MrJ Napisano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2008 [uwaga, temat jest już nieaktualny, pozostaje tutaj tylko do "poczytania"] Witam! Od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu roweru AM/Enduro i prawdę mówiąc raczej nie miałem z tym problemu, do momentu kiedy zająłem się szczegółami... Mam do wyboru 2 zestawy (oba z poison-bikes.de): - ARSEN AM + X-Fusion O2 + Epicon RLD za 549euro - KLIK - CURARE + X-Fusion Glyde + Rux-S za 449 euro - KLIK, KLIK Tak naprawdę gdyby różnica w cenie wynosiła trochę mniej, wątpliwości by nie było. Co prawda mam nawet więcej funduszy rezerwy, ale jak nie patrzeć 100euro (ok. 350PLN) to dopłata do dobrych hamulców A teraz wady i zalety jakie widzę w tych setach: CURARE: + cena + bezobsługowość dampera (nie mam pompki wysokociśnieniowej z manometrem - następne przynajmniej 70-90PLN), który jak się uszkodzi to i tak dojadę do domu - sytuacja teoretyczna, ale jednak, + lepszy stosunek cena komponentów/cena zestawu (policzyłem), + wytrzyma nawet najgłupsze pomysły - waga, waga i jeszcze raz waga: różnice to dla ramy ok. 200g, dampera realnie prawie 300 (sprawdziłem!), amorek również ok. 350 realu i to licząc z manetką lockoutu, co w sumie daje ponad kilogram... - rower raczej do Enduro/FR niż hardXC/AM, a ta druga opcja mnie interesuje bardziej, - damper i tak po sezonie do zmiany w ramach akcji odchudzającej, Rux pewnie pożyłby pewnie dłużej, ale ile? - mimo wszystko NIE LUBIĘ SPRĘŻYN w zawieszeniu, a tu są i na przedzie, i w tyle (Rux ma tylko asystę powietrzną) ARSEN: + waga, waga, waga - nie po to zamawiam Crossride na Centerlocka, ładuję w rower mostek 136g (żaden z podanych w zestawach), siodło 249g czy kierę <240g (na dodatek dość wąską - 620mm) by dokładać kilogram na ramie z przyległościami, + bardziej odpowiadałby mi styl zestawu i rama (niby to bliźniak Curare, ale jest jednak nieco lżejszy, ma główkę na stery zintegrowane i jest przeznaczony do nieco niższych amorków, co z większym kątem główki daje sprzęt zwrotniejszy, a z tym amorkiem i sterami także ok. 3cm niższy przód, a to naprawdę dużo) - wystarczy spojrzeć na TEGO ARSENA Xn - kieruję się raczej na to (nawet części będą podobnej klasy, a koła i korba identyczne!), niż CURARE Xi - typowy enduro/FR. + lockout i na przedzie i w tyle - dla mnie albo oba, albo żaden. I ewentualnie zmienię kiedyś tylko sztuciec, bo... + ...damper jest lekki i z tego co czytałem dobrze działający i trwały, więc dopóki się nie rozszczelni lub nie zmienię ramy - będzie służył, ale... - jak padnie np. w lesie, koniec. A sprężynówka, nawet uszkodzona, przytrzyma zawieszenie, - cena (wyższa i ze słabszym stosunkiem do jakości), - jednak amorek - tarcza na przód jaką dam to 180, czyli po 1sze max dla niego (Rux nie ma takich ograniczeń, wejdzie i 203) a po 2gie naprawdę tego przodu używam. Choć z drugiej strony jest i duuużo lżejszy i na pełnym powietrzu... ...i tu po stadzie wielokropków następuje pytanie: POMOŻECIE??? Proszę o w miarę jak najszybszą odpowiedź, szczególnie tych którzy mieli do czynienia z jakimiś elementami wymienionymi przeze mnie. Bo przed następnym tygodniem chciałbym złożyć zamówienie, by gdzieś do połowy maja ze wszystkim się wyrobić Z GÓRY THANX! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rmk_90 Napisano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2008 szczerze mówiąc nie miałem do czynienia ani z jednym ani z drugim, ale z tego co sam napisałeś wyżej, to wybór jest prosty... bierz arsena - sam napisałeś ze jest lżejszy - jako minusy wymieniasz cenę, ale piszesz tez ze dał byś rade tyle zapłacić, więc bierz! - chcesz przecież jeździć hardXC/AM jak sam napisałeś a nie FR... - a to ze coś ma lepszy stosunek ceny zestawu do poszczególnych części, to tak jak byś kupował 14 podpasek w cenie 13 tylko dla tego ze jest taniej...