szynski Napisano 13 Kwietnia 2008 Napisano 13 Kwietnia 2008 Witam serdecznie! Obecnie posiadam rower Merida Kalahari 590 - niewiele podzespołów pozostało z niej (bo to "ona" przecież ) oryginalnych. Nie odbiegając za bardzo od tematu - jednym z (nieszczęsnych) oryginalnych elementów jest przedni amortyzator (a właściwie jego atrapa ) - jest to jakiś R(ozwal)S(obie)T(warz) - nawet nie wiem jaki to model, jest to jakiś zabytek - sztywny jak cholera, posiada gumowe osłony na goleniach, i jakieś pokrętełko na prawej goleni ze strzałkami oraz symbolem "+" i "-", które i tak nie ma wpływu na pracę tego "czegoś" Jest to jakby nie patrzeć najsłabsze ogniwo w mojej maszynie więc coraz bardziej zaczynam się przymierzać do wymiany tego wynalazku Żeby nie pluć aż tak na RST, dodam tyle, że pomimo braku jakiejkolwiek konserwacji jego działanie jest równie "świetne" jak na samym początku , nie ma żadnych luzów, i nie mam obawy że mi się zaraz coś rozleci. Swoje podstawowe zadanie spełnia - łapy nie bolą podczas, dłuższych wypadów po niebyt równym terenie. Nie mam do porównania pracy amortyzatora z prawdziwego zdarzenia więc ciężko mi podjąć jakąkolwiek decyzję, ale jako abolutne (absurdalne ;P) minimum ten widelec mi wystarcza. A więc do rzeczy: Poszukuję amortyzatora na przód do cięższej turystyki (XC), koniecznie z piwotami, standardową piastą, rurą sterową 205mm, fajnie jakby był olejowo-powietrzny. Ważę ok. 80kg. Zależałoby mi również, aby był możliwie najbardziej bezawaryjny, w miarę prosty w serwisowaniu, albo wręcz bezobsługowy (chociaż tego typu to jest chyba tylko ten rst co mam ) Póki co nie grzebałem nigdy w widelcu, a jak już będzie trzeba to fajnie by było móc samemu w domowym zaciszu pogrzebać, zamiast zostawiać maszynę w serwisach i bulić niepotrzebnie grube pieniądze, jak w przypadku bardziej zaawansowanych amorków. Moje wymagania - chciałbym aby było sprzęt najlepiej nowy (chociaż niekoniecznie - ale jednak nie ma to jak gwarancja) i stosunkowo najlepsza charakterystyka pracy w tym przedziale cenowym (niestety następny próg jest na poziomie 900-1200PLN - co wydaje mi się ceną i tak wysoką nawet jak za dobrej klasy amortyzator). Skok - najlepiej 100mm. Waga widelca najlepiej żeby niewiele ponad >2kg. W ogóle nie dopuszczam takiej opcji, że jak już kupię, okaże się to zakup nietrafiony - sprzedam zaraz i wymienię. Koniecznie musi to być strzał w 10-tkę. Jak kupie G. to będę z tym G. jeździł przez najbliższe kilka lat Mam też pytanie o blokadę skoku w manetce? Użyteczne jest to rozwiązanie w praktyce? Na pewno tam gdzie chodzi o cenne sekundy ale w jeździe rekreacyjnej również?? Nie stwarza więcej problemu znalezienie miejsca na kierownicy i nie jest to czasem kolejny element, który można łatwo uszkodzić w razie jakiegoś wypadku? Albo czy nie jest to element