Skocz do zawartości

[rower] curare 15.4 kg


rud

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

rower mój enduro:

* rama * poison curare + damper swinger x4 coil

* amortyzator * nixon comp po tuningu

* stery * fsa pig

* sztyca * ritchey comp

* siodło * specialized rival

 

* koła * alexrims pd20 + dt swiss champion + novatec na 36 + nobby nic 2.1

 

* korby * hone

* kaseta * xt 8b

* przerzutka tył * alivio nowe

* przerzutka przód * sis

* manetka * alivio

 

* kierownica * easton ea50

* mostek * scott 117g

* gripy * dartmoor na śrubkę

 

* hamulce * deore 525 + tarcze xt 160mm

 

* inne * avid rollamajing, linki avid

 

jak napisałem w temacie, rower waży 15.4 kg, więc dosyć sporo jak na lekkie części (mostek, lekki jak na sprężynowy widelec - 2.1kg, czy rama 3.1kg), więc w nadchodzącym sezonie może uda się zmienić parę części. damper pracuje super, więc mimo że ciężki, to zostaje.

teraz mam do Was pytanie: gdzie mógłbym zbić jak najwięcej na masie? będę zmieniał ramę, ale nie na lżejszą. rozważam zmianę widelca na powietrze, ale to ostateczność. najwygodniej by mi było zbić masę na mniejszych częściach. ciężkie są tarczówki deore (ponad 500g szuka), więc myślałem o czymś lżejszym. poza tym sztyca i piasty należą do ciężkich. kierownica waży 310g, więc nie wiem czy da się znaleźć enduro kierownicę sporo lżejszą. nie interesuje mnie zysk rzędu 50g na części, bo takiego nie zauważę. jakieś propozycje ?

będę w stanach w wakacje, i tam postaram się kupić ewentualne części. może znajdę fox'a float w promocji, albo coś w tym guście w cenie dużo niższej niż w polsce.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh tam widzę same 9-11kg rowery, więc nawet masa do której ja dążę (nie więcej niż 13kg), pasuje tam nijak.

w każdym razie :

* rama * poison curare + damper swinger x4 coil -- rama ok 3.1kg, damper 850g

* amortyzator * nixon comp po tuningu -- ok 2.1kg

* stery * fsa pig -- 200g ? nie wiem, ciężkie raczej

* sztyca * ritchey comp 36.1 -- ok 367g

* siodło * specialized rival -- ok 270g

 

* koła * alexrims pd20 + dt swiss champion + novatec na 36 + nobby nic 2.1 -- 500g, szprychy nie wiem, piasty przód ok 250-300g, tył ok 400-500g, opony 497g

 

* korby * hone -- 918g

* kaseta * xt 8b -- 252g

* przerzutka tył * alivio nowe -- ok 280-300g

* przerzutka przód * sis -- ok 150g ??

* manetka * alivio -- ok 300g

 

* kierownica * easton ea50 -- ok 300g

* mostek * scott 117g

* gripy * dartmoor na śrubkę -- ??

 

* hamulce * deore 525 + tarcze xt 160mm -- ok 540g

 

* inne * avid rollamajing, linki avid -- ??

 

jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tego typu rowerze oszczędzanie na masie ma sens, pod warunkiem, że w żaden sposób nie zmniejszy funkcjonalności sprzętu. Nie sztuka pozakładać superlekkie części, tylko co z tego, jeśli nie będą wystarczająco trwałe przy używaniu roweru zgodnie z przeznaczeniem?

Sam się zastanawiałem ostatnio tak z ciekawości, gdzie by można mojego odchudzić i realnie niezbyt dużym kosztem (tzn. nie myśląc o wymianie ramy, czy amortyzatora, a jedynie drobnych częsci, w miarę zużywania) mógłbym urwać z 1,5 kg.

 

W Twoim przypadku na pewno damper ciąży, można zmienić na powietrze (koszty), albo kupić tytanową sprężynę (też koszty, ale mniejsze).

Stery są dość ciężkie, znalazłem, że 180 g.

Sztyca wiadomo ;) Oszczędzić można też na siodełku, ale nie wiem, czy jest sens.

Na przerzutkach obu można urwać sporo, przedni SIS moim zdaniem waży więcej niż 150 g.

Jeśli chodzi o kierę, to tu za bardzo bym nie kombinował, no chyba że z karbonem.

Co do kół, no to faktycznie na piastach można oszczędzić sporo. Ewentualnie zastosować szprychy Revolution/Competition. Na oponach już nic nie urwiesz, gdybym był na Twoim miejscu, to bym założył szersze, to już w ogóle ;)

No i hamulce - jak sam zauważyłeś, dość ciężkie. Najprostszym rozwiązaniem byłaby wymiana całych hamulców, trudniejszym, ale przynoszącym podobne efekty - wymiana zacisków na XT albo XTR.

 

Nie napisałeś nic o pedałach, może tam też coś by się wymyśliło. Ja na przykład mam Time'y Alium, które ważą chyba 450 g, a w rowerze, który kupiłem dla ramy były Cranki Candy C - 308 g. Więc różnica znaczna, ale Time'ów nie zamienię (chyba że na inne Time'y :)).

 

Dzisiaj może swojego zważę, sam jestem ciekaw, czy ma ponad 15 kg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pedałki mam candy c, więc lżej się nie da ;)

nie chcę ruszać zawieszenia, bo nie wiem na jaką ramę uda mi się w wakacje zmienić (muszę znaleźć coś mniejszego), ale z tego co piszesz ciężkie w rowerze mam:

hamulce, sztyca, przerzutki, ew kierownica, piasty.

nie wiem czy zmiana zacisku dużo da, no chyba że xtr, ciekawe czy do nabycia jest sam zacisk i w jakiej cenie. sztyca lekka (tzn poniżej 200g? czy lekka to 150g? nie znam się) w rozmiarze 36.1 np kcnc -- Scandium,śr:31.6mm 400mm 240g Mini insertion :100mm do 100kg --. przerzutki to znajdę jak najtańsze starszej generacji xt. kierownica to chyba easton monkeylite hd carbonowa przycięta, piasty hope II ;) albo jakieś inne jak najlżejsze.

damper powietrzny mam, i od 6 miesięcy czekam na wentyl który niestety udało mi się złamać... waży 270g, aktualny sprężynowiec 850g, więc różnica spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy zmiana zacisku dużo da, no chyba że xtr, ciekawe czy do nabycia jest sam zacisk i w jakiej cenie.

Dla przykładu XTR (poprzedni) waży nieco ponad 100 gram, a BR-M555 trochę ponad 170. 525 sa jeszcze cięższe.

Nowy zacisk XTR u Pawlaka kosztuje 238 zł, XT dla porównania 159.

 

Nieco gramów można jeszcze zaoszczędzić przeróbką kół na bezdętkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piasty - proponuje tanie dobre i lekkie nowe dartmory: przednia pod oś wazy 187 gram tylna 449. przednie piasty na ośke wazą przewaznie ok 250 gram tylne 500 - 550. gdybym np zamienil moje ns (250 plus 489 gram) na te dartmory to zyskalbym 103 gramy. duzo nieduzo? mysle ze sporo przy tej cenie komponentow. a na pewno warto zwrocic uwage na tego przedniego dartmora - tune na oś wazy 150 gram a kosztuje..... :)

na sztycy pro (tzn zakladajac tego ritcheya) tez sporo oszczedzisz: mooja 31.6 o dl 400 mm wazy 293 gramy. koszt ok 120 zl.

tarcze - accent blade. są lekkie i nic im nie brak jesli chodzi o dzialanie - przynajmniej tym duzym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w stanach mogę znaleźć części w bdb cenach, np hope II tył ważąca jakieś 290g kosztuje 95$ tzn ok 220zł, ale na przód dartmoor na ośkę odpada bo mam widelec na zwykłe qr :) więc może dam też hope (waży wg producenta 180g). na piastach zbiję tak 300g. obręcze i opony wolałbym jak najcięższe, dla większego efektu żyroskopowego.

co do hamulców, to nie lepiej nowe tarczówki ? za ok 240zł jest zysk poniżej 100g, ale czy xtr będzie się nadawać do enduro ? nie sfajczę ich na dłuższym zjeździe ?

sztyca fajnie jakby ważyła poniżej 250g, więc wiedziałbym że i tu zyskałem 100g, np http://kcnc.pl/index.php?p50,sc-pro-lite-400

znalazłem info że deore przerzutka tył waży 300g, więc alivio więcej. znowu, żeby był sensowny zysk to musi przerzutka ważyć max 200g, więc tylko xtr wchodzi w grę.

niestety widzę że straszne koszta robią się tej całej operacji, nie wiem czy jest sens. na pewno pierwsze co muszę zmienić to ramę, bo jeżdżę na za dużej niestety. najprawdopodobniej będzie to transition covert, albo heckler. w pierwszym przypadku masa ramy będzie taka sama, w drugim spadnie o ok 200g. i niestety widzę że jeżeli chciałbym 13kg rower, to nie da się inaczej niż powietrznym zawieszeniem, którego niespecjalnie lubię. próbuję sie jednak przekonać do foxa, który wydaje sie najlepszym pomysłem jeżeli chodzi o zawieszenie powietrzne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piasty - proponuje tanie dobre i lekkie nowe dartmory: przednia pod oś wazy 187 gram tylna 449. przednie piasty na ośke wazą przewaznie ok 250 gram tylne 500 - 550. gdybym np zamienil moje ns (250 plus 489 gram) na te dartmory to zyskalbym 103 gramy. duzo nieduzo? mysle ze sporo przy tej cenie komponentow. a na pewno warto zwrocic uwage na tego przedniego dartmora - tune na oś wazy 150 gram a kosztuje..... :)

Nie ma się czym zachwycać. Mam przedniego Dartmoora na ośkę i nie narzekam, ale do tyłu bym tego nie kupił.

Poza tym tanio? Można kupić dokładnie to samo za mniejszą cenę.

http://www.allegro.pl/item335439383_novate...ight_184_g.html

http://www.allegro.pl/item335638044_novate...o_maszyny_.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dokładnie takiego novateca tylnego jak na tej aukcji mam :D i szukam czegoś lżejszego :D z przodu taki sam tylko na zwykłą ośkę 9mm - ten już raczej nie jest w kategorii bardzo ciężkie

 

nie wiecie może w jakim rowerze (albo lepiej rowerach) jest montowany seryjnie damper fox rp32, i amortyzator fox float ? chyba float jest w giancie reign. jeżeli przekonałbym się do zawieszenia powietrznego, a te foxy są podobno bdb, to łatwo zbiłbym sporo gram w rowerze, nie zmniejszając potencjału "endurowatości" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się czym zachwycać. Mam przedniego Dartmoora na ośkę i nie narzekam, ale do tyłu bym tego nie kupił.

Poza tym tanio? Można kupić dokładnie to samo za mniejszą cenę.

http://www.allegro.pl/item335439383_novate...ight_184_g.html

http://www.allegro.pl/item335638044_novate...o_maszyny_.html

kto mowi o zachwycie? znajdz mi po prostu piaste na sztywna os w tej cenie i o tej wadze w wielu kolorach. tune, hope, chris king. dziękuję nie skorzystam. piasty do sztywnej osi waza standartowo 250 gram i malo wsrod nich lekkich bo taki sprzet nie jest uzytkowany lagodnie. gdyby nie to ze kupilem piasty ns'a to na pewno dartmory bylyby dla mnie pierwszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piasty - proponuje tanie dobre i lekkie nowe dartmory: przednia pod oś wazy 187 ...

... tune na oś wazy 150 gram a kosztuje..... ;)

Mój Tune na "ośkę" waży dokładnie 163g

 

Jeśli waga tego dartmora jest prawdziwa to powiem, że niezła sprawa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zważyłem moją taczkę - 14.9 kilograma. <_< a granice rozsądnego cenowo i wagowo tuningu a przede wszystkim cenowo - juz sie praktycznie zakończyły...

potencjał tkwi jeszcze w tylnej oponie, tylnej przerzutce ktorą wlasnie jutro zmienię i stosunkowo tanio w pedalach - ale co ja poradze ze super sie z nimi dogaduję?....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto mowi o zachwycie? znajdz mi po prostu piaste na sztywna os w tej cenie i o tej wadze w wielu kolorach. tune, hope, chris king. dziękuję nie skorzystam. piasty do sztywnej osi waza standartowo 250 gram i malo wsrod nich lekkich bo taki sprzet nie jest uzytkowany lagodnie. gdyby nie to ze kupilem piasty ns'a to na pewno dartmory bylyby dla mnie pierwszym wyborem.

No znalazłem, bliźniaczego Novateka :( Który jest nawet tańszy, ale nie pozostawia możliwości przebierania w kolorach. Pozostaje jeszcze kwesia tylnej piasty - Dartmoor jest lekki, ale to też Novatec, więc trochę loteria.

 

Ja miałem zważyć swojego, ale próbowałem na cyfrowej wadze elektronicznej dla ludzi, no i dokładnie mi sie nie udało - po zważeniu siebie razem z rowerem wychodzi waga roweru 15,9 kg, po zważeniu roweru 15,5. Pewnie to 15,9 to będzie to, ale jeszcze będe musiał spróbować gdzieś w rowerowym. W każdym bądź razie dużo, myslałem, że będzie mniej. Na szczęście potencjał do odchudzania jest (opony, kaseta, piasty, hamulce, pedały - ale z nimi też się dogaduję), ale to w miarę zepsucia/zużycia części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio gadałem ze sprzedawcą o kierownicach karbonowych, kusi ich niesamowicie niska masa, ale ceny są zabójcze. poza tym jak z wytrzymałością... nie ważę 100kg, ale w razie upadku roweru ze mną czy np z bagażnika samochodowego, chyba pierwsze co się dzieje to taka kierownica pęka... i 500zł idzie się @##$#. gadałem ze sprzedawcą o wcs carbon i rf next sl, mówił że ta druga to mistrzostwo świata jeżeli chodzi o trwałość.

istnieje jakaś sztyca na 31.6 która waży poniżej 200g ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze, liczylem ze bedzie ok 14 kilo (nie więcej) - nie bylo to podparte jakims pomiarem. jezu skoro ten wazy prawie 15 to ile musial wazyc poprzedni z marcokiem, sprezynowym tlumikiem, kapciami po kilogramie, aluminiową kierownicą...

 

No właśnie - a potem się ludzie zastanawiają, czemu im się tak ciężko jedzie... Swoją drogą ostatnio rzecz dla mnie absurdalną zrobił Author - na stosunkowo lekkiej ramie A-RH+ - KLIK KLIK złożył wcale niemałym kosztem KOMPLETNEGO KLOCKA - KLIK - tyle to ważą sprzęty ze skokami 170/170 a nie 140/150 :)

 

PS. Sztyca - np. ACCENT LITE CARBON - KLIK KLIK KLIK - real dla 31,6 to ok. 190g. Ale to na pewno nie do takiego bika...

 

Co do przerzutek tylnych - XT z krótkim wózkiem waży niewiele więcej niż XTR z długim, a kosztuje spoooro mniej. Ewentualnie jakaś szosówka - moja (czy raczej Tiny) stara 105 używana z powodzeniem w Dircie/Streecie miała ~230g. Z przodu jak nie chcesz mieć tylko jednej tarczy, przednia przerzutka to przynajmniej 150-160g (np. LX TopSwing - 168g).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro byl ostatnio "kierownik" karbonowy fsa za 200 zl nowy. ja swojego kupilem od lobstera z forum za fajną cene (titec pluto).

przrerzutka z tylu bedzie x0 od jutra.

nie mowie ze sie ciezko jedzie - jezdzilem turystycznie i startowalem w maratonach na rowerze 3 - 4 kilo ciezszym i z wyniku bylem zadowolony.

 

ta sztyca sie dla mnie nie nadaje bo bylaby potrzebna wersja 400 mm - w moim przypadku zaszkodzenie karbonowi byloby prawie na pewno zadne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MrJ : nie liczyłbym na seryjny rower enduro na markowych / uznanych / trwałych (nie xc) częściach, kosztujący przyzwoitą kasę, o małej masie. choć powietrzny pike sugerowałby niższą masę... pamiętajmy że zeszłoroczne fulle authora ważyły 17-18kg, z blackiem z przodu, więc itak wynik bdb.

 

kurcze, ta sztyca http://www.velo.com.pl/www/produkty.php?m=...d=7&id=1672 kusi, muszę się dowiedzieć czy polecali by ją do roweru enduro. z tego co wiem najwytrzymalszy jest carbon w postaci rurek o sporej średnicy, więc akurat jako sztyca 31.6 mógłby się super sprawdzać. nie ważę dużo, więc może...

 

poruszyłeś ciekawą kwestię, mianowicie przerzutka szosowa w rowerze do jazdy w terenie, zda to egzamin ? odporność na błoto / szarpanie łańcucha w terenie ... ? poza tym chyba nie ma szosowych wersji co obsłużyłyby 11-30 kasetę. pomysł z krótką przerzutką mtb też mi się podoba, ale też, czy obsłużą 11-30 ?

 

kierownicę znalazłem, http://allegro.pl/item335150917_kierownica...super_cena.html , cena bardzo fajna, podobnie masa, ale znowu pytanie: jak z wytrzymałością takiego produktu? manual, zeskok z krawężnika i pęknie ? pewnie gripy na śrubkę nie wchodzą w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego przy zeskoku z kraweznika ma pęknąc? easton daje sporo gwarancji na kierownice karbonowe w tym takze tą do zjazdu.

nie ma znaczenia czy kupisz lekka kierownice karbonową czy lekka alu - alu jest nawet slabsza bo zmiana srednicy rur powoduje oslabienie materialu na przejsciach srednicy i gięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rud - to w końcu do czego to ma być rower? Jak się boisz o zlamanie kierownic na zeskokach, tudzież uszkodzenia piast, to od razu nabądź sprzęt typu Giant Glory o 20kilogramach - tam się nic nie ma prawa złamać :P

 

Ciekawym przykładem na sprzęt o stosunkowo niskiem masie za niewygórowaną cenę jest MERIDA ONE-FIVE-800-D. A co najlepsze, w porownaniu do nowego A-Rh ma cięższą ramę (z damperem wyjdzie pewnie ze 300g), amorka (skok 160mm!) i hample (tarcze 180/203), a mimo tego zyskuje dobre kilo ;)

 

Dlaczego? Właśnie przez duperele, na które nikt nie zwraca uwagi... Bo Author na ramie i amortyzacji enduro złożył jakieś ostre FR, a w Meridzie do enduro dali enduro - i wyszła rzecz iście interesująca :) :) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ale nawet jeśli, różnica musiałaby wynosić w sumie kilogram, żeby zrównać Authora i Meridę (16,5 vs. 16,5). Ze 300g to bym jeszcze zrozumiał, ale aż tyle... coś mi się nie chce wierzyć.

 

Zresztą porównać można - na samej korbie Merida zyskuje jakieś 250g. Mostek i sztyca też pewnie dadzą podobnie (w Authorze jest typowo freeride'owy "klocek"). I tak dalej, i tak dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...