(zakładam ze nie używasz podpasek:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2008 Ja bym wybrał Arsena właśnie ze względu na wagę. Z tym padającym damperem w środku lasu to jakiś skrajny pesymizm. Ja jeżdżę na powietrznym damperze od 5 lat i jeszcze mnie coś takiego nie spotkało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ATT Napisano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2008 W zasadzie Arsen to jest prawie to samo co Curare. Tylny wahacz cały taki sam, przedni trójkąt się w zasadzie tylko dolna rura różni. Myślę że Curare nie będzie jakoś specjalnie wytrzymalszy. Gdybym w grudniu miał do wyboru nowego Arsena Am i Curare to wziąłbym Arsena. A że wtedy był jeszcze tylko starszy model który mi się nie podobał to mam Curare. Plus to też że amortyzacja powietrzna jest łatwiejsza w dopasowaniu pod siebie. Według mnie tylko Aresen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2008 niestety kupujac arsena am kupilem klocka - rama jest ciezsza od starszego modelu (jesli wierzyc producentowi) o 400 gram. na stronie z ramą byl starszy egzeplarz ktorym bylem zainteresowany. nowa wersja 08 nie wiem po co wlasciwie istnieje - wątpie by rura dolna przedniego trojkąta o innym profilu dawala jakies wymierne korzyści. rama po wyjeciu z pudla wkurzyla mnie wlasnie z tego powodu - uratowalo ją to ze mi sie podobala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 26 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 nowa wersja 08 nie wiem po co własciwie istnieje Pewnie będą za rok zmieniać Arsena - po co 2 ramy ze skokiem 100? Phosphor i Arsen - wiem, że mają nieco inne systemy zawieszenia, ale sensu robienia typowego czterozawiasa tylko ze 100mm i wagą >2600g (Poison zaniża na stronie) nie widzę. Może docelowo z Arsena zrobią 120, AM 150, a Curare zlikwidują? Ale to tylko gdybanie. Swoją drogą zapytam się ich, czy nie mają na stanie starych AMów, skoro były lżejsze... Bo trochę zmieniła się opcja - zestaw ArsenAM mi się nie bardzo opłaca, bo za identyczną kasę sprowadzę samą ramę z .de (przy okazji w paczce też parę dupereli na czele z hamulcami bo taniej), amorka Epicon DA (lockout jest mi jednak zbędnym) nawet z Allegro, a damper... ... czy polecacie z tych dwóch: - Manitou Radium R - Rock Shox Bar 2.1A? Radiuma jest coraz ciężej dostać (czekam na odpowiedź z dwóch sklepów, ArniK wiem że już nie ma), o RSie prawdę mówiąc nie wiem nawet, czy jest 190x50, ale to jedyne powietrzniaki na jakie mnie plusminus stać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 wzialbym z tych dwoch radiuma. bardziej podoba mi sie charakterystyka pracy tlumienia powrotu w mianitou niz w rock shoxie. w sidach mialem problem z uszczelkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 Też wolałbym Radiuma, bo jakoś bardziej do mnie przemawia (nie wiem, jak to inaczej nazwać ), ma zawór auto (RS to nieuznawana przeze mnie presta ), no i Manitou mogę bez problemu posłać do serwisu przez znajomy sklep w razie czego, choć mam nadzieję że nigdy się to nie stanie Tyle, że jest problem z jego dostępnością - na razie czekam na rzeczone 2 maile ze sklepów - w jednym widniało, że mają jeszcze kilka sztuk 190x50 na stanie po 490PLN. Co prawda w (s)ex-shopie wyprzedawali ostatnio RLe za 499, ale tylko 165x38 PS . Ten stary, regulowany ArsenAM też miał 190x50??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 jaka presta? WSZYSTKIE amortyzatory tylne maja takie same zawory - i to przynajmniej od 8 lat. mialem rozniaste tlumiki i kazdy z nich potrzebowal pompki z identycznną koncowką. to co jest na minus dla rock shoxa to fabrycznie zamknieta komora tlumienia ktorej nie da sie otworzyc w serwisie. tlumiki rock są jednorazowe (no chyba ze cos znowu zmienili - od rocznika 2001 kartusze tlumienia są zamkniętą calościa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 MrJ Poison.de sprzedawał osttanio te ramy na ebayu w cenie 199euro za arsena i 219euro za currare. Rozgladnij sie i zamów może przez ebaya. Nawte jakbys mial osobno sciagac damper to sporo zaoszczedzisz i sciagniesz lepsza sztuke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2008 tobo - fakt, mój błąd. Źle odczytałem specyfikację MarcinGoluch - właśnie wszędzie się dowiaduję, że "kiedyś były" te Arseny i Curare. Gdybym natrafił gdziekolwiek na cenę <250ojro, to się nawet nie zastanawiam. A jeśli zeszłoby do 199... cudeńko Ale niestety zawsze mam pecha i albo coś pojawia się za wcześnie, albo za późno :( Gdyby ktoś wyczaił Arsena AM w rozmiarze 40cm (może być też ten stary ze skokiem 100-150) za taką kaskę, niech od razu pisze na prv lub maila (misterj@vp.pl) bo niestety rzadko mam teraz czas na szukanie promocji (nawet na forum jestem niezbyt często). Będę niezmiernie wdzięczny :yes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 30 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 A teraz pytanie z trochę innej beczki (nie chcę zakładać nowego tematu) Co to właściwie jest za rama i ile można za nią dać: JAMIS DAKAR 2005. Znalazłem o niej niewiele (nawet strona Jamisa ze stanów nie pomogła ), więc zapytuję: - co to jest właściwie za zawieszenie (niby 4-zawias, ale jak się sprawuje w porównaniu np. z Poisonem?) - czy ma realnie 130mm skoku, - gdzie można znaleźć wymiary i wagę (google nie podołało ) - ile opłaca się dać za tę akurat sztukę, czyli spolerowaną i bez lakieru, w zestawie z tym sprężynowym Foxiem? I czy w ogóle warto się tym interesować? Lakierowanie to nie problem (zresztą wtedy prawdopodobnie bym anodował), ale nadal mam wątpliwości cóż to za zwierz... Na odpowiedź z dhsklepu o historii ramki na razie czekam. Bo na amerykańskim ebayu jest tego trochę po rewelacyjnych cenach, ale niestety nikogo nie znalazłem, kto by wysyłał do Polski... Wiem że mieszam, ale... pomożecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 Jamis to dość uznana marka za oceanem. Równocześnie chwalona za zachowanie ram ale ganiona za trwałość sztuk 2005 i starszych. Jeśli chodzi o tego Jamisa z allegro to moim zdaniem gra nie warta świeczki. Pogadaj z Mako7. Z tego co z nim rozmawiałem to Jamis XAM już znalazł nabywce ale miał jeszcze do sprzedania DAKAR XCR. na pewno ramka godna uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 30 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 Marcin - wielkie dzięki A że jestem bardzo dociekliwy, no i pogrzebałem dokładniej w dhsklepie - co myślicie o tym DIAMONDBACKU z FOXEM FloatR? Bo mi zaproponowali interesującą zniżkę, ale o tego typu zawieszeniu też wiem niewiele... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bendus Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 Damper wg mnie fajny. Porownywać mogę jedynie do sprężynowego DNM ST-12RC, któego bije na głowę. Osobiście używam i jestem zadowolony. Sama rama, to konstrukcyjnie coś jak full'e Kona - niby wielozawias, ale bez ogniwa horsta, więc tor koła jak w jednozawiasie (czy tak bardzo czuć różnicę to już inna sprawa). Wygląd trochę archaiczny i osobiście to obawiałbym się o trwałość tej części trzymająej wspornik siodła, ale jak jesteś lekki... Mój spec jest pod pewnymi względami podobny i pewnie niektore wady będą wspólne: 1) cały syf z koła leci na damper, wiec dobrze sprawić sobie chociaz malutki błotnik chroniący go 2) Nie da się do woli regulować wysokości siodła w czasie wycieczki (na zjazdach nie wspuści sie głęboko długiej sztycy, bo można uszkodzić damper) Wg mnie sporo zależy od tego, jak atrakcyjna jest oferta, którą Ci zaproponowali. Za odpowiednio nieduże pieniądze bym się skusił. Czemu jednak nie Poison? Pisałeś, że zakup zestawu z Rux'em już prawie pewny (ja tak liczyłem na jakiś test Rux'a ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 1 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2008 bendus - sorka że nie pomogę. Ale fakt, początkowo rower miał być maszyną do enduro, ale jak się nad tym głębiej zastanowiłem i porozmawiałem ze znawcami wyszło mi, że ze swoimi 65kg nie wyrobię maszyny 2x150 skoku o wadze 15-16kg, zwłaszcza że zapędów do FR nie mam Ten zestaw Curare z Ruxem i Fusionem Glyde faktycznie opłaca się bardzo, jeśli ktoś preferuje enduro/FR - sam amorek w wersji S, o ile się go szybko dostanie w PL (niby w 2 hurtowniach go znalazłem, ale z faktyczną obecnością w magazynie już gorzej), to jakieś 800PLN - a całość kosztuje z przesyłką ok. 1650 po dzisiejszym kursie euro. Z kolei Arsen AM z Epiconem i Fusionem O2 już taką atrakcyjną propozycją nie jest - w sumie nie wiem, za co te aż 100ojro dopłaty (niby damper 120E droższy, ale amorek prawie tak samo tańszy!). A za ok. 2100PLN to już można poszukać czegoś ciekawego, stąd zacząłem rozglądać się trochę od nowa i wyszukałem parę ciekawych okazji ze skokiem ok. 130-140mm. Ten Jamis z pierwszej aukcji byłby ideałem (praktycznie rama XC z zawiechą, rozmiar miodzio, waga boska bo realnie 3,2 kg ze sprężynowym damperem, czyli z powietrzem leci do 3,0 i szansa na bezproblemowe złożenie <14,a nawet <13,5kg stoi otworem ) gdyby nie stan konkretnego egzemplarza - lakier to żadna sprawa (czarny proszek położy każdy lakiernik za parę zeta, jakbym poszukał to i anodę udałoby się zorganizować), ale poza tym kompletnie nic o nim nie wiadomo. Żeby jeszcze było to sprowadzone z jakąś historią... O Diamondbacka spytałem trochę przy okazji, bo paskudność ramy to jedno, ciężar drugie (prawie 4kg z powietrzniakiem - to już 150mm ArsenAM wyjdzie lżej) no i ewentualne problemy użytkowe to trzy - właśnie związane z regulacją sztycy, dolnym prowadzeniem linek (!), dziwnymi wymiarami (niby to 16 ale ch...oinkowo wysoka i trochę za długa), niepraktycznym ustawieniem dampera itd. W tej chwili posłałem wici do kilku forumowiczów (i nie tylko ) i czekam na odpowiedź. A co do terminu - jak zakładałem temat byłem pewnie, że w ciągu tygodnia wszystko zrobię. A na teraz... np. koła będę miał dopiero po 10.05 Ale i tak wisi nade mną magisterka, więc za dużo czasu an rowerowanie przynajmniej do końca czerwca mieć nie będę. Ale trzymam rękę na pulsie. Coś się urodzi, to zaraz przedstawię szanownemu gremium PS. Co to za system zawieszenia I-Drive GT? I ile skoku (i wagi) może mieć rama GT I-drive 2.0??? [uwaga, temat jest już nieaktualny, pozostaje tutaj tylko do "poczytania"] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 1 Maja 2008 Udostępnij Napisano 1 Maja 2008 Zerknij jeszcze na ramy Sette w Pricepoint. http://www.pricepoint.com/detail/16443-175...ype-SRL-Air.htm http://www.pricepoint.com/detail/16444-175...inger-4-Way.htm Choruje na ta pierwsza sztuke . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 7 Maja 2008 Udostępnij Napisano 7 Maja 2008 Hej, witam wszystkich. Nie chce zakładać nowego tematu więc piszę tutaj... Sprawa wygląda następująco... Od zeszłego roku posiadam Radona Zr Team Only, jednak dużo jeżdże po dosyc wyboistych ikamienistych szlakach i zaczynam poważnie zastanawiać się nad kupnem ramy full'a. Właściwie w temacie jestem zielony.. od Razu powiem, że nie szukam karbonowych ram za 10 kawałków. Raczej poszukuje ramy w miare taniej która jednocześnie dobrze by działała. najchętniej dobrałbym tak rame aby wszystkie komponenty pasowały.. musze zmierzyc rure sterową w mojej rebie ( ustawiona na 115mm). Zastanawialem sie szczerze nad czymś typu Arsen poisona ze skokiem 120mm jako, że moja reba ma 115mm powinno współgrac. Ogólnie nie mam jeszcze funduszy ale 18-stka sie zbliża więc myslę, że 2000zł mógłbym wydać (na rame plus damper). Co do sprowadzania np z niemiec nie mam z tym doświadczenia i troche się obawiam takich transakcji. Jakie ramki byście polecili? Mam 185cm, noga 86cm, wagi 79kg, skok amorka to 115mm wiec ramka miedzy 100-120mm (nie wiem jak lepiej ale 120stką bym nie pogardził). Jeżdże troche agresywniejsze XC. Powiedzcie co myślicie o takim pomyśle? W gre wchodzą raczej ramki nowe.. Teraz mam ramke radona 20" ale moglaby byc ciut mniejsza, takie 19,5 bylo by idealne ale z tego co wiem na fullach siedzi się troche wyżej więc moze ta 19" byla by dobra.. Ewentualnie jeśli ktoś znalazłby czas by podac gotowy set, tj. damper plus rama to będe wdzięczny. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 8 Maja 2008 Udostępnij Napisano 8 Maja 2008 Doradźcie coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.