awaryjny? I czy warto dopłacać te 60-80PLN do wersji z manetką? Czekam na Wasze opinie i rady. Z nowych (nie ściąganych z rowerów) znalazłem tylko dwie opcje: - Rock Shox Dart 3 - niestety nie powietrze - w Cykloturze cena: AMORTYZATOR DART 3 z piwotami + PopLoc Rock Shox 1-1/8"100 509 pln AMORTYZATOR DART 3 z piwotami Rock Shox 1-1/8"100 629 pln. - SR SUNTOUR EPICON - cena w Cykloturze: EPICON-LOD (bez manetki): 479 EPICON-RL (z manetką) 529 Z innych wybranych propozycji znalazłem (tu raczej trzeba po prostu szukać okazji): TORA 302 i 318 (jaka lepsza - SoloAir czy U-turn? powietrze / sprężyna ? Poza tym 318 chyba zdecydowanie ciekawszy egzemplarz?) może jakiś MARZOCCHI MX albo któryś ze stajni MANITOU?? Mam wrażenie, że po przerwie zimowej amorki wskoczyły strasznie w ceny?!? Może lepiej poczekać poza sezon? Mój obecny RST spoko da radę - a nawet jak się rozleci (w co wątpie - bo zasada jest taka, że jak się ma coś spier...ć to za nic w świecie się nie uszkodzi ) to i tak nie będzie innego wyjścia niż wymiana. Z używek (albo nówek, ściągniętych z jakiegos roweru) ciężko znaleźć coś z rurą sterową >205mm. Wydaje mi się, że bardzo ciekawą pozycją (w której nie przepłacamy za markę) może być SR Suntour EPICON. Część ludzi bardzo chwali, część narzeka, że bardzo awaryjne. Zresztą podobnie jak w przypadku Rock Shoxa. Manitou czytałem że w tych niższych modelach wcale nie charakteryzuje się zbyt kulturalną pracą. Ile ludzi tyle opinii, a człowiek chcący się czegoś dowiedzieć ma problem, żeby znaleźć informacje obiektywne i zarazem bez faworyzowania żadnej ulubionej marki recenzenta. Czym więcej czytam, tym mniej wiem. Jak już znajdę coś ciekawego - poczytam trzy opinie zachwalające ale zawsze natknę się na jedną tak zjechaną, że po jej przeczytaniu zaczynam szukać czegoś nowego. Ooo... może to? Hmm... I tak na okrągło Wszelkie porady / opinie / odczucia mile widziane! Co byście drodzy forumowicze zrobili na moim miejscu? Na razie nie pali mi się z wyborem - do ewentualnej modernizacji mam jeszcze troche czasu, ale chciałbym zasięgnąć wszelkich możliwych informacji, którymi będę się kierować przy ewentualnym wyborze Z góry dziękuję za wszelkie (p)odpowiedzi! Pozdrawiam
topol Napisano 13 Kwietnia 2008 Napisano 13 Kwietnia 2008 ŁaŁ co za artykuł.!! Znawcą wielkim od amorów nie jestem,sam kiedyś szukałem----------- i znalazłem,dzieki właśnie forum. Ważysz 80 kg,ambitna turystyka,!Ma być bezawaryjny,serwis prosty,w tej chwili nasuwa mi się tylko mx comp. Znam również osobe która waży blisko 100 i ma axelka. Na formu wiele jest opini-opisów widelców wymienionych w twoim poscie.Poszperaj i sie naprawde wiele dowiesz. Co do sezonu ameryki nie odkryłeś! Przeważnie zimą ceny lecą, pierwszymi dniami wiosny windują znów ku górze.Wiec poważniejsze zmiany osobiscie dokonuje własnie zimą.
szynski Napisano 13 Kwietnia 2008 Autor Napisano 13 Kwietnia 2008 oj szperałem, szperałem i naczytałem się już pelno opinii. Powiedziałbym że aż nadto, ponieważ ich natłok powoduje mętlik w mojej głowie i zmianę decyzji co 5 min Napisałem osobny temat, jak wiadomo każdy przypadek jest trochę inny, miałem też pare niejasności, które postarałem się powyżej zamieścić. Być może znajdzie się ktoś bardziej obeznany w temacie i dokona porównania wymienionych amortyzatorów, z którymi miał styczność, i wszystko będzie w jednym wątku (a tego jeszcze nie nigdzie nie znalazłem ). Na pewno nie jedna osoba ma podobny dylemat. Za duży przeskok cenowy jest między amortyzatorami za 400 a za 1000, gdzie ciężko znaleźć coś pomiędzy aby było w miarę Co do sezonowych podwyżek cen - zmieniałem jesienią, zimą parę części i hmmm... ich ceny aż tak nie różniły się od teraźniejszych Całe rowery faktycznie poza sezonem wychodzą znacznie taniej, ale przeskok cen amortyzatorów jest również dosyć znaczny. Całkiem możliwe więc, że się wstrzymam do końca sezonu (chyba, że nadarzy się jakaś okazja Dzięki za pomoc. Czekam na kolejne opinie.
Huhu Napisano 13 Kwietnia 2008 Napisano 13 Kwietnia 2008 oj szperałem, szperałem i naczytałem się już pelno opinii. Powiedziałbym że aż nadto, ponieważ ich natłok powoduje mętlik w mojej głowie i zmianę decyzji co 5 min Napisałem osobny temat, jak wiadomo każdy przypadek jest trochę inny, miałem też pare niejasności, które postarałem się powyżej zamieścić. Być może znajdzie się ktoś bardziej obeznany w temacie i dokona porównania wymienionych amortyzatorów, z którymi miał styczność, i wszystko będzie w jednym wątku (a tego jeszcze nie nigdzie nie znalazłem ). Na pewno nie jedna osoba ma podobny dylemat. Za duży przeskok cenowy jest między amortyzatorami za 400 a za 1000, gdzie ciężko znaleźć coś pomiędzy aby było w miarę Co do sezonowych podwyżek cen - zmieniałem jesienią, zimą parę części i hmmm... ich ceny aż tak nie różniły się od teraźniejszych Całe rowery faktycznie poza sezonem wychodzą znacznie taniej, ale przeskok cen amortyzatorów jest również dosyć znaczny. Całkiem możliwe więc, że się wstrzymam do końca sezonu (chyba, że nadarzy się jakaś okazja Dzięki za pomoc. Czekam na kolejne opinie. Gregorio ma promocję na MX Pro. 650zł, ma montowanie pod V i jest powietrzny. Będzie lepszy od wszystkich Suntourów, a o Torę wiosna w dobrej cenie trudno będzie dostać.
Kubus18 Napisano 13 Kwietnia 2008 Napisano 13 Kwietnia 2008 http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=344215089 Wygląda interesująco, może weźmiesz taką prawie że legendę?
Helevorn Napisano 13 Kwietnia 2008 Napisano 13 Kwietnia 2008 Ja mam w rowerze Rock Shoxa Dart 3 - jednak dla mnie jest bardzo twardy... Nie powiedzialbym, zebym byl z niego jakos bardzo zadowolony (inna kwestia jest tez taka, ze nie ma porownania z innymi amortyzatorami w z tej polki cenowej). Co do blokady skoku w manetce - przy wymianie amortyzatora zadbam, zeby moc blokowac amortyzator wlasnie z kierownicy... Wedlug mnie to bardzo przydatna rzecz.
uchmanek Napisano 14 Kwietnia 2008 Napisano 14 Kwietnia 2008 http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=344215089 Wygląda interesująco, może weźmiesz taką prawie że legendę? to jest qr20, a ma byc na normalna os. ja wybralbym tore soloair, najlepiej 318, ale 302 tez obleci: http://www.allegro.pl/item341663333_rock_s..._z_manetka.html http://www.allegro.pl/item344161177_rock_s..._lock_2008.html http://www.allegro.pl/item346720227_rock_s...ir_okazja_.html jesli nie masz duzego cisnienia na zakup teraz, to poczekaj do lutego, najlepsze ceny.
Adik Napisano 14 Kwietnia 2008 Napisano 14 Kwietnia 2008 Od siebie polecę bomberka mx comp/mx pro. minus = brak blokady, jest lżejszy od tory a pracę ma zbliżoną {no może troszkę twardszy jest-seryjnie, bo po małej modyfikacji z olejem to wymiata}.
szynski Napisano 15 Kwietnia 2008 Autor Napisano 15 Kwietnia 2008 Dzięki za pomocne opinie. Z tym amorem faktycznie się nie pali. Jak mam kupić coś za taką kwotę to lepiej żeby było dobre i sprawdzone. Tak więc wstrzymam się i upoluję następnej zimy Torę 318 albo jakiegoś bombera mx w okazyjnej cenie Do tego czasu obecny RST będzie pracował jak dziś nie przechodząc żadnej konserwacji
pogromca0szos Napisano 17 Kwietnia 2008 Napisano 17 Kwietnia 2008 Mam mx pro i jest dobry, aczkolwiek będę go zmieniał ze względu na wagę. Tora ma 1 podstawową wadę: golenie. Nie są anodowane i jeśli nie będą regularnie smarowane po prostu będą stawiały duży opór i amortyzator może stać się "mułowaty". Jeżeli byś zdecydował się na MX PRO to szukaj wersji LO, ja mam zwykłego i buja nieco, aczkolwiek już się przyzwyczaiłem...
szynski Napisano 19 Kwietnia 2008 Autor Napisano 19 Kwietnia 2008 faktycznie za 650 dobry amorek W chwili obecnej mój fundusz nie wytrzyma tego zakupu. Jak już będę miał środki to pewnie będzie po promocji jak znam życie. W najgorszym wypadku upoluję sobie tore 318 Solo w dobrej cenie po sezonie.
fallout Napisano 19 Kwietnia 2008 Napisano 19 Kwietnia 2008 dart 3 jest naprawdę taki twardy? ważę 71 kg i przymierzam się do zakupienia go i niezbyt podoba mi się opcja nie zauważenia różnicy pomiędzy moim RST Capa
kuczy Napisano 20 Kwietnia 2008 Napisano 20 Kwietnia 2008 Tora ma 1 podstawową wadę: golenie. Nie są anodowane i jeśli nie będą regularnie smarowane po prostu będą stawiały duży opór i amortyzator może stać się "mułowaty". Nie przesadzajmy Moją torę to może od października ze 2 razy po goleniach przesmarowałem, no bo akurat zima była to się szkoda trochę zrobiło. A tak to tylko wilgotnym ręcznikiem papierowym z wszelakiego syfu i chodzi jak po masełku
Helevorn Napisano 20 Kwietnia 2008 Napisano 20 Kwietnia 2008 dart 3 jest naprawdę taki twardy? ważę 71 kg i przymierzam się do zakupienia go i niezbyt podoba mi się opcja nie zauważenia różnicy pomiędzy moim RST Capa Waze obecnie 78 kg. Albo mam jakis lipny egzemplarz albo cos z nim sie stalo przez ostatni rok (chociaz z tego co pamietam juz na poczatku niezbyt podobala mi sie jego praca). Uzywam oczywiscie Brunoxa.... Po dzisiejszej jezdzie stwierdzilem, ze chyba czeka mnie kolejny wydatek w tym roku i musze zaczac oszczedzac na jakis amortyzator z prawdziwego zdarzenia.
ardianz Napisano 19 Maja 2008 Napisano 19 Maja 2008 mam Torę 302 ale na wypady po lesie jest za słaba. mam opcję kupić prawie nówkę Torę 318 za 420zł. jednak ostatnio natknąłem się na fajną stronę i wysyłka powyżej 100 funtów jest za free http://www.chainreactioncycles.com/Categor...?CategoryID=597 jak wypada porównanie Tory 318 do np Marzocchi MX Pro 2007/Marzocchi MX Lockout 2008 130 funtów czyli 550zł mój rower to Cube Ltd Pro 2007 i myślę, że do Xc skok 85mm to max
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.