Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W kwietniu 2006 poszukiwałem roweru,

przeznaczenie: jedno/dwudniowe wypady poza miasto, głównie bocznymi drogami asfaltowymi, do przemieszczania się po mieście, oraz od czasu, od czasu - dalsze wypady (sakwy, etc.)

budżet: ~1500 PLN

 

Wybór wydawało by się że jasny: Unibike Viper, :)

ale znalazłem Scotta, niby na słabszym osprzęcie, ale 2 elementy biły na głowę wszystko co widziałem na żywo w innych 'potencjalnych' rowerach: rama i waga roweru (12,2 kg).

Szukałem raczej rozwiązania przyszłościowego, tak aby można było później zainwestować, więc wybór padł na Scotta...

 

Zdjęcie Katalogowe:

474.jpg

 

Konfiguracja: (pierwotna / pośrednia / aktualna)

Rama: New Evo/Aero Alloy 05 tubing w Evo D/O 700 C

Widelec: Insera Steel 700C, straight blades, 1 1/8,

Stery: Ritchey LP Plus

Przerzutka tył: Shimano Acera RD-M 340L, Shimano Alivio 2007 RD-M410

Przerzutka przód: Shimano FD-C051

Manetki: Shimano ST-EF 50-7 blk, Shimano Alivio 2007 SL-M410

Klamki hamulca: Shimano ST-EF 50-7 blk, Avid SD7/SD5

Hamulec przód: SCB-32-AL blk (Tektro), Shimano Acera BR-M421, Shimano LX BR-M570, Shimano XT BR-M760

Hamulec tył: SCB-32-AL blk (Tektro), Shimano Acera BR-M421, Shimano LX BR-M570

Korbowód: Shimano FC-TY 33 28/38/48 w CG

Oś suportu: Shimano BB UN 25

Kierownica: HL MTB 110 flat steel

Mostek: HL TDS-C41

Pedały: Wellgo 895

Sztyca: HL-SP 214 blk

Siodło: Velo 1061b

Piasta przód: FM 31 QR 36Lblack

Piasta tył: FM 31 RQR 36Lblack, Shimano XT FH-M760

Łańcuch: KMC UG 50, Shimano IG-90

Kaseta: Shimano MF-HG 37 14-28, Shimano Lx Hg-70

Szprychy: CN 2.0mm silver stainless, DT Champion 2.0

Obręcz przód: Rigida Cyber 10 blk 32H

Obręcz tył: Rigida Cyber 10 blk 32H Alexrims DH19 36H

Opony: Maxxis 205 700x35C Michelin TransWorld City 700x32

Waga: 12,2 kg

 

ponadto:

Bagażnik: Accent RC-38, Crosso Rear

Błotniki: SKS ROUTING 42 black

 

RAMA, WIDELEC

Scotta kupiłem dla ramy, czego nie żałuje,

lekka, sztywna, świetnie dopasowana pode mnie.

Widelec sztywny, jednak przy >80% przejażdżkach po asfalcie sprawdza się znakomicie,

wsiadając na inny rower, jeśli tylko jest możliwość - blokuje amortyzator :P

Malowanie - wygląda fajnie, ciemne elementy oraz logo Scott są matowe - świetne wrażenie przy nowym rowerze,

jednak domyć te matowe elementy... :D

 

NAPĘD

Największa wada tego modelu - wolnobieg...

W wyższym modelu (P5) mieszczącym się w budżecie 1500 PLN jest już kaseta,

jednak wyższy model oznacza także amortyzator, którego ja już nie chciałem,

z dwojga złego - wybrałem wolnobieg.

podejście takie, żeby przy pierwszej lepszej okazji się go pozbyć,

udało mi się przejechać na nim cały sezon 2006 (~3kkm), przy czym jesienią już czasami przeskakiwał, a zima go dobiła,

Po jakichś 3,5 kkm, wiosną 2007 wymiana na dotychczasowy napęd, tj. kaseta Lx, łańcuch IG90, manetki Alivio, klamki SD5/SD7, korba zostaje,

oczywiście też zmiana koła/piasty, o czym dalej.

