Skocz do zawartości

[rama] Duncon Mastiff


Mati_neo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zastanawiam sie nad kupnem ramy poniewaz mam wlasnie okazje przejscia z sztywniaka na fulla ale nie za wiele wiem na temat tej ramy co o niej sadzicie do czego sie ona idealnie nadaje?? Obecnie bujam sie na RS pike,ramka dragstar. Waze 62kg,ramka sluzylaby mi troche w dirce troche w fr ,zjazdy i czasami pojechac po bulki ;) Podobno standardowy damper jest slaby i pasuje go wymienic ale na jaki??.pzdr doradźcie cos :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem mastiffa przez ponad rok. minusy?

- bardzo slaby lakier

- moj mial od nowosci krzywy wahacz zmuszajcy do przecentrowania kola jesli mialo sie miescic w ramie

- slizgi wymagaja czyszczenia inaczej rama zaczyna piszczec a zaiwiecha robi sie tępa

- bardzo kiepskiej jakosci lozyska gownego punktu obrotu przy suporcie, malej srednicy, nieuszczelnione za dobrze

- zle rozwiazane skrecanie osi obrotu tego przegubu - skrecisz za lekko jest luz skrecisz za mocno przegub nie pracuje

- sztyca o nietypowej srednicy 30,0 a takich nie ma wiele

- ordynarny sposob skrecenia krzywek wahacza - na wielkie paskudne sruby z nakrętką

- moj mimo wszelkich staran mial skok maksymalny 105 mm

 

jesli kupowac to tylko za grosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki duzo wiekszy skok osiągnales? jak dokonales pomiaru tego skoku?

 

1. tasma izolacyjna - jasne ale to starcza na bardzo krotko. poza tym jest spora szansa ze zrywajac tasme zdejmiesz tez lakier (przetestowane). poza tym chcesz oklejac caly dol dolnej rury i wewnetrzne powierzchnie rurek wahacza plus rure na ktorej mocuje sie przerzutke przenia?

2. jakosc lakieru - w miejscach narazonych na uderzenia kamieni powierzchnia lakieru byla spekana i podziurawiona.

 

skrzypienie mozliwe przyczyny:

1. nie bylbym pewien ze to tlumik - tlumik bardziej "skwierczy" jak palący sie na patelni tłuszcz - a to w przypadku gdy komora tlumienia zlapala powietrze - co jest dosyc typowe dla dnmów.

2. skrzypiec moze ktorys z przegubow (male teflonowe lozyska) lub gł przegub dolny na maszynach - a bardziej sruba na ktorej sie wahacz obraca

3. skrzypienie tulei tlumika/srub mocujacych tlumik do ramy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździlem juz cos na rowerku w koncu i jako ze ejst moj to pierwszy full to ramka mi sie podoba chociaz zastrzezenia sa:

nie obklajałem lakieru jako ze rama nie ma odpryskow itp na dola rore tam gdzie lancuch uderza dalem jakas author neoprene protection i to wystarcza natomiast ze skrzypieniem problem chwilowo zniknal w miejscach laczenia wahacza ze sruba psiknalem brunoxem i na razie jest ok ale czasami nadal cos slychac chcialbym ten problem jakos zlikwidowac ale jak na razie mało pomyslow z ramki jestem ogolnie zadowolony,a skok wykorzystuje niestety caly bo mam miekka sprezyne w damperze zaśle zdjecia wahacza i dampera z 2 stron na fotosiku i jakbys mogl mi cos doradzic z tym skrzypieniem bylbym bardzo wdzieczny

 

Fotki:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6dd68c2563e0129.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b28653864d7db75.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co robic?

rozbieraj i czysc po kolei kazdy punkt obrotu - ale pojedynczo. znajdziesz w ten sposob problematyczne miejsce. wyczysc zarowno slizgi jak i sruby oraz gniazda w ktorych slizgi są osadzone.

kupiles nową? bo widze ze sruby mocujace srebrne krzywki do przedniego trójkąta oraz sruba mocująca tlumik do krzywek nie są oryginalne. oryginalne sruby mają łby imbusowe.

posmaruj dobrym smarem do lozysk - ja kupilem duzą tubke smaru nigrin w obi i uzywalem go do roznych celow takze do lozysk.

smarujac lozyska daj wiecej smaru - nadmiar sie wycisnie przy zakladaniu - wtedy wytrzyj to co wyszlo poza.

ogolnie zawieszenie chodzi dosyc opornie- to zasluga slizgów ktore są lozyskami ciernymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak pisałes odnosnie czyszczenia itd i pomoglo i sa moze minimalne zgrzyty ale prawdopodobnie wynika to z tego ze sa 2 sruby nie oryginalne te szesciokatne w dodatku pojawil sie problem ze sruba ktora trzyma damper sie wygina dawalem rozne sruby z roznych materialow i krzywia sie ... nie wiesz moze gdzie daloby sie kupic takie sruby alo dorobic to z jakiego materialu?? Odwrocilem dampera i wszystko dziala ok tylko te sruby daja w kosc;/.Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problem ze srubami rozwiazany tylko nurtuje mnie pytanie jak ustawic dampera.Nie wiem po prostu ktora opcje wybrac ze zbiorniczek jest blizej wahacza czy jak jest blizej ramy w ktorym przypadku damper bedzie lepiej pracowal??

 

screeny

blizej wahacza

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6dd68c2563e0129.html

 

opcja druga blizej ramy (obecnie tak jest)

http://img1.poczta.o2.pl/?cmd=getpart&...0QebTNRdkLFZwRk

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...