GetoX Napisano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2008 Troche poszperałem na forum, przejrzałem najnowsze kolekcje corssów i wybrałem poczatkowo: UNIBIKE Xenon http://www.unibike.pl/xenon.html Wheeler CROSS 6.5 - odpadł ze wzg na kolorystyke... http://www.wheeler.pl//?menu_id=17&sub=2&sub2=3 CUBE Curve - odpadł ze względu na za słaby sprzet w stosunku do ceny http://www.skiteam.pl/rower/Cube/curvedisc/ SUPERIOR RX 640 - cena ok. 2600 http://www.superior.cz/cz/kolekce-2008/cro...ike.html?id=128 Merida CROSSWAY TFS 500V http://secesja.pl/do/item/CROSSWAY_TFS_500...CROSSWAYTFS500V Ghost CROSS 5100 - odpadł ze względu na nieznany amortyzator przedni http://secesja.pl/do/item/CROSS5100_2008/CROSS5100 Teraz mam dylemat który z tych 3ech wybrać. Regulowana kierownica w Meridzie i Unibike'u byłaby dla mnie przydatna bo mierze ~190cm Kolega polecił mi Meride, ale Ja dalej nie umiem się zdecydować. Może ktoś z Was może polecić mi których z tych rowerów. Dodam, że waże ~85kg a rower szykuje na ekspoatacje głównie w wakacje Za konkrety bedę bardzo wdzięczny :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2008 merida - lekka i solidna ew cube reszta odpada: superior - kola w sloneczko pod 85kg to zly pomysl wheeler - n/c unibke - ciezki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2008 reszta odpada:superior - kola w sloneczko pod 85kg to zly pomysl unibke - ciezki Buahahaahaha, a gdzie tam są koła zaplecione na słoneczko? A jeździłeś chociaż z takimi?? Fakt faktem że pod 100kg gościem i roweem z ciężkimi sakwami to może się coś stać, ale bez przesady.. Cube z hamplami hydr. za 2400 to jest słaby sprzęt wg ciebie? Ghost i ten jego Rst neon nie są aż tak złe, amor podobno dośc dobry jak na RST {konkurent dla mało czułego suntura} Unibike, po wymianie sztycy i mostka i wywaleniu zbędnych pierdół waży 12.8kg także nie jest ciężki {koszt około 100zł} Wg mnie Superior, jeżeli zależy ci na niepowtarzalności i pięknej ramie {przy okazji lekki rower} Xenon jeżeli chcesz komfortu lub, bardzo szybkiego bika po modyfikacjach. Cube, dla użyteczności roweru i pewnej jazdy {ramka tutaj dużo daje}. Meridzia i wheeler.... nie za tą cenę.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myszek Napisano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2008 a moze felt QX90 ? http://www.felt-rowery.pl/cross/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GetoX Napisano 7 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2008 ... ew cube Cube z hamplami hydr. za 2400 to jest słaby sprzęt wg ciebie?... Cube, dla użyteczności roweru i pewnej jazdy {ramka tutaj dużo daje}. Wg mnie rower za ok.2500 powinien mieć przynajmniej przerzutki XT a po 2gie raczej nie są potrzebne mi tarczówki hydrauliczne w crossie, jestem w stanie sie zadowolić nawet V-brakeami ważne żeby reszta sprzetu była dobra i wytrzymała jak na swoją cene ale trzeba przyznać że ta kolorystyka Cube'a przyciaga wzrok Fakt faktem że pod 100kg gościem i roweem z ciężkimi sakwami to może się coś stać, ale bez przesady.. Łącznie z sakwami i plecakiem moge czasami cos koło tego ważyć ;P Unibike, po wymianie sztycy i mostka i wywaleniu zbędnych pierdół waży 12.8kg także nie jest ciężki {koszt około 100zł}... Xenon jeżeli chcesz komfortu lub, bardzo szybkiego bika po modyfikacjach. Dodatkowe 100zł i jeszcze modyfikacje to za duzo jak na ten rower (2.7k zł) szczególnie że musze jeszcze osprzet dokupić Wg mnie Superior, jeżeli zależy ci na niepowtarzalności i pięknej ramie {przy okazji lekki rower} Heh ciekawe tylko czy znajdzie się jakiś w polskim sklepie ;] Meridzia i wheeler.... nie za tą cenę.. Za mała? ;> wg mnie sprzet ma całkiem niezły a moze felt QX90 ? http://www.felt-rowery.pl/cross/ Już przeglądałem QX90 (2500zł), jakość części w stosunku do ceny jakoś mnie nie przekonuje ;/ tak samo z ofertą Authora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilgamesz Napisano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2008 A może takiego Radona?. http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/TCS-G...0_id_23742_.htm Pod tym linkiem jest zdjecie i zakładka do specyfikacji wyposażenia.Rowerek mozna sprowadzic przez polski sklep. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huhu Napisano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2008 Heh ciekawe tylko czy znajdzie się jakiś w polskim sklepie ;] Wpisz w google superior-polska . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2008 Wg mnie rower za ok.2500 powinien mieć przynajmniej przerzutki XTa po 2gie raczej nie są potrzebne mi tarczówki hydrauliczne w crossie, jestem w stanie sie zadowolić nawet V-brakeami ważne żeby reszta sprzetu była dobra i wytrzymała jak na swoją cene smile.gif ale trzeba przyznać że ta kolorystyka Cube'a przyciaga wzrok rolleyes.gif Łącznie z sakwami i plecakiem moge czasami cos koło tego ważyć ;P Dodatkowe 100zł i jeszcze modyfikacje to za duzo jak na ten rower (2.7k zł) szczególnie że musze jeszcze osprzet dokupić Heh ciekawe tylko czy znajdzie się jakiś w polskim sklepie ;] Za mała? ;> wg mnie sprzet ma całkiem niezły Przerzutka Xt NIC ci nie da. Czy to alivio czy deore, albo wzwyż to precyzja biegów ta sama. Unibike ma bardzo dobry osprzęt jak na crossa, dlatego kosztuje tyle, a te 100zł to przecież, nie na starcie się wydaje - tylko z czasem {jak się już dobierze pozycje na biku} Razem z sakwami to ja też mogę 100kg ważyć, chodziło mi o wagę ponad 100kg samego jeźdzca - wtedy takie koła mogą w dupę dostać... A skoro o wadze mowa to co ci szkodzi mieć tarczówki w crossie? Że to jest "za mocne", albo "za ciężkie"? Nie ma mowy, z tarczami lepiej się jezdzi, o wiele bezpieczniej i wygodniej niż na Vkach... szczególnie jeżeli ważysz w okolicach 80kg {nie jest to wyznacznik, ale różnicę czuć} Merida nie oferuje niczego "och-achowego" w tym rowerku, tak samo wheeler.. Superior ma info na stronie o sklepach z ich rowerumi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sadfreak Napisano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2008 Ten Unibike faktycznie wygląda sprzet najlepiej wyposazony sposrod wszystkich prezentowanych, choc tarczowki moim zdaniem faktycznie nie sa konieczne. Szczerze mowiac, wykorzystujac rower do dalszych, kilkudniowych wypadow wolalbym miec klasyczne hample na linki. Mowie to, bo w zeszlym roku podczas dwutygodniowej wycieczki, jak kumplowi "siadl" hamulec tarczowy w jednej ze slowackich wiosek, to problemow z usunieciem awarii bylo na trzy dni intensywnych staran. Pod tym wzgledem v-ki to jednak prostota obslugi i serwisu, a na pewno latwiej o jakas improwiacje w razie awarii w lesnej gluszy (dosztukowanie czesci z innych v-ek niezaleznie od producenta, latwosc wyniany przod-tyl i cale multum innych rzeczy). Maj one rowniez swoje minusy (rozcentowane kolo), ale chyba i tak sa najbardziej uniwersalnym wyjsciem. Kompromisem bylyby mechaniczne tarczowki, ale to juz kwestia osobistych preferencji i zastosowan roweru. Troche tak jest, ze kazda sroczka swoj ogonek chwali, ale moze cos takiego Cie zainteresuje? http://revor.pl/model,1160.html http://www.stevensbikes.de/2008/index.php?...cription#inhalt - wystepuje rowniez w czarnym malowaniu Pelna grupa osprzetowa (pelne deore) gwarantuje kulturalna prace + malo znana, ale bardzo porzadna firma = niezawodne dzialanie (rowery przetestowane przeze mnie i moich znajomych) To co moim zdaniem jest swietnie przemyslanym patentem, to schowanie mocownania do zacisku tarczowek (gdyby ktos sie zdecydowal) wewnatrz trojkata tylnych widelek, dzieki czemu nie mamy najmniejszego problemu z zamontowaniem bagaznika, sakw itp, poza tym jest mniej wystawiony na ewentualne uszkodzenia. Z tego co widze, to ten Superior ma rowniez taki paent Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GetoX Napisano 8 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2008 A skoro o wadze mowa to co ci szkodzi mieć tarczówki w crossie? Że to jest "za mocne", albo "za ciężkie"? Nie ma mowy, z tarczami lepiej się jezdzi, o wiele bezpieczniej i wygodniej niż na Vkach... szczególnie jeżeli ważysz w okolicach 80kg {nie jest to wyznacznik, ale różnicę czuć}Merida nie oferuje niczego "och-achowego" w tym rowerku, tak samo wheeler.. Superior ma info na stronie o sklepach z ich rowerumi... Z tarczówkami to głownie o cene mi chodziło bo są one znacznie droższe od zwykłych V-brakeów Hmm teraz dopiero zauważyłem, że Superior ma linki schowane w ramie, co jeśli mi sie dobrze zdaje może znacznie utrudnic wymiane ich :/ Troche tak jest, ze kazda sroczka swoj ogonek chwali, ale moze cos takiego Cie zainteresuje? http://revor.pl/model,1160.html http://www.stevensbikes.de/2008/index.php?...cription#inhalt - wystepuje rowniez w czarnym malowaniu Pelna grupa osprzetowa (pelne deore) gwarantuje kulturalna prace + malo znana, ale bardzo porzadna firma = niezawodne dzialanie (rowery przetestowane przeze mnie i moich znajomych) Heh za taką cene to już wolałbym tego Unibika kupic Początkowo głownie myślałem mad Merridą i Unibikem głownie ze wzgledu na regulowaną kierownicę i chyba ostatecznie wybiore tego drugiego (Unibike'a) chyba ten 1 kg różnicy w stosunku do innych rowerów nie bedzie sprawiał dużej różnicy zważywszy na to że mój obecny rower ma coś ponad 20kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Selvan82 Napisano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2008 Z podanych Crossów brałbym pod uwagę jedynie Cube , Superrior i Ghost. W wyborze roweru bierz pod uwagę najbardziej ramę - która zapewne zostanie Ci w rowerze na długo, osprzęt prędzej czy później sam wymienisz. A co do przewagi hamulców hydraulicznych nad v'kami nie będę się rozpisywał bo tu na forum jest masa tekstów na ten temat. Sam mam hydrauliki w swoim Crossie i nie wróciłbym nigdy w życiu do żadnych innych hamulców. Po 3 latach jazdy z hydraulikami już sobie dostatecznie dobrze wyrobiłem zdanie na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2008 Adik - wysmiewasz moj wywod nt sloneczka, pozniej sam go potwierdzasz... a na koniec piszesz, ze czy alivio czy xt, to dziala tak samo ... umiaru troche plz wybierajac rower tez wazne jest to, czy chcesz go rozbudowywac, czy jezdzic w miare mozliwosci az sie rozklekocze i kupic kolejny - plany modernizacji - kupujesz dla bazy, plan uzytkowania bez wiekszych inwestycji - bierzesz unibike albo cos w ten desen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
primorz Napisano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2008 A bierzesz może pod uwagę samodzielne składanie roweru? Jeżeli tak to może taki zestaw - waga cena siodło San Marco SKN 250 65 sztyca 350 x 27,2 mm Accent SP-428 250 57 zacisk podsiodłowy Accent Light 22 14 kierownica 25,4 mm Accent Flatbar 25,4 mm 158 43 rogi Accent Sprint 102 34 gripy Author AGR-F136 38 12 klamki Avid Fr 5 153 60 mostek 100 x 25,4 mm Accent Blade 100 mm 130 74 manetki Sram Trigger X-7 260 140 pedały Shimano PD-M520 378 64 przerzutka tył Sram X-7 232 150 przerzutka przód Deore LX 160 60 kaseta Alivio HG50 11x30 325 45 hamulce x 2 AVID SD7 360 105 amortyzator Suntour NRX 7600 RL 2100 370 koło przednie SCHWALBE CX COMP 480 40 Maxxis Welter Weight 140 11 Dartmoor Bolt On 32 10 Novatec masz + Ace 18 919 164 (liczone z zaplataniem i szprychami Cn Spoke) koło tylne Novatec masz + Dh 19 1268 189 (liczone z zaplataniem i szprychami Cn Spoke) dętka Maxxis Welter Weight 140 11 opona SCHWALBE CX COMP 480 40 zacisk podsiodłowy Dartmoor Bolt On 36 10 korba Deore FC-M533 48 1100 210 łańcuch Alivio Hg50 110 ogniw 313 35 rama Biria PRO Cross RS 1950 400 stery Accent zintegrowane 104 60 linki + pancerze Accent lub Clarks 250 60 12180 gram / 2530 + ceny przesyłek, itp = 2580 zł a jak nie chcesz sie bawic w skladanie to ja najbardziej skłaniałbym się ku Superiorowi - według mnie super rowerek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GetoX Napisano 9 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Z podanych Crossów brałbym pod uwagę jedynie Cube , Superrior i Ghost. W wyborze roweru bierz pod uwagę najbardziej ramę - która zapewne zostanie Ci w rowerze na długo, osprzęt prędzej czy później sam wymienisz. A co do przewagi hamulców hydraulicznych nad v'kami nie będę się rozpisywał bo tu na forum jest masa tekstów na ten temat. Sam mam hydrauliki w swoim Crossie i nie wróciłbym nigdy w życiu do żadnych innych hamulców. Po 3 latach jazdy z hydraulikami już sobie dostatecznie dobrze wyrobiłem zdanie na ten temat. wybierajac rower tez wazne jest to, czy chcesz go rozbudowywac, czy jezdzic w miare mozliwosci az sie rozklekocze i kupic kolejny - plany modernizacji - kupujesz dla bazy, plan uzytkowania bez wiekszych inwestycji - bierzesz unibike albo cos w ten desen Hmm gdybym miał odrzucic Unibika to zastanawiam sie nad Superiorem i Cube Tylko teraz dylemat czy brać hydrauliczne tarczówki w Cube z gorszymi przerzutkami. Czy może Superior z V-brakeami, ale lepszymi przezutkami No i zastanawiam sie czy niemodyfiowalna kierownica bedzie odpowiednio wysoko ustawiona jak dla mojego wzrostu, (jestem wyczulony na tym punkcie przez jazdy na moim aktulanym rowerze :/) A bierzesz może pod uwagę samodzielne składanie roweru? [...] a jak nie chcesz sie bawic w skladanie to ja najbardziej skłaniałbym się ku Superiorowi - według mnie super rowerek Chyba jednak składanie to za duzo jak dla mnie wole kupic złożony z tego co czytałem niektore wychodzą nawet taniej niz składane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myszek Napisano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Do 2500zl ciężko będzie złożyć tak aby nie stracić, mówie tu o całkowitych cenach.. Zaplatanie kół, transport części itp. Sam chciałem składać do 3000zł i po kupnie gotowca ciesze się że nie składałem. A co do hamulców, zależy jak i gdzie będziesz jeździł. Jeżeli szosa i od czasu do czasu jakis szlak turystyczny w lesie, to nie ma sensu brać tarczówek, większa waga, a ich zalet nie wykorzystasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2008 Adik - wysmiewasz moj wywod nt sloneczka, pozniej sam go potwierdzasz... a na koniec piszesz, ze czy alivio czy xt, to dziala tak samo ... umiaru troche plz wybierajac rower tez wazne jest to, czy chcesz go rozbudowywac, czy jezdzic w miare mozliwosci az sie rozklekocze i kupic kolejny - plany modernizacji - kupujesz dla bazy, plan uzytkowania bez wiekszych inwestycji - bierzesz unibike albo cos w ten desen Koła w supie nie są zaplecione radialnie. Xt w crossie będzie działało identycznie, lub z niezauważalną różnicą w stosunku do niższych grup. Rama Unibike jest bardzo dobra, nie należy go skreślać {unibike viper ma świetną ramę, a jest to tańsza wersja experta} Składanie? Lepiej nie, w przypadku tak dobrych rowerów seryjnych, się po prostu nie opłaca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeksaLALA Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 wtrącę swoje 3 grosze gdyż od dawna szukam roweru i o mało co nie kupiłem Unibika, a teraz sie z tego bardzo cieszę Unibike Xenon: (2700 PLN) - wykonanie ramy (często źle zanitowane nitonakrętki, kłopoty z geometrią ram (porównałem 2 rowery w 2 sklepach i ... tylne widelce ram były różne) w tym roku Xenon ma inną ramę niż modele z lat wcześniejszych - produkt "Xenon" jest raczej wirtualny gdyż o sprowadzeniu go na zmówienie można pomarzyć + cena - z relacji na forum - marny serwis i spychologiczne podejście do tematu gwarancji waga 13.8 kg podobne przedział cenowy (modele 2007/2008) Giant X-Sport 1.0: (3200PLN), X-Sport 0 (4000PLN) + rama (no comment) + rowery łatwo dostępne + obydwa modele mają dobre hamulce -/+ cena różnica 1300PLN w przypadku roweru z hamulcami tarczowymi, tyle że nie ma zastrzeżeń co do jakości ramy i montażu waga 12 kg /12.8 kg Merida Crossway TFS 900-V 2007 (~3200 PLN) + rama dobra jakościowo - brak opcji jeśli chodzi o wybór hamulców - tylko V-ki + waga 11.5 kg Jeśli chodzi o rowery ze sztywnym widelcem Superior to Darkface 22000 Kcz + wg mnie fajna rama i carbonowy widelec + dobre mechaniczne hamulce tarczowe - korba ma tylko 2 tarcze 50/34 + waga 10.8 kg ROWER CANNONDALE BAD BOY 650 2008 (2900PLN) + jakość ram cannondale + korba ma 3 tarcze 48-38-28 + tarczówki + waga ok 10 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myszek Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 musisz sprecyzować czego wymagasz od roweru, bo do jednego worka chciałbyś włożyc rower na hamulcach tarczowych, vkach, z amortyzatorem i bez.. tak to tylko w erze . Myślę, że jeżeli tarcze to tylko z przodu, przy cienkich oponach tarcza na tył to nieporozumienie. Chyba wybrałbym meride 900-v, nie wiem jak na żywo ale na zdjęciu wygląda okropnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 musisz sprecyzować czego wymagasz od roweru, bo do jednego worka chciałbyś włożyc rower na hamulcach tarczowych, vkach, z amortyzatorem i bez.. tak to tylko w erze . Myślę, że jeżeli tarcze to tylko z przodu, przy cienkich oponach tarcza na tył to nieporozumienie. Chyba wybrałbym meride 900-v, nie wiem jak na żywo ale na zdjęciu wygląda okropnie. Z tą uniwersalnością i wszystko w jednym to racja. Ale tarczówka na tył i twoja opinia o takim rozwiązaniu, przy cienkich gumach jest nieuzasadniona. Tarcza to nie tylko siła, wbijcie to sobie do głowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.