Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Marzocchi MX PRO


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hej, jak w temacie;

 

Ważę 70-71kg. Rowerek eksploatuje w lesie i często na szosie. Planuję wybrać się na maraton MTB (planuję :D ).

 

mam zamiar kupić takie cudo: http://www.gregorio.pl/index.php?products=...t&prod_id=9 (wersja 85mm)

ogólnie modele z wcześniejszych roczników są wychwalane. czy posiada ktoś może dokładnie ten model co chcę kupić ?? i czy jest w stanie powiedzieć parę słów o nim.

Czy jest to amortyzator tylko powietrzny, czy powietrze/sprężyna ? Nie szukam amora bardzo miękkiego, wydaje mi się, że ten MX przy mojej wadze nie będzie zbyt miękki. Nie chcę dopłacać do wersji L.O.. wtłoczenie odpowiednio wysokiego ciśnienia podobno robi swoje jeśli chodzi o usztywnienie amora . (?)

 

Wolałbym usłyszeć opinie kogoś kto takie coś ujeżdża :huh:

 

pozdrawiam, miłego dnia

Napisano

jest to wideec w pelni powietrzny.

brak (prawie na pewno) jakiejkolwiek regulacji tlumienia na zewnatrz - a ten ma tlumik rv ktory zeby przestawic trzeba kombinowac w srodku imbusem.

brak mu popularnego w marcokach systemu eta czyli redukcji skoku. mysle ze przydatne ale to juz jak kto woli.

widelec ktory dla mnie jest "tępakiem": po pierwsze czysto powietrzne marcoki szczegolnie takie jak ten nie są czułe, po drugie system tłumienia w srodku jest więcej niz przeciętny - co do kultury pracy powiedziałbym słaby.

 

ostatnio mialem mozliwosc krotkej przejazdzki na bomberze z takim systemem i tym skokiem, i uwazam (nie tylko z powodu przyzwyczajenia do widelcow z wiekszym skokiem i bardziej zaawansowanymi bebechami) ze jest bardzo kiepski.

 

mysle ze jednak inaczej powinno sie na to popatrzec: jesli jezdziles na widelcu sztywnym albo marnym amortyzowanym to roznica na sto procent bedzie dla ciebie zauwazalna i to bardzo na plus.

 

mysle jednak ze w tej cenie co gregoriowa mozna kupic o niebo lepszego rock shoxa torę: zdecydowanie lepsza praca, blokada, i w modelu 318 system tlumienia wobec ktorego rv marcoka jest jak prehistoria.

Napisano

nie do końca tobo!!

 

Mam model 2006,uważam ze dobrze kupiłem.

Są plusy tego widelca.oto one:

 

-za całkiem niezłe pieniądze dobry sprzet.Można sparować z torą lecz porównania nie mam wiec nie będę.

-mocny jak diabli,nie oszczędzam

-serwis dokonuje samodzielnie w piwnicy-naprawdę nic trudnego.

Chlupot w goleniach tylko dodaje mu animuszu :)Waga ok1900g wcale go nie stawia na ostatnim miejscu.

 

Teraz troche co do pracy.Nie da się ukryć amor jednak dla nieco "większych" rowerzystów .Gdzies czytałem ze przy fabrycznym ustawieniu poniżej 80kg amor sie nudzi.

Tępym bym go nie nazwał.Troche eksperymentów z cisnieniem i olejem i zadowolenie murowane-nawet poniżej 80ki.Blokada skoku dla mnie zbędna i nie pisze dlatego ze jej nie mam ale naprawde rzecz dla mnie nieużyteczna.

Regulacja tłumienia? tu fakt nic fajnego margines trudno wyczuwalny.

Generalnie widelec dla:

mniej zamożnych,lubiących agresywna jazde,ceniących prostote,samodzielny serwis,bezawaryjność,za 650zł do wybaczenia jest brak blokady i "dobrego" tłumienia.

 

ps:na tapete wziąłbym jeszcze axel,ka.

Napisano

Mój mx comp, którego zapewnie opisuje Tobo, jest dość dobrym amorem. Praca jego na standardowym ustawieniu nie powala, o czym miałem okazję się przekonać, gdyż Wax z forum, ma identyko bombera tylko z lekko odessanym olejem i regulacją tłumienia ustawioną na swoje potrzeby i tamten bomber chodzi o wiele lepiej od mojego. Za cenę 650zł to mx pro jest opłacalnym amorem i jeżeli nie chcesz 2.2kg tory z przodu i z jakichś powodów wolisz prosty i bezawaryjny amor, przy którym sobie w dodatku sam pogrzebiesz {jeżeli będziesz chciał} to bierz marcoka. Ja nic oprócz innego niż fabryczne ciśnienie nie zmieniłem i też nie narzekam. Do 700zł oprócz Tory 318 to dobra propozycja za nowy amor {ja ciut gorszego mx compa kupiłem za 720zł i troszkę na tym przepłaciłem - ale to w środku sezonu było}.

Napisano

Witam. Amor posiada regulacje tlumienia pokretlem na dole bodajze prawej goleni. Ujezdzam wersje 100mm i uwazam tego marcoka za dobrego amora. na pewno nie jest fest czuly ale mysle ze za ta kase oplaca sie go wziac. Ja potrzebowalem amora mocnego a ze wczesniej uzytkowalem marcoka z1 z 2003 roku z ktorego bylem bardzo zadowolony to oczywiscie wybor znowu padl ma marcoka i jak na razie nie zaluje.

Napisano

Uważam, że za tą cenę jest to bdb amortyzator. Miałem okazję używać go przez miesiąc. Wybierał tak jak wszystkie bombery powietrzne- małe dziury dobrze a duże bdb, nie jest to jednak coil który łykał wszystko, bo był na sprężynach. Wykonanie raczej na bdb poziomie. Co ważne i przydatne, regulacja tłumienia ma swoje pokrętło na zewnątrz (dół prawej goleni). Jeśli go kupisz, nie będziesz żałował. Jego wada to waga, ale za to powinien odwdzięczyć się długą, bezawaryjną pracą na bdb poziomie. Serwis w razie czego możesz zrobić sam w domu :)

 

P.S one są MADE IN ITALY, przynajmniej mój egzemplarz był.

Napisano

całe życie jeździłem na sztywnym.

później dostałem nowy rower... niestety z RSTkiem

no na początku fajna zabawa, miło się jedzie, bo jest miękki. Ale teraz po 2 sezonach uważam, że jest aż za miękki.

Nie zawsze czuje się pewnie jak on się tak gnie i gnie na podjazdach, czy mocniejszych sprintach.

 

ETA .. hmm. 'raczej' nie potrzeba , a i jeszcze cena ;)

 

jako alternatywę widziałem takie coś: http://allegro.pl/item345367286_manitou_re...reme_shop_.html [Manitou Relic Super L/O 80mm 2007]

ale nic o nim nie słyszałem. Opis i amor ładnie wygląda :P i tylko tyle mogę o tym powiedzieć.

Napisano

zdjecie chyba nie przedstawia dokladnie sprzedawanego modelu bo wydaje mi sie ze brakuje na koronie dzwigni blokady.

dobre tlumienie z regulacją, blokada, golenie alu. wzialbym go zamiast marcoka. wynika z opisu ze jest powietrzny, co w przypadku manitou raczej nie wplywa na kulture pracy a w marcoku w pelni powietrznym tak. system tlumienia tpc jest sprawdzony i stosowany przez M od lat.

Napisano

Mam Marzocchi Mx Comp Air 2005r. Chodzi bez zarzutu. Teraz zmieniłem kategorię roweru na enduro więc tylko dlatego idzie w odstawkę. Faktycznie bez ruszania tłumienia chodzi średnio. Wystarczy spuścić powietrze, wykręcić korek, wsadzić imbus i podregulować. Może nie jest super wygodna metoda ale raz ustawione tłumienie później długo służy. Wg mnie super chodzi, a przede wszystkim jest bezawaryjny i wytrzymały. Od siebie polecam.

Napisano

a jakieś inne modele Manitou ? bo ich jest całkiem sporo. (black, axel ... )

Ten Relic ma wadę .. jest pod tarczę, czyli muszę od razu jakiegoś hydraulicznego hampla kupić.. a że koło też mam pod Vki to i koło .. wydatek na raz rzędu >1300 złotych to odrobinę za dużo.

 

Jakieś inne pomysły ktoś ma ?? amor do 2kg, skok maks 80-85 mm, blokada L.O. nie jest niezbędna, tarcza+Vki, dość sztywny i żywotny. Cena .. ustalmy, że w granicach Marzocha. Nie szukam jakiegoś kompromisu cenowego. Dobry amor na powietrze.

 

Manitou podobno lubią puszczać powietrze ??

Napisano

Ze swojej strony odradzam zakup manitou. Miałem axela i minute 1:0. Ten drugi pracował świetnie natomiast byłem już zmęczony ciągłym wysyłaniem go do serwisu (a to zepsuty system zmiany skoku rtwd, a to znów defekt regulacji tłumienia powrotu). Za dużo mnie to wszystko kosztowało. W przypadku tego pierwszego nie napiszę żadnego dobrego słowa (słabe tłumienie, duże luzy na goleniach i to zaledwie po 500 km).

Obecnie mam marzocchi xc 600 i tobie Achilles również polecam zakup marzoka. Mx Pro to dobry widelec za niezłą cenę (może uda ci się coś jeszcze stargować). Poza tym kupujesz u dystrybutora, masz 2 lata gwarancji i dobry serwis.

Napisano

Co z tego linku, jak to inny amortyzator.

Opis nie mówi czy to sprężyna stalowa czy powietrzna.

Szukaj opisów w wiarygodnych źródłach a nie przytaczasz byle co. (np manual ze strony marzocchi)

Poszukaj wymiarów amorków 85 i 100, jeżeli 100 podchodzi Ci pod geometrie ramy to bierz, bo ta różnica jak już masz sag to symbolika 3 mm.

Wystarczy wejść na stronę producenta, tam wszystko jest

http://www.marzocchi.com/System/56039/istr...chi_08_druk.pdf

 

Wersja 2008 to to samo co 2007 i nie ma tam żadnych sprężyn co by wpływały na charakterystykę pracy amortyzatora, jedynie sprężyna powietrzna w jednej goleni.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...