szkapa666 Napisano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2008 witam, jestem na tym forum nowy i potrzebuje waszej pomocy, chce wymienic naped (korba, kaseta, przerzutki, lancuch, manetki) co mi polecacie? Nie mam swoich propozycji, chce abyscie to wy doradzili mi cos dobrego. Rower mam od amatorskiego xc, wypad raz w tyg na 100km, lecz w wakacje sie to zmieni. Jak myślicie, czy oplaca mi sie wydawac te 700zl na naped? czy moze kupic cos tanszego? a reszte zostawic? Pozdrawiam i czekam na propozycje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2008 tak to ci nic nikt nie powie. osprzet na 9tkę czy 8mkę? asfalt czy teren? ile rocznie jezdzisz? jaki rejon kraju? im cięższe warukni, im wiecej terenu, im wiecej kilometrow tym lepszy osprzet powinieneś nabywac. prezycja zmiany biegow, trwalosc, niezawodnosc w trudnych warunkach. sam najpierw ocen to co robisz i jak roibisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkapa666 Napisano 21 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2008 na 9tke pisalem, amatorskie xc... wiecej terenu niz asfaltu, piasek, polne drogi, las itp. bez zbytniego katowania rocznie w sumie nie wiem... rejon, opolszczyzna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dużepiwo Napisano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2008 Raczej się opłaca wydać, bo jeżeli w dalszej perspektywie masz w planach kolejne ulepszenia to będziesz o krok bliżej ideału. Polecam następującą konfigurację: -manetki i przerzutka x-9, jeżeli nie starczy kasy to x7. -przerzutka przód xt. -korba - lx 2008 najtaniej jest w bikestacji. -kaseta xt -3 łańcuchy xt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 po co 3 łańcuchy...... taniej wymienić koronkę w korbie po kilka k kilometrów....... xt nie zużya się w ekspresowym tempie. brałbym łańcuch srama pc48 bo jest miękki i o zużyciu reszty nie ma mowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 Przede wszystkim zuzywa sie kaseta a nie korba. Korba przezyje przynajmniej 2 kasety zanim padnie, a wymieniac 6 koronek w kasecie chyba nikt nie bedzie. Poza tym lancuch niszczy naped jak sie rozciaga, a miekki rozciaga sie latwiej. Zreszta to jaki lancuch jest miekki a jaki twardy to pojecie wzgledne... Tak czy inaczej na systemie 3 lancuchowym lepiej, tylko ze lancuchy shimano nie maja w komplecie spinek i musialby je dopiero dokupic i zamontowac chcac jezdzic na systemie 3 lancuchowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkapa666 Napisano 22 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 3 lanuchy? pisalem ze jestem nowy, czy mi moze ktos wyjasnic co to za system 3-lanuchowy? po co mi one? jak kupie srama na tyl a na przod shimano, to musze miec 2 manetki? tzn. sramowska i shimanowska?? manetki obrotowe? czy?? a moze na przod przerzutke typu deore lub lx? przeciez czesto sie jej nie uzywa, a wiadomo chociaz na przesylke bedzie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 Chodzi o to ze jak bedziesz zmienial lancuch co 500km to laped dluzej pociagnie. Czyli przejzezdzasz na 1 lancuchu 500km zmieniasz na 2gi. Na 2gim 500 zmieniasz na 3ci, przejedziesz na 3cim 500 i zmieniasz na 1 potem znow 2, 3, 1, 2 itd. Nie koniecznie musi to byc co 500km. Przy doborze firmy jakiej masz manetki kieruje sie tylko tylna przerzutka. Jak z tylu masz Shimano kupujesz manetki Shimano, jak SRAMa to kupujesz manetki SRAMa. To co masz z przodu jest nieistotne bo te rzeczy dotyczace przednich przerzutek sa kompatybilne. Tylko w tylnej sa roznice. A jakie manetki... obrotowe czy nie... kwestia gustu i pieniedzy. Obrotowe sa lzejsze i tansze ale nie kazdy je lubi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkapa666 Napisano 22 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 a jak jest z plynnoscia przelozen?? w obrotowych? a moze ciezej chodza? czy nie?? czyli cos takiego breac: korba: lx z bikestacja manetki: sram, x-9, lub x-7? tylnia : x-9 lub x-7 przednia : lx, lub deore kaseta? xt? lx? moze jakis sram? i jakie lancuchy? a moze kupic jeden dobry? zamiast 3 tanszych?? jak tak to jaki? jakie polecacie, na system 3-lanuchowy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dużepiwo Napisano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 Kaseta lx nie ma sensu. Chcesz zaoszczędzić to weź deore, może to kloc, ale tania przynajmniej i trwała także. Lx to takie nie wiadomo co. Sporo droższy, niewiele lżejszy. Na pewno nie warto 1 łańcucha zamiast trzech. Kup 3 xt po ok 45 zł są chyba o ile dobrze pamiętam. Wszystko prócz manetek i przerzutki tylnej kup w bikestacji. Poszukaj czy gdzie indziej nie jest taniej, a jak jest to napisz maila im dokładnie co chcesz, po ile gdzie jest i dostaniesz konkurencyjną ofertę. W tym przypadku polecam bikestację bo są bezkonkurencyjni w przypadku korby. Przerzutkę gdiześ na allegro pewnie najtaniej znajdziesz, najlepiej w komplecie z manetkami żeby na wysyłce oszczędzić. Taką przerzutkę przednia miałem na myśli: http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1617 Również dość tania jest, myślę ze warto te 10 zł dołożyć do xt. Polecam triggery zamiast manetek obrotowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miku Napisano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 Chciałbym się podpiąć pod temat i zasięgnąć opinii na temat poniższego zestawienia komponentów napędu: korba: shimano hone FC-M600 44/32/22 przerzutka przód: shimano LX FD-M580 przerzutka tył: shimano XT RD-M772 SGS (shadow) manetki: shimano LX SL-M580 kaseta: SRAM PG 970 11/32 łańcuch: Sram PC 971 cena za komplet to ok 735 zł Czy taki zestaw będzie dobrze działał, czy może wprowadzić jeszcze pewne zmiany?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 mozesz z powodzeniem kupic manetki obrotowe czyli gripy srama do przerzutki shimano pod warunkiem ze wybierzesz model kompatybilny z przerzutkami shimano. sensowne modele to sram attack lub rocket - jesli cie stac to lepiej rocket bo ma trwalszą gume chwytu obrotowego. gripy maja moim zdaniem kilka powaznych plusow w stosunku do innych systemow manetek: przede wszystkim bardzo niska waga, do tego prostota konstrukcji, zupelna niepodatność na zanieczyszczenia i wodę (w srodku jest tylko jeden element metalowy czyli blaszka indeksująca biegi - co jednak zupelnie nie ma wplywu na zywotność manetek czy ich awaryjnosc - sprawdzone przeze mnie w trakcie 11 lat eksploatacji obrotówek). pracuja bardzo szybko, umozliwiaja zmiane wszystkich przelozen z tylu jednym obrotem nadgarstka (w terenie bardzo przydatne). wymienione przeze mnie attacki i rockety dzialaja bardzo lekko bo maja sprezyne wspomagającą prace manetki. kaseta: xt. za tą cene ktora jest obecnie najlepsza kaseta 9tka. lancuchy: moze byc i system 3 lancuchow, wybor modelu w shmano to raczej kwestia estetyki wizualnej niz sensownosci technologicznej: wszystkie lancuchy są z tego samego materialu i tyle samo wazą - roznia sie rodzajem wykonczenia i powloką na ogniwach. lancuch xtr teoretycznie ma najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne. lancuch z grupy deore jest wizualnie najbrzydszy ale ostatecznie liczy sie przede wszystkim dzialanie. najlepszy stosunek jakosc cena maja chyba lancuchy xt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkapa666 Napisano 22 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 Czyli ogólnie brać coś takiego: Korba: http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1673 Kaseta: http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1604 Czy może ta? http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1603 Łancuch x3: http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=348 Przednia: http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1617 580zl Tylnia: Komplet x-7? http://allegro.pl/item344655189_super_komp...y_sram_x_7.html Czy może: http://allegro.pl/item349601987_nowa_przer..._lemonbike.html http://allegro.pl/item345163959__przerzutk...na_okazja_.html Duża jest rożnica w dzialaniu x-7 a x-9? oplaca sie doplacac 60zl? Manetki: x-0 http://allegro.pl/item345241126_manetki_x_...umrowerowe.html x-7 tiggery http://allegro.pl/item344175424_manetki_tr...cena_169zl.html x-9 http://allegro.pl/item348738847_gripy_sram_x_9_nowe_.html Ceny: cena napedu z kompletem x-7: 829 Cena napedu z przerzutka x-9 + manetki x-0: 988 Cena z przerzutka x-7 + manetki tiggery x-7: 898 I co tu teraz wybierac? sam juz nie wiem wiadomo, manetki x-0 sa dobre no i w miare tanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dużepiwo Napisano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 kasetę lepiej 11-32 w moim mniemaniu optymalne połączenie manetek i przerzutek: http://allegro.pl/item347592444_manetki_tr...umrowerowe.html to to samo co x-9 2007, jeżdżę na takich w rowerze letnim. i ta przerzutka: http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...did=84&l=pl Jak widzisz jedno jest z allegro, drugie ze sklepu. Na pewno się dogadasz żeby kupić manetki za 135 i przerzutkę za 145, najlepiej zadzwonić to się od razu ustali. Muszę przyznać ze