwietnia 2008 brzydsze od kupy Ale jeśli działa jak tobo powiedział Przede wszystkim mozna w konstrukcji tego typu uzyskać niesamowitą sztywność boczną
majster Napisano 25 Kwietnia 2008 Napisano 25 Kwietnia 2008 znacie jakiś jeszcze brzydszy? jestem skłonny uwierzyć, że jeździ się na tym całkiem dobrze, ale wolę zwykłe amortyzatory.
Mentos Napisano 25 Kwietnia 2008 Autor Napisano 25 Kwietnia 2008 SteppenWolf, znam, sama rama ok bo to Horst ale fork to jednak co innego bo do normalnej ramy dedykowany i to zwiększenie patentu Girvina/AMP. Wygląda na 2 tony . Ten USE to o to coś mi chodziło z nie nurkującym Leftym. Ale ten srebrny rower nie znam i wygląda mi na obchodzenie patentu BMW właśnie, poprzez dokładanie dodatkowych dźwigni. Fakt - te rozwiązania są paskudne i na dodatek wyglądające na ciężkie. Generalnie to jak z obchodzeniem patentu Horsta w USA, nawymyślali tych wirtuali co nie miara a wygląda na to po pewnym czasie, że większość z nich działa gorzej od klasyki i ciągle coś poprawiaja a Spec wie, że ma coś sprawdzonego i dobrego co na dodatek trudno zchrzanić jak już poza USA jest kopiowane. Majster, co to za rower tak na marginesie ? Szukam i szukam i nie mogę znaleźć samego BMW w sieci, ale wyglądały one bardziej normalnie i lżej przedewszystkim.
Kasha Napisano 25 Kwietnia 2008 Napisano 25 Kwietnia 2008 SteppenWolf, znam, sama rama ok bo to Horst ale fork to jednak co innego bo do normalnej ramy dedykowany i to zwiększenie patentu Girvina/AMP. Wygląda na 2 tony . Ten USE to o to coś mi chodziło z nie nurkującym Leftym. Ale ten srebrny rower nie znam i wygląda mi na obchodzenie patentu BMW właśnie, poprzez dokładanie dodatkowych dźwigni. Fakt - te rozwiązania są paskudne i na dodatek wyglądające na ciężkie. Generalnie to jak z obchodzeniem patentu Horsta w USA, nawymyślali tych wirtuali co nie miara a wygląda na to po pewnym czasie, że większość z nich działa gorzej od klasyki i ciągle coś poprawiaja a Spec wie, że ma coś sprawdzonego i dobrego co na dodatek trudno zchrzanić jak już poza USA jest kopiowane. Majster, co to za rower tak na marginesie ? To jest Whyte, takiego gostka co się zowie Whyte i wymyślił/śla zawieszenie dla Marina. http://www.whytebikes.com/2008/ Trochę podobne Tamten zresztą ma takie samo tylne zawieszenie jak starsze mariny... A tu BMW http://www.bike-board.de/community/photoal...ata/500/bmw.jpg
Mentos Napisano 25 Kwietnia 2008 Autor Napisano 25 Kwietnia 2008 Ło, dawnymi czasami wydawał mi się ten BMW fajny, teraz zmieniam zdanie bo wygląda fatalnie, jak jakiś Marokesz , błeee. Ale to chyba przez ten prymitywny tył. To jakby do niezłego przodu dokleić marketowy ogon . A z tym Whitem toś mnie zdziwił, nie znałem ich wcześniej, faktycznie toż to Marin jest.
tobo Napisano 25 Kwietnia 2008 Napisano 25 Kwietnia 2008 kiedys w niemieckim pisemku rowerowym byl test rowerow firm samochodowych: jeep, bmw, porsche, wiessman - moze cos jeszcze ale nie pamietam. zaden z nich nie błyszczał. http://www.wiesmann-bikes.de/ wczesniej enduraka robil dla nich chyba nicolai. a tu kicha porsche: http://www.rower.com/archiwum.php?art=1408 jeepa nie znajde ale to byla dopiero porazka. bmw - jaki jest kazdy widzi
majster Napisano 25 Kwietnia 2008 Napisano 25 Kwietnia 2008 jeep to taki makrokesz z tego co pamiętam natomiast whyte to takie mariny dla burżujów jakieś karbony, fikuśne amortyzatory, te rzeczy i sprzedawane w GB.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.