mamarkowski Napisano 27 Marca 2008 Napisano 27 Marca 2008 przystąpiłem do pozimowego rozkładania maszyny na czynniki pierwsze, i - o zgrozo! - odkryłem, że wieniec wymaga wymiany. O zgrozo, bo to wieniec jak na polskie standardy nietypowy: rozstaw starej campy na szeroki łańcuch 47 z. Długotrwałe poszukiwania zamiennika (47-50 z.) zakończyły się klęską - gromada ma giganta 52 zęby (co prawda w singlu nie byłoby to tak dotkliwe jak w ostrym, ale mimo wszystko start na światłach wyklucza, nie wspominając o urokach jazdy w patagońskich wichurach nawiedzających ostatnio kraj prywiślański), dziubiński już nie dłubie w zębatkach, a stronglight w cenie używanego samochodu. O zakupie całej korby nawet nie myślę (za ramę wichra dałem tyle, ile śpiewają za pistę). Ale nagle mnie oświeciło: przeca szeroki łańcuch powinien bez przeszkód pracować z wąskimi, tanimi, dostępnymi w każdym warzywniaku zębatkami. I tu rodzi się pytanie, jedno tylko, ale natury zasadniczej: jak (i czy w ogóle) takie rozwiązanie wpływa na trwałość łańcucha i tylnej koronki? Czy mogę liczyć na podobną trwałość jak w pełnym ”szerokim” zestawie?
tobo Napisano 27 Marca 2008 Napisano 27 Marca 2008 uzywalem napędow z kasetą 8mką i łancuchem shimano do kaset 8emek i z korbami mega 9 deore - tak więc kasera i lancuch byly kompatybilne i w jednym standardzie a tarcze korb nie. zestaw pracowal bardzo dobrze i bez zastrzezen.
Mod Team IvanMTB Napisano 27 Marca 2008 Mod Team Napisano 27 Marca 2008 Sugerowalbym przejzenie tego dzialu. Temat byl wielokrotnie walkowany. Generalnie gruby lancuch zalozysz na kazdy mozliwy zestaw cienkich lub grubych trybow i blatow. Szczerze odradzam tanie, aluminiowe Stronglight'y. Jak znajdziesz rozjechalem takiego w mniej niz 400km. Cienki lancuch zalozysz tylko na cienkie blaty/tryby. Sprawa wytrzymalosci to generalnie przy napedzie singlowym a szczegolnie ostrokolowym wzrasta zuzycie lancuch szrpanego w obie strony. Wyglada mi tez ze cienkie blaty/tryby dostaja bardziej w dupeczke od grubego lancucha. OSTRO! I.
mamarkowski Napisano 27 Marca 2008 Autor Napisano 27 Marca 2008 danke piknie. pamiętałem że gdzieś to widziałem, ale przekopanie forum (biję się w piersi - pobieżne) nie dało efektów. uznałem, że jako debiutantowi może mi się upiecze. więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie żałuję. przy okazji - stronglight tani? torową zębatkę znalazłem za ponad 200 zeta!
Grabarz Napisano 27 Marca 2008 Napisano 27 Marca 2008 mamarkowski - Tobie wybaczam (za siebie mówię) i życzę owocnego przeszukiwania wałkowanego już wielokrotnie (co Ivan pięknie podkreślił) tematu. Z kapcia na światłach rwać nie będziesz z 52 z przodu, ale jeśli wrzucisz na tył 20, albo nawet 22, to porażającej twardości nie będzie. Może być za to problem z długością łańcuch - może nie starczyć ogniw w łańcuchu dedykowanym pod OK/SS. tobo - zauważyłeś chociaż jaki to dział? Fajnie by było, gdyby elita nam przykład dawała...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.