Skocz do zawartości

[korba] wymiana trybów


Wolverine

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam ja sobie korbę SHIMANO M341 Octalink 42-32-22. Brakuje mi przełożeń (rozpędzę się do 55km/h na płaskim, ale to już młynek jest). Chciałbym więc zmienić tryby (początkowo chciałem tylko blat, ale różnica nie może być większa niż 12 zębów...).

 

I tu pytania:

1. Bardziej opłaca się kupić 3 tryby (48-38-26) czy całą korbę?

2. Czy można wpakować tryby Truvativa do korby shimano?

3. Czy muszę zmienić łańcuch?

 

 

Tak, wiem, podobny temat już istnieje, nie chciałem jednak odkopywać. I proszę, żeby w tym temacie nie było postów w stylu " po co Ci 48T do MTB??".

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej jest zmienić korbę - kupno nowej taniej wychodzi w sumie {a ramiona dostajemy gratis}

Koronki Truvativa będą pasowały gdyż korby shimano/truvativ/wiele wiele innych producentów stosuje standart rozstawu koronek do mtb 64 {najmniejsza} / 104 {średnia i blat}... Ja miałem stare alivio 42-32-22 i identyczny problem i zacząłem od wymiany tarcz, wyszło mnie dość drogo.. Powiem że dałem 3 lata temu 90zł za sam blat...

http://allegro.pl/item336323912_shimano_deore_48_36_26.html polecam nabyć taką korbę, jest o wiele lżejsza od nowej alivio z tarczami stal48/38/28 a mniejsze koronki średnie i mała ułatwiają jazdę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie jest deore. Niektóre sklepy nadużywają tej nazwy a tak naprawdę jest to coś bez przynależności grupowej. Pozatym deore jest sygnowane na ramionach korb:

 

http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...;products_id=97

http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=540

 

I czy była by taka różnica w cenach ?

 

Nabyłem tą korbę tylko że w wersji FC-M442 (różnią sie liczbą zębów) do mojej zimówki i po 15 km zjechałem gwint w ramieniu ze pedał można było wyciągnąć palcami ... Pedał był założony w porządnym serwisie więc jest to dość zastanawiający fakt. Zjechany jak klasyczny no name :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do trwalosci i ceny wkladow na pierwszym miejscu stawiam wklady na kwadrat. jezdzilem na nich dlugo (zmiana dopiero dwa lata temu na isis i zaraz na ht 2). sa bardzo tanie, nawet gdy nie bylo juz w nich smaru krecily sie bez chrobotania, nigdy nie mialem luzow na osi. z korbą race face turbine lp zestaw byl wieczny - po prostu wizualnie mi sie znudzily bo zastrzezen do tego zestawu nie mialem zadnych....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie jest deore. Niektóre sklepy nadużywają tej nazwy a tak naprawdę jest to coś bez przynależności grupowej. Pozatym deore jest sygnowane na ramionach korb:

 

http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...;products_id=97

http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=540

 

I czy była by taka różnica w cenach ?

 

Nabyłem tą korbę tylko że w wersji FC-M442 (różnią sie liczbą zębów) do mojej zimówki i po 15 km zjechałem gwint w ramieniu ze pedał można było wyciągnąć palcami ... Pedał był założony w porządnym serwisie więc jest to dość zastanawiający fakt. Zjechany jak klasyczny no name :)

Po pierwsze, wiem że to nie jest deore. Korba deore miała oznaczenia 510 540 i 530 {dwie pierwsze posiadam}. Główną cechą deorek były puste w środku ramiona + aluminiowy blat. Deorka pierwsza jako tako {510 i poprzednicy} - posiadała gwint na kwadrat, następnie był przez 2 lata octalink {540,530} a teraz jest h2 {531,532,533 i pozagrupowe 542 i 543}.. Poleciłem autorowi tą korbę z allegro bo ma ona jedną z cech korby deore czyli aluminiowy blat, a przy tym jest dośc tania {zobaczycie za ile pójdzie}

Porównywanie korb z linkach w xtrabiku jest śmieszne, dzieli je kilka lat różnicy w technologii, także nie przesadzaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co z oprócz tego super aluminiowego blatu ma ? Gnie się w oczach, a gwint pada po paru kilometrach. Miałeś ? Nie ? To po co polecasz ? Nie wykluczam że z tym gwintem może trafiłem na felerny egzemplarz, co nie zmienia faktu że ramiona są wiotkie jak z plastiku.

 

Napisałem że to Deore nie dla twojej informacji, (o czym z resztą nie wspomniałeś a było w opisie aukcji) tylko żeby autor tematu nie wpadł na minę.

 

Swoją drogą warty rozpatrzenia jest ten model:

 

http://www.allegro.pl/item337308829_korba_...wa_kolory_.html

 

Swoją nazwę ma, cena nie jest taka duża a suport zintegrowany z zew. łożyskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi gwint na kwadrat w deorce też nie za długo wytrzymał, ale była to wina zbyt słabego dokręcenia korby. Dodam że padło mi lewe ramie, które zastąpiłem starym lewym ramieniem z starej korby shimano. Po użyciu potężnej siły wszystko jest ok. Korba którą podałeś jest bardzo dobra, ale fakt faktem kosztuje swoje [autor myśli nad wymianą tarcz lub wymianą korby w granicach "opłacalności" , czyli domniemam że kupno nowej korby za więcej niż 150zł nie wchodzi w rachubę {a do tego jeszcze koszty montażu h2 dochodzą}]. Czy łożyska zewnętrzne w shimano są aż tak dobre?? {pytanie retoryczne, okaże się w przyszłości, były już akcje z padającymi łożyskami w h2}. Czy blat aluminiowy jest super? Ma swoje zalety, jest przedewszystkim trwały {nie bardziej niż stal, ale wytrzymuje dużo km i nawet tępy styl jazdy}, waży niedużo - różnica między stalowym to nawet ponad 100g, oraz jest sztywny - z doświadczenia wiem.

"Pedał był założony w porządnym serwisie więc jest to dość zastanawiający fakt. Zjechany jak klasyczny no name" -

- A czy serwis może być nieomylny? Ja też miałem KORBĘ założoną w serwisie, aż po fakcie musiałem dokręcić w domu. Pozatym korby trzeba po niedużym przebiegu od momentu założenia dokręcić, co też warto czynić. Ja obstawiam wariant korby na wspomnianej aukcji na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...