Skocz do zawartości

[obręcze] pod tarcze


Ahmed

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Prosze Was o rade. Stoje przed dylematem na jakich komponentach zlozyc kola? W zasadzie nie wiem nawet czy chce skladane czy moze fabryczne... Jezeli chodzi o fabryczne to zdecydowalbym sie na kola XT 2008 WH-M775, ale jezeli chodzi o skladane to nie moge sie zdecydowac. Na pewno beda piasty XT 2008. Szprychy... najprawdopodobniej DT Revolution 2/1.5/2, choć nie wiem czy przy mojej wadze ok 80kg nie lepsze bylyby DT Competition 2/1.8/2. Po wstepnych rozmowach ze sprzedawcami zapewniali mnie, ze nawet Super Comp 2/1.7/1.8 beda odpowiednie... Tu takze jest kwestia otwarta.

 

Jednak najwiekszy problem mam z doborem obreczy. Wytypowalem kilka modeli:

- Alexrims XD Lite -> http://www.alexrims.com/product_detail.asp...cat=2&id=54

- Mavic 717 -> http://www.mavic.com/mtb/products/XC-717-Disc.323324.aspx

- DT Swiss XR 4.2d -> http://www.dtswiss.com/Products/Components...ms/XR-4-2d.aspx

 

Alexrims XD Lite

Nowość Alexrims, najbardziej mi sie podobaja, waga niezla (wg kat. 438g), 3-komorowe, moj typ nr 1

 

Mavic 717

Najczesciej polecena do skladakow do 800zl, najlzejsze (wg kat. 395g)

 

DT Swiss XR 4.2d

Lekkie (400g)

 

Zastosowanie - szerokopojete XC, bycmoze jakis maraton w sezonie

Masa roweru 11-12kg, moja 80kg (docelowo 75kg)

kasa na calosc ok.850zl

 

Dziekuje za wszelkie opinie i rady

Pozdrawiam

Napisano

Myślę że w tych pieniądzach badziewia nie kupisz. Wszystko to uznane firmy, znane produkty i mając 850 PLN na komplet po prostu nie złożysz byle czego... No, chyba że się bardzo, ale to bardzo postarasz :P

Nie znam wszystkich w/w obręczy, natomiast o DT Swiss 4.2. na razie same pozytywy (żona ma złożone kółka na DT Swiss 4.2, DT revo i XT '08). Masa przodu 730 g, tył 929.

I rowerek zaczął fruwać :) => własna kobieta mnie odstawia pod górkę :)

Co do wytrzymałości wiele nie podpowiem bo dziewczyna waży ca. 50 kg, przebieg niecałe 500 km i gdyby cokolwiek się działo z kółkami na takich komponentach, to zwątpiłbym we wszystko...

Mam natomiast jedną praktyczną uwagę co do cieniowanych DT Revo. Jeśli posadzę swój 80-kg tyłek i mocno zahamuję przodem na przyczepnej nawierzchni (tarcza 160 mm) to gołym okiem widać jak to koło pracuje i odkształca się w stronę siły działającej na tarczę. Po zwolnieniu klamki wszystko wraca do stanu poprzedniego i kółko jest okrąglutkie jak było, ale nie wiem czy na dłuższą metę obręcze i szprychy to wytrzymają.

Przemyśl po prostu mocniejsze szprychy - wiele na wadze nie stracisz, a poczujesz się bezpieczniej..

Tyle z mojej strony - lekki biker = kiepski tester

Napisano

http://www.rowerowawaga.pl/index.php?d=art...=35&art=451

http://www.rowerowawaga.pl/index.php?d=art...=35&art=452

http://www.rowerowawaga.pl/index.php?d=art...=35&art=447

Co do kółek to ja bym miał dylemat jeszcze z piastami. Albowiem tylniej Xt po przejechaniu 200km przydarzył mi się taki problem, że poważnie myślę nad zmianą piasty.. Szerzej problem opisałem w innym temacie. Skoro myślisz o tarczach i piastach xt to zapewne chodzi o centerlock... Przy mojej wadze {87kg} szprychy Dt competition spełniają swoją rolę dobrze. Revo wytrzymują ostrą jazdę, ale są jeszcze bardziej miększe {nie warto dla tych 50-90g} Przemyśl czy potrzebujesz tych Dt Super Compów, gdyż różnice między nimi a Competition można by wpakować w piasty, lub chociaż w tylnią piastę...

Napisano

Tak Adik, czytalem Twoj temat, jednak przytlaczajaca wiekszosc opinii nt. tych piast jest pozytywna. To raczej postanowione :)

 

slav4, dzieki za info nt. szprych

Napisano

Mavic jest dobry dla lekkich jeźdźców. DT nie ma takiego ograniczenia wagowego jak mavic dlatego według mnie to powinien być Twój numer 1. Alexrims rzeczywiście lubi zaniżać pomiary i to grubo dlatego nie mogę polecić, póki sam nie zważę ich na swojej wadze ;-) Piasty...jeżeli Adika przypadek to tylko jednostkowa sprawa, to możesz brać XT, ale wolałbym wziąć 370'ki DT i mieć na pewno święty spokój. Szprychy Competition spokojnie wystarczą i zabawa w inne modele to tylko strata pieniędzy. Pozdrówko ALL ;)

Napisano

Do piast DT się nie zagląda, bo nie ma po co. no chyba, że ktoś zmienia łożyska np na ceramiczne i tyle :-) Żadnego skręcania/luzowania konusów, problemów z zapadkami etc itd itp. To po prostu DT, a Ci którzy śmigają na kołach złożonych z komponentów DT mogą najlepiej wypowiedzieć się w tej kwestii. Ja nie odnotowałem żadnej złej uwagi co do produktów tej firmy a nie mówiąc już o jakiejkolwiek reklamacji. Pozdrowerek ALL :)

Napisano

Dzieki wszystkim za rady i spotrzezenia. Wybralem fabrycznie skladane kola XT08 ze wzgledu na wage, dobra cene, za ktora moge je miec oraz mam nadzieje dobra sztywnosc i wytrzymalosc :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...