Mod Team Maniak Napisano 16 Czerwca 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 Zasmucę Cię ale odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak. Najbardziej czuć wagę kół, reszta to natomiast kwestia sztywności komponentów, jakości i wydajności pracy. Łatwiej takim rowerem kierować, nosić/prowadzić itd itp etc Jednak zaznaczam że taki rower służy do ostrego za...iwanania i niczego więcej, nawet na nim nie trenuję żeby niepotrzebnie go nie eksploatować. Natomiast do poruszania się wystarczy 12-nasto kilówka i to z okładem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miller Napisano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 Jednak zaznaczam że taki rower służy do ostrego za...iwanania i niczego więcej, nawet na nim nie trenuję żeby niepotrzebnie go nie eksploatować. Natomiast do poruszania się wystarczy 12-nasto kilówka i to z okładem Tylko po takim za...iwanianiu na 8kg bajku przesiadka na 12kg klocka nie należy już do przyjemności to właśnie wtedy zaczyna się prawdziwy trening Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 19 Czerwca 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 Zależy jak się do niego przykładasz Ale też wychodzę z założenia że do treningu rower nie może być za lekki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medik Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Przejrzałem na spokojnie wątek i trzeba przyznać, że rower naprawdę robi wrażenie. Pgrom włożonej pracy i pieniędzy. Gratuluję wagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 1 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 Ale też wychodzę z założenia że do treningu rower nie może być za lekki. A ja uważam, że może. Jeżeli kogoś stać na tyranie części za grube pieniądze to czemu nie. Po prostu na pętli zamiast średniej 20km/h, pojedzie 2 km/h więcej. Trening intensywnością będzie taki sam, zmieni się tylko prędkość średnia. Według mnie w tym wszystkim rozchodzi się tylko o kasę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miller Napisano 4 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2012 Trening intensywnością będzie taki sam, zmieni się tylko prędkość średnia. Według mnie w tym wszystkim rozchodzi się tylko o kasę. Żeby Intensywność była taka sama to trzeba będzie włożyć większy wysiłek podczas treningu na dużo cięższym rowerze aniżeli na lżejszym a co za tym idzie zmienia się charakterystyka treningu, jak wiadomo intensywność treningu trzeba stopniować w zależności od startów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s2power Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 Da sie na tym ostro poszalec w terenie, czy zacznie sie rozpadac? Wyglada pieknie ale te masy budza u mnie obawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 Co się ma rozpaść? Przecież tu nie ma ani alu śrub w mostku, ani carbonowych zębatek, tuningowanego sida o masie oscylującej w granicach 1kg i itp. To po prostu rower złożony z bardzo lekkich części, ale jednocześnie takich, które nie robią z roweru makiety. Bo cała light mania ma sens tylko wtedy, gdy nie traci się użyteczności roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 Możesz poszperać w poprzednich stronach wątku, wspominałem co zniszczyłem a co padło. Zależy co rozumiesz przez szaleństwo, sprzęt jest do konkretnych zastosowań, nie mniej nie więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medik Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Kolego robiłeś coś z ramionami korby, że wyglądają jak nowe ? Anodowanie czy coś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
efen Napisano 24 Października 2012 Udostępnij Napisano 24 Października 2012 rowerek super a co do zdjęć to jakim sprzętem były robione ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 25 Października 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Października 2012 Nikon D300s + jakiś jasny obiektyw, sądząc po głębi ostrości co najmniej f1,8 Maniak pochwal się na pewno coś musiałeś zmienić w rowerze, nie wierzę że tak długo wytrzymałeś bez ruszania w nim czegokolwiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
outta82 Napisano 27 Października 2012 Udostępnij Napisano 27 Października 2012 Siemka, ekstra rowerek, dopieszczony, złożony z głową i pasją. Wiele się pozmieniało od początku projektu, oczywiście na plus. Sam składam teraz swojego bike'a i na pewno jest to jeden z rowerów które są dla mnie przykładem jak to zrobić. Gratuluję, Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 28 Października 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 28 Października 2012 (edytowane) Obiektyw to był bodaj był Nikkor 85mm f/1.4D i 50mm f/1.4G ... fotografia - drugie hobby po audio bo rower to bardziej sposob na zycie Korba jest mocno obita na szczytach od kamieni, bloki mam tak ustawione że jej nie obcieram ale i tak ma rysy, po prostu starałem się tego nie eksponować, zbliżenie pokazałoby całą prawdę. Na razie tylko wywaliłem pancerze Niro, to straszny badziew, momentalnie sie zaciera jak dostanie brudu, są mało sztywne i przerzutka nie trzyma zbyt długo zadanego nastawu, cierpi precyzja zmiany biegów, wracam więc do nokonów ew pomyślę o Gore. Teraz mi po głowie chodzi projekt na 27,5cala ale żeby go zrobić na podobnym poziomie musze zaprzestać inwestycji w ten rower i odkładać kasę. Edytowane 28 Października 2012 przez Maniak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mixchris Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Ładniutki rowerek też kiedyś po głowie chodziła mi rama No Saint'a niestety nie przepadam za białymi elementami w rowerze no i trochę geometria mi nie pasowała. Nie wiem czy Ty też tak miałeś przy schodzeniu z wagi, że im rower stawał się lżejszy tym trudniej jest nad niem zapanować. Ja coś takiego zauważyłam schodząc ponad dwa kilogramy z około 13kg to przy każdym kilogramie mniej, rower jest bardziej "frywolny" na szybkich zakrętach i w trudniejszym terenie... rower trzeba od nowa wyczuć i być bardziej czujnym. Nie jeździłem na tak lekkim góralu jak twój ale na takim koło 9kg tak i powiem że jest zupełnie inaczej z kontrolą roweru. Ja osobiście mocno poniżej 10kg przy swojej wadze 74kg bym nie schodził. To takie moje małe przemyślenia Mam jeszcze pytanko jak te leciutkie koła się sprawują po jeździe w ciężkim, kamienistym terenie, nie masz z nimi żadnych problemów, ze sztywnością centrowaniem, ogólnie jak z ich wytrzymałością masz do nich pełne zaufanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 30 Października 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 30 Października 2012 (edytowane) Tak, mam do kół pełne zaufanie, są napięte na tensometr prawie na max tego co się da bezpiecznie zrobić, są betownowo sztywne wzdłużenie, bocznie z racji płaskich szprych jest po prostu przyzwicie, choć miewalem sztywniejsze bocznie koła, nie mniej jednak mieszczą się w mojej definicji solidnych kół. Przez rok maratonów nie mialem potrzeby centrowania, na takie totalnie kamieniste trasy biorę mavicki slr ale to dla tego że nie chce mi się przekładać opon na mleczku i mavicki są badziej dobite więc mniej mi ich szkoda. Moje odczucia względem odchudzania roweru były zupełnie odwrotne. Im sprzęt lżejszy tym łatwiej nad nim panować, przerzucić tył, szarpnąć w te czy tamtą stronę, ogólnie jest bardziej podatny na balansowanie ciałem, to własnie ciężki rowej żyje swoim życiem bo jak już cie zacznie szarpać to trudniej go opanować. Chyba masz racje że lekki rower jest bardziej czuły na wszystkie manewry, co do tego się zgodzę, trzeba wiedzieć co się robi. Troche czasu już jeżdzę i to na róznych sprzętch, wydaje mi się że przyszło mi naturalnie i odruchowo jazda na takim sprzęcie, wręcz dodatkowo mam go zestrojonego na "ostro" aby nawet drobny ruch z kierki przenosił się na prowadzenie. Ja wolę kiedy rower prowadzi się jak myśliwiec, jak ktoś lubi bombowiec to why not Edytowane 30 Października 2012 przez Maniak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medik Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Ja ostatnio złożyłem swój pierwszy lekki rower ( obecnie 8 kg ), a ważę 87 kg. I nie widzę problemów z trwałością, czy sztywnością. A lżejszy rower, jest dużo bardziej przewidywalny i sterowalny. Z prostej zasady mniejsza masa=mniejsza bezwładność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mixchris Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 wręcz dodatkowo mam go zestrojonego na "ostro" aby nawet drobny ruch z kierki przenosił się na prowadzenie. Chodzi Ci o wąską kierownicę tak? Nie utrudnia Ci taka wąska kierownica szybkich technicznych zjazdów i ogulne manewrowanie rowerem? Wszystko to kwestia przyzwyczasjenia wiem ale gdy miałem kiere 580mm to nie było przyjemne na szybkich krętych zjazdach przy obecnej 600mm jest dużo lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 30 Października 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 30 Października 2012 (edytowane) Wąska kierka to jedno ale mostek zamiast 120/110 to 105 które w zasdzadzie odpowiada normalnej setce, obrócony w dół i tylko jedna podkładka którą zostawiłem raczej po to zeby nie ciąć widelca i nie mieć grzybka nad mostkiem ale jeździłem bez niej i było ok. Wszystko zależy od terenu, na naprawdę trudnych zjazdach bardziej przeszkadza mi brak sztywności kierki, przydałby się oversize ale nie jest to jakiś wielki dyskomfort, kiedyś może zmienię, rower tez musi mieć swój zapas swobody, jak masz dobrze złożony rower to starczy mu nie przeszkadzać i sam jedzie, przy czym taka kierka 25,4 też ładnie amortyzuje część rzeczy a to dla mnie ważne, bo mam problemy z bólem dłoni na długich kamienistych zjazdach. Do wąskich kierek przyzwyczaiłem sie za czasów gdy jak ktoś słyszał 600mm i więcej to pukał się w czoło. Żle mi się manewruje taką szeroką rurą, trzeba się namachać, miałem kiedys nawet 620mm, to dla mnie był mexyk.. wieki trwało zanim skręciłem i czułem się na niej rozłożony jak spadochron na lotnisku... Generalnie wszystko to kwestia przyzwyczajeń i objeżdżenia, spokojnie wyprzedzam na technicznych zjazdach ludzi na szerokich kierkach bez jakiś problemów. Być może geometria roweru sprzyja takiej konfiguracji, nie zastanawiałem się na tym szczególnie. Niema uniwersalnego rozwiązania na wszystko. Wąskie kierki maja swoje zalety i szerokie również, nie widzę sensu nawracania kogokolwiek na jedyny słuszny wymiar, po prostu trzeba dobierać pod własne upodobania. Edytowane 30 Października 2012 przez Maniak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Świetnie zrobione zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 (edytowane) Dzięki Maniak za porady u mnie na stronce. Ciekawe..... bo moje wyobrażenie zmian estetycznych w moim rowerze które czekają na realizację zostało poniekąd z wizualizowane w twoim No Saint...czyli czerwone śrubki na mostku i uchwytach klamek hamulcowych. * śruby a2z z korby* to tej samej firmy co przy mostku?? a czy to są aluminiowe bo jeśli tak to chyba nie za bardzo pasują do mocowania mostka ... Edytowane 29 Stycznia 2013 przez nikopol83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 29 Stycznia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 Obecnie w mostku są oryginalne tytanowe syntace, wcześniej w boplight'cie miałem stalowe tylko przemalowane. Nigdy bym nie założył aluminiowych śrub do mostka nawet w szosówce, reszta śrubek to pro-bolt'y które polecam bo nie pękają i mają ładną anodę. A2Z w korbie to wybór z przypadku, były w danym momencie najtańsze, sprawują się bardzo dzielnie, musiałem je przycinać bo xtr 960 wymaga krótszych śrub i kominów. Jedyny ich minus to to że kluczyk do kontrowania w nie nie wchodzi bo mają za mały otwór w środku, z jednej strony pewnie są dzięki temu mocniejsze a z drugiej odkręcanie ich to męka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 21 Kwietnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 Chciałem oznajmić że rowerek nie będzie już dalej rozwijany, zostanie sprowadzony do roli treningowo/zapasowego, czas na zmiany... Powiem jedynie że nowy sprzęt już stoi na kołach i jeździ w tymczasowym zestawieniu ale wymaga ostatecznej konfiguracji komponentów a później dogrania smaczków i niuansów, a więc "2013 X-Project" Comming Soon... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 21 Kwietnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 Jakby ktoś chciał mogę sprzedać hamulce R1 z tego roweru Mam jeszcze pełną grupę X.0 2x10 i elixiry 9rs carbon do sprzedania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miller Napisano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 Byle szybko te smaczki i niuanse udało się dograć bo po NoSaintcie śmiem twierdzić że będziemy się ślinić do ekranu, mam tylko nadzieję że pozostanie HT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi