Skocz do zawartości

[koła] Mavic Crossride '07


ukaniex

Rekomendowane odpowiedzi

jakie jest zastosowanie mniejszej ilosci szprych? jak juz napisalem niby dla picu te kola maja sprawuiac wrazenie lekkich a takimi nie sa! ciezkie, drogie kolce tylko naiwny klient je kupi ktory poleci na marke mavic

 

Jakoś nie tylko Mavic kombinuje z mniejszymi ilościami szprych (Fulcrum!) a poza tym ludzie jeżdżący w autentycznym DH za bardzo nie płaczą że w Deemaxach brakuje im kilku (28 sztuk).

 

Co do wagi/ceny/jakości - pokaż mi koła o wadze przód 805 g, tył 940 g (ściągnąłem z Harfy, choć spotkałem się już z wartościami 760/890 więc nie wiem czy dotyczy to wartości z zaciskami lub bez ;) ) za cenę <550PLN które nie będą wynalazkami pod oponkę 1,9 i kombinowaniem ze szprychami Revo. Miałem komplet XT/CN/ACE18 i ważył WIĘCEJ niż podane przez Mavica, nadawał się tylko do mało wymagającego XC a kosztował ledwie stówkę mniej.

 

Poza tym mam dość zaplatanych kompletów w których i tak trzeba od razu dociągać szprych, pilnować centryczności obręczy po każdej jeździe itp.

 

A gwarancja gdyby coś p...dło? Mam zamiar ściągać te koła nie przez alledrogo, ale sklep oficjalnie współpracujący z Harfą (gdzie swoją drogą cena będzie NIŻSZA niż na allegro!) który w wypadku problemów z częściami (kilka się już trafiło) nigdy nie robił problemów i załatwiał wszystko "od ręki".

 

Natomiast wracając do dyskusji w stylu "tata, a Marcin powiedział że jego tata powiedział..." to powiedzmy że mnie to nie przekonuje - widziałem już np. powyginane DoubleTracki NIE będące po zawodach DH, ale jakoś ludzie nie twierdzą że to kompletne padło :P

 

A konkretne pytanie ponawiam: czy te kółka nadadzą się dla osoby <70kg która lubi sobie pojeździć w terenie, ale nie uznaje niepotrzebnego katowania sprzętu? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waze 74 kg i naprawde nie moge narzekac na te koła (Crossride Disc '08). Przezyly juz troszke ciezkich zjazdów po sporych kamolchach itp. i nic sie z nimi nie dzieje. Serwisant jednego ze sklepow w moim miescie stwierdzil ze w sumie jedyna wada tych kół jest bębenek. Trzeba go serwisowac raz na jakis czas ale dotyczy to glownie ludzi katujacych sprzet w maratonach, xc itp. ;) Wiec jezdzac spokojnie w terenie i w normalnych warunkach nie ma sie czym martwic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

 

Co do wagi/ceny/jakości - pokaż mi koła o wadze przód 805 g, tył 940 g (ściągnąłem z Harfy, choć spotkałem się już z wartościami 760/890 więc nie wiem czy dotyczy to wartości z zaciskami lub bez ;) ) za cenę <550PLN które nie będą wynalazkami pod oponkę 1,9 i kombinowaniem ze szprychami Revo.

ciezko tak z wagami katalogowymi cos porownywac :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Waga Crossrode'ów razem z zaciskami to 907/1056 (waga od jednego z forumowiczów - tylko pod DSC, ja swoich nie ważyłem w zależności od kompletu, z zaciskami), ale zaciski Mavica to coś koło 150g, więc jest co zrzucać z nich.

 

MrJ:

Ja ważę 79 kg, jeżdżę w XC i kółka pode mną sprawują się bardzo dobrze.

Zero problemów.

Skoro ważysz 70 kg to spokojnie dadzą radę w XC.

Od siebie polecam, mocne koła z bardzo dobrymi piastami na maszynach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem jedno ender czepiasz się teraz.

 

To co robi Mavic?

Obręcze i szprychy.

A piasty z księżyca są?

 

tylko obrecze i zestawy kol do obreczy nic nie mam brac mavica jak najbardziej ale reszta w tym kole to made in china za miske ryzu dziennie 24/7 lol

 

 

czy te kolka wytrzymaja bikera 75kg i od czasu do czasu fotelik rowerowy z obciazeniem okolo 15kg?

jakie dopuszczalne obciazenie podaje producent-nie moge nigdzie znalezc.

