J0seph Napisano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2008 W kwietniu 2006 poszukiwałem roweru, przeznaczenie: jedno/dwudniowe wypady poza miasto, głównie bocznymi drogami asfaltowymi, do przemieszczania się po mieście, oraz od czasu, od czasu - dalsze wypady (sakwy, etc.) budżet: ~1500 PLN Wybór wydawało by się że jasny: Unibike Viper, ale znalazłem Scotta, niby na słabszym osprzęcie, ale 2 elementy biły na głowę wszystko co widziałem na żywo w innych 'potencjalnych' rowerach: rama i waga roweru (12,2 kg). Szukałem raczej rozwiązania przyszłościowego, tak aby można było później zainwestować, więc wybór padł na Scotta... Zdjęcie Katalogowe: Konfiguracja: (pierwotna / pośrednia / aktualna) Rama: New Evo/Aero Alloy 05 tubing w Evo D/O 700 C Widelec: Insera Steel 700C, straight blades, 1 1/8, Stery: Ritchey LP Plus Przerzutka tył: Shimano Acera RD-M 340L, Shimano Alivio 2007 RD-M410 Przerzutka przód: Shimano FD-C051 Manetki: Shimano ST-EF 50-7 blk, Shimano Alivio 2007 SL-M410 Klamki hamulca: Shimano ST-EF 50-7 blk, Avid SD7/SD5 Hamulec przód: SCB-32-AL blk (Tektro), Shimano Acera BR-M421, Shimano LX BR-M570, Shimano XT BR-M760 Hamulec tył: SCB-32-AL blk (Tektro), Shimano Acera BR-M421, Shimano LX BR-M570 Korbowód: Shimano FC-TY 33 28/38/48 w CG Oś suportu: Shimano BB UN 25 Kierownica: HL MTB 110 flat steel Mostek: HL TDS-C41 Pedały: Wellgo 895 Sztyca: HL-SP 214 blk Siodło: Velo 1061b Piasta przód: FM 31 QR 36Lblack Piasta tył: FM 31 RQR 36Lblack, Shimano XT FH-M760 Łańcuch: KMC UG 50, Shimano IG-90 Kaseta: Shimano MF-HG 37 14-28, Shimano Lx Hg-70 Szprychy: CN 2.0mm silver stainless, DT Champion 2.0 Obręcz przód: Rigida Cyber 10 blk 32H Obręcz tył: Rigida Cyber 10 blk 32H Alexrims DH19 36H Opony: Maxxis 205 700x35C Michelin TransWorld City 700x32 Waga: 12,2 kg ponadto: Bagażnik: Accent RC-38, Crosso Rear Błotniki: SKS ROUTING 42 black RAMA, WIDELEC Scotta kupiłem dla ramy, czego nie żałuje, lekka, sztywna, świetnie dopasowana pode mnie. Widelec sztywny, jednak przy >80% przejażdżkach po asfalcie sprawdza się znakomicie, wsiadając na inny rower, jeśli tylko jest możliwość - blokuje amortyzator Malowanie - wygląda fajnie, ciemne elementy oraz logo Scott są matowe - świetne wrażenie przy nowym rowerze, jednak domyć te matowe elementy... NAPĘD Największa wada tego modelu - wolnobieg... W wyższym modelu (P5) mieszczącym się w budżecie 1500 PLN jest już kaseta, jednak wyższy model oznacza także amortyzator, którego ja już nie chciałem, z dwojga złego - wybrałem wolnobieg. podejście takie, żeby przy pierwszej lepszej okazji się go pozbyć, udało mi się przejechać na nim cały sezon 2006 (~3kkm), przy czym jesienią już czasami przeskakiwał, a zima go dobiła, Po jakichś 3,5 kkm, wiosną 2007 wymiana na dotychczasowy napęd, tj. kaseta Lx, łańcuch IG90, manetki Alivio, klamki SD5/SD7, korba zostaje, oczywiście też zmiana koła/piasty, o czym dalej. KOŁA Względnie lekkie, przód - jeździ do dzisiaj, bez centrowania - idealnie prosta, bieżnie pod hamulce nadgryzione zębem czasu (trochę słabsze hamowanie i piszczy niemiłosiernie), oraz piasty zacisk zaatakowany rdzą - ciężej się zamyka, Tył - podołał kilku - kilkunastu jedno/dwudniowych wypadów na Kaszuby, jednak pierwszy dalszy wypad, Radom -> Kostrzyn okazał się zbyt dużym wyzwaniem, na bagażniku tylko 10-12 kg, a pod Łodzią zapewniłem sobie centrę, która połamała sprężynę hamulca (!) i której nie udało się już do końca wycentrować. Plan: czekamy aż zajeżdżę napęd, i wymieniamy razem z napędem Wiosną 2007 wymieniłem na piastę XT, Alex DH19, 36 szprych DT Champion - cięższe od poprzedniego, ale zalożenie że musi być solidne, aby podołało i mi, i sakwom. i jak do tej pory podołały - nadal idealnie proste Inwestycja, razem z napędem poważna, jednak dostałem sprzęt lepszy od P4 (wyższy model), za mniejsza różnice w cenie Opony: do oryginalnych nie miałem zarzutu, przejechały ~4kkm, po czym zacząłem łapać gumy - nic dziwnego, starły się zacnie, kolejne, nieco cieńsze: Michelin TranWorld City, kumpel ma identyczne, gdy kupowałem swoje, jego wyglądało jak nowe, pomimo 10k przebiegu, moje w tej chwili mają 6000-6500 kkm, i też wyglądają na nowe (pomimo że producent podaje żywotność 6kkm). zaliczyłem w nich tylko jednego snake'a, na początku tego sezonu, jednak dlatego że przy zbyt niskim ciśnieniu w oponie strzeliłem w dziurę w asfalcie. pomimo 80% spędzonych na asfalcie, to w lżejszym terenie, po TPK, też pomykam na nich. minus: za cienkie na sakwy, i tylko dlatego na sezon wakacyjny będę szukać czegoś innego... generalnie - polecam Hamulce Oryginalne Tektro: sh*t jakich mało, pisałem wyżej o połamanej od bijącego koła sprężynie, kilkaset km dalej, gdy dojechałem do celu (Kostrzyn), ot tak, po prostu, złamała mi się sprężyna w przednim.... przebieg: 2000-2500 km.... Awaryjnie, na miejscu kupiłem Alivio (promocja, za 17 PLN ), po powrocie do domu skuszono mnie w rowerowym na LX z równoległym prowadzeniem klocków (za 40 PLN ), wiele ludzi narzeka na ten patent - ale ja takiej siły hamowania przy V nigdy nie doświadczyłem Alivio poleciało na tył i prawie wcale ich tam nie używałem - krzywo zużywające się klocki za bardzo mnie wkurzały. dopiero wiosna 2008 kupiłem XT - również z równoległym prowadzeniem klocków, XT na przód, LX na tył - wróciłem do 2 hamulców Bagażnik Jako że wypady na Kaszuby, to potrzebny jest bagażnik, typowe podejście, uderzyć do rowerowego, i kupić... wcisnęli mi Accenta RC-38, aluminiowego, ładnego, 'podobno' wytrzymałego.... jedno, dwu dniowym wypadom, z 4-7 kg na bagażniku podołał, jednak głupie 10-12 kg i ~600 km połamało go doszczętnie, w 5-6 miejscach. Zamieniony na początku 2007 na Crosso - nie ma absolutnie sensu porównywać tych 2 bagażników (pomimo podobnej ceny). ale wyszła na jaw wada ramy - za nisko umieszczone otwory pod bagażnik - na wysokości kasety, dostarczone przez Crosso śruby - są po prostu za długie, oraz tylko jeden zestaw otworów - błotniki, zainstalowane są na zipkach.... stan aktualny: pojawiły się pierwsze objawy zajechania napędu - przy dynamicznym ruszaniu (np ze skrzyżowania) na podjeździe, łańcuch potrafi zazgrzytać na korbie - pewnie za ~1kkm będzie trzeba zmienić na napęd, zapewne na taki sam jak aktualny, może i czas na korbę, aha - jeżdżę na jednym łańcuchu. nowe opony, na wakacje, a dalej... Jeździć, jeździć, jeździć... generalnie - zależy mi na niezawodności sprzętu, i na tym aby jak najwięcej na nim jeździć, tzw. wyścig