amoniak Napisano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2008 No więc zmieniłem ramę Powoli dojrzewałem do tego by sobie sprawić rower z pełna zawiechą Coś w miarę lekkiego ze skokiem 100-120 mm W końcu postanowiłem urzeczywistnić swoje marzenia Nabyłem ramę Jamis Dakar XC Comp w rozmiarze 19 '' wzrostu mam 180 cm więc jest jak ulał Jeden człowiek sprzedawał ją. Dla niego była stanowczo za duża. 17'' będzie akurat albo i 15'' Przebieg nie za duży i w dobrym stanie utrzymana. Rama Jamis Dakar XC Comp 2400 g damper DNM Torch- na razie może z czasem do wymiany 180g sprężyna 900 lbs Jeśli będę wymieniał to na coś z manualną blokadą reszta idzie ze starego roweru Sr Axon DRL też z czasem do wymiany przestawiłem go z 80mm na 100 mm napęd homogeniczny stram X7 z gripami heble Hayes Stroker ryde 180/160 korba Firex z suportem GXP koła obręcze Alex DH 30 szprychy DT niecieniowane piasta przód Novatec na maszynach tył NS też na maszynach dętki continental opaski shwalbe oponki Racing Ralph sztyca na razie Guizzo mostek accent Kiera prosta zoom - nie wiem czy nie wymienię na giętą i bez rogów siodło Mc selle ergonomic całość waży w okolicach 14 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiek^^ Napisano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2008 No, Amoniak pogratulować super ramy! Jamis nie jest w Polsce bardzo popularny a to się liczy Jedna uwaga to tylko: jak najszybciej przydałoby się zmienić axona na np Rebę bo teraz to tylne zawieszenie będzie działać lepiej niż przednie Jak spisują się Hayesy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 24 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2008 Rowerek złożony. Wczoraj były pierwsze testy Wahacz jest sztywny bocznie na początku coś skrzypiało. Pierwszy punkt obrotu jaki rozebrałem i wyczyściłem okazał się tym który był za to odpowiedzialny Axon nie jest taki tragiczny Reba owszem ale nie mam na razie kasy - kupiłem ramę i damper. Amor będzie musiał poczekać Tym bardziej że chyba będę musiał najpierw sobie tylna przerzutkę nową sprawić stara dość mocno w (_|_) dostała. i kaseta i łańcuch też będa najpierw tak że wymiana amorka musi być odsunięta w czasie Hayesy stroker`y są niezłe z w testach skrobnę coś więcej na ich temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2008 Ja bym najpierw zmienił damper, bo tu są największe straty energii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 24 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2008 są. Nie są jakieś tragiczne ale są W miarę przypływu gotówki będę wymieniał osprzęt Damper jak najbardziej. Coś z blokadą. Platforma - mi nie odpowiada gdyż wahacz jest utwardzony i nie wybiera jakbym chciał Pierwasze poważne testy roweru na nowej ramie zrobię dopiero za miesiąc w okolicach Ojcowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mako7 Napisano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2008 Gratulacje Jamis robi naprawdę fajne ramki... Sam mam Jamiska w domu tylko że XCR (rowerek złożyłem swojej kobitce)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QWEY564 Napisano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2008 wygląda zabójczo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2008 mysle ze wahacz jest "utwardzony" bo to robota tlumika (ma jakikilwiek system regulacji tlumienia powrotu?) i jego zbyt twardej sprezyny. w makrokeszowym rowerku tez mam tlumik lub pseudotlumik (nazwalbym go zginaczem) dnma i mimo zbyt miękkiej na mnie sprezyny zawieszenie sie nie ugina (a na pewno zawias dziala jako taki). proponuje ci pozyczyc jakikolwiek sensowny tlumik o pasujacej dlugosci i zobaczyc co jest utwardzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 25 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2008 Eksperyment proponowany przez Ciebie przeprowadziłem Tego DNM`a kupiłem razem z ramą z za miękką sprężyną. dlatego pojechałem do kolegi co prowadzi sklep i Miałem możliwość spróbowania swingera 4 way - niestety za długi o 15 mm Platforma nie jest taka fajna. Wolę tak jak w Axonie mieć możliwość całkowitego zablokowania tłumienia Potem pojeździłem z DNM torch`em z dopasowaną sprężyną i to jest to. Chciałbym jedynie mieć możliwość ręcznego zablokowania dampera Damper to DNM Torch DV 22 dość prosty sprężynowiec z tłumieniem olejowym sprężyna z jaką go kupiłem to była 550 lbs niestety stanowczo za miękka obecnie mam 900 i jest brakuje mi tylko blokady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 3 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 Nowa kaseta i łańcuch już w drodze tak jak Schwefel napisał damper idzie do wymiany w pierwszej kolejności wybrałem ten DNM AO-30 RC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 3 Maja 2008 Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 A jaką masz cenę za niego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 3 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 Może nie tyle wybrałem co już kupiłem na allegro. gość wystawił od złotówki ja dolicytowałem do 220 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 3 Maja 2008 Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 Jak za nówkę to dobra cena. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Maja 2008 Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 Jednozawiasy (jak ten Jamis) są dla mnie bleee (mam to po Kellysie Beast) , teraz zafundowałem sobie HorstLink - duuuża różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2008 Doskonale sobie zdaję sprawę, że jednozawias nie jest rewelacją Zdecydowałem się na ta ramę dwóch powodów: pierwszy to cena drugi jakość produktów tej marki Z założenia ma być w miarę lekki full do XC o skoku 100 mm przód/tył dlatego też kopanie korb przy nie za dużym skoku zawiechy nie jest problemem. Tak mi się wydaje. W każdym bądź razie póki co ja nie odczułem dyskomfortu z tego powodu Pojeździmy - zobaczymy Obecnie mam już nowy napęd. Gdyż przeszczepiłem chore organy z kross`a morph`a i trzeba było szybko wymienić kasetę i łańcuch. mam już zestaw XT Zmiana dampera po pierwsze odchudziła rower o 200g po drugie powietrzem doskonale dobrałem parametry tłumika do swoich preferencji. Blokada - blokada tłumienia to jest to. Z rzeczy do wymiany został jeszcze Axon. Generalnie to on nie przeszkadza. Jednak chciałbym coś lżejszego i z powietrzem - powoli zbieram na Rebę albo Black`a ze wskazaniem na Rebę Jazda. Zrobiłem dwie większe wycieczki. To jest mój pierwszy własny full. Dopiero się uczę na nim jeździć. Pierwszą i najbardziej widoczną różnicą jest inna geo. Kąt główki jest 69° reszta wymiarów podobna do HT. Trzeba rowerowi pomóc pochyleniem się w zakrętach. Nie jest to jakieś uciążliwe ale coś takiego ma miejsce. Z tego co patrzyłem po katalogach to prawie wszystkie rowery z tylnym zawieszeniem do marathonu mają podobne kąty Generalnie jazda z pełnym zawieszeniem jest różna od jazdy sztywniakiem. Największą różnicą jest samo pedałowanie. Na sztywniaku się ciśnie a na fulu kręci. To znaczy full wymaga wyższej kadencji. Podjazdy dzięki możliwości zablokowania tłumienia i w widelcu i damperze nie są jakimś problemem. Damper wprawdzie pracuje minimalnym skokiem nie ma to jednak wpływu na efektywność pedałowania. Single traki i zjazdy to po prostu bajka korzenie, kamienie czy inne nierówności terenu nie wybijają z rytmu pedałowania. Rower dzięki pełnej amortyzacji rower trudniej oderwać od ziemi. Po prostu trzyma sie nawierzchni jak przyklejony. Prowadzi się pewniej niż HT. Miękki tył wybacza większość błędów. Jeszcze jeden i niezaprzeczalny i największy plus pełnej zawiechy to to co zauważyłem po przejechaniu blisko 80 kilosów dość szybkim tempem. Po prostu byłem mniej zmęczony niż po 50 kilosach na sztywniaku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Maja 2008 Udostępnij Napisano 11 Maja 2008 Podjazdy dzięki możliwości zablokowania tłumienia i w widelcu i damperze nie są jakimś problemem HeHe U mnie "nie są problemem" - to złe określenie, dzięki regulowanemu w czasie jazdy skokowi amorka , i niewielkiej - ale faktycznej - pracy dampera (koło cały czas ma kontakt z podłożem) podjazdy są duuużo łatwiejsze (zwłaszcza obniżenie skoku amora do 30 mm daje gigantyczne efekty) , polecam - Black IT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 Prawdopodobnie będzie Black z RTWD Mam dobrą cenę na niego Damper po zablokowaniu ma 90% tłumienia dzięki tym 10% się ugina. Rzeczywiście koło tylne cały czas ma kontakt z podłożem i dzięki temu jedzie się lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mako7 Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 A tu Jamis do kolekcji moje połowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tenjin Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 napisałbyś cos o tym XCRze bo kusi mnie troche ta rama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ebikerzone Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 Info o nowych Jamisach: http://e-bikerzone.com/news-show-98.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mwegrzyn Napisano 4 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2008 Od tego roku , rusza również dystrybucja w Polsce . Tak że oprócz indywidualnego importu , mozna będzie zakupic te rowery u nas. http://www.pol-sport.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.