 

producent nie podaje bo sam nie wie lmao ale jak podaje to sa bardzo dobre kola albo uwierz na slowo albo omin szerokim lukiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ender - konkrety, konkrety, KONKRETY jeszcze raz proszę - a konkretnie konkretny zestaw w wadze poniżej ~1800g za <525PLN (dokładna cena Crossride UB dla mnie na teraz, po nowym roku pewnie jeszcze spadnie ;) ) z piastami na maszynach, obręczami szerokości wewnętrznej min. 19mm (opona Kenda Karma 2,0 czyli konkretny balooon :D ) i bez zabawy ze szprychami Revo. Będę wdzięczny :D

 

Co do wytrzymałości kół i ich sztywności - znajomy ma SLRy DISC które o ile pamiętam mają nośność 75kg, ale sam waży jak dla SLów czyli 85kg i jeździ - wybaczcie - jak psychopata :P I złego słowa o nich nie powiedział, a na pytanie o sztywność rzekł coś w stylu "wiesz, jak się hamuje na zjeździe z 60 to trochę niesztywne są, ale i tak nie zwracam uwagi" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie są to jedne z lepszych kół w tej klasie wagowo- cenowo- sprzętowej. Przejechałem na nich (srebrna wersja disc i v'brake) ok. 6 tys. km, w tym 15 maratonów i wyścigów xc. Ważę 67 kg.Te koła naprawdę lekko nie miały i były traktowane ostro. Od momentu kupna nie ma żadnych luzów na piastach, nie złapały też centry. Nieraz wpadł mi patyk, a żadna szprycha nie pękła. Kóła są sztywne. Dotąd nie widziały serwisu. Co do wagi, to wolę te kilka gramów więcej niż wiotkość i po każdej mocniejszej jeździe centrowanie kół i łamanie szprych. Drugorzędną sprawą jest ich ładny wygląd. Polecam te kółka niezdecydowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ender - konkrety, konkrety, KONKRETY jeszcze raz proszę - a konkretnie konkretny zestaw w wadze poniżej ~1800g za <525PLN (dokładna cena Crossride UB dla mnie na teraz, po nowym roku pewnie jeszcze spadnie ;) ) z piastami na maszynach, obręczami szerokości wewnętrznej min. 19mm (opona Kenda Karma 2,0 czyli konkretny balooon :P ) i bez zabawy ze szprychami Revo. Będę wdzięczny :D

 

Co do wytrzymałości kół i ich sztywności - znajomy ma SLRy DISC które o ile pamiętam mają nośność 75kg, ale sam waży jak dla SLów czyli 85kg i jeździ - wybaczcie - jak psychopata :P I złego słowa o nich nie powiedział, a na pytanie o sztywność rzekł coś w stylu "wiesz, jak się hamuje na zjeździe z 60 to trochę niesztywne są, ale i tak nie zwracam uwagi" :P

 

dokladasz 50 zl i masz 1700 gr w wersji dysk (revo w komplecie) w porownaniu z 1900gr mavica crossride disc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ender - podałeś wersję typu "ciężkie piasty, więc zrzucamy ile się da na reszcie". A moja odpowiedź na to:

 

1 - napisałem BEZ SZPRYCH REVO - a dałeś Revo, do tego jeszcze na tylne koło - gratuluję :)

2 - piasty Novateca (pod nazwą Accent Ride&Roll) miałem i właśnie oddałem Mej :) XT nie chcę bo to kulki, więc co zostaje? DT 370? Nie ta cena :D

3 -gdybym chciał dość lekkie i tanie obręcze kupiłbym Accenty Pathfonder - i tak z mieściłbym się w okolicach 1800g, ale PO CO skoro takie koła urągałyby moim wymaganiom? Bo gdyby się ktoś nie doczytał - owszem jeżdżę XC, ale nie na sztywniaku z SIDem ale fullu 125/115 więc od razu takie zamotki jak w/w odpadają. Potrzebuję kół w miarę lekkich ale SZTYWNYCH i mocnych.

 

PS. Dolicz sobie minimum 30PLN za zaplatanie + koszty przesyłki wszystkich części ;)

 

PS2. Od 2 stron wałkujesz że Crossride to padło. I jak na teraz jesteś jedyny w tym zdaniu, bo znajomy znajomego znajomego je popsuł. Osobiście widziałem sporo zajechanych Marzoków, ale ani jednego Duro - czyli mam ytwierdzić że Marzocchi to padło a Duro najlepszym amorkiem pod słońcem? :P

 

PS3. Gdybym chciał koła na tarcze, wziąłbym Fulcrumy RM5 (tańsze i lżejsze od Crossride) ale że Fulcrum nie robi tanich zestawów pod V, na razie opcją jest Mavic. No chyba że do nowego roku coś się zmieni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MrJ - oj bardzo często jest tak że ci co nie wiele wiedzą najwięcej mówią :D

 

Mam Crosslandy bardzo podobne kółeczka , i jak dla mnie bardzo rozsądne rozwiązanie stosunek jakość - cena - waga w zupełności satysfakcjonuje

 

Nie dawno miałem z nimi drobny wypadek :) : jeżdżę z dość niskim ciśnieniem , z dość sporą prędkością najechałem na krawężnik w efekcie obręczą przeciąłem oponkę UST przy stopce po obu stronach i na czole , walnęło mega

I co i nic nawet centry nie złapały to chyba o czymś świadczy

 

Ważę 70 kg i do sztywności też nie mam zastrzeżeń , rower prowadzi się precyzyjnie

 

Wcześniej miałem : piasty Novateca obręcze Alexrims DH22 i szprychy 36 sapima - były cholernie ciężkie , łapały centre ,może były źle

złożone :(

 

Specjalistą nie jestem , ale widzę jak działają i co czasami z nimi wyprawiam - polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...