Skocz do zawartości

[hayes hfx9] uszkodzona klamka


mane

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kumpel uszkodził swojego hayesa - zdjęcia mówią wszystko:

s4031787ip7.th.jpg

 

s4031788dg7.th.jpg

 

s4031791zc9.th.jpg

 

wyrwała się taka drobna podkładka (wg manuala retaining washer) trzymająca to okrągłe zgrubienie od elementu popychającego tłoczek, a w niepełnym ringu (retaining ring) dwa ząbki, które trzymają podkładkę wygieły się.

I teraz pytanie - czy ktoś miał może podobną sytuacje? Co trzeba w tym wymienić? I czy można gdzies dorwać takie drobne elementy? Czy cała klamka do wymiany? Ewentualnie tłok?

 

A i tak to wygląda w moim hayesie

s4031799hv1.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem ten hamulec dokładnie i ta podkładka pełna jest pęknięta na 3 części ( http://www.bikeoholic.com...products_id=979 na zdjeciu 3 od lewej), a 2 ząbki w tej niepełnej (2 od lewej na zdj.) są wygięte. Prawdopodobnie oba elementy do wymiany. Teraz tylko pytanie czy można to kupić osobno, czy od razu cały tłoczek. Kumpel musi odwiedzić kilka sklepów rowerowych i poszukać.

I po przestudioowaniu manuala i budowy hamulca, wymienić te podkładki można tylko od strony tłoczka. Chyba, że wciśniemy nową podkładkę od strony dźwigni i dogniemy te ząbki (tylko tu pytanie czy podkładka tak wejdzie i czy znowu te ząbki nie ulegną wygięciu...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry mówię, że nie miałem nigdy HFX9, ale mogę się oprzeć na tym co widać na zdjęciach i co można przeczytać we wszystkich service manualach od Hayes'a. Więc po pierwsze ten "niepełny ring z dwoma ząbkami" to pierścień Segera, zwamy też pierścieniem osadczym i dostaniesz taki w niektórych sklepach metalowych, a prędzej w sklepach z łożyskami, uszczelkami i armaturą do hydrauliki. Występują dwie wersje, z ząbkami wewnątrz i na zewnątrz, ten ma wewnątrz. Do jego założenia i zdjęcia używa się specjalnych szczypiec z ząbkami pasującymi do otworów na jego końcach, ale da się się też domowymi sposobami. Podkładkę spróbowałbym na Waszym miejscu kupić jaką standardową, najwyżej dokładnej klasy, albo iść do jakiegoś zakładu i na pewno da się coś dorobić (dotoczyć). Z konstrukcji zakończonej tymże pierścieniem Segera wynika, ze powinno dać się to złożyć z tej strony, jednak trzeba by wykręcić tłok z samego ramienia klamki, włożyć go w otwór komory, założyć podkładkę i pierścień, a następnie wkręcić w ramię klamki. Problem może być jeden - Hayes jest firma z USA i jeśli ta podkładka i pierścień są w standardach calowych to może być ciężko dostać takie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda następująco:

tak jak kolega wyżej napisał jedna to zwykła podkładka, druga to pierścień Segera. DO niej są specjalne szczypce do zdejmowania i zakładania. Pierścień zakłada się od zewnętrznej strony mianowicie wykręca się całkowicie klamkę od tłoczka i wkłada zmontowany tłoczek. Potem podkładki i na koniec pierścień segera. Dopiero teraz przykręca się się znowu klamkę.

Co do załatwienia tych części to poszukam u siebie bo miałem to od Hayesa SOLE (ale z tego co pamiętam to te dwa elementy są takie sam). Natomiast pierścień segera jak się poszuka to się kupi i to nie koniecznie w rowerowym.

Tyle że info wrzucę po świętach.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...