Skocz do zawartości

[tarczówki hydrauliczne] Hayes Stroker Ryde


Rekomendowane odpowiedzi

Zacisk w Strokerach(Trail i Carbon) jest tak fajnie skonstruowany, że można sobie elegancko ustawić klocki między tarczą. Zobacz czy masz prostą tarczę, bo u mnie elegancko sie ustawia te hamulce i nic nie ociera. Ja na przykład miałem tak, że mi ciągle też ocierała tarcza o klocki. W znajomym serwisie mi montowali przy okazji zaplatania koła i też to zauważyli. Po pierwszej jeździe doszedłem do wniosku, żeby sprawdzić czy tarcza jest ok. Zamontowałem inną i okazało, że jest wszystko dobrze. Więc z powrotem włożyłem starą Hayesowską. Okazało się, że też jest ok a na dodatek tarcza jest prosta. Prawdopodobnie mógł być jakiś syf między mocowaniem tarczy do piasty bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Sprawdzić u siebie też czy wszystko gra i jest dobrze zamontowane. Co do siły hamowania to musisz pojeździć chwilę i dotrzeć klocki a zobaczysz różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie zakupiłem jeden hampel, po wypłacie kupie dopiero drugi. Ten zamontowałem na tylne koło,rama AUTHOR TRACTION, piasta XT na 6 Śrób... Piasta nowiusieńka i tarcza również więc ewentualne skrzywienia odpadają... Adapter ACCENT i za diabła nie mogę dalej przesunąć tego zacisku... Niby podczas jazdy nie słychać tego ocierania ale na podniesionym rowerze jak obruce kołem to słychać jak trze... Troche banał ale wnerwia mnie to :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sprawa wygląda tak, że cały czas trze... Ewidentnie widać że od strony ramy jest większy luz między klockiem a tarczą natomiast od strony koła praktycznie go nie ma noi podczas naciskania klamki widać jak pracuje tylko klocek od strony ramy... zacisk jest na maxa przesunięty w strone koła i nic.. przez to pytam czy może by zastosować jakieś podkładki między adapter a ramę, żeby zdystansować adapter?? no chyba że samo się to dotrze... Wg mnie wszystko jest prościutkie piasta i tarcza nowa, jedynie rama ma kilka lat ale nawet nie zaliczyłem żadnego dzwona żeby ją w tamtej okolicy ukrzywić. Teraz jestem w pracy, ale po przyjściu spróbuje jeszcze zwalić koło i jakoś inaczej go zamontować i wyregulować zacisk... Moze to cos da bo koledzy wcześniej pisali coś o regulacji po każdym ściągnięciu koła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zaliczyłem jakieś 100 km po górach i tył troche sie dotarł, ale nadal od czasu do czasu słychać drobne ocieranie... co do ustawienia to nie da rady inaczej, próbowałem na różne sposoby.. jak jest zacisk odkręconny to wszystko ładnie leży ale jak go zaczynam dokręcać to ucieka w drugą strone tak jakby był półokrągły w miejscu zetknięcia z adapterem a nie płaski... Kupiłem przód i zamontowałem z tarczą 180mm. przy skracaniu przewodu i zalewaniiu ubrudziłem troche okolice klocków płynem dot4 i teraz mało co hamuje... Jak myślicie, dotrze sie to czy raczej trzeba będzie wymienić klocki ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wie ktoś gdzie można dostać jakieś tanie klocki do strokerów ryde oczywiście zamienniki, maraton istebna wykończył mi klocki :),

na allegro są jakies za 30 zł. ale firma jakas dziwna http://allegro.pl/item414814710_klocki_do_...roker_ryde.html

 

może ktoś coś wie?

 

a i przy okazji do avidów BB5 też jakieś zamienniki bo koledze na 15 kilometrze na maratonie się skończyły a miały nie wiele przejechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby jestem zadowolony z mechaników Accent Freezer które posiadam, ale miękkość układu w połączeniu z absurdalną wagą trochę zniechęca...

 

I tu mam pytanie: zaopatrywać będę się na pewno w Velo, więc mam do wyboru Accenty Scraper (coś jak Juicy 3 z liftingiem, coś się tam w klamce różni) i właśnie Hayesy Stroker. Oba są na DOTcie, różnica w cenie katalogowej wynosi 110PLN NA JEDEN HAMULEC (Accent 239, Hayes 349) i stąd nie wiem czy jest sens tyle dopłacać...

 

I teraz: padały słowa o wadze Hayesów, ale czy ktoś jest w stanie podać wagę klamki z zaciskiem i przewodem (bez tarczy)? Bo Accenty ważyłem i przód liczył sobie circa 315g (mniej niż w katalogu, chyba że tam obowiązuje waga tyłu co też jest możliwe).

 

Hamulce będę brał bez tarcz, co jest dodatkowym plusem dla Accenta bo sprzedawca bez problemu przyjmie w rozliczeniu faliste Accenty, a z Hayesami to nie wiem :o Do tego czy w Hayesach są do razu adaptery? Bo w Accentach tak, a to dodatkowe paredziesiąt zeta do przodu. Kolejny plus to klocki - do Accenta pasuje Avid Juicy których jest do wyboru, a z Hayesami różnie.

 

PS. Interesują mnie tylko te dwa hamulce, mineralki nie chcę a poza tym cena będzie baaardzo atrakcyjna więc nie ma co się zastanawiać nad wynalazkami typu M-485 :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MrJ jak chcesz brać Strokery to Ryde odpuść sobie, lepiej weź Trail. Jak widać większość co ma problemy posiadają Ryde`y. Ja mam Trail i są bardzo mocne i zero problemów. Kumpel z tarczami 160mm tak samo. Hayesy masz od razu z adapterami. Za ile możesz mieć Trail ? Bo ja za swoje z tarczami 203mm z Ebaya angielskiego razem z przesyłką dałem 610 zł. Co do klocków, to teraz wyszło dużo zamienników, więc jest ładny wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytałem na razie o Ryde i wyszło mi drożej - bez tarcz ale z adapterami komplet wyszedłby ok. 550PLN. Za Scrapery - 400PLN (też adaptery, też bez tarcz). Z tym że i tak na razie nie mam kasy ;) , więc były to "rozmowy rozpoznawcze". Ale thanx za pomoc ;)

 

Zważyłem za to zacisk+przewód+klamka dla obu hamulców i wyszło że TYŁ SCRAPER = 330g, PRZÓD (chyba???) STROKER - 298g. BEZ ADAPTERÓW.

 

Więc na razie czekam, myślę i... spytam się paru znajomych bo mają maszynki typu Avid Seven czy Magura Marta (mineralka, ale za to bardzo lekka i nie muszę dawać adapterów na 2x160!), lekko używane i w dobrym stanie, a wiem że niedługo będą zmieniać. Może do zimy się coś zarobi, a potem jakoś dogada... Zwłaszcza że serwis nawet używek i tak miałbym po znajomości. <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do psiadaczy hamulców Hayes Stroker Ryde . Nie znam sie na tych hamulcach no i stało sie!! odkreciłem jedna srube przy przednim kole nacisnąłem klamke i płyn mi wystrzelił. Jak moge go dolać i czy trzeba odpowietrzac przedni hamulec??

Wiem ze to nie odpowiednie miejsce ale nie chciałem zakładac nowego tematu a( jak nie dostane odpowiedzi , to załoze w dziale "konserwacja sprzetu")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypalić :

czyli klocki do piekarnika 250° C na 20 minut

Klocki chłoną olej i tłuszcz jak gąbka

Tłuste nie hamują wcale lub tylko spowalniają

 

Odpowietrzanie:

Jest to proste jak metr sznurka w kieszeni. :)

ja używam http://allegro.pl/item412223685_strzykawka_100ml_polfa.html takich strzykawek - 100 ml dwie sztuki + wężyk za 45 gr metr

dokładnie metr kupiłem i mam.

robisz jak na filmiku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze na tym filmiku nie wyraznie to widac . Rozumiem ze trzeba z obu stron naraz odpowietrzyc jak sa potrzebne 2 strzykawki? Tylko nie mam zielonego pojecia jak i gdzie podpiac wezyk :/ ? No i czy w ogóle musze odpowietrzac jak tylko mi wyleciał czy moge tylko dolac i znów pytanie jak i gdzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jak radzi Schwefel i przyjżyj się jak oni to robią. Żadna filozofia. jak budowa cepa

Na filmiku widać wszystko dokładnie :woot: przy okazji gościu dość dobrze tłumaczy :P

 

Ja to robię tak zdejmuję zacisk z tyłu wyjmuje klocki co by przez przypadek ich DOT`em nie upierniczyć.

Rozpycham tłoczki tak samo jka ten kolo na filmie kluczem płasko oczkowym bodajże 15 potem w miejsce klocków wkładam COŚ co by mi tłoczki nie wylazły. a potem jak ten gościu na filmie do baryłki w zacisku podłączam wężyk z jedną strzykawką a drugą bez tłoka wieszam na klamce co by się tam nadmiar płynu zbierał

Resztę robię podobnie jak ten kolo. :P

 

Prościej się nie da :)

Swoich hayesów jeszcze nie odpowietrzałem, nie miałem potrzeby, ale avidy, tektro i magury robiłem w ten sposób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Mam na Ryde przejechane jakieś 3000km, także mogę troszkę powiedzieć na ich temat. Tak więc dużym plusem tych hamulców jest duża siła hamowania nawet z tarczą 160mm. Blokuje koło jednym palcem. Modulacja też jest jak najbardziej OK. Hamulec spisuję się bardzo dobrze, nie miałem żadnej awarii, czy też nie musiałem nigdy w drodze zatrzymywać się z jego powodu, także mogę uznać ten hamulec za niezawodny. Klamka chodzi bardzo fajnie, od początku miała niewielki luz, który się nie powiększał, poza tym jest ergonomiczna, posiada fajną regulację klamki imbusