Skocz do zawartości

[XCR-DA i XCM-DA] - jakie są różnice ?


massud

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Panowie ,mam zapytanie jak w temacie.

Na stronie producenta nie mogłem się różnic doszukać.

Czy to tylko kwestia wyglądu goleni górnych i uszczelek ,ewentualnie masy?

Interesuje mnie ,czy jest jakaś różnica w pracy/jakości/trwałości?

Oto specyfikacja obu ze strony suntour'a.

 

SF-XCM-DA

Travel 80 or 100 mm

System Coil spring / Hydraulic damping w/rebound adjust

Lower Alloy monocoque

Design Leading axle

Leg Color Gloss black, Metallic silver

Crown Alloy

Pitch 130mm

Integrated HD Semi-ID type / 44mm

Stanchion tube STKM

Stanchion tube finish CP finish / Mini boots

Finish Black

Right Side New hydraulic damping w/rebound adjust cartridge

Left Side Coil spring

Steerer tube STKM

Lenght ( w / o thread ) 255 mm

Crown race diameter 30 mm

Wheel size 26"

Brake Disc & V-type

Preload adjuster Yes

Note Disc only type bottom case available

max. disc diameter 185mm

 

 

 

SF7-XCR DA

I.C.E. N/A

Travel 80 or 100 or 120 mm

System Coil spring / Hydraulic damping w/rebound adjust

Lower Magnesium monocoque

Design Leading axle

Leg Color Matt black, Metallic silver

Crown Alloy

Integrated HD Semi-ID type / 44mm

Stanchion tube STKM / Black finish

Finish Black

Right Side New hydraulic damping w/rebound adjust cartridge

Left Side Coil spring

Steerer tube STKM

Lenght ( w / o thread ) 255 mm

Crown race diameter 30 mm

Wheel size 26"

Brake Disc & V-type

Preload adjuster Yes

Note Disc only type bottom case available

max. disc diameter 185mm

Napisano

miałem styczność z oboma widelcami i moim zdaniem jest duuuża różnica miedzy xcr a xcm.

waga i praca na pewno, co do trwałości to nie wiem ja na mojego xcra nie narzekam, widziałem 1-2 dojechane xcmy ale nie wiem jak były użytkowane,

  • Mod Team
Napisano

Lower Alloy monocoque - XCM

Lower Magnesium monocoque - XCR

 

Lower to jeśli się nie mylę golenie dolne.

Więc XCM ma stalowe golenie dolne, a XCR magnezowe.

  • Mod Team
Napisano

Krossy generalnie odznaczają się dobrym stosunkiem cena/jakość.

Poczytaj na forum, bo jest trochę to tym.

 

Cena myślę, że ok jak na sezon. ;)

Napisano

Tak wiem, czytałem. W ogóle osprzęt w miarę dobry mają. Tylko mi mówili, że amor do dupy ;/ Więc się pytałem. Ale chyba tak tragicznie to nie jest z tego, co piszecie :0

Napisano

A cena tego amora to mniej-wiecej jaka? I tego XCM ;p Sorry, że pytam, ale nie znam żadnych porządnych sklepów rowerowych. Jak na razie to nie był mój "rewir" ;p

Napisano

tenjin,

 

potrafiłbyś wyjaśnić różnice w jakości pracy?

Bo według specyfikacji bebechy amorów są takie same wręcz.

bogus92 zwrócił uwagę na materiał dolnych goleni.Ale ta różnica uzasadnia jedynie wagę. Bo trwałość stopów alu i magnezu to nie jest żadna przepaść (raczej trochę różnicy w masie).

A może jedyna rzeczywista różnica w cenie obu wynika właśnie tylko ze stopu goleni?

Bo na razie dla mnie to jedyne rozwiązanie mojej zagadki....

  • Mod Team
Napisano

Magnezowe golenie są właśnie lżejsze od stalowych. :P

 

XCR to dość uznany amortyzator w klasie "budżetowej".

Ludzie jeżdżący na jednym i na drugim (sam testowałem),

nie są zachwyceni pracą XCM'a.

 

Zaznaczam, że były to najprostsze wersje obu amorków.

Napisano
Więc XCM ma stalowe golenie dolne, a XCR magnezowe.

 

Magnezowe golenie są właśnie lżejsze od stalowych. :D

Co sie tak tej stali uczepiles ;) XCM ma aluminiowe golenie dolne.

Napisano

nie wiem jak mam to opisac bo nie była to kolosalna różnica ale w moim odczuciu xcr pracuje troche lepiej, xcm był bardziej "chamski" w pracy. na dniach bede sciagal xcr to zobacze ile wazy ale xcm to jest okrutne kowadło, z tego co pisza na stronach to ma grubo ponad 2 kilo, na pytanie w serwisie tez usłyszałem ze xcr daje rade w przeciwieństwie do xcm. Wedlug mnie xcr w kategorii dupianych amorów rządzi niepodzielnie.

ja mam wersje xcr- Lo z 2006 roku.

 

Sam kupiłem a2 i byłem zadowolony ;)

  • Mod Team
Napisano

Pomiędzy Dartem 2 a XCR'em wybrałbym Darta.

 

Ale najlepiej byłoby gdybyś poczekał na promocję na Darta 3.

Zawsze to parę gram mniej w rowerze.

  • Mod Team
Napisano

Moim zdaniem Dart ma sporo lepszą pracę niż XCR.

Przede wszystkim Dart jest mocniej wytłumiony niż XCR.

Szytwnożć myślę, że będzie podobna.

System HC i HC2 stosowany był kiedyś w jednych z wyższych modeli RS'a,

więc to o czymś świadczy, że przetrwał do dziś.

Jeśli byłby do bani to już by go zmienili. :)

Napisano

mi sie wydaje ze dart będzie mniej sztywny, przede wszystkim bocznie z uwagi na cieniutkie golenie gorne :rolleyes:

jezdzilem na oby dwóch i podoba mi sie bardziej praca mojego xcra LO ( jesli o takim mowicie <_<? bo jak zwykly xcr to dart lepszy)

pozdro.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...