 

KOŁA

Względnie lekkie,

przód - jeździ do dzisiaj, bez centrowania - idealnie prosta,

bieżnie pod hamulce nadgryzione zębem czasu (trochę słabsze hamowanie i piszczy niemiłosiernie),

oraz piasty zacisk zaatakowany rdzą - ciężej się zamyka,

Tył - podołał kilku - kilkunastu jedno/dwudniowych wypadów na Kaszuby,

jednak pierwszy dalszy wypad, Radom -> Kostrzyn okazał się zbyt dużym wyzwaniem,

na bagażniku tylko 10-12 kg, a pod Łodzią zapewniłem sobie centrę, która połamała sprężynę hamulca (!) i której nie udało się już do końca wycentrować.

Plan: czekamy aż zajeżdżę napęd, i wymieniamy razem z napędem ;)

Wiosną 2007 wymieniłem na piastę XT, Alex DH19, 36 szprych DT Champion - cięższe od poprzedniego, ale zalożenie że musi być solidne, aby podołało i mi, i sakwom. i jak do tej pory podołały - nadal idealnie proste :)

Inwestycja, razem z napędem poważna, jednak dostałem sprzęt lepszy od P4 (wyższy model), za mniejsza różnice w cenie

Opony:

do oryginalnych nie miałem zarzutu,

przejechały ~4kkm, po czym zacząłem łapać gumy - nic dziwnego, starły się zacnie,

kolejne, nieco cieńsze: Michelin TranWorld City, kumpel ma identyczne, gdy kupowałem swoje, jego wyglądało jak nowe, pomimo 10k przebiegu, moje w tej chwili mają 6000-6500 kkm, i też wyglądają na nowe (pomimo że producent podaje żywotność 6kkm). zaliczyłem w nich tylko jednego snake'a, na początku tego sezonu, jednak dlatego że przy zbyt niskim ciśnieniu w oponie strzeliłem w dziurę w asfalcie.

pomimo 80% spędzonych na asfalcie, to w lżejszym terenie, po TPK, też pomykam na nich.

minus: za cienkie na sakwy, i tylko dlatego na sezon wakacyjny będę szukać czegoś innego...

generalnie - polecam

 

Hamulce

Oryginalne Tektro: sh*t jakich mało,

pisałem wyżej o połamanej od bijącego koła sprężynie,

kilkaset km dalej, gdy dojechałem do celu (Kostrzyn),

ot tak, po prostu, złamała mi się sprężyna w przednim....

przebieg: 2000-2500 km....

Awaryjnie, na miejscu kupiłem Alivio (promocja, za 17 PLN :) ),

po powrocie do domu skuszono mnie w rowerowym na LX z równoległym prowadzeniem klocków (za 40 PLN :D),

wiele ludzi narzeka na ten patent - ale ja takiej siły hamowania przy V nigdy nie doświadczyłem :)

Alivio poleciało na tył i prawie wcale ich tam nie używałem - krzywo zużywające się klocki za bardzo mnie wkurzały.

dopiero wiosna 2008 kupiłem XT - również z równoległym prowadzeniem klocków, XT na przód, LX na tył - wróciłem do 2 hamulców :)

 

Bagażnik

Jako że wypady na Kaszuby, to potrzebny jest bagażnik,

typowe podejście, uderzyć do rowerowego, i kupić...

wcisnęli mi Accenta RC-38, aluminiowego, ładnego, 'podobno' wytrzymałego....

jedno, dwu dniowym wypadom, z 4-7 kg na bagażniku podołał,

jednak głupie 10-12 kg i ~600 km połamało go doszczętnie, w 5-6 miejscach.

Zamieniony na początku 2007 na Crosso - nie ma absolutnie sensu porównywać tych 2 bagażników (pomimo podobnej ceny).

ale wyszła na jaw wada ramy - za nisko umieszczone otwory pod bagażnik - na wysokości kasety,

dostarczone przez Crosso śruby - są po prostu za długie,

oraz tylko jeden zestaw otworów - błotniki, zainstalowane są na zipkach....

 

 

stan aktualny:

pojawiły się pierwsze objawy zajechania napędu - przy dynamicznym ruszaniu (np ze skrzyżowania) na podjeździe, łańcuch potrafi zazgrzytać na korbie - pewnie za ~1kkm będzie trzeba zmienić na napęd, zapewne na taki sam jak aktualny, może i czas na korbę,

aha - jeżdżę na jednym łańcuchu.

nowe opony, na wakacje,

 

 

a dalej...

Jeździć, jeździć, jeździć... :D

generalnie - zależy mi na niezawodności sprzętu, i na tym aby jak najwięcej na nim jeździć,

tzw. wyścig zbrojeń, odchudzanie, etc. są sprawą która mnie aż tak bardzo nie rusza.

błotników (po zimie), bagażnika (po wypadach z sakwami) nie chce mi się ściągać, rower wygląda na trekingowo/mieszczucha - pewnie leń mój :D

 

mam nadzieję (jak najszybciej!) uzupełnić test po pokonaniu kolejnych 10kkm ;)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam

Mialem taki sami rower. Kupilem w maju 2006.

Sprezyna w przednim hamulcu mi rowniez pekla przy 2000-2500km.

Widac taka jej wytrzymalosc :(

 

Wczoraj mi ten rower ukradli...

 

Pozdrawiam

Napisano

wzrost: 176, nie pamiętam juz wewnetrznej długosci nogi....,

rozmiar ramy L, ale dopasowana jest tak że stojąc mam tylko 3-4 cm przeswitu (celowo tak),

 

zdjęcia zaraz poszukam.

 

Problem jest - bo nie mam zboczenia pod kątem focenia roweru,

 

takie na szybko, znalezione w sieci: http://woodstock.org.pl/details.php?image_id=3284 z tym że to z roku 2006

 

jutro zrobie jakieś zdjęcia.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Ja mam Sportstera tyle , że model P4. Zgadzam się z przedmówcą , rama jest rewelacyjna ; ) , osprzet w moim wypadku taki sobie , opony ;/ gówno niemiłosierne starły się po 1500 km . Ogólnie jestem zadowolony

Napisano

Witam,

widze, ze rama zbiera bardzo pozytywne opinie. Zastanawiam sie nad nabyciem takowej. Mam jednak dwa pytania:

1. Czy ta rama jest dedykowana ewidentnie pod sztywny widelec? Chdzi o to, zeby montujac amortyzator nie zepsuc drastycznie geometrii, a przede wszystkim wlasciwosci jezdnych.

2. Jak sie prezentuje miejsce miedzy widelkami na tyna opone? Wiadomo cos na temat maksymalnego rozmiaru gumy, ktora mozna tam wsadzic?

 

Pozdrawiam

  • 9 miesięcy temu...
Napisano
W jaki sposób ukradli, skąd ?!

to troche poczekales na odpowiedz...

zostawilem pod gmachem B Politechniki Gdanskiej

zapialem w stojaku rowerowym

nikt nic nie widzial...

policja mi tylko po miesiacu czy dwoch przyslala zawiadomienie o niewykryciu sprawcy...

szkoda gadac.

 

ja chyba tez mialem L a mam 188cm wzrostu

a moze XL....? nie pamietam juz a nie mam jak sprawdzic :)

 

"Czy ta rama jest dedykowana ewidentnie pod sztywny widelec? Chdzi o to, zeby montujac amortyzator nie zepsuc drastycznie geometrii, a przede wszystkim wlasciwosci jezdnych."

masz wersje P5, rozni sie chyba tylko amortyzatorem od P6

 

moj ;P

http://photos.nasza-klasa.pl/5492623/12/main/72df6eaede.jpeg

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...