gutek Napisano 1 Kwietnia 2008 Napisano 1 Kwietnia 2008 Witam!! Przeszukałem forum i znalazłem wiele opisów odpowietrzania halulców jednakże nie za wiele o Formuli. Czy ktoś już odpowietrzał je? Nie ma problemu jeżeli zacisk ma tradycyjny odpowietrznik-prosta sprawa. Formula widac lubi udziwniać-miejsce do odpowietrzania jest w śrubie mocującej przewód hamulcowy. W jaki sposób mam to skutecznie odpowietrzyć? Wkręcam końcówkę i co dalej? W "normalnym" odpowietrzniku popuszczam go i wtłaczam płyn a tutaj? Może ktoś mi opisać jak to robił?? Z góry dzięki!!!
gutek Napisano 5 Kwietnia 2008 Autor Napisano 5 Kwietnia 2008 Nikt nie miał z nimi do czynienia? Czyli jednak trzeba oddać do serwisu
kabanosdg Napisano 7 Kwietnia 2008 Napisano 7 Kwietnia 2008 Styczności serwisowej z tymi hamplami nie miałem. Jednak poszukałem trochę i: Manual producenta: http://www.formulabrakeusa.com/wp-content/...wnersmanual.pdf - z tego co tam pisze to odpowietrza się podobnie (procedura) co w avidach - wkręcenie strzykawki, pompujemy olej potem "wysysamy" olej z powietrzem, tak kilka razy. Potem demontaż strzykawek i po pracy. Tutaj natomiast znalazłem temat o odpowietrzaniu i problemie wyciekającego oleju w momencie wykręcania strzykawki: http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=371509 w odpowiedzi zestaw Avida do odpowietrzania można kupić np. w Harfie za około 120zł lub tutaj: http://www.dobrerowery.com/product_info.ph...roducts_id=1524 Jak coś znajdę więcej to napiszę. PS: trzeba szukać na zagranicznych forach
mako7 Napisano 8 Kwietnia 2008 Napisano 8 Kwietnia 2008 No w ogólnym skrócie tak jak napisał kolega wkrecasz w klamkę i zacisk i odsysasz oczywiście płyn tu i tu i po krzyku, lub "wersja" 'uproszczona, odkrec tylko przy klamce i odsysaj (ja skracałem sam przewody i wszystko po zabiegu działa na 100%) ... Serwis nie potrzebny w najgorszym przypadku "poeksperymentujesz" :-) bo oddanie do serwisu to najprostsze rozwiazanie. (jak rozumiem strzykawki i "przejściówki wkręcane' masz?) bo bez tego to ani rusz...
gutek Napisano 8 Kwietnia 2008 Autor Napisano 8 Kwietnia 2008 OK-dzięki Koledzy!! Fakt-na zagranicznych forach nie czytałem. Oczywiście zestaw do odpowietrzania kupię. Cały czas jednak jestem jakoś nastawiony do tradycyjnych odpowietrzników. Jakoś ciężko mi jest wyobrazić sobie jak mam wkręcić koncówki, przetłoczyć płyn a na koniec odkręcić je i dopiero zakręcić śrubę Pewnie jakoś to zadziała ale .... hehehe. Domyślam się że chodzi o podciśnienie jakie wytworzy górna strzywkawka w momencie wykręcania dolnej końcówki. Jeszcze raz dzięki:)
mako7 Napisano 8 Kwietnia 2008 Napisano 8 Kwietnia 2008 Dokładnie w tym modelu to tak działa (dlatego lepsze sa strzykawki z gumowymi tłoczkami lepiej "ciagna") generalnie nie jest to trudniejsze niż odpowietrzanie hamulców Shimano "nie taki diabeł straszny"...
bert Napisano 8 Kwietnia 2008 Napisano 8 Kwietnia 2008 http://gregorio.pl/index.php?products=prod...amp;prod_id=200 A tutaj można kupić oryginalny zestaw do odpowietrzania formulek powodzenia
kabanosdg Napisano 9 Kwietnia 2008 Napisano 9 Kwietnia 2008 http://gregorio.pl/index.php?products=prod...amp;prod_id=200 A tutaj można kupić oryginalny zestaw do odpowietrzania formulek powodzenia zgadza się... tylko właśnie dlatego podałem linka do tego zagranicznego forum z problemem wyciekającego oleju przy wykręcaniu strzykawki. Tam właśnie rozwiązano ten problem - zestaw Avida. W zestawie do odpowietrzania Avida masz te czerwone blokady na wężyk i nie musisz trzymać tłoczka strzykawki napiętego (żeby olej się nie wylewał) tylko blokujesz wężyk i już
gutek Napisano 10 Kwietnia 2008 Autor Napisano 10 Kwietnia 2008 Dzięki wielki wszystkim za pomoc!! Z tego co widzę, zrobię to bez większych problemów. Cóż-pierwszy raz zawsze wydaje się trudny i straszny heheh!! Jeszcze raz dzięki!!!
COOLoo Napisano 2 Lipca 2008 Napisano 2 Lipca 2008 zgadza się... tylko właśnie dlatego podałem linka do tego zagranicznego forum z problemem wyciekającego oleju przy wykręcaniu strzykawki. Tam właśnie rozwiązano ten problem - zestaw Avida. W zestawie do odpowietrzania Avida masz te czerwone blokady na wężyk i nie musisz trzymać tłoczka strzykawki napiętego (żeby olej się nie wylewał) tylko blokujesz wężyk i już A jestes pewien ze zestaw Avida bedzie pasowal do Formuli?
Xanagaz Napisano 15 Stycznia 2009 Napisano 15 Stycznia 2009 Ten zestaw do odpowietrzania to jakiś śmiech na sali za 70PLN, jedynym problemem może być zdobycie tych małych "zaworków", reszta do kupienia w aptece i sklepie wędkarskim po cenie hmm... 10PLN max?
kopaczus Napisano 15 Stycznia 2009 Napisano 15 Stycznia 2009 A jestes pewien ze zestaw Avida bedzie pasowal do Formuli? Tak.
Dornif Napisano 6 Lutego 2009 Napisano 6 Lutego 2009 Z tego co wiem, poza fcs k18 i k24 są identyczne. Ja odpowietrzałem k24, skracałem pancerz, a nawet zalewałem i odpowietrzałem po wypadnięciu tłoczka. I wszystko bez strzykawy i zestawu, tylko metodą "otwieramy zbiorniczek, dolewamy oleju, naciskamy klamkę". Muszą mieć dobry przepływ dla powietrza, bo za każdym razem udało mi się to zrobić idealnie, aż sam się dziwiłem, że taką idiotyczną metodą da się tak dobrze je odpowietrzyć.
Xanagaz Napisano 8 Lutego 2009 Napisano 8 Lutego 2009 Może ktoś wie jakie wymiary gwintu ma to małe coś co się wkręca do hamulca?
Złomek Napisano 8 Lutego 2009 Napisano 8 Lutego 2009 taka sama jak srubka "baryłkowa" z przerzutki shimano........ haaa i nawet z dziurka jest - reszty mozna sie domyslic....
Xanagaz Napisano 8 Lutego 2009 Napisano 8 Lutego 2009 Właśnie z opinią powyżej się spotkałem tylko przy okazji Avidów Code a nie Formuli Oro, jak dla mnie baryłki się tam nie wkręci, zobaczymy
Bebe Napisano 4 Marca 2009 Napisano 4 Marca 2009 Właśnie z opinią powyżej się spotkałem tylko przy okazji Avidów Code a nie Formuli Oro, jak dla mnie baryłki się tam nie wkręci, zobaczymy Wkręci się baryłkę. Avid ma taki sam zawór jak Formula. Dzięki info na innym forum zbudowałem taki zestaw, wlaśnie pod K24. Działa wyśmienicie. Jeżeli ktoś chcę spróbować to oto mój przepis: 2 strzykawki 2 rurki (świetnie sprawdziły się po wkładach z długopisów pilot G1 - grubsze od tradycyjnych) 2 śruby baryłki (jak nie masz starych przerzutek, to można poprosić w sklepach rowerowych. Na złomie coś znajdą) 1 O-ring do Darts (jako uszczelka na śrubę, wkręcanej do klamki) do tego dobra taśma lub klej, aby uszczelnić łączenie śrubki z wężykiem. http://portal.bikefoto.pl/foto_big/35738.jpg Jeszcze drobne uwagi: W klamce musimy dobrze dokręcić śrubkę, aby była szczelna. Podczas całej zabawy strzykawką, może się wykręcić ,no a wtedy szybko wycieramy wyciek. Ja nawet delikatnie dokręciłem kombinerkami. A w zacisku, O-ring na baryłce, nie jest potrzebny. Śruba i tak do końca się nie wkręci. Tutaj wystarczy O-ring, który jest pod firmową śrubką w zacisku. To chyba tyle. Cała zabawa kosztuje 20zł. Ale spokojnie...wraz z butlą 500ml płynu hamulcowego. A wrażenia bezcenne...
Xanagaz Napisano 27 Marca 2009 Napisano 27 Marca 2009 Jaką u was w ORO odległość pokonuje klamka zanim skończy jej się zakres ruchu? Ciekawi mnie to czy u każdego będzie podobnie. Najlepiej linijkę przyłożyć do kierownicy, wyskalować aby zero było na klamce (najlepiej na końcu w najwyższym jej punkcie w stosunku do początku roweru tutaj)
Duckbill Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 2 śruby baryłki (jak nie masz starych przerzutek, to można poprosić w sklepach rowerowych. Na złomie coś znajdą) Czy ktoś może mi na zdjęciu, schemacie albo czymkolwiek obrazkowym pokazać które to śrubki są na przerzutce ? Edit 16:31 Ok przegrzebałem jeszcze dalej forum i już znalazłem http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=35708 . Ja głupi szukałem tej śrubki przy przerzutce a nie manetce No to zabieram się lada dzień do konstruowania swojego zestawu do odpowietrzania.
gwozdziu325 Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 tam jest gwint M5 skok gwintu 0.8 mm czyli zwykła śrubka piątka
Xanagaz Napisano 28 Kwietnia 2009 Napisano 28 Kwietnia 2009 W kroku 9 gdzie jest mowa o odciąganiu tłoka w strzykawce 1 (zacisk) 3-4x chodzi o odciągnięcie tłoka potem zaciśnięcie i tak 3-4x poprzestając na odciągnięciu czy zaciśnięciu tłoka? ( Keeping SYRINGE 2 in an upright position, create pressure by pulling the plunger of SYRINGE 1 upward. Repeat this operation 3-4 times, making sure that any air present in the form of bubbles has been expel- led from the calliper and collected in SYRINGE 1 (when there is no air left in the calliper, the suction movement of SYRINGE 1 becomes harder)) Czy to ma znaczenie czy zacisk jest w pozycji takiej jak zamontowanej na rowerze czy w takiej jakby rower leżał na boku? Ma to znaczenie? WARNING! Make sure that, during the suction stage, the level inside the pump syringe does not descend too far. Although closed, the pump piston o-ring is devised to work when pressurized and not when depressurized, which means that a blow-by may occur at this stage. If the level descends too far, move the lever away from the handlebar and keep a low pressure on the syringe, refill the syringe connected to the pump. O co chodzi? W kroku 10 (Hold down the lever and release it slowly, pressing down on SYRINGE 1 on the calliper at the same time. This way the oil will begin to flow. Pass oil from SYRINGE 1 to SYRINGE 2, 2-3 times to make sure that the air has been bled out perfec- tly.) Jednocześnie popuszczając klamkę trzeba naciskać na tłok w strzykawce 1 (zacisk) aby zainicjować przepływ płynu. Teraz trzeba naciskać na tłok raz to w strzykawce 1 raz to w 2 aby poprzepychać olej między strzykawkami i usunąć powietrze perfekcyjnie. Na czym poprzestajemy? Ma to znaczenie którą strzykawkę naciśniemy ostatnią? Krok 11 (Remove SYRINGE 1 from the calliper and refit the grub screw. WARNING! Tighten the bleeder valve correctly making sure you do not damage the inner o-ring.) Przecież w zacisku nie ma żadnego o-ringu? Przynajmniej nie ma na tym wkręcie co się go wykręca, może w środku jest? Krok 12 (WARNING! Before removing SYRINGE 2 from the pump, test the brake action a few times and press down on the brake itself to make sure that the diaphragm is in the cor- rect position.) Naciśnij kilka razy na klamkę aby zobaczyć czy diaphragm jest w odpowiedniej pozycji, o co chodzi z tym diaphragmem?
Jaca_Sopot Napisano 28 Kwietnia 2009 Napisano 28 Kwietnia 2009 ile u was w przednim oro da się wcisnąć klamkę? u mnie od momentu zetknięcia się klocków z tarczą, jak mocno naciskam, to jeszcze z centymetr klamke do kierownicy dociągnę. zapowietrzony, czy po prostu miekka klamka?
Xanagaz Napisano 28 Kwietnia 2009 Napisano 28 Kwietnia 2009 Zrobiłem porządek z dwoma hamulcami tak jak zrozumiałem instrukcję i nic nie wyszło . Właściwie poprawy nie ma, trochę powietrze wyciągnąłem ale hamulce nadal żyletami nie są, mają trudności z zablokowaniem tylnego koła, klamkę trzeba wcisnąć dość mocno aby to nastąpiło. Ma ktoś porpozycje co dalej?
muzycom Napisano 28 Kwietnia 2009 Napisano 28 Kwietnia 2009 Może czymś tarcze uwaliłeś. (tłustym) U mnie żylety. Problemy występują z obcieraniem tarczy o klocki, ale to wina chyba skrzywionej tarczy. Założyłem nowe klocki koolstopa i za bardzo nie mogłem ich zmieścić Natomiast siła hamowania jest taka sama jak były czyli bdb.
Xanagaz Napisano 29 Kwietnia 2009 Napisano 29 Kwietnia 2009 Problem wg mnie nie jest z tarczami, po prostu klamki mają bardzo duże wychylenie czego na początku nie było, zupełnie jakby w układzie było powietrze lub za mało płynu ale to na jedno wychodzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.