verul Napisano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 Przednia przerzutke bym zmienil, bo cos ciezkawa jest =] Moje Deore jest 20 gram lzejsze bez tuningu na stalowych srubach rower miodzio, zwlaszcza rama leciutka ale raczej dla lzejszych zawodnikow No i dlaczego SLR? Kolejny z mania =] O ile sie nie myle lzej wychodzi zlozyc samemu z czesci DT - revo + 240s + 4.2d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 Adik - jeśli nowego Absoluta Elite (podałem wcześniej link do wyższej wersji Absolut MRD) można już wyhaczyć za niewiele ponad 1000, to się zastanawiam co będzie z wymienianą wcześniej Rebą. Może jak ktoś startuje w wyścigach i naprawdę potrzebuje tego Motiona... ale jeśli nie, to TAKA różnica w cenie moim zdaniem kończy dyskusję PS. Waga tego MRD TPC jest podana bez sterówki. Realnie wyjdzie pewnie coś pod 1500g. PS2. Nie wiem jak z wagą między Mavicem a DT, ale ważący ponad 80kg znajomy ma SLRy Disc, które katuje naprawdę ostro, i na żaden brak sztywności nie narzeka. A jak by to było z DT? PS3. Post nr 1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kr1zje Napisano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 a jak obicie z alcantary? słyszałem plotkę, że lubi się ścierać, sam zastanawiam się nad tune speedneedle, ale nie jestem do końca pewien czy brać wersję z obiciem ze skóry czy z alcantary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 No i dlaczego SLR? Kolejny z mania =] O ile sie nie myle lzej wychodzi zlozyc samemu z czesci DT - revo + 240s + 4.2d ale nie będzie takiej sztywności jaką proponuje Mavic. :] nigdy nie zapleciesz tak sztywnego koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 13 Kwietnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 Polecam SLR'y wyśmienite koła, bardzo sztywne i do tego w miarę lekkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 chyba zapomniałeś jeszcze dodać ze piękne są xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 13 Kwietnia 2008 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 Za mało jeszcze przejechałem żeby moc więcej powiedzieć o trwałości siodła, a że teraz sezon szosowy w pełni to śmigam więcej na szosie. Ale alcantara jest używana np. w audi w tapicerkach i ogólnie jest bardzo trwała. Dlatego mam nadzieję ze będzie tak samo i tutaj. Sprawia bardzo przyjemne wrażenie. Wizualnie jest mniej atrakcyjna ale w dotyku znacznie przyjemniejsza ;-) Przerzutkę przednią zostawiam bo po co rezygnować z wyśmienicie sztywnej konstrukcji i zapewne też bardzo trwałej na rzecz "aż" 20gr? To wolę wymienić sobie jakiś inny drobiazg i zyskam tyle samo. Poza tym jest ładna tak jak SLR'y ;-) A nie zgodzę się ze nie da się zapleść kół równie sztywnych jak wymienione wcześniej mavicki, bo używając szprych i obręczy najwyżej jakości można osiągnąć nawet lepszy efekt. Cenowo wychodzi bardzo podobnie. A za to mamy koła do których za 5lat bez problemu dokupię szprychę w razie awarii albo nypel. Ale wygląd na pewno już nie ten sam co SLR'ów Jeszcze moja uwaga odnośnie R7 MRD; na pewno nie wazy 1,5kg. Wystarczy zajrzeć na forum light-bike i zobaczyć realne wagi - 1366gr z 19cm rurą sterową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2008 No MRD tak wychodzi, jakies 60 gram lzej niz R7 Platinum z 2007 roku. Za to drozej i chyba mniej sztywno skoro zmniejszyli max rozmiar tarczy hamulcowej. Sztywnosciowo SLRy beda lepsze zapewne od gotowych kol DT bo gotowce DT sa na 24 szprychach chyba albo 28 czy jakos tak. Ale skladane samemu sa na 32... Co do wygladu SLRow - kwestia gustu. Ja kiedys tez chorowalem na kola z mala iloscia szprych ale teraz one dla mnie nie wygladaja atrakcyjnie. Nawet powiedzialbym ze gorzej niz zwykle. Bardziej podoba mi sie oryginalny zaplot w stylu dawnych shimano, ale ta waga i jakosc... dyskwalifikuje. Co do 20 gram na przerzutce przedniej to ja na prace mojej nie narzekam. Co do sztywnosci nie interesuje mnie ona tak dlugo jak przerzutka pracuje prawidlowo. No i jak koniecznie nie chcesz tej to jest jakis XTR w cenie ponizej 200zl chyba i wadze mojej deorki - 127 gram. Powiedz za to cos wiecej o tej sztycy, ile kosztuje? Bo sam bede swoja zmienial a ta ma fajna wage. Tylko co lepsze KCNC czy Thomson... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CR7 Prezes Napisano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2008 SLRy to pójście na łatwiznę Ale przyznam że piękne są, sam mam lżejsze ale no własnie nie tak okazałe jak Mavici, ale trzerba się zastanowić czasem czy nasza maszyna to sprzet do wygrywania czy showbike. Oczywiscie może być piękny, lekki i niezawodny ale czasem trzeba sie zdecydować co jest najwaznijesze, jakimi priorytetami się kierować przy zakupie nowych komponentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 14 Kwietnia 2008 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2008 W takim razie proszę o komentarze na temat alternatywnego rozwiązania. Tj. kół na piastach Chris Kinga, szprychach sapim cx-ray i felgach ztr olimpic. Jakie za jakie przeciw? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukashs Napisano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2008 .... A nie zgodzę się ze nie da się zapleść kół równie sztywnych jak wymienione wcześniej mavicki, bo używając szprych i obręczy najwyżej jakości można osiągnąć nawet lepszy efekt. Cenowo wychodzi bardzo podobnie. A za to mamy koła do których za 5lat bez problemu dokupię szprychę w razie awarii albo nypel. Ale wygląd na pewno już nie ten sam co SLR'ów .... Mavicki SLR wygrały nie jeden test na sztywność kół, chodzi o zaplot... poprostu mistrzostwo... wątpię aby po zakupie części najwyzszej jakości, stacjonarny sklep zaplecie Ci lepiej koła niż robi to firma Mavic:) a co do szprych to nie widzę problemu, żeby sobie kupić jedna czy 2 sztuki w Harfie, i wozić je ze sobą na jakieś dłuższe wyprawy, np kilka dni w górach niestety jest tak, że każda część rowerowa musi swoje ważyć aby dobrze spełniała swoją rolę... jak wszyscy wiemy... każda firma rowerowa dąży do pordukowania jak najlżeszych i jak najwytrzymalszych części. Czepiacie się, że SLR'y to kloce, ok zgadzam się, swoje waża. Ale patrząc na to z drugiej strony one tylu musze ważyc, Mavick na pewno zrobił by lżejsze koła gdyby uznał to za stosowne. przejechałem na Slr'ach 4tysiące. Nie powiem złego słowa. Mistrzostwo w swojej klasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 Raczej by trzeba bylo wozic minimum 3 szprychy bo pewnie tyle jest roznych dlugosci. No i jeszcze jedna rzecz: szpryche w CrossMaxach moze uzupelnic tylko Harfa Poza tym sztywnosc nie jest az takim ekstra priorytetem. Ja jezdzilem na OEMowych ktore byly w XTC i jakos nie zauwazylem braku sztywnosci. A SLRy sa lekkie, nawet bardzo - ale wersja pod Vki. Pod tarcze jednak zdecydowali sie zwiekszyc wytrzymalosc. Ponawiam pytanie o sztyce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 15 Kwietnia 2008 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 Sprzęt ma działać tak żebym nie musiał wozić żadnych szprych, skuwaczy do łańcucha, imbusów i innego badziewia.. Takie coś mija się z celem. A faktem jest ze cokolwiek sie w mavickach kaszani trzeba je wysyłać do harfy :\ A odpowiadając na pytanie odnośnie sztycy. Na razie nie mam o niej zdania. Wykonana bardzo ładnie i solidnie z dbałością o szczegóły. Niemniej jednak zdarzyło mi sie ze siodło przesunęło się w jarzmie, co mnie trochę zaniepokoiło. Myślę ze to na skutek bardzo ukośnego prowadzenia prętów w siodle i tego że dokręciłem z dużą rezerwą żeby nie uszkodzić karbonowych prętów (no i przytyło się 5kilo a waga ma tu niemałe znaczenie ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukashs Napisano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 Sprzęt ma działać tak żebym nie musiał wozić żadnych szprych, skuwaczy do łańcucha, imbusów i innego badziewia.. Takie coś mija się z celem. A faktem jest ze cokolwiek sie w mavickach kaszani trzeba je wysyłać do harfy :\ za chwilę w Pl pojawią się inne sklepy rowerowe, które będą serwisować Mavicka, trwa walka o autoryzację. Ja sam osobiścię nie serwisuję kół w Harfie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 15 Kwietnia 2008 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 Znając życie i tak daleko ode mnie A najprostszym sposobem jest po postu iść z kołami za Odrę do niemiec i zrobią bez proszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 18 Kwietnia 2008 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2008 Wczoraj zamówiłem SLR'y ;-) powinny być tak w przyszłym tygodniu Także kwestia kół skończona ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2008 To pozostaje czekac na testy i wrazenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 18 Kwietnia 2008 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2008 Aajj ale dzwoniłem dzisiaj i pytałem o nie. Musze czekać 3 tygodnie :/ bo z Francji aż będą ściągane a ja je odbieram w Niemczech Ale w sumie i tak nie potrzebuje ich na zaraz, więc mi tam rybka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukashs Napisano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2008 a jednak SLR'y dobry wybór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 18 Kwietnia 2008 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2008 Pewnie, nie będę się bawił w pierdoły. Lepiej mieć coś sprawdzonego i niezawodnego a SLR'y takie są w moim mniemaniu. Fajnie jest mieć lekki sprzęt ale powyżej pewniej granicy niema sensu odchudzać bo sprzęt staje sie drogi i bezużyteczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 18 Kwietnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2008 Dobry wybór. Mavic wymiata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukashs Napisano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2008 Pewnie, nie będę się bawił w pierdoły. Lepiej mieć coś sprawdzonego i niezawodnego a SLR'y takie są w moim mniemaniu. Fajnie jest mieć lekki sprzęt ale powyżej pewniej granicy niema sensu odchudzać bo sprzęt staje sie drogi i bezużyteczny. brawo, brawo, brawo, brawo! o to właśnie chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2008 Pozostaje miec nadzieje ze aluminiowe szprychy w SLRach beda wytrzymale i nie pekna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CR7 Prezes Napisano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2008 SLR-y są za ładne żeby sie zepsuć, to oczywista oczywistość nie są to tanie i beznadziejne kółka i posiadanie ich w swoim bolidzie jak jaknajbardziej wskazane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 19 Kwietnia 2008 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2008 Z mojego doświadczenia szprychy aluminiowe mavicka są po prostu niezniszczalne. W ksyriumach szosowych prędzej sie wycierała od klocków felga po latach używania albo przy wypadku łamała niż puściła szprycha. Generalnie wg. zapewnień producenta są 10% wytrzymalsze niż najlepsze szprychy stalowe i myślę że niema w tym przesady. Generalnie zdecydowałem się na nie bo wiem ze co prawda o ile piasty criss kinga mogłyby być nawet lepsze od mavickoskich to na pewno nie uda mi sie dostać felgi o takich parametrach. Owszem może lżejsze są spokojnie do dostania ale czy wytrzymalsze? Podyskutowałbym.. A zysku na komplecie który bym ew. składal sam mam raptem 66gr.. Myślę ze szkoda zachodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi