Skocz do zawartości

[rower] Moje zestawienie


KONAbiker

Rekomendowane odpowiedzi

W ciągu najbliższych dwóch miesięcy planuję sobie zmienić ramę, a co za tym idzie również pare części do nowego roweru. Trochę mam w starym rowerze i raczej na pazie nie będę ich zmieniał, chociaż wszystko zależy oczywiście od kazy, jaką będę dysponował:D No to teraz na temat:

 

rama - specialized s-works m5 21'

amortyzator - reba race (już mam)

obręcz tył - mavic mx 317 (już jest)

piasta tył - xt (już jest)

obręcz przód - mavic xc 717 (planuję kupić w najbliższym czasie)

piasta przód - xt (już jest)

szprychy - dt champion

manetki - lx

przerzutka tył - xt (już jest, jeżeli będę miał kase na niezbędne rzeczy, może wrzucę xtr)

przerzutka przód - xt (już jest)

korba - xt/xtr (póki co mam lx, ale się sypie powoli, nie mówiąc już o zajechanych koronkach. Zastanawiam się między xt a xtr - może mi coś doradzicie w tym kierunku - czy warto doplacać te 400zł do xtr'a, bo tyle kosztuje nowy xtr z 2006 roku?)

pedały - 520 (są i zostaną, chyba że złapią jeszcze większe luzy i zostanie mi kasy, to będą 540)

kaseta - xt (już jest, ale pewnie trzeba będzie zmienić pod nowy napęd)

łańcuch - kmc z9900 (jest, ale trzeba będzie zmienić, albo na ten sam, jeżeli dostanę, albo na xt, pewnie będę jeździł na dwóch)

hamulce - xt te starsze, czterotłoczkowe (już są i raczej na razie nie zamierzam ich zmieniać, bo poza wagą nie mają wad)

mostek - planuję smica light pro (dobry stosunek wagi do ceny i jakość podobno też dobra)

kierownica - ritchey comp (jest, ale planuję tiogę taskforce)

sztyca - specialized (dołączona do ramy)

stery - ritchey wcs/fsa orbit X carbon/tioga acc (tutaj może też byście coś doradzili?:P)

rogi - author ergo (już są)

siodełko - selle italia gel flow (już jest)

 

No to chyba wszystko, nie licząc opon, dętek, linek, pancerzy, chwytów i koszyków na bidon.

 

Od razu mówię, że nie jestem jakimś maniakiem lekkości, bo dla mnie rower ma przede wszystkim jeździć i być niezawodnym, bo poźniej już pewnie nie będę miał prędko kasy na jakieś większe zmiany;p Ale wiadomo, jeżeli zaproponujecie coś lżejszego w podobnej cenie, albo niższej:D i niezawodnego, to oczywiście poważnie się nad czymś takim zastanowię:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wreszcie za ile możesz mieć korbe XTR z 2006 roku? Napisałeś, że 400zł byś musiał dopłacać, a teraz XT chodzi najmniej po 410, czyli coś koło 800-850 rozumiem? Jeżeli tak to dorzuciłbyś 100 i miałbyś XTR'a 07' nowego, za 950 można juz dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie maniakiem nie jestem, a xtr'a można wyrwać już za 800zł. Zastanawia mnie sztywność ramion i trwałość koronek. Teoretycznie xtr powinien być pod tymi względami lepszy, a jak jest w rzeczywistości? Przyznam się, że dlatego dałem na tył 317, bo jest trochę cięższy i myślę, że w tym przypadku cięższe będzie lepsze, a na przód chciałem dać 717 ze względu na to, że jest lżejsza, a mam amora i na przedzie obręcze nie dostają tak po dupie. Z jednej strony się nie przykłada wagi do... wagi:D Ale z drugiej jednak podświadomie się wybiera te lżejsze części - to samo mam z mostkiem;) Nad obręczą się faktycznie jeszcze zastanowię, bo różnica w cenie jest spora, jak na obręcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xt jest sztywne pod takim klocem jak ja, wieksza sztywnosc nie jest potrzebna. xtr jest lzejszy. jesli nie jest problemem wydanie 400pln zeby zgubic troche gramow, to pewnie warto. osobiscie wolalbym zainwestiwac te fundusze w:

- pedaly. zyskasz troche gramow mniejszym kosztem

- manetki, jesli mowa o rapid fire. porownywalem lx'y (mam) do xt (chciabym miec) i roznica jest przyjemna ;). nie mialem okazji "macac" najnowszych manetek xt, pewnie warto sie nimi zainteresowac.

- jesli chcesz zbijac wage, to moze szprychy? champion sa lekkie i solidne, ale na rynku dostepne sa lzejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, chodzi o FC-M960. Można go dostać w komplecie razem z kluczami chociażby w formicki bike za 800zł, co jak na moje oko jest niezłą ofertą.

 

No domyślam się, że są lżejsze szprychy, ale teraz należałoby się zastanowić, czy zamiast kupowania szprych po 3zł za sztukę nie opłacałoby się bardziej sprzedanie starych kół i kupno maviców crosridów?

 

Tak sobie podliczyłem teraz całkowity koszt tych komponentów, które bym chciał dokupić, wliczając w to korbę xt i wyszło mi prawie 1300zł, więc chyba xtr'a sobie odpuszczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale cena też byłaby wyższa, poza tym nie jestem zwolennikiem lekkich piast, po tym, jak kolega opowiadał, jak to musiał naginać kilka km na piechotę na maratonie, bo mu się piasta XTR'A posypała... Fakt - xt na tył pod tarcze waży 0,5kg, ale czy komuś kiedyś się rozwaliła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tylniego kółka cię nie namawiam, lekka przednia piasta nie jest awaryjna, tak jak wylajtowane tylnie. Że wychodzi troszkę drożej to fakt, ale koło masz przednie pierwsza klasa {tylnie to o wiele większy wydatek - żeby było lekkie i bezawaryjne}. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...