Skocz do zawartości

[opony] Co daje TPI i drut


susi33

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Oglądając oferty opon można natknąć się na tajemnicze dla mnie oznaczenia typu 60TPI 27TPI. Co to tak właściwie jest i co daje większa liczba? I drugie pytanie. Czym się różni opona drutowana od nie drutowanej? Jest sztywniejsza nie rozciąga się czy co?

Napisano

Im więcej TPI w oponie tym bardziej odporniejsza jest na przebicia. Najwięcej mają opony szosowe ze względu na ich gładkość :rolleyes:

 

Co do opon drutowych ja preferuję opony zwijane czyli te nie drutowe :blink: inaczej zwane kewlarowe czy jakoś tak. Można je zgnieść i schować do plecaka co przy drutówce jest ciężko. Dobrze tez zdejmują się z koła gdy przebijemy dętkę nawet bez łyżek i to ich wg. mnie duzy plus oraz co najważniejsze mniej ważą opony zwijane od drutowych.

Napisano

TPI najbardziej sensownie można chyba przetłumaczyć jako "ilość oplotu na cal" - czyli gęstość drutowania na jednostkę powierzchni. Im jest go więcej, tym opona sztywniejsza i wytrzymalsza, ale też cięższa.

 

Opony drutowe są względnie tanie, i nadające się w sam raz dla przeciętnego usera. Zwijane (kevlarowe) są elastyczniejsze, lżejsze (coś dla maniaków wagi), ale i droższe, choć cena ich wciąż spada...

 

Jeśli kryterium wyboru ma być wytrzymałość opony na przebicia - lepiej kupować ok. 60TPI niż 30 - Tina ma Holy Rollery 60TPI i mimo że swoje ważą, można nimi jeździć praktycznie po wszystkim :)

Napisano

Od siebie jeszcze dodam, że ten opona kevlarowa ma zwykle większe TPI niż ten sam model w wersji drutowej :)

Napisano

MrJ --> TPI to faktycznie ilosc na cal kwadratowy, ale nie drutow, a wlokien nylonowych w sciankach. Im wieksze TPI, tym w sciankach wiecej nylonu a mniej gumy, wiec opona moze byc lzejsza, a scianki elastyczniejsze. Zreszta wystarczy porownac opone 30 TPI i 60TPI. A wytrzymalosc na przebicia nie do konca zalezy od TPI, a raczej grubosci gumy na czole opony, bieznika, ewentualnie dodatkowych warstw antyprzebiciowych.

Napisano
TPI najbardziej sensownie można chyba przetłumaczyć jako "ilość oplotu na cal" - czyli gęstość drutowania na jednostkę powierzchni. Im jest go więcej, tym opona sztywniejsza i wytrzymalsza, ale też cięższa.

 

Opony drutowe są względnie tanie, i nadające się w sam raz dla przeciętnego usera. Zwijane (kevlarowe) są elastyczniejsze, lżejsze (coś dla maniaków wagi), ale i droższe, choć cena ich wciąż spada...

 

Jeśli kryterium wyboru ma być wytrzymałość opony na przebicia - lepiej kupować ok. 60TPI niż 30 - Tina ma Holy Rollery 60TPI i mimo że swoje ważą, można nimi jeździć praktycznie po wszystkim :)

im wyzsze tpi tym lzejsza opona.

60 tpi to bardzo niski wspolczynnik. dobre kevlary maja powyzej 100

 

http://www.conti-online.com/generator/www/...ing_neu_de.html

 

supersonic ma 180.

Napisano

"loth fabric is woven between the two beads to form the body or "carcass" of the tire. This is the heart of the tire, the part that determines its shape. The vast majority of tires use nylon cord, though some use other polyamides. Up until the 1960s, cotton/canvas was commonly used. Cotton and silk are still used for some tubulars.

 

The fabric threads don't interweave with crossing threads as with normal cloth, but are arranged in layers or "plies" of parallel threads. Each layer runs perpendicular to the next layer(s).

 

Some tires use thick thread, some use thin thread for the fabric. With thin thread, there are more threads per inch ("TPI") and this number is often considered an important indication of tire performance.

 

The higher the TPI number, the thinner and more flexible the tire fabric is. Thin-wall (high TPI) tires tend to be lighter and have lower rolling resistance, but they're more easily damaged by road hazards.

 

Bicycle tires have the threads of the fabric running diagonally, ("bias") from bead to bead. Modern car tires have the main threads running straight over from one bead to the other, known as "radial" construction. Radial tires will also have a "belt" of plies running all the way around the circumference of the tire, crossing the radial plies.

 

Radial tires have been tried for bicycles, but they tend to be too floppy from side to side. This floppiness feels quite unpleasant in actual riding--much like the feel of a grossly underinflated tire.

 

Some bicycle tires also have a Kevlar ® belt running under the tread area, in addition to the normal bias plies. This is intended as a puncture preventive."

 

i wszystko jasne :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...