zbrojeń, odchudzanie, etc. są sprawą która mnie aż tak bardzo nie rusza. błotników (po zimie), bagażnika (po wypadach z sakwami) nie chce mi się ściągać, rower wygląda na trekingowo/mieszczucha - pewnie leń mój mam nadzieję (jak najszybciej!) uzupełnić test po pokonaniu kolejnych 10kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Something Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Witam Mialem taki sami rower. Kupilem w maju 2006. Sprezyna w przednim hamulcu mi rowniez pekla przy 2000-2500km. Widac taka jej wytrzymalosc Wczoraj mi ten rower ukradli... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J0seph Napisano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Wczoraj mi ten rower ukradli... W jaki sposób ukradli, skąd ?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slowik93 Napisano 31 Maja 2008 Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 JOseph powiedz mi jaki masz rozmiar ramy i jaki wzrost????? Czy mógłbyś dać fotki takie normalne??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J0seph Napisano 31 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 wzrost: 176, nie pamiętam juz wewnetrznej długosci nogi...., rozmiar ramy L, ale dopasowana jest tak że stojąc mam tylko 3-4 cm przeswitu (celowo tak), zdjęcia zaraz poszukam. Problem jest - bo nie mam zboczenia pod kątem focenia roweru, takie na szybko, znalezione w sieci: http://woodstock.org.pl/details.php?image_id=3284 z tym że to z roku 2006 jutro zrobie jakieś zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hellsing Napisano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2008 Ja mam Sportstera tyle , że model P4. Zgadzam się z przedmówcą , rama jest rewelacyjna ; ) , osprzet w moim wypadku taki sobie , opony ;/ gówno niemiłosierne starły się po 1500 km . Ogólnie jestem zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sadfreak Napisano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2008 Witam, widze, ze rama zbiera bardzo pozytywne opinie. Zastanawiam sie nad nabyciem takowej. Mam jednak dwa pytania: 1. Czy ta rama jest dedykowana ewidentnie pod sztywny widelec? Chdzi o to, zeby montujac amortyzator nie zepsuc drastycznie geometrii, a przede wszystkim wlasciwosci jezdnych. 2. Jak sie prezentuje miejsce miedzy widelkami na tyna opone? Wiadomo cos na temat maksymalnego rozmiaru gumy, ktora mozna tam wsadzic? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Something Napisano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2009 W jaki sposób ukradli, skąd ?! to troche poczekales na odpowiedz... zostawilem pod gmachem B Politechniki Gdanskiej zapialem w stojaku rowerowym nikt nic nie widzial... policja mi tylko po miesiacu czy dwoch przyslala zawiadomienie o niewykryciu sprawcy... szkoda gadac. ja chyba tez mialem L a mam 188cm wzrostu a moze XL....? nie pamietam juz a nie mam jak sprawdzic "Czy ta rama jest dedykowana ewidentnie pod sztywny widelec? Chdzi o to, zeby montujac amortyzator nie zepsuc drastycznie geometrii, a przede wszystkim wlasciwosci jezdnych." masz wersje P5, rozni sie chyba tylko amortyzatorem od P6 moj ;P http://photos.nasza-klasa.pl/5492623/12/main/72df6eaede.jpeg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi