Ahmed Napisano 30 Marca 2008 Napisano 30 Marca 2008 Witam Prosze Was o rade. Stoje przed dylematem na jakich komponentach zlozyc kola? W zasadzie nie wiem nawet czy chce skladane czy moze fabryczne... Jezeli chodzi o fabryczne to zdecydowalbym sie na kola XT 2008 WH-M775, ale jezeli chodzi o skladane to nie moge sie zdecydowac. Na pewno beda piasty XT 2008. Szprychy... najprawdopodobniej DT Revolution 2/1.5/2, choć nie wiem czy przy mojej wadze ok 80kg nie lepsze bylyby DT Competition 2/1.8/2. Po wstepnych rozmowach ze sprzedawcami zapewniali mnie, ze nawet Super Comp 2/1.7/1.8 beda odpowiednie... Tu takze jest kwestia otwarta. Jednak najwiekszy problem mam z doborem obreczy. Wytypowalem kilka modeli: - Alexrims XD Lite -> http://www.alexrims.com/product_detail.asp...cat=2&id=54 - Mavic 717 -> http://www.mavic.com/mtb/products/XC-717-Disc.323324.aspx - DT Swiss XR 4.2d -> http://www.dtswiss.com/Products/Components...ms/XR-4-2d.aspx Alexrims XD Lite Nowość Alexrims, najbardziej mi sie podobaja, waga niezla (wg kat. 438g), 3-komorowe, moj typ nr 1 Mavic 717 Najczesciej polecena do skladakow do 800zl, najlzejsze (wg kat. 395g) DT Swiss XR 4.2d Lekkie (400g) Zastosowanie - szerokopojete XC, bycmoze jakis maraton w sezonie Masa roweru 11-12kg, moja 80kg (docelowo 75kg) kasa na calosc ok.850zl Dziekuje za wszelkie opinie i rady Pozdrawiam
Mod Team bogus Napisano 30 Marca 2008 Mod Team Napisano 30 Marca 2008 Alexrims zaniża wagi swoich obręczy. Dla siebie brałbym Mavici, ale myślę, że DT są podobnej klasy co 717.
slav4 Napisano 30 Marca 2008 Napisano 30 Marca 2008 Myślę że w tych pieniądzach badziewia nie kupisz. Wszystko to uznane firmy, znane produkty i mając 850 PLN na komplet po prostu nie złożysz byle czego... No, chyba że się bardzo, ale to bardzo postarasz Nie znam wszystkich w/w obręczy, natomiast o DT Swiss 4.2. na razie same pozytywy (żona ma złożone kółka na DT Swiss 4.2, DT revo i XT '08). Masa przodu 730 g, tył 929. I rowerek zaczął fruwać => własna kobieta mnie odstawia pod górkę Co do wytrzymałości wiele nie podpowiem bo dziewczyna waży ca. 50 kg, przebieg niecałe 500 km i gdyby cokolwiek się działo z kółkami na takich komponentach, to zwątpiłbym we wszystko... Mam natomiast jedną praktyczną uwagę co do cieniowanych DT Revo. Jeśli posadzę swój 80-kg tyłek i mocno zahamuję przodem na przyczepnej nawierzchni (tarcza 160 mm) to gołym okiem widać jak to koło pracuje i odkształca się w stronę siły działającej na tarczę. Po zwolnieniu klamki wszystko wraca do stanu poprzedniego i kółko jest okrąglutkie jak było, ale nie wiem czy na dłuższą metę obręcze i szprychy to wytrzymają. Przemyśl po prostu mocniejsze szprychy - wiele na wadze nie stracisz, a poczujesz się bezpieczniej.. Tyle z mojej strony - lekki biker = kiepski tester
Adik Napisano 30 Marca 2008 Napisano 30 Marca 2008 http://www.rowerowawaga.pl/index.php?d=art...=35&art=451 http://www.rowerowawaga.pl/index.php?d=art...=35&art=452 http://www.rowerowawaga.pl/index.php?d=art...=35&art=447 Co do kółek to ja bym miał dylemat jeszcze z piastami. Albowiem tylniej Xt po przejechaniu 200km przydarzył mi się taki problem, że poważnie myślę nad zmianą piasty.. Szerzej problem opisałem w innym temacie. Skoro myślisz o tarczach i piastach xt to zapewne chodzi o centerlock... Przy mojej wadze {87kg} szprychy Dt competition spełniają swoją rolę dobrze. Revo wytrzymują ostrą jazdę, ale są jeszcze bardziej miększe {nie warto dla tych 50-90g} Przemyśl czy potrzebujesz tych Dt Super Compów, gdyż różnice między nimi a Competition można by wpakować w piasty, lub chociaż w tylnią piastę...
Ahmed Napisano 31 Marca 2008 Autor Napisano 31 Marca 2008 Tak Adik, czytalem Twoj temat, jednak przytlaczajaca wiekszosc opinii nt. tych piast jest pozytywna. To raczej postanowione slav4, dzieki za info nt. szprych
Arni_King Napisano 1 Kwietnia 2008 Napisano 1 Kwietnia 2008 Mavic jest dobry dla lekkich jeźdźców. DT nie ma takiego ograniczenia wagowego jak mavic dlatego według mnie to powinien być Twój numer 1. Alexrims rzeczywiście lubi zaniżać pomiary i to grubo dlatego nie mogę polecić, póki sam nie zważę ich na swojej wadze ;-) Piasty...jeżeli Adika przypadek to tylko jednostkowa sprawa, to możesz brać XT, ale wolałbym wziąć 370'ki DT i mieć na pewno święty spokój. Szprychy Competition spokojnie wystarczą i zabawa w inne modele to tylko strata pieniędzy. Pozdrówko ALL
Ahmed Napisano 2 Kwietnia 2008 Autor Napisano 2 Kwietnia 2008 Arnik, 370 to inna kasa w stosunku do XT. Poza tym jak z serwisowaniem?
Arni_King Napisano 2 Kwietnia 2008 Napisano 2 Kwietnia 2008 Do piast DT się nie zagląda, bo nie ma po co. no chyba, że ktoś zmienia łożyska np na ceramiczne i tyle :-) Żadnego skręcania/luzowania konusów, problemów z zapadkami etc itd itp. To po prostu DT, a Ci którzy śmigają na kołach złożonych z komponentów DT mogą najlepiej wypowiedzieć się w tej kwestii. Ja nie odnotowałem żadnej złej uwagi co do produktów tej firmy a nie mówiąc już o jakiejkolwiek reklamacji. Pozdrowerek ALL
Ahmed Napisano 4 Kwietnia 2008 Autor Napisano 4 Kwietnia 2008 Dzieki wszystkim za rady i spotrzezenia. Wybralem fabrycznie skladane kola XT08 ze wzgledu na wage, dobra cene, za ktora moge je miec oraz mam nadzieje dobra sztywnosc i wytrzymalosc
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.