Skocz do zawartości

[12***g] Specialized HardRock XC Comp


pawel934

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przedstawiam swój projekt jeszcze nie light bike. Niektóre części ważone, niekóre znalezione w necie, a niektórych brak :) . Jeśli znacie jakieś masy lub zauważycie jakiś błąd, to mile widziana uwaga :) Cały rower waży coś koło 12,5 kg. Chciałem zmienić siodło na selle italia slr xp, ale naczytałem się, że siodła bez dziur wpływają na impotencję i nie wiem, czy nie wziąć czegoś cięższego z dziurą (bo tak lekkiego z dziurą nie znalazłem). Jakie siodło polecacie? Oponki nie są strasznie ciężkie, więc zmienię dopiero jak się zetrą. Przednie koło też waga niezła jak na koło w rowerze za tą cenę. Tylne zważę, jak umyję rower. Przed wakacjami planuję przejść na kasetę 9-rzędową, przerzutka tył sram x.7 plus gripy x.0. czy ktoś wie ile waży ramka speca 21 cali? I dart 3 bez manetki na kierownicę (bo tylko z manetką na kierze znalazłem).

 

Wagi w gramach.

 

Bar Ends: (Rogi) scarpe skrócone -95

Bar Plugs: (Zatyczki)

Bottle Cages: (Koszyki) Zefal -50

Brake (front): (Hamulec) Tektro -190

Brake (rear): (Hamulec) Tektro -190

Brake Levers (klamki) Shimano st-m410 (klamkomanetki) -510

Cables (pancerze + linki)

Cassette: (Kaseta) Shimano CS-HG40 8 speed -367

Chain: (Lancuch)

Crankset: (Korby) Shimano FCM-341-8 octalink

Derlr (Front): (przerzutka p.) Shimano Acera FD-M330 -167

Delrl (Rear): (przerzutka t.) Shimano Alivio RD-M410 -311

Fork: (Widelec) Rock Shox dart 3

Frame: (Rama) Specialized A1 Premium Aluminum 21"

Grips: (Gripy) Specialized

Handlebar (Kierownica) Kbix pro race -153

Pedals: (Pedaly) Shimano PD-M520 -375

Seat: (Siodlo) Specialized -298

Seatpost: (Sztyca) Specialized -377

Seatpost clam: (Zacisk sztycy) ? -44

Shifters: (Manetki) patrz klamki

Skewers: (Zaciski kół) Shimano -172

Stem: (Mostek) Specialized

Tire (Front): (Opona p.) Specialized Fast Trak 26x2.00 -550

Tire (Rear): (Opona t.) Specialized Fast Trak 26x2.00 -550

Tubes: (Dętki) Cheng shin -354

Wheel Front: (Kolo p.) -865

(Hub: (Piasta) Shimano AB-RM40

Rim: (Obrecz) Alexrims hrxc

Spokes: (Szprychy)) ?

Wheel Rear (Kolo t.)

(Hub: (Piasta) Shimano FH-RM40-08

Rim: (Obrecz) Alexrims hrxc

Spokes: (Szprychy)) ?

Rim tapes: (Opaski) ?

 

Razem: -12***

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLR jest tez z dziura. Tanim kosztem zejdziesz z wagi jak zawsze wymieniajac zaciski (ponad 100g) i detki(tutaj jak sie poszczesci to moze i kolo 200g, 150 na pewno). Pozatym to kola. Tylna piasta wazy tone:)Wszystko zalezy od funduszy. Ogolem do 10kg lekko jest ale potem zaczynaja sie schody.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Biorąc pod uwagę fakt, że Selle Italia robi siodełka już 111lat to komfort mają obcykany nieźle ;) Generalnie masz spore pole do popisu, sztyca tu możesz zbić sporo (np kcnc tylko trzeba wybrać odpowiednie siodełko z powodu jarzemka), na siodełku ja sam widzisz też sporo można zbić generalnie za co się byś nie wziął to masz spore pole do popisu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

pawel934

Jak Ci się sprawuje spec?

Jeśli możesz coś napisać,zwłaszcza o ramie, bo noszę się z zamiarem zakupu.

Czy to taka sama rama jak w tym modelu:http://www.rowmix.pl/LATO/index.php?inc=produkty_karta&id_kat=12&typ=1&id_pkat=235&id_prod=1546

możesz zapodać jakieś fotki? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej,

 

Spec sprawuje się bardzo dobrze. Pozmieniałem sporo rzeczy - cały napęd (SLX, XT, X.0, X.9,), koła (Mavic Crossride), hamulce (Avid Elixir R), siodło (Specialized avatar gel - tutaj priorytetem były zdrowie i wygoda, a nie masa). Z roweru jestem zadowolony, jednak z seryjnego zostały właściwie już tylko rama i amor, który z resztą za jakiś czas wyleci.

 

Rama już na pierwszy rzut oka widać, że inna, niż w podanym przez Ciebie linku - ta "Twoja" ma wygiętą górną rurę.

 

Aktualnymi fotkami na tę chwilę nie dysponuję, starsze możesz zobaczyć tu:

 

http://pawel934.pinkbike.com/album/specialized-hr-xc-comp/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawel934

Ta rama jest rzeczywiście inna,bo właśnie to wygięcie mi się spodobało :(

ale oznaczenie jest takie samo

http://www.rowmix.pl/LATO/index.php?inc=pr...mp;id_prod=1546

http://www.rowmix.pl/LATO/index.php?inc=pr...amp;id_prod=997

i chodzi mi o to czy warto zainwestować ten tysiak dla samej ramy i w późniejszym czasie budować na niej rower? <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale rama jest inna, jak widzisz ;)

 

Jak już wymienisz osprzęt na taki naprawdę wysokiej klasy, to prędzej, czy później ramę pewnie też zmienisz :)

 

A za taką cenę moim zdaniem lepiej jest kupić jakiś rower mniej renomowanej /co nie znaczy gorszej/ firmy, np Krossa, ale za to z trochę lepszym osprzętem. I potem wymienić ramę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to tak w kółko będzie,że albo już rama stara,albo osprzęt zużyty :)

W tej chwili jeżdżę quartzem i też nie narzekam,na asfalt mam GT,

po prostu chciałem coś innego,bo wokół tylko kellysy,gianty,meridy i krossy oraz authory.

Nic do nich nie mam,bo taki jest lokalny rynek i takie ludzie kupują,są w miarę tanie.

Chociaż wczoraj mile mnie zaskoczył gościu na ghost`cie no i jeździ jeden cannondale.

GT nie spotkałem i to mnie cieszy.

Szkoda,że nie można samej takiej ramy kupić,bo jako całość na pewno się kiepsko prezentuje.

Poczekam do października,to może coś jeszcze się okroi na cenie,a jak nie to dam sobie spokój.

Może coś wiesz o ramach? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...