MrJ Napisano 21 Października 2008 Napisano 21 Października 2008 wziąłbym Fulcrumy RM5 (tańsze i lżejsze od Crossride) tego niebyłbym taki pewien Teraz cena prawie się zrównała, ale to dlatego że Crossride poszły w dół, wcześniej różnica wynosiła nawet ponad 50PLN. Wagowo Fulcrumy są lżejsze (realnie) około 90g, choć i tak liczą sobie więcej niż w katalogu W każdym razie - z zakupem i tak czekam raczej do nowego roku, ale jeśli nie pojawi się opcja w stylu właśnie nowego modelu Fulcrumów pod V, to biorę Crossride... no chyba że będzie mnie stać na dobre hydro - wtedy RedMetal5
madek Napisano 21 Października 2008 Napisano 21 Października 2008 Crossridy poszły troche w dół, ale np. Fulcrumy RM5 na centerlock kosztuja (na allegro) juz pod 6 stówek Pomijajac fakt ze wertykal juz ich w tym sezonie nie sciagnie bo tez chcialem kupic
MrJ Napisano 2 Stycznia 2009 Napisano 2 Stycznia 2009 Temat się trochę zaspał, ale jako że NowyRok nadszedł, znów szukam kół. W międzyczasie pojawiła się opcja zmiany i na V i na hydro, stąd szukam co i jak... I teraz pytanie - jakie są REALNE wagi kół: - Crossride UB 2x20 - Crossride DISC 2x24??? Interesują mnie wersje TYLKO na V oraz TYLKO na tarcze - jeśli ktoś ma w domu rozbebeszonego bika i wagę to nie tylko ja będę wdzięczny
Gekon Napisano 5 Stycznia 2009 Napisano 5 Stycznia 2009 teraz kół nie zważę, ale mogę szczerze odradzić model UB 2008 20x20 dla użytkoników w okolicach 80 kg i więcej. Ja ważę 78 kg i koła te cały czas rozcentrowywałem, użytkując je zgodnie ze wszystkimi możliwymi wytycznymi. Wykluczam moje błędy wszelakie i reklamuje te koła bo są słabsze od każdych innych jakie miałem. Wg mnie jak dla kogoś kto ma 60 kg to może wystarczyć, ale ja do tych kół się zraziłem. Pękła szprycha na zwykłej w miare spokojnej trasie, na której latami nie miałem problemów żadnych, a na tych kołach cały czas centry i na końcu szrycha w tylnym. Jeździć umiem, koła wiem jak stoować prawidłowo, 20 szprych w tej cenie to poprostu dla mnie za słabe rozwiązanie. Można je zapleść na klej, tak proponował mechanik mavica z harfy, ale wtedy bym już o centrowaniu mógł zapomnieć. aha co do crosslandów to są mocniejsze bo obręcz jest spawana a wcrossridach jest łaczona na wcisk. Kolega ze słuszną wagą nie narzeka na nie i poleca.
Mod Team bogus Napisano 6 Stycznia 2009 Mod Team Napisano 6 Stycznia 2009 Według mnie to nawet jak zapleciesz na klej to i tak potem będzie się dało wycentrować, ponieważ klej ten ma zapobiegać luzowaniu się nypli, a nie uniemożliwiać ich odkręcanie.
Fifi Napisano 6 Stycznia 2009 Napisano 6 Stycznia 2009 Według mnie to nawet jak zapleciesz na klej to i tak potem będzie się dało wycentrować,ponieważ klej ten ma zapobiegać luzowaniu się nypli, a nie uniemożliwiać ich odkręcanie. Jak to zrobisz jakimś Wikolem to tak będzie, ale kropelką/super glue/butaprenem nie da rady raczej.
