Skocz do zawartości

[7965,6g] No Saint MaxAri R by maniak


Maniak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Oto świeża specyfikacja i nowe zdjęcia ;)

 

 

Bar Ends: Boblight 58gr

Brake (Front): (Hamulec przedni) – Shiamno XT 08’ 279gr

Brake (Rear): (Hamulec tylny) – Shimano XT 08’ 336gr

Rotors: (tarcze hamulcowe) – Accent Blade 184gr

Cables: (Pancerze i linki) – Shimano SIS 76g

Cassette: (Kaseta) – Shimano XT Alu lock ring 11-32 251gr

Chain: (Lancuch -) Shimano XTR 2007 (CN-7701) 108 ogniw (spinka SRAM gold) 270g

Crank Set: (Korba - Shimano XTR 2006 +suport 170mm, czerwone alu śruby a2z 785 g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano XTR 2007 Down Swing (FD-M971) tuned 146g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano XTR 2008 shadow (RD-M972) 181g

Fork: (Widelec) – Manitou R-Seven Super Lockout 80 white, 1492g

Frame: (Rama) – No Saint MaxAri R Carbon 19’ (black/white) 1058g

Grips: (Gripy) - Author 24g

Handlebar: (Kierownica) – Boblight 560cm 25,4 148g

Headset: (Stery) – Boglight 87g

Pedals: (Pedaly) – Shimano PD-M540 354g

Seat: (Siodlo) - TUNE Speedneedle Alcantra 85g

Seatpost: (Sztyca) – KCNC Ti Pro Lite 31,6mm/350mm 152g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) – kalloy 21g

Shifters: (Manetki) – Shimano XT w/out monitors alu bolts 230g

Skewers: (Zaciski kol) – Tune AC 16+17 red 53gr

Spacers: (Podkladki pod mostek) – no name carbon 11gr

Starnut: (Gwiazdka) – no name 9gr

Stem: (Mostek) – Boblight 100mm 129gr

Tire (Front): (Opona przednia) – Schwalbe Nobby Nic 1,8 404gr

Tire (Rear): (Opona tylna) – Schwalbe Nobby Nic 1,8 406gr

Top Cap: (Top cap) - Boblight 8gr

Tubes: (Detki) – Schwalbe XX-Light 189gr

Wheels: (Koła) – Mavic Crossmax SLR; 1571g

Others: (inne) – 10gr

Razem: ~9139gr

 

Bottle Cage: RDX carbon 21gr

 

Razem: ~9160gr

 

 

Pogrubiłem ostatnio wymienione części. Doszły oczywiście kółka, wcześniej były Mavicki Crosslandy 2,1KG! , oraz zaciski zamiast seryjnych na Tune AC 16+17, koszyk z 50g na 21g RDX i troche alu śrubek w korbie...

 

dsc0382ow8.th.jpg dsc0391le0.th.jpg dsc0366zb5.th.jpg

 

Kilka szczegółowych zbliżeń:

http://img140.imageshack.us/my.php?image=dsc0352tq4.jpg

http://img140.imageshack.us/my.php?image=dsc0401xf6.jpg

http://img241.imageshack.us/my.php?image=dsc0356bv4.jpg

http://img356.imageshack.us/my.php?image=dsc0411ev4.jpg

http://img356.imageshack.us/my.php?image=dsc0403bk6.jpg

http://img241.imageshack.us/my.php?image=dsc0404cq0.jpg

 

 

 

 

dsc0005ku6.th.jpg dsc0008ra5.th.jpg dsc0019jr9.th.jpg dsc0025dx6.th.jpg dsc0050bg2.th.jpg dsc0070nw6.th.jpg dsc0085dw9.th.jpg

dsc0163fi5.th.jpg dsc0164bo2.th.jpg dsc0172xd4.th.jpg dsc0175on3.th.jpg dsc0217ay4.th.jpg dsc0220sp4.th.jpg dsc0223tu7.th.jpg dsc0226we6.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Będzie pół kilko mniej jak dorobię sie nowych kół, czyli gdzieś za 2 miesiące ;-)

Hehe korba miała wyglądać jak świeże owoce z reklam ;)

Niedługo wrzucę niektóre poprawione fotki ;-)

 

Amorek na razie spisuje się super :o Jesli będę zmieniał to może za rok na nowego MRD

 

(kurcze dodał mi się temat bez nazwy roweru, mam nadzieje ze Pan moderator zadziała)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ważę 70-75kg zależy od okresu przygotowawczego. Wiem ze śmigają na niej też cięższe osoby. W każdym razie ramka sprawuje sie super, jest bardzo sztywna, poprzednia rama (xtc) sie chowa ;-)

Geometria tez mi odpowiada, nawet bardziej niż poprzednia która też należy do jednych z lepszych. Mam nadzieję ze niedługo będę mógł powiedzieć o niej trochę więcej. Póki co wad nie stwierdzono -_-

Amorek sądzę ze jest wystarczający jak na moje potrzeby i nie mam do niego zbytnich zastrzeżeń. To fakt SID pracuje trochę lepiej ale za to jest jak dla mnie trochę miękki co mnie strasznie wkurza, mam jednego Word Cup'a w domu wiec nawet mógłbym założyć ale jednak stawiam na sztywność. Jestem przyzwyczajony do szosówki gdzie wszystko jest sztywne, a tutaj jak coś sie pode mną gnie na podjeździe to normalnie coś mnie trafia :D . Wybrałem też R7 ze względu na stosunek cena/waga/jakość, i tu kładzie wszystkie inne (750zł) i parametrami wcale nie ustępuje innym widelcom za 2x tyle.

Reba to klocek chyba ze WC ale to z kolei cena powala, nowy SID ciężkawy, jeszcze pytanie jak z ceną i działaniem.. W grę moim zdaniem wchodzi nowy R7 MRD, a podobno nowa platforma działa super. Zobaczymy jakie będą opinie, może kiedyś sobie zmienię ;-)

Uważam ze póki co najsłabszym ogniwem roweru są koła i na nich się skupie. I tak jak pisałem potem jakieś drobne kosmetycznie zmiany tylu alu śrubki, pancerze nokon albo alligator, dalej długo długo nic :D i hamulce na juicy ultimate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniak napisz proszę gdzie kupiłeś te aluminiowe śrubki w tym krwisto czerwonym kolorze. Ja w tej chwili znalazłem tylko w centrum rowerowym i prawdopodobnie tam zamówię, jeżeli nie będzie innych miejsc.

 

http://light-bike.com/shop/catalog/index.php?cPath=1_34 - śruby są pewnie z light-bika, kapkę droższe od tych z BeranTuning, ale nieporównywalnie lepszy odcień czerwonego. Idę w to ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dokładnie, śrubki z light-bike'a . Aha przestrzegam ze te w mostku są jedynie przemalowane ;-) osobiście nigdy nie zdecydowałbym się na założenie tam aluminium :D

Teraz w planie śrubki do korby. Jakby ktoś miał namiar na tanie i ładne to poproszę ;-) (koniecznie czerwone :) )

 

tomeks długość rury o którą prosiłeś to 57,3cm dla rozmiaru ramy 19'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Właśnie te 2 oferty miałem na uwadze ostatnimi czasy. Najlepiej chciałbym KCNC bez kominów, bo w tym modelu xtr'a są krótsze i zostawię oryginalne. Jaki jest sens kupować z kominami i docinać je, skoro te oryginalne też są z tego co wiem aluminiowe.

 

Malowałem czerwonym sprayem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wziął KCNC, nie dość że ładne i lekkie {oraz cena przystępna} to jeszcze lepsze od innych aluminiówek {gwint 4mm przelotowy, zamiast 5mm na końcówkę klucza}

A oczywiście w przypadku śrub to aluminiowe łatwiej uszkodzić, już miałem przypadek że gwint mi się zjechał w alu śrubie do korby to musiałem użyć wiertarki, żeby uwolnić tarcze korby...

Kcnc są świetne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No tak ale 5mm trudniej zerwać chyba niż 4mm, nie mylę się? Najlepiej jest w extralite tam jest na torxy ;)

Kolor sprayu przypadkowy, dobierałem na oko ;-) firma no-name

 

Dzięki za przychylne opinie :P Trzymajcie kciuki żeby udało mi się zakupić koła wtedy będzie jeszcze lżej i jeszcze ładniej ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Np. co? ;-)

Rozważałem jeszcze nad opcją: piasty chris king, szprychy cx-ray, obręcze xtr olimpic.

Ale w tym przypadku jest wyższa cena, słabszy wygląd, gwarancja rozbita na poszczególne części koła, dochodzą koszty robocizny, bo sam tego nie złożę jak trzeba. I sądzę ze felga w crossmaxach jest o wiele wytrzymalsze niż te ztr'y, choć jak na razie wszyscy to chwalą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy wszyscy tak z tymi RSami??? SID to przestarzała konstrukcja o sztywności (mowiąc delikatnie) mało zadowalającej, no chyba że ktoś waży 60kg, za to Reba wcale nie taka lekka, za to absurdalnie droga... A jak się wszystko dobrze poustawia, to i amorki warte połowę tego będą odpowiednio wybierać (pogrzebałem trochę w swoim prymitywie jakim był GranFondo3 i dla porównania przejechałem się na... Foxie! I poza efektem placebo, różnicy specjalnie nie odczułem). ;)

 

Mnie najbardziej rażą tutaj te geje - przydałyby się jakieś Exustary, wynalazki pana Ritcheya, ewentualnie przejście na ubijaki :)

 

Maniak - jak napisałeś, przejdziesz niedługo na SLRy, i wtedy nikt już się nie doczepi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MrJ ile kilometrów przejechałeś na SID`zie? Twoja opinia wynika z autopsji czy z powielania oklepanej już opinii o sztywności SID`ów? Jeździłem na RST, Manitou, Rock Shox`ie z niższej niż SID półki, a na aktualnym SID`zie zrobiłem już w tym sezonie 2300 km. I co? I nie dam złego słowa powiedzieć na ten amor. Kultura jego pracy, łatwość dobrania charakterystyki ugiecia i tłumienia, spełnianie funkcji amortyzującej ZABIJA!!! Jest to amortyzator o dwie klasy lepszy od innych na których jeździłem. Że mało sztywny? Waże +-75 kg, rowerek nie jest użytkowany po mieście, tylko w naprawdę niezłym terenie - zapraszam na przejażdżkę ze mną - sam się przekonasz - no i jakoś nie widzę tej wiotkości tego amora. A zdaje się po przejechaniu w życiu 50 tysiecy kilometrów na rowerze mtb jestem w stanie to stwierdzić. Przestarzała konstrukcja? Amortyzator w swej budowie jest prosty jak budowa cepa. A to chyba jest zaletą, że nie ma w nim zbyt wielu gadżetów mogących się zepsuć. Doskonałość tkwi w prostocie. Poza tym wolę zaufać fachowcom mającym za sobą 10 lat doświadczeń w konstruowaniu najlżejszego, rowerowego amortyzatora na świecie niż jednorazowym przebłyskom niektórych firm wypuszczających na rynek "amortyzatorowe wagowe mistrzostwa świata" będące próbą naśladowania wzorca SID... Sorry za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...