Skocz do zawartości

[7965,6g] No Saint MaxAri R by maniak


Maniak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Wielkie dzięki za przypomnienie.

Fotek aktualnych niestety nie mam, ponieważ rower jest w częściach, przy okazji tego zweryfikowałem wagę kilku komponentów.

Poniżej świeża specyfikacja.

 

Bar Ends: Boplight 54gr (alu bolts)

Bottle Cage: RDX carbon 21gr +2g alu bolts

Brake (Front): (Hamulec przedni) – Avid Juicy Ultimate 08' w/Ti bolts 228gr

Brake (Rear): (Hamulec tylny) – Avid Juicy Ultimate 08’ + adapter w/Ti bolts - 267gr

Rotors: (tarcze hamulcowe) – Accent Blade 184gr +12gr Ti bolts

Cables: (Pancerze i linki) – Shimano SIS 45g

Cassette: (Kaseta) – Shimano XT Alu lock ring 11-32 251g+5g

Chain: (Lancuch -) Shimano XTR 2007 (CN-7701) 106 ogniw (spinka SRAM gold) 265g

Crank Set: (Korba - Shimano XTR 2006 172,5mm +suport , czerwone alu śruby a2z 785 g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano XTR 2007 Down Swing (FD-M971) bolt tuned 145g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) -SRAM X.0 - Medium Cage 2008 - 196g

Fork: (Widelec) – Manitou R-Seven Super Lockout 80 white, 1492g

Frame: (Rama) – No Saint MaxAri R Carbon 19’ (black/white) 1058g

Grips: (Gripy) - No-Name piankowe 14g

Handlebar: (Kierownica) – Boplight 560cm 25,4 148g

Headset: (Stery) – Boplight 79g

Pedals: (Pedaly) – Shimano PD-M540 354g

Seat: (Siodlo) - TUNE Speedneedle Alcantra 85g

Seatpost: (Sztyca) – KCNC Ti Pro Lite 31,6mm/350mm 152g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) – Extralite 12g

Shifters: (Manetki) –Sram X.0 Gripshift 3x9 171g

Skewers: (Zaciski kol) – Tune AC 16+17 red 53gr

Spacers: (Podkladki pod mostek) – no name carbon 11gr

Starnut: (Gwiazdka) – no name 9gr

Stem: (Mostek) – Syntace F99 105mm + syntace Ti bolts 96gr

Tire (Front): (Opona przednia) – Schwalbe Nobby Nic 1,8 387gr (used)

Tire (Rear): (Opona tylna) – Schwalbe Nobby Nic 1,8 375gr (used)

Top Cap: (Top cap) - Boblight + alu bolt 11gr

Tubes: (Detki) – Schwalbe XX-Light 189gr

Wheels: (Koła) – Mavic Crossmax SLR; 1571g

Others: (inne) – 31gr (neopren, taśma izolacyjna, plastikowe zaślepienia)

 

Razem: 8758gr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Podliczałeś kiedyś jaką wartość ma twój rower ?? Pytam z ciekawości i zastanawiam sie czy przekroczył by cenę 12 tys ;]

 

 

podlicz sobie ;)

 

 

a rowerek jest świetny, i założe się ze, ma o wiele większą wartosc sentymentalną dla właściciela niż jakieś tam pieniądze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ej no bez przesady masa ludzi jeździ na Sidach z tarczami i jakoś nie mają problemu. Zresztą na LB jest cały wątek poświęcony temu zagadnieniu.

 

Nie niestety nie liczyłem ile w sumie rower mnie kosztował ;) ale pewne rzeczy są bezcenne <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starszy SID, ten z mniejszymi goleniami może szybko dostać luzu przy traktowaniu tarczówką...

 

 

no tak to jest jak się ktoś naczyta "burakowatych" opini z internetu. Człowieku tacy ludzie jak Ty ząśmiecają fora internetowa takimi bzdurami ! jezdziłes kiedyś na takim zestawie ? czy twój kumpel jezdził ???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuku, tutaj Łukasz ma rację w 100%, ludzie na tym forum coraz częściej gadają/piszą o takich rzeczach których nie mieli, nie jeździli, a nawet nie widzieli...Więc na jakiej podstawie wypowiadają się na ten temat? Z tego co wiem nie miałeś nigdy doczynienia z starym SID'em więc skąd wiesz?

 

Ja w swojej karierze miałem sid'a z 98r i spisywał się dobrze (fakt jego praca nie jest taka jak nowszych) ale jak na swoje lata śmigało się przyjemnie. Z tarczami go nie używałem, ale był tak samo sztywny jak te nowsze (tutaj porównanie do SID'a z 05, ponieważ tylko takiego miałem) Wiec myślę że tarcze nie byłyby dla niego jakimś problemem...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Masa gripów Srama jest realna tzn. zważona przez ciebie ? Czy są one z linkami czy bez? Moje z linkami ważą 201g. Pytanie drugie na ich temat, czy u ciebie też w jedną stronę chodzi lekko 4>3>2>1, natomiast już w drugą potrzebna jest większa siła żeby to przerzucić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sobie chyba z Łukaszem wszystko wyjaśniliśmy - chodziło mi o to, że Maniak, co widać po zdjęciach i wadze, którą deklaruje do ułomków się nie zalicza [bynajmniej nie jest ciężki, gruby - bez dorabiania zbędnych teorii] - więc po się pchać w SIDa, skoro można mieć sztywną Rebę lub choćby nowego SIDa? Rower będzie się lepiej prowadził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak, to jest realna waga. Myślę ze można by jeszcze w nich trochę urwać na wadze nawet. Swoje ważyłem bez linek.

Co do działania owszem jedną stronę chodzą minimalnie z większym oporem. Ale to chyba normalne w gripach (w innych też tak kiedyś miałem).

Dla mnie to akurat żaden problem.

 

Kuku wracając do sprawy sida poczytaj sobie oponie osób które go używają i używały, myślę że zmienisz zdanie, to naprawdę dobry widelec z drobnymi mankamentami jednak bez przesady. Dla niektórych jest trochę za wiotki, wymaga dość regularnego serwisu ale to nic poza tym. Prawda jest taka ze jest to najlżejszy widelec do ścigania i ci którzy śmigają na cięższych lubią mu dodawać co nieco aby poprzeć swój wybór cięższego sprzętu. Osobiście miałem okazje na nim jeździć i jest naprawdę super choć faktycznie lepiej mi pasują amorki bardziej sztywne. Przy swojej wadze już czuje jego wycieniowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower masz bardzo rozsądnie złożony - nie oszczędzając na wytrzymałości i sztywności. Sam mówisz, że wolisz sztywniejszego amora. Dla mnie większe golenie = większa sztywność - co przekłada się na jakość prowadzenia roweru. Gdybyś wykorzystywał rower tylko do wyścigów SID byłby pewnie całkiem dobrym rozwiązaniem, ale jeśli oprócz tego zdarza Ci się go katować w górach, to chyba lepiej coś sztywniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dziękuję za słowa uznania.

W sumie rower służy prawie tylko i wyłącznie do wyścigów, ale niestety też i tych w górach ;-) Więc w zasadzie i tak na jedno wychodzi.

R7 ma ten mankament ze brak mu czułości, poza tym jest prawie idealny. Potrzeba stosunkowo dużej energii wstępnej żeby amor rozpoczął pracę, stąd cierpię na drobnych nierównościach lub takiej "tarce". Szukam jakiejś sensownej alternatywy. Nowy SiD (32mm) zdaje się być idealny.. przynajmniej na papierze... niestety cena trochę wysoka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

No i stało sie. Do roweru w najbliższym czasie zawędruje nowy amor.. Udało mi się dorwać nowego Sid'a WC 2007 (28mm) poniżej tysiaka na niemieckim Ebayu :D Mimo iż byłem przeciwnikiem goleni 28mm waga i cena zrobiła swoje.

Rower przytyje o adapter hamulca (15g?) i expander (25g?) , do kompletu dojdzie manetka (40g na nokonach).

Natomiast schudnie o jakieś 210g...

Co w rezultacie da jakieś 130g zysku i 3 miejsce w rankingu na forum :)

Dodatkowo jest pewne że będzie zamontowana nowa kierka.. Nie wiem jeszcze jaka... Szacuje kolejne 45-50g zysku..

 

Jednak wciąż sie zastanawiam czy nie przegiąłem z tym Sid'em :) Czy nie będzie za mało sztywno? Sid+tarcze+70-75kg (obecnie niestety ta druga waga ) Obawiam się ze mogę odczuwać brak sztywności widelca, a już zupełną katastrofą byłoby gdyby tarcze ocierały o zacisk w czasie sprintu.. Zawsze jeszcze mogę go sprzedać z zyskiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Spoko , juz można pisać.

Tak nawiasem Sid powinien być w przyszłym tygodniu chociaż powiem szczerze ze sprzedający nie jest zbyt przyjemny w obyciu ani elastyczny. Może jest zły ze tak tanio sprzedał :)

W każdym razie wciąż rozważam jeszcze sprzedaż tego amorka i kupienie najnowszego modelu.. Ale to jeszcze czas pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...