Amadeus Napisano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2008 Przyszło mi do głowy, by przetestować fulla na straty energii wynikające z pracy tylnego zawieszenia. W bardzo prosty sposób. Sam nie mam fulla, stąd zwracam się z propozycją przetestowania do właścicieli takowych rowerków*. Test polega na tym, że wybieramy jakąś trasę 30 - 40 km w terenie i przejeżdżamy ją jednym razem z włonczonym tylnym zawieszeniem w całości trasy, a następnym razem z blokadą. Następnie porównujemy prędkości. Właściwie to test nie będzie ukazywał tyle strat enerii, co różnicę prędkości jazdy w przypadku gdy kosztem bujania zawieszenia tylnego nadrabiamy efektywniejszą jazdą po nierównościach, lub kosztem lepszego transferu energii przy włączonej blokadzie tracimy speed na nierównościach. Zapewne różne trasy mogą pokazać różne różnice v, albo nawet prędkości mogą się zrównać. Istnieje też wariant testu polegający na tym, że zamiast jechać całość trasy z włączonym tylnym zawieszeniem blokować je tam, gdzie uznamy to za wskazane, jak i regulować charakterystykę pracy dampera. Myślę, że ten wariant testu będzie właściwszy, bo ukaże wyniki bardziej miarodajne, bo w końcu tak właśnie jeździ się na fullu. Proponuję by podając wyniki zawrzeć w nich takie info., jak: rodzaj trasy (np. bardzo trudny teren), prędkości z obu przejazdów (jak ktoś chce, może dodać trzeci - z wączoną zawiechą w całoćci trasy, bo wtedy zobaczymy ile bujanie roweru odbiera prędkości na równiejszym terenie i podjazdach), różnicę, *Test jest przeznaczony dla posiadczy blokady tylnego zawieszenia. Chyba, żę za blokadę posłuży stary zatarty damper lub coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.