nieco podrożały przerzutki tylne, bo pod koniec 2007 roku były x9 2008 o 50zł tańsze. manetki obrotowe x0 to podobno to samo co x9. mam nadzieję ze dostatecznie pomogłem. jak masz dalsze pytania to śmiało wal. w rowerze letnim mam x9, w zimówce x7. Nie widzę różnicy w precyzji działania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkapa666 Napisano 22 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 a jak z manetkiami? które polecasz? obrotowe? czy tiggery? Wiec nie oplaca sie kupic manetek x-0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dużepiwo Napisano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 Zdecydowanie bardziej polecam triggery. Są wygodniejsze i precyzyjniejsze. Gdy chcesz zrzucić na niższe koronki, nie musisz oderwać żadnego palca od kierownicy, nawet kciuka. Robisz to małym ruchem nadgarstka, w takim kierunku jak dodaje się gazu w motorze. Mi by żadne obrotowe w żadnej cenie się nie opłacały bo nie potrafię z tym jeździć, nie dam rady jednocześnie regulować siły hamowania i obracać manetką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 kaseta deore: +-60zł kaseta xt 140zł.... zastanów msię czy jest sens łańcuchy za xx złotych kupować ' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkapa666 Napisano 22 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 spoko, wiec poszukam jakis tiggerow a co do kasety to deore xt + 3 lanuchy xt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 Lancuchy to nie tylko z uwagi na kasete ale takze korbe. Z ta precyzja triggerow to nie za bardzo rozumiem. Gripy tez sa precyzyjne, pstryk i zmiana biegu - czego chciec wiecej? Za to nie musisz miec az tak super wyregulowanej przedniej przerzutki bo maja tzw mikroindeksacje choc tak naprawde to nie jest zadna mikroindeksacja tylko manetka od p. przedniej jest wierna kopia tej od tylnej z ta roznica ze zamiast miec na skali 9 biegow ma ich 3 przez co masz po 3 "stopnie" na bieg i mozna precyzyjnie ustawic wozek w zaleznosci od potrzeb i przekoszenia lancucha. Zaleta manetek obrotowych jest taka ze mozna w szybkim czasie zmienic bieg z 1 na 9 i odwrotnie. W triggerach albo potrzebowalbys 9 razy klikac albo (w druga strone) ze 2 lub 3 razy dobrze zaciagnac ta dluzsza dzwignie. W teorii 2 razy, w praktyce 3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dużepiwo Napisano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 spoko, wiec poszukam jakis tiggerow Znalazłem ci nieco wyżej, w komplecie z przerzutką przecież. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkapa666 Napisano 22 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 spoko, dzieki wszytskim za odpowiedzi. musze tylko pomyslec co brac i kupuje;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 sram jest za drogi na bierzącą chwilę/...... lx wyrwiesz od 100zł nowe manetki kaseta deore za 60zł starczy...... ew xt za 140 korba lx albo polecam race face ride xc (miałem) łańcuchy xt bym nie brał jak zależy Ci na długowieczności, powszechnie wiadomo że miękki łańcuch + twarda zęby = wieczność tych drugich + częstsza zmiana taniego łańcucha np pc 48 za 40zł ale opinie są podzielone. Ktoś na forum liczył i koszta podobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkapa666 Napisano 22 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 a jak myślisz? kiedy sram pojdzie w doł? za jakis miesiąc, 2 tyg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dużepiwo Napisano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 Porównywanie lx do srama nieco nie trafione jest. Co z tego że lx kosztuje 100 zł? Będzie uderzać o ramę na każdych wybojach i starczy na nieco krócej. Na sramie x7 można bez problemu przejechać 30000 km. Cena x7 się nie zmieniła. 135 zł za manetki to bardzo dobrze, zważywszy że to to samo co rok starsze x9, tak samo z przerzutką, x7 to zeszłoroczne x9, więc cena dobra jest. Najbliższy spadek ceny obecnego x9 przewidywałbym na sierpień. Jeżeli szukasz oszczędności, to możesz wziąć przerzutkę x-5, a kasetę deore zamiast xt, ale nadal 3 łańcuchy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2008 ja kupiłem niestety korbę lx zamiast xt.plan niwypalił :\ race face poszedł do użytkownika forum :\ mam napęd pc-48 kaseta lx na 8 nowa korba lx przód lx(ten stary,fajniutki-lubię wolałbym zostawić) i tył lx o6 chyba..albo o7 taka cała srebrna płaska chcę przejść na 9 więc warto iść w srama? a może sram + shimano? sam nie wiem może użytkownik srama się wypowie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.