MrJ Napisano 7 Stycznia 2009 Napisano 7 Stycznia 2009 Co do Crossride - wersja UB odpadła ale nie przez wagę mą (ok. 65kg w sezonie, teraz to się nie przyznam ) ale dlatego iż hamulce tarczowe (Hayes Stroker Ryde) wczoraj zarezerwowałem i niedługo wejść one w me posiadanie winny Został więc jeszcze tylko wybór pomiędzy Crossride Disc a Fulcrum RM5 - niby to na wiosnę ale warto wiedzieć już tearz co i jak Czekam na wynik ważenia Crossride DISC Only koniecznie bez zacisków! Będę wdzięczny niepomiernie
norty Napisano 7 Stycznia 2009 Napisano 7 Stycznia 2009 To moze ja cos dodam,wczesniej przez kilka miesiecy uzywalem crossride ub,czeste wypady w gory,szybkie kamieniste zjazdy i temu podobne klimaty,troche szosy takze.Waze ok 65 kg,przez caly czas uzytkowania nic sie nie dzialo z kolami,sa proste jak w dniu zakupu.Ostatnio przed swietami kupilem avidy ultimate wiec konieczna byla zmiana kol na disc.Kupilem crossride disc i po kilku jazdach wrazenia jak poprzednio .W/g mojej opini sa to bardzo dobre kolka. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...42741dd025.html
madek Napisano 7 Stycznia 2009 Napisano 7 Stycznia 2009 Czekam na wynik ważenia Crossride DISC Only koniecznie bez zacisków! Będę wdzięczny niepomiernie Mam te kółka (rocznik '08) i w sumie razem z tarczami to jedyny element ktory nie jest zwazony w moim rowerze Takze jak nikt nie ma ich pod reka to moge sie poswiecic i posciagac oponki i tarcze Poki co wiem ze zaciski waza dokladnie 149g czyli klocki...
Mod Team bogus Napisano 8 Stycznia 2009 Mod Team Napisano 8 Stycznia 2009 madek jeśli możesz to ja też chętnie się dowiem ile moje kółka ważą. Mam model '07, ale w tych latach niczym się nie różniły.
Dornif Napisano 9 Stycznia 2009 Napisano 9 Stycznia 2009 Moje byłe ważyły F 912, R 1055, z oryginalnymi opaskami. Kloce ;] Ale bardzo fajne kółka. Fajnie przyspieszają, przy mojej wadze 60-65kg wystarczająco sztywne i nie dały się zajechać. Jeżdżę ostro, dużo w Beskidach, na HT, więc szczególnie tylne koło dostaje niezłe baty. Raz zluzował się bębenek, 2 razy centrowane, a przejechały w sumie ok 8kkm.
MrJ Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 Czyli wstępnie jakieś 100g więcej od RM5 - i mało i dużo, zależy jak patrzeć To teraz muszę się popytać o dostępność jednych i drugich tak w okolicach lutego i się zobaczy co dalej
madek Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 Czyli wstępnie jakieś 100g więcej od RM5 Na jakiej podstawie te dane ? Na rowerowawaga.pl Red Metal 5 (centerlock) waza z zaciskami i opaskami 2076g, a biorąc wage podana wyzej przez Dornifa i doliczajac zaciski (149g) wychodzi 2116g. Roznica 40g do urwania zmieniajac zaciski na jakiekolwiek lzejsze, zwlaszcza ze RM5 na 6 śrub pewnie sa troche ciezsze. Dornif z ktorego roku miales kolka? I mocowanie na 6 śr. rozumiem?
omen Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 z tego co wiem, to Polsport ustalił o około 30% wyższe ceny kół, od dotychczasowych na allegro. sam chciałem przez jakiś czas kupić RM3 z bikestacji, niedawno widziałem ceny Polsportu i u nich 1500zł prawie.. a od Bikestacji stały przez jakiś czas za 1050 teraz 1250:/ także, pozostaje mavic albo składanie..
Dornif Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 Z roku 200... 8? Albo 7. Kurczę, kupowałem w zimę, koniec stycznia. Na 6 śrub. Luz na bębenku... wystarczy dokręcić kontrę ;] Tylko o to chodziło.
MrJ Napisano 11 Stycznia 2009 Napisano 11 Stycznia 2009 Hombres, czy wy speaking ingleze??? Napisałem że interesuje mnie waga BEZ ZACISKÓW czyli miałem powody - i tak używam bolt-onów (65g komplet). Choć w 100g też się pomyliłem - porównując realne wagi podane tutaj i w temacie z RM5 wyszła mi różnica 78g (1967 vs. 1889g) z tym że obie są z opaskami, a z tego co kojarzę to Mavicowskie są zrobione a jakiejś taśmy ołowianej - i tak zmienię na taśmę izolacyjną bo mam taką we wszystkich kompletach kół i nic nigdy się nie działo Ogólnie wybór między jednymi a drugimi będzie polegać na: 1. cenie, 2. dostępności, 3. gwarancji itp. Crossride mogę mieć przez znajomy sklep tak, że w poniedziałek składam zamówienie a w piątek są w rowerze. Cena jest powiedzmy że mocno niekatalogowa, no i mam pełną gwarancję i serwis za friko (chyba że coś bardzo strzeli) :yes: Z Fulcrumami muszę się jeszcze dokładnie zorientować co i jak, ale teraz nikt nic nie wiem bo katalogów ni mo, a sklepy mają inwentaryzację. No i cena - jak różnica będzie koło 20PLN to wezmę RM5 choćby dlatego że mi się podobają Ale jeśli będzie to powiedzmy >50, to zostaje Mavic. PS. Składaków NIE chcę i chcieć nie będę - mam swoje widzimisię
Dornif Napisano 11 Stycznia 2009 Napisano 11 Stycznia 2009 W serwisie mavica wymieniają generalnie większość rzeczy od ręki, kumpel złamał oś w crosstrailach i bez pytania dostał nową, jeszcze mu przesmarowali i wycentrowali gratis. Chyba, że miał szczęście ;p
Mod Team bogus Napisano 11 Stycznia 2009 Mod Team Napisano 11 Stycznia 2009 Porządna firma to i dobrze obsługuje klientów. Tak przynajmniej mi się wydaje. Miał ktoś jeszcze styczność z serwisem Mavica?
Dornif Napisano 11 Stycznia 2009 Napisano 11 Stycznia 2009 Ach, zapomniałem dodać. Podróż ze sklepu do serwisu, sam serwis i powrót zamknęły się w czasie od pn do pt. IMHO całkiem sprawnie ;]
Fifi Napisano 11 Stycznia 2009 Napisano 11 Stycznia 2009 Jak na gwarancji to tak jest. Ale HH ma wysokie marże na części Mavica.
omen Napisano 11 Stycznia 2009 Napisano 11 Stycznia 2009 kumpel oddał koło na wymianę obręczy w poniedziałek, w niedziele miał wyścig o którym wcześniej nie wiedział.. już w czwartek dałem mu kółko, ale w piątek koło idealnie zrobione wróciło. Dodając fakt, że przeserwisowali od razu piastę, a koła nie były kupione w PL. odemnie maja 6, i chyba jednak Mavici będą
Kubus18 Napisano 26 Stycznia 2009 Napisano 26 Stycznia 2009 Ile w końcu ważą Crossridy pod 6 śrub? Albo spytam inaczej. Lżejsze fulcrumy red meta 5 czy crossridy?
madek Napisano 26 Stycznia 2009 Napisano 26 Stycznia 2009 Masz wyzej podane przez Dornifa. Fulcrumy sa troszke lzejsze.
omen Napisano 27 Stycznia 2009 Napisano 27 Stycznia 2009 widziałem już nowy katalog pol-sportu.. Fulcrumy RM5 700zł Fulcrumy RM3 1500zł Fulcrumy RM1 2300zł ? jakoś tak.. Fulcrumy RM0 już ponad 3000 zł.. nie mówiąc jeszcze o RM Carbon.. :/ moje zdanie jest taki, że mono przesadzili..
Rekomendowane odpowiedzi