Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
wziąłbym Fulcrumy RM5 (tańsze i lżejsze od Crossride)

 

tego niebyłbym taki pewien

 

Teraz cena prawie się zrównała, ale to dlatego że Crossride poszły w dół, wcześniej różnica wynosiła nawet ponad 50PLN. Wagowo Fulcrumy są lżejsze (realnie) około 90g, choć i tak liczą sobie więcej niż w katalogu :)

 

W każdym razie - z zakupem i tak czekam raczej do nowego roku, ale jeśli nie pojawi się opcja w stylu właśnie nowego modelu Fulcrumów pod V, to biorę Crossride... no chyba że będzie mnie stać na dobre hydro - wtedy RedMetal5 :(

Napisano

Crossridy poszły troche w dół, ale np. Fulcrumy RM5 na centerlock kosztuja (na allegro) juz pod 6 stówek Pomijajac fakt ze wertykal juz ich w tym sezonie nie sciagnie bo tez chcialem kupic :(

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Temat się trochę zaspał, ale jako że NowyRok nadszedł, znów szukam kół. W międzyczasie pojawiła się opcja zmiany i na V i na hydro, stąd szukam co i jak... I teraz pytanie - jakie są REALNE wagi kół:

 

- Crossride UB 2x20

- Crossride DISC 2x24???

 

Interesują mnie wersje TYLKO na V oraz TYLKO na tarcze - jeśli ktoś ma w domu rozbebeszonego bika i wagę to nie tylko ja będę wdzięczny :)

Napisano

teraz kół nie zważę, ale mogę szczerze odradzić model UB 2008 20x20 dla użytkoników w okolicach 80 kg i więcej. Ja ważę 78 kg i koła te cały czas rozcentrowywałem, użytkując je zgodnie ze wszystkimi możliwymi wytycznymi. Wykluczam moje błędy wszelakie i reklamuje te koła bo są słabsze od każdych innych jakie miałem. Wg mnie jak dla kogoś kto ma 60 kg to może wystarczyć, ale ja do tych kół się zraziłem. Pękła szprycha na zwykłej w miare spokojnej trasie, na której latami nie miałem problemów żadnych, a na tych kołach cały czas centry i na końcu szrycha w tylnym. Jeździć umiem, koła wiem jak stoować prawidłowo, 20 szprych w tej cenie to poprostu dla mnie za słabe rozwiązanie. Można je zapleść na klej, tak proponował mechanik mavica z harfy, ale wtedy bym już o centrowaniu mógł zapomnieć.

 

 

 

aha co do crosslandów to są mocniejsze bo obręcz jest spawana a wcrossridach jest łaczona na wcisk. Kolega ze słuszną wagą nie narzeka na nie i poleca.

  • Mod Team
Napisano

Według mnie to nawet jak zapleciesz na klej to i tak potem będzie się dało wycentrować,

ponieważ klej ten ma zapobiegać luzowaniu się nypli, a nie uniemożliwiać ich odkręcanie.

Napisano
Według mnie to nawet jak zapleciesz na klej to i tak potem będzie się dało wycentrować,

ponieważ klej ten ma zapobiegać luzowaniu się nypli, a nie uniemożliwiać ich odkręcanie.

Jak to zrobisz jakimś Wikolem to tak będzie, ale kropelką/super glue/butaprenem ;) nie da rady raczej.

Napisano

Co do Crossride - wersja UB odpadła ale nie przez wagę mą (ok. 65kg w sezonie, teraz to się nie przyznam ;) ) ale dlatego iż hamulce tarczowe (Hayes Stroker Ryde) wczoraj zarezerwowałem i niedługo wejść one w me posiadanie winny :P

 

Został więc jeszcze tylko wybór pomiędzy Crossride Disc a Fulcrum RM5 - niby to na wiosnę ale warto wiedzieć już tearz co i jak ;)

 

Czekam na wynik ważenia Crossride DISC Only koniecznie bez zacisków! Będę wdzięczny niepomiernie :)

Napisano

To moze ja cos dodam,wczesniej przez kilka miesiecy uzywalem crossride ub,czeste wypady w gory,szybkie kamieniste zjazdy i temu podobne klimaty,troche szosy takze.Waze ok 65 kg,przez caly czas uzytkowania nic sie nie dzialo z kolami,sa proste jak w dniu zakupu.Ostatnio przed swietami kupilem avidy ultimate wiec konieczna byla zmiana kol na disc.Kupilem crossride disc i po kilku jazdach wrazenia jak poprzednio .W/g mojej opini sa to bardzo dobre kolka.

 

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...42741dd025.html

Napisano
Czekam na wynik ważenia Crossride DISC Only koniecznie bez zacisków! Będę wdzięczny niepomiernie :D

Mam te kółka (rocznik '08) i w sumie razem z tarczami to jedyny element ktory nie jest zwazony w moim rowerze :D Takze jak nikt nie ma ich pod reka to moge sie poswiecic i posciagac oponki i tarcze :D

 

Poki co wiem ze zaciski waza dokladnie 149g czyli klocki...

Napisano

Moje byłe ważyły F 912, R 1055, z oryginalnymi opaskami. Kloce ;]

Ale bardzo fajne kółka. Fajnie przyspieszają, przy mojej wadze 60-65kg wystarczająco sztywne i nie dały się zajechać.

Jeżdżę ostro, dużo w Beskidach, na HT, więc szczególnie tylne koło dostaje niezłe baty. Raz zluzował się bębenek, 2 razy centrowane, a przejechały w sumie ok 8kkm.

Napisano

Czyli wstępnie jakieś 100g więcej od RM5 - i mało i dużo, zależy jak patrzeć :D

 

To teraz muszę się popytać o dostępność jednych i drugich tak w okolicach lutego i się zobaczy co dalej :D

Napisano
Czyli wstępnie jakieś 100g więcej od RM5

Na jakiej podstawie te dane ? Na rowerowawaga.pl Red Metal 5 (centerlock) waza z zaciskami i opaskami 2076g, a biorąc wage podana wyzej przez Dornifa i doliczajac zaciski (149g) wychodzi 2116g. Roznica 40g do urwania zmieniajac zaciski na jakiekolwiek lzejsze, zwlaszcza ze RM5 na 6 śrub pewnie sa troche ciezsze.

 

Dornif z ktorego roku miales kolka? I mocowanie na 6 śr. rozumiem? :D

Napisano

z tego co wiem, to Polsport ustalił o około 30% wyższe ceny kół, od dotychczasowych na allegro.

sam chciałem przez jakiś czas kupić RM3 z bikestacji, niedawno widziałem ceny Polsportu i u nich 1500zł prawie.. a od Bikestacji stały przez jakiś czas za 1050 teraz 1250:/ także, pozostaje mavic albo składanie..

Napisano

Z roku 200... 8? Albo 7. Kurczę, kupowałem w zimę, koniec stycznia. Na 6 śrub. Luz na bębenku... wystarczy dokręcić kontrę ;] Tylko o to chodziło.

Napisano

Hombres, czy wy speaking ingleze??? :)

 

Napisałem że interesuje mnie waga BEZ ZACISKÓW czyli miałem powody - i tak używam bolt-onów (65g komplet).

Choć w 100g też się pomyliłem - porównując realne wagi podane tutaj i w temacie z RM5 wyszła mi różnica 78g (1967 vs. 1889g) z tym że obie są z opaskami, a z tego co kojarzę to Mavicowskie są zrobione a jakiejś taśmy ołowianej :P - i tak zmienię na taśmę izolacyjną bo mam taką we wszystkich kompletach kół i nic nigdy się nie działo ;)

 

Ogólnie wybór między jednymi a drugimi będzie polegać na: 1. cenie, 2. dostępności, 3. gwarancji itp.

 

Crossride mogę mieć przez znajomy sklep tak, że w poniedziałek składam zamówienie a w piątek są w rowerze. Cena jest powiedzmy że mocno niekatalogowa, no i mam pełną gwarancję i serwis za friko (chyba że coś bardzo strzeli) :yes: :yes: :yes:

 

Z Fulcrumami muszę się jeszcze dokładnie zorientować co i jak, ale teraz nikt nic nie wiem bo katalogów ni mo, a sklepy mają inwentaryzację.

No i cena - jak różnica będzie koło 20PLN to wezmę RM5 choćby dlatego że mi się podobają :D Ale jeśli będzie to powiedzmy >50, to zostaje Mavic.

 

PS. Składaków NIE chcę i chcieć nie będę - mam swoje widzimisię :)

Napisano

W serwisie mavica wymieniają generalnie większość rzeczy od ręki, kumpel złamał oś w crosstrailach i bez pytania dostał nową, jeszcze mu przesmarowali i wycentrowali gratis. Chyba, że miał szczęście ;p

Napisano

Ach, zapomniałem dodać. Podróż ze sklepu do serwisu, sam serwis i powrót zamknęły się w czasie od pn do pt. IMHO całkiem sprawnie ;]

Napisano

kumpel oddał koło na wymianę obręczy w poniedziałek, w niedziele miał wyścig o którym wcześniej nie wiedział.. już w czwartek dałem mu kółko, ale w piątek koło idealnie zrobione wróciło.

Dodając fakt, że przeserwisowali od razu piastę, a koła nie były kupione w PL.

odemnie maja 6, i chyba jednak Mavici będą :D

  • 3 tygodnie później...
Napisano

widziałem już nowy katalog pol-sportu..

Fulcrumy RM5 700zł

Fulcrumy RM3 1500zł

Fulcrumy RM1 2300zł ? jakoś tak..

Fulcrumy RM0 już ponad 3000 zł.. nie mówiąc jeszcze o RM Carbon.. :/

moje zdanie jest taki, że mono przesadzili..

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...