Skocz do zawartości

[rama] RDR Team


Martinii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Szykuje sie do zbudowania sobie roweru. Bardzo podoba mi sie rama RDR Team:

 

rdryd3.jpg

 

Geometria (17"):

Długość górnej rury - 555 mm

Wysokość główki sterowej 11,5 cm

Długość rury posiodłowej 43 cm

Kąt rury podsiodłowej 73 stopnie

Kąt głowki sterowej 71 stopni

 

Czy to dobry wybor? Wraz z tym damperem? Moglibyscie podzielic sie jakimis opiniami, przemysleniami na temat tego zestawu (rama+damper)?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tlumik to najnizszy platformowy maniek - poza oczywiscie metelami ale sposrod swingerow nie ma tanszego. rocznik 2006 czyli sprzed 2 lat. jesli waga ramy jest autentyczna to po zamontowaniu amora wyjdzie ok 2600-2700 gram. zwyczajne i niewyszukane zawieszenie. jedni twierdza ze amorek jest rewelacyjny drudzy ze taki se. ;) jesli rower ma byc do scigania sie to mysle ze ewentualne uposledzenie czulosci nie ma znaczenia.

tego swingera mozna kupic luzem za powiedzmy 6 stów czyli za ramę chcą 1500 zl. chyba znośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

orientujesz sie czym jest spv? system platformowy co oznacza w praktyce ze za pomocą specyficznego ukladu tlumienia kompresji eliminuje sie bujanie zawieszenia. efektywnosc pedalowania wzrasta jednak odbywa sie to kosztem czulosci amortyzatora na malych nierownosciach. mysle ze uklad idealny do rowerow xc/maraton a czy do inszych kategorii? kwestia preferencji. wielu turystow nie toleruje gdy zawieszenie ugina sie na byle g... (cytat z jednej z gazet rowerowych :( ) dla innych taka twartosc jest nie do zaakceptowania. ja naleze do tej grupy - nie chcialbym zeby czulosc zawieszenia ucierpiala przez prace systemu platformowego.

idealne jest rozwiazanie po srodku czyli tlumik z manualną blokadą. w pelni aktywne gdy potrzeba, nieaktywne gdy sie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest bardzo czuly, tak? Pracuje podczas jazdy na lisciach? :( Hmm.. Ja waze 80kg wiec teraz sie tak zastanawiam czy taka 'prz-eczulosc' nie bedzie udreka.

 

Ja wlasnie do xc/lekkiego all mountain chcialbym ten rower zbudowac. Nie jestem profesjonalista, tylko jezdze dla wlasnej przyjemnosci. Nie jezdze caly rok, a tylko w okresie wiosenno-letnio-jesiennym. Mam tez ograniczony budzet.

 

Rama wyglada ladnie (szczegolnie w wersji srebrno-czarnej) i chyba solidnie. Nie wiem czy w tej cenie znajde cos wiele lepszego?

 

Pozdrawiam

 

PS. Ewentualnie po jakims czasie sam damper bym w tej ramie wymienil. Bedzie to moj pierwszy rower z pelnym zawieszeniem, wiec moze warto od takiego zestawienia (rdr+swinger) zaczac, a pozniej - w ramach rozwoju i przyplywu kasy, zmienic na inny damper....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..damperem akurat bym sie nie martwil bo malo jest lepszych..i nie napisalbym ze to najnizszy swinger poniewaz kazdy ma inne przeznaczenie..czytalem porownania z fox'em float i swinger 3-way wypadl o wiele lepiej..sam wymienilem fox'a wlasnie na ten model swingera..za koszt serwisu fox'a (~400pln) spokojnie kupisz na ebay'u drugiego nowego swingera (100eu) i jeszcze ci zostanie..chociaz koszt zakupu fox'a tez nie jest duzy..

 

..moim zdaniem im bardziej skomplikowane zawieszenie tym powinien byc prostszy damper..i odwrotnie..

 

..co do platformy to w zmiennopunktach mozna a nawet trzeba sie bez niej obejsc..w czterozawiasach sie przydaje..a w jednoosiowcach (jak u mnie) platforma ma kolosolny wplyw..

 

..natomiast blokowanie zawieszenia jest moim zdaniem slabym rozwiazaniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest bardzo czuly, tak? Pracuje podczas jazdy na lisciach? :P Hmm.. Ja waze 80kg wiec teraz sie tak zastanawiam czy taka 'prz-eczulosc' nie bedzie udreka.

Wręcz odwrotnie, zawieszenie jest zmulone przez pracę platformy, czyli prosto mówiąc przy podjeżdżaniu na stojąco będziesz mniej bujał niż na tradycyjnym tłumiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumujac. Damper jest mniej czuly gdy pedaluje, bardziej czuly gdy nie pedaluje.

 

Czy w cenie powiedzmy 2200zl znajde cos (rama+damper) wiele lepszego niz to? Czy ta ramka i damper to na tyle lipne combo zeby sobie odpuscic jak na pierwszy rower z pelnym zawieszeniem?

 

Damper zawsze moge wymienic jak nie bedzie mi odpowiadal. Sam mysle, ze ta oferta jest ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli kupisz x3 zyskasz mozliwosc beznarzędziowego ustawienia platformy. przedtem by zmienic charakterystyke spv potrzebna byla pompka. ten x3 nie ma pompowanej komory spv - ma za to dzwignie umozliwiająca zmiane ustawien cisnienai platformy o 20 psi (cztery polozenia dzwigni). mozna ustawic dzwignia cisnienie chyba od 50 do 130 psi - mysle ze to wartosci zupelnie wystarczające. w x3 mozesz zmienic wyjsciowe cisnienie na wyzsze (na nizsze nie mozna bo grozi to uszkodzeniem tlumika) tylko w serwisie - ma on tylko jeden zawor od komory powietrznej (spręzyny powietrznej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwazam ze zamontowanie dzwigni jest lepszym rozwiazaniem niz pompowanie tlumika - mysle ze roznice rzedu 5-10 psi nie wplywaja na charakterystyke platformy i dlatego lepiej ze jest skok co 20 psi. wyjsciowe 50 psi (minimalna aktywnosc platformy dopuszczalna przez producenta) do koncowych 130 psi to duzy rozrzut i pewnie pozwala ustawic platforme bardzo precyzyjnie. i ma jeszcze jeden plus: jesli chce praktycznie zdezaktywowac platformę moge to zrobic w ciagu sekundy przekrecajac dzwignie. gdy chce by tlumik mial efektywny system eliminacji pompowania przekrecam hebelek maksymalnie i juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...