Skocz do zawartości

[amortyzator przód] do 1000zł ze zmiennym skokiem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ciekawy temat prawda?:P

Otóż mam do wyboru 3 opcje:

 

Manitou Relic 100-130 tłumienie FFD system zmiany skoku RTWD podobno rocznik 2007 lub nawet 2008. Nie wiedziałem że jeszcze robą amory z tymi systemami, ale cena 719zł kusi. http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=663

 

RS Recon U-Turn 85-130 Motion control Uturn coil. 1049zł w polsce mogę mieć USA za 830zł z przesyłką i ti z pop-lock na kierownicy.

http://extreme-shop.nazwa.pl/shop/product_...roducts_id=1407

 

Jak działa FFD w porównaniu z Motion control

oraz RTWD z UTurn? Warte dołożenia kwoty?

 

Moja rama merida matts sport 500.

Napisano

system ffd to najprymitywniejszy z systemow tlumienia widelcow manitou. nie jezdzilem ale pamietam test stance'a w bikeboardzie i napisali ze kiepsko radzi sobie z widelcami o wiekszym skoku (pewnie z powodu zakresu ugięcia na ktorym musi pracowac jako widelec fr oraz rozwijanych na takim rowerze predkosci) i nadaje sie do widelcow xc dla poczatkujących.

motion control to zupelnie inna bajka. bardzo szeroki zakres regulacji powrotu i przyjemna charakterystyka dajaca poczucie kontroli nad rowerem.

 

rtwd ma tą przewagę nad uturnem ze skrocenie skoku odbywa sie jednym ruchem dzwigni i widelec sie skraca. powaznym minusem jest utwardzenie widelca i mniejszy zakres regulacji - system ten dziala inaczej - poprzez scisnięcie sprezyny przez co zmienia sie charakterystyka w początkowej fazie i widelec robi sie tępy.

uturn wymaga krecenia pokrętełkiem i to sporo wiec nie jest to szybki system. widelec jednak sie nie utwardza - wynika to z odmiennej konstrukcji systemu skracania skoku niz system manitou. no i ma wiekszy zakres regulacji bo ponad 4 cm.

 

porownujesz widelce z zupelnie roznych przedziałow jakosciowych - manitou z niskiej polki i rock shoxa ktory system motion control ma w wyzszych modelach widelcow.

porownanie mozna zrobic miedzy tpc+ manitou i motion control rock shoxa bo oba systemy stosowane sa w widelcach podobnej klasy.

 

inna rzecz ze chcesz zalozyc oba widelce do rowerów sztywnych - oba z maksymalnym skokiem raczej sie do tego celu nie nadają. o ile jeszcze z tym rs'em mozesz jezdzic bo minimalny skok wynosi 85 mm to w relicu gdy skrocisz skok to i tak bedzie go 100 mm i to twardych sto mm z powodu uposledzenia pracy przez skrocenie skoku.

 

system rtwd i uturn wlasciwie nie dadza sie porownac bo roznia sie w znacznej czesci przeznaczeniem. rtwd ma skracac skok na podjazdach a uturn ma to samo zadanie plus to ze pozwala ustawic skok przodu zgodnie z potrzebami uzytkownika (to po pierwsze) oraz dograc skok zawieszenia przy fullach (to po drugie). bez wzgledu na to czy ustawisz skok na minimalny czy maksymalny czulosc widelca rs nie zostanie uposledzona - jesli konstrukcja tego systemu jest niezmienna od czasow psylo sl to nawet przy skroconym skoku nie mozna dobic widelca jako ze w srodku znajduje sie elastomer.

 

dla mnie nie ma wątpliwosci - z tych dwoch tylko rock shox.

Napisano

Ok, przekonałeś mnie.

A teraz tak, jak jest z awaryjnością RS ile może kosztować serwis.

Bo jak mówiłem RS 2007 za 1049zł + przesyłka bez manetki ale z gwarancją. (prawdopodobnie jest gwarancja) bo z polski

 

Czy ten sam ale z 2008 z manetką którą można zmieniać skok i blokować i za 830 już z przesyłką ale z eBay z USA.

Napisano

Serwis, przynajmniej w Łodzi, poniżej 100PLN. Serwis w Polsce zrobią autoryzowane stacje RS bez utraty gwarancji, naprawy gwarancyjne prwdopodobnie będą się odbywać w USA, jeżeli kupisz w USA, czyli będziesz musiał wysłać widelec bezpośrednio do USA. Chociaż może u polskiego przedstawiciela coś będzie można zdziałać.

Napisano

mowi sie ze sprezyna stalowa daje lepsza charakterystyke pracy, m in czulosc, progresja. minusem sprezynowki bez regulacji napiecia wstepnego jest to ze zachodzi koniecznosc wymiany sprezyny jesli seryjna nie pasuje do uzytkownika. w przypadku systemu u-turn to nie wiem jak z wymiana samej sprezyny - czy nie trzeba wymienic czegos jeszcze (w psylo korek byl polączony o ile pamietam na stale ze sprezyną). oczywiscie tak banalna sprawa (ale czesto klopotliwa) jak dostepnosc sprezyn na wymiane. plus ich koszt oczywiscie.

 

roznica w pracy czesto jest jednak teoretyczna: powietrzne widelce maja obecnie bardzo wysoką kulture pracy nie rozniaca ich od wersji ze sprezyna stalowa. dobranie ich twardosci do uzytkownika tez jest banalnie proste w porownaniu do sprezyn stalowych - pompujesz komore sprezyny pompką do amortyzatorow i juz.

recon z systemem solo air jest jeszcze prosciej uregulowac niz wiele widelcow z dwoma komorami powietrznymi (negatywna i pozytywna) - widelec sam automatycznie ustawia cisnienie komory negatywnej.

 

serwis obu widelcow jest prosty i nie powinien sprawic ci zadnych problemow - a zepsuc amora jest dosyc trudno (no chyba ze uzycie jest ekstremalne i wychodzi poza zakres przewidziany przez producenta). wazne jest by w wersji powietrznej nie przekraczac cisnienia maksymalnego, trzymac sie innych zalecen wynikających z instrukcji.

 

no i powietrzny recon nie ma mozliwosci skrocenia skoku. dla jednych to istotne dla innych nie. i oczywiscie powietrzny jest lzejszy.

Napisano

musze wtracic swojego posta :P w rtwd manitou nastepuje "stwardnienie" przy skroceniu skoku ale nie az tak odczuwalnie jak to tobo napisal ;) szczegolnie ze w amorkach z tym systemem chyba montuja mieksze sprezyny niz w ich odpowiednikach bez rtwd ........ reszta tak jak poprzednicy: nie ma co porownywac tych amorkow bo to inne klasy sprzetu .... bla bla bla :)

Napisano

A czym się różni Recon U-Turn z 2007 od 2008 oprócz ceny? za 400zł powinno być coś widać w opisie.

Macie może jakieś obszerniesze materiały co do budowy Recon U-turn? Co w której goleni etc? wszęcie tylko podstawowe informacje o tłumieniu i średnicach.

Napisano

raczej niczym sie nie roznia - po prostu cena wynika z rocznika.

 

budowa? tlumik jest w prawej goleni (blokada plus regulacja tlumienia powrotu) w lewej goleni jest sprezyna z regulacja u turn albo sprezyna powietrzna z zaworem do pompowania na gorze goleni. caly system tlumienia znajduje sie w gornej goleni. w dolnej goleni po prawej stronie znajduje sie troche oleju smarujacego slizgi, uszczelki. recon nie ma regulacji otwarcia blokady floodgate - wyzsze modele rs maja mozliwosc dostaosowania czulosci otwarcia blokady.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...