Skocz do zawartości

[korba] Truvativ firex gxp czy firex team?


Cybula

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Moja obecna korba alivio zaczela powoli umierac i zaczalem sie zastanawiac nad czyms nowym. Znalazlem na allegro dwie korby truva:

 

Truvativ firex sl gxp:

http://www.allegro.pl/item332737442_truvat...ba_na_gxp_.html

 

i

 

Tuvativ firex team: http://www.allegro.pl/item332326178_korba_...ak_lustro_.html

Do tego na przyklad suport fsa:

http://www.allegro.pl/item324111494_suport...13mm_nowe_.html

 

W ostatecznosci i desperacji moglbym dozbierac do LX:

http://www.allegro.pl/item331728644_korba_...bikestacja.html

 

Teraz pytania:

Ktora korba bedzie najsztywniejsza - nie bedzie obcierac o przednia przerzutke na podjazdach/przyspieszeniach?

Ktora bedzie wytrzymalsza/lzejsza (w rzeczywistosci)?

Ktora polecacie?

Moze cos lepszego na polskim rynku?

 

Moja waga to 70kg, jezdze glownie w terenie. Bardzo rzadko walcze z grawitacja :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam dylemat :P

 

wychodzi że LX jest najsztywniejszy

 

różnice są takie że LX jest odkuwana prózniowo a firex podobno nie

 

oglądnij jeszcze DEORE 2008 tez ma zintegrowana oś i jest ciut tańszy od firexa ... z tym że ma blat 32 stalowy a nie alu przez co ciut cięższy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy, przenigdy, pod zadnym pozorem, w absolunie zadnym przypadku, nie kupuj korby z wkladem isis!!! <_< o ile korba jest dobrej jakosci to szansa ze wklad ci pozyje jakis sensowny okres jest znikoma. konstrukcyjnie wymuszony dobor lozysk powoduje ze jest to podatny na obciazenia element ulegajacy szybkiemu zuzyciu objawiajacemu sie luzami na osi, stukaniem lub w najlzejszym przypadku trzeszczeniem. kiedys dalem tu na forum temat dotyczacy wkladow isis i ani jedna opinia nie byla dobra - najwyzej dostateczne. to juz lepiej miec korbe na kwadrat i zwykly wklad ktory stosunek cena - jakosc ma w porownaniu do isis fenomenalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdze od kilku miesięcy na korbach hone - chyba od lipca - i jak do tej pory jestem zadowolony bez zastrzezen. plusy: sztywnosc, wygląd (dopracowany w szczegółach) latwosc montazu/demontazu korby we wkladzie chocby do czyszczenia. dobra jakosc zmiany biegow. wklad suportu tanszy niz w przypadku przecietnego isis'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zintegrowana korba truva: tak zwane GXP? Tez kicha tak jak ISIS?

Wadą suportów ISIS była duża średnica wewnętrzna łożysk, przez co mało miejsca zostawało na bieznie, kulki, itd. GXP wyeliminowało ten problem, czy na dobre? Nie wiem, ale mam nadzieję, że tak, bo od niedawna używam Firexa z takim właśnie suportem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinny. wyprowadzenie lozysk poza mufe pozwolilo na zwiekszenie srednicy zewnetrznej, a co za tym idzie zrekompensowano zwiekszenie srednicy wewnetrzenej.

 

z tym "przenigdy isis" nie bylbym taki do konca pewny. w koncu srednice isis i octalink sa takie same, a z octa nie mialem problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakis czas temu bylem do gxp na nie ze wzgledu na skrzypienie i wylatujace mi lozysko. teraz to sie zmienilo. korba jezdzila cala zime.. ma za soba juz okolo 6kkm teraz kupuje do niej blaty i nowa kasete do kompletu. z odczuc dotyczacych uzytkowania to:

1. po wklejeniu lozyska suportu mam spokoj :) swiety spokoj

2. sztywnosc lepsza niz deore na octanlink ktore mialem wczesniej

3. zywotnosc suportu rzeczywiscie jest lepsza niz np octanlinka. suport jezdzil duzo w blocie deszczu sniegu i co jakis czas tylko wylewalem z mufy wode <_< tzn ze uszczelnienie nie jest jakies najlepsze... ale jakos mi to nie przeszkadza, korba sie kreci

4. jedno lozysko juz sie obraca na tyle lekko ze pewnie bedzie do wymiany ale mysle ze po sezonie startowym dopiero

5. skrzypienia nie ma.. czasem cos sobie lekko skrzpnie

6. blaty alu do truvativa mozna kupic niebo taniej niz do sh*tmano.. tzn kupujesz korbe truvativa z alu blatami (albo z jednym : 44 bo 32 mozna miec stal.. mala roznica wagowa ) i zostaja ci same ramiona i pewnie 22z

7. oryginalne alu blaty szybko sie zjezdzaja.. mi starczylo jakies 6-6,5 zeby sie zrobily zeby rekina.. podatne sa tez na wyginanie i wylamywanie zabkow.. ja juz nie mam 44z tylko jakies 38z co nie robi wrazenia na zmianie biegow i jezdzie :P

teraz patrze ze gxp jest za 220.. jesli znalazles lx za 250 to to jest ten starszy co ma oske z alu i mniejsze pod wzgledem srednicy lozyska

jesli mialbym ci polecic korbe 3miesiace temu to na pewno nie polecilbym gxp. teraz moge z czystym sumieniem <_< odpukac w niemalowane... po pierwsze tansze w zakupie po drugie tansze w eksploatacji w przyszlosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zintegrowana korba truva: tak zwane GXP? Tez kicha tak jak ISIS?

 

 

a więc tak,

 

mam truvativa firex gxp. waże ponad 100 już niestety. działa pięknie jeżdzi sie dobrze, nic sie po roku nie popsuło jeszcze. czy lx, czy xt czy truvativ firex isis (ale wkład race face , albo jakis dh), truvativ gxp, z każdego będziesz zadowolony:), który ładniejszy? i nie ma korby której nie da sie zajeździć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zintegrowana korba truva: tak zwane GXP? Tez kicha tak jak ISIS?

Absolutnie nie

jako że isis okazał się niewypałem ze względu na brak miejsca na sensowne łozyska

dość szybko producenci podchwycili pomysł z miskami na zewnątrz mufy suportowej

w zasadzie wszyscy liczący się mają w swojej ofercie coś takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...