Skocz do zawartości

[Napęd]Nowy naped 700-800zl


szkapa666

Rekomendowane odpowiedzi

witam, jestem na tym forum nowy i potrzebuje waszej pomocy,

chce wymienic naped (korba, kaseta, przerzutki, lancuch, manetki)

co mi polecacie? Nie mam swoich propozycji, chce abyscie to wy doradzili mi cos dobrego.

 

Rower mam od amatorskiego xc, wypad raz w tyg na 100km, lecz w wakacje sie to zmieni. Jak myślicie, czy oplaca mi sie wydawac te 700zl na naped? czy moze kupic cos tanszego? a reszte zostawic?

 

Pozdrawiam i czekam na propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to ci nic nikt nie powie.

osprzet na 9tkę czy 8mkę?

asfalt czy teren?

ile rocznie jezdzisz?

jaki rejon kraju?

 

im cięższe warukni, im wiecej terenu, im wiecej kilometrow tym lepszy osprzet powinieneś nabywac. prezycja zmiany biegow, trwalosc, niezawodnosc w trudnych warunkach. sam najpierw ocen to co robisz i jak roibisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej się opłaca wydać, bo jeżeli w dalszej perspektywie masz w planach kolejne ulepszenia to będziesz o krok bliżej ideału.

Polecam następującą konfigurację:

-manetki i przerzutka x-9, jeżeli nie starczy kasy to x7.

-przerzutka przód xt.

-korba - lx 2008 najtaniej jest w bikestacji.

-kaseta xt

-3 łańcuchy xt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość R3surrection

po co 3 łańcuchy...... taniej wymienić koronkę w korbie po kilka k kilometrów....... xt nie zużya się w ekspresowym tempie. brałbym łańcuch srama pc48 bo jest miękki i o zużyciu reszty nie ma mowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim zuzywa sie kaseta a nie korba. Korba przezyje przynajmniej 2 kasety zanim padnie, a wymieniac 6 koronek w kasecie chyba nikt nie bedzie. Poza tym lancuch niszczy naped jak sie rozciaga, a miekki rozciaga sie latwiej. Zreszta to jaki lancuch jest miekki a jaki twardy to pojecie wzgledne... Tak czy inaczej na systemie 3 lancuchowym lepiej, tylko ze lancuchy shimano nie maja w komplecie spinek i musialby je dopiero dokupic i zamontowac chcac jezdzic na systemie 3 lancuchowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 lanuchy? pisalem ze jestem nowy, czy mi moze ktos wyjasnic co to za system 3-lanuchowy? po co mi one?

 

jak kupie srama na tyl a na przod shimano, to musze miec 2 manetki? tzn. sramowska i shimanowska??

manetki obrotowe? czy??

 

a moze na przod przerzutke typu deore lub lx? przeciez czesto sie jej nie uzywa, a wiadomo chociaz na przesylke bedzie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to ze jak bedziesz zmienial lancuch co 500km to laped dluzej pociagnie.

Czyli przejzezdzasz na 1 lancuchu 500km zmieniasz na 2gi. Na 2gim 500 zmieniasz na 3ci, przejedziesz na 3cim 500 i zmieniasz na 1 potem znow 2, 3, 1, 2 itd.

Nie koniecznie musi to byc co 500km.

 

Przy doborze firmy jakiej masz manetki kieruje sie tylko tylna przerzutka. Jak z tylu masz Shimano kupujesz manetki Shimano, jak SRAMa to kupujesz manetki SRAMa. To co masz z przodu jest nieistotne bo te rzeczy dotyczace przednich przerzutek sa kompatybilne. Tylko w tylnej sa roznice.

 

A jakie manetki... obrotowe czy nie... kwestia gustu i pieniedzy. Obrotowe sa lzejsze i tansze ale nie kazdy je lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest z plynnoscia przelozen?? w obrotowych? a moze ciezej chodza? czy nie??

 

czyli cos takiego breac:

korba: lx z bikestacja

manetki:

sram, x-9, lub x-7?

tylnia :

x-9 lub x-7

 

przednia :

lx, lub deore

 

kaseta? xt? lx? moze jakis sram?

 

i jakie lancuchy? a moze kupic jeden dobry? zamiast 3 tanszych?? jak tak to jaki? jakie polecacie, na system 3-lanuchowy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta lx nie ma sensu. Chcesz zaoszczędzić to weź deore, może to kloc, ale tania przynajmniej i trwała także. Lx to takie nie wiadomo co. Sporo droższy, niewiele lżejszy. Na pewno nie warto 1 łańcucha zamiast trzech. Kup 3 xt po ok 45 zł są chyba o ile dobrze pamiętam. Wszystko prócz manetek i przerzutki tylnej kup w bikestacji.

Poszukaj czy gdzie indziej nie jest taniej, a jak jest to napisz maila im dokładnie co chcesz, po ile gdzie jest i dostaniesz konkurencyjną ofertę.

W tym przypadku polecam bikestację bo są bezkonkurencyjni w przypadku korby. Przerzutkę gdiześ na allegro pewnie najtaniej znajdziesz, najlepiej w komplecie z manetkami żeby na wysyłce oszczędzić. Taką przerzutkę przednia miałem na myśli: http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1617

Również dość tania jest, myślę ze warto te 10 zł dołożyć do xt.

Polecam triggery zamiast manetek obrotowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się podpiąć pod temat i zasięgnąć opinii na temat poniższego zestawienia komponentów napędu:

korba: shimano hone FC-M600 44/32/22

przerzutka przód: shimano LX FD-M580

przerzutka tył: shimano XT RD-M772 SGS (shadow)

manetki: shimano LX SL-M580

kaseta: SRAM PG 970 11/32

łańcuch: Sram PC 971

cena za komplet to ok 735 zł

Czy taki zestaw będzie dobrze działał, czy może wprowadzić jeszcze pewne zmiany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz z powodzeniem kupic manetki obrotowe czyli gripy srama do przerzutki shimano pod warunkiem ze wybierzesz model kompatybilny z przerzutkami shimano. sensowne modele to sram attack lub rocket - jesli cie stac to lepiej rocket bo ma trwalszą gume chwytu obrotowego.

 

gripy maja moim zdaniem kilka powaznych plusow w stosunku do innych systemow manetek: przede wszystkim bardzo niska waga, do tego prostota konstrukcji, zupelna niepodatność na zanieczyszczenia i wodę (w srodku jest tylko jeden element metalowy czyli blaszka indeksująca biegi - co jednak zupelnie nie ma wplywu na zywotność manetek czy ich awaryjnosc - sprawdzone przeze mnie w trakcie 11 lat eksploatacji obrotówek). pracuja bardzo szybko, umozliwiaja zmiane wszystkich przelozen z tylu jednym obrotem nadgarstka (w terenie bardzo przydatne). wymienione przeze mnie attacki i rockety dzialaja bardzo lekko bo maja sprezyne wspomagającą prace manetki.

 

kaseta: xt. za tą cene ktora jest obecnie najlepsza kaseta 9tka.

lancuchy: moze byc i system 3 lancuchow, wybor modelu w shmano to raczej kwestia estetyki wizualnej niz sensownosci technologicznej: wszystkie lancuchy są z tego samego materialu i tyle samo wazą - roznia sie rodzajem wykonczenia i powloką na ogniwach. lancuch xtr teoretycznie ma najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne. lancuch z grupy deore jest wizualnie najbrzydszy ale ostatecznie liczy sie przede wszystkim dzialanie. najlepszy stosunek jakosc cena maja chyba lancuchy xt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ogólnie brać coś takiego:

Korba:

http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1673

Kaseta:

http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1604

 

Czy może ta?

http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1603

 

Łancuch x3:

http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=348

 

Przednia:

http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1617

 

580zl

 

Tylnia:

Komplet x-7?

http://allegro.pl/item344655189_super_komp...y_sram_x_7.html

 

Czy może:

http://allegro.pl/item349601987_nowa_przer..._lemonbike.html

http://allegro.pl/item345163959__przerzutk...na_okazja_.html

Duża jest rożnica w dzialaniu x-7 a x-9? oplaca sie doplacac 60zl?

 

 

Manetki:

x-0

http://allegro.pl/item345241126_manetki_x_...umrowerowe.html

 

x-7 tiggery

http://allegro.pl/item344175424_manetki_tr...cena_169zl.html

 

x-9

http://allegro.pl/item348738847_gripy_sram_x_9_nowe_.html

 

Ceny:

cena napedu z kompletem x-7:

829

 

Cena napedu z przerzutka x-9 + manetki x-0:

988

 

Cena z przerzutka x-7 + manetki tiggery x-7:

898

 

I co tu teraz wybierac? sam juz nie wiem :( wiadomo, manetki x-0 sa dobre no i w miare tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kasetę lepiej 11-32

 

w moim mniemaniu optymalne połączenie manetek i przerzutek:

 

http://allegro.pl/item347592444_manetki_tr...umrowerowe.html to to samo co x-9 2007, jeżdżę na takich w rowerze letnim.

 

i ta przerzutka:

 

http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...did=84&l=pl

 

 

Jak widzisz jedno jest z allegro, drugie ze sklepu. Na pewno się dogadasz żeby kupić manetki za 135 i przerzutkę za 145, najlepiej zadzwonić to się od razu ustali.

 

Muszę przyznać ze nieco podrożały przerzutki tylne, bo pod koniec 2007 roku były x9 2008 o 50zł tańsze.

 

manetki obrotowe x0 to podobno to samo co x9.

 

mam nadzieję ze dostatecznie pomogłem. jak masz dalsze pytania to śmiało wal.

 

w rowerze letnim mam x9, w zimówce x7. Nie widzę różnicy w precyzji działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie bardziej polecam triggery. Są wygodniejsze i precyzyjniejsze. Gdy chcesz zrzucić na niższe koronki, nie musisz oderwać żadnego palca od kierownicy, nawet kciuka. Robisz to małym ruchem nadgarstka, w takim kierunku jak dodaje się gazu w motorze. Mi by żadne obrotowe w żadnej cenie się nie opłacały bo nie potrafię z tym jeździć, nie dam rady jednocześnie regulować siły hamowania i obracać manetką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lancuchy to nie tylko z uwagi na kasete ale takze korbe.

Z ta precyzja triggerow to nie za bardzo rozumiem. Gripy tez sa precyzyjne, pstryk i zmiana biegu - czego chciec wiecej? Za to nie musisz miec az tak super wyregulowanej przedniej przerzutki bo maja tzw mikroindeksacje choc tak naprawde to nie jest zadna mikroindeksacja tylko manetka od p. przedniej jest wierna kopia tej od tylnej z ta roznica ze zamiast miec na skali 9 biegow ma ich 3 przez co masz po 3 "stopnie" na bieg i mozna precyzyjnie ustawic wozek w zaleznosci od potrzeb i przekoszenia lancucha.

 

Zaleta manetek obrotowych jest taka ze mozna w szybkim czasie zmienic bieg z 1 na 9 i odwrotnie. W triggerach albo potrzebowalbys 9 razy klikac albo (w druga strone) ze 2 lub 3 razy dobrze zaciagnac ta dluzsza dzwignie. W teorii 2 razy, w praktyce 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość R3surrection

sram jest za drogi na bierzącą chwilę/...... lx wyrwiesz od 100zł nowe manetki kaseta deore za 60zł starczy...... ew xt za 140

korba lx albo polecam race face ride xc (miałem) łańcuchy xt bym nie brał jak zależy Ci na długowieczności, powszechnie wiadomo że miękki łańcuch + twarda zęby = wieczność tych drugich + częstsza zmiana taniego łańcucha np pc 48 za 40zł ;) ale opinie są podzielone. Ktoś na forum liczył i koszta podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywanie lx do srama nieco nie trafione jest.

Co z tego że lx kosztuje 100 zł? Będzie uderzać o ramę na każdych wybojach i starczy na nieco krócej. Na sramie x7 można bez problemu przejechać 30000 km. Cena x7 się nie zmieniła. 135 zł za manetki to bardzo dobrze, zważywszy że to to samo co rok starsze x9, tak samo z przerzutką, x7 to zeszłoroczne x9, więc cena dobra jest.

Najbliższy spadek ceny obecnego x9 przewidywałbym na sierpień.

Jeżeli szukasz oszczędności, to możesz wziąć przerzutkę x-5, a kasetę deore zamiast xt, ale nadal 3 łańcuchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość R3surrection

ja kupiłem niestety korbę lx zamiast xt.plan niwypalił :\ race face poszedł do użytkownika forum :\

 

mam napęd pc-48 kaseta lx na 8 nowa korba lx przód lx(ten stary,fajniutki-lubię wolałbym zostawić) i tył lx o6 chyba..albo o7 taka cała srebrna płaska

 

 

chcę przejść na 9

 

więc warto iść w srama? a może sram + shimano? sam nie wiem może użytkownik srama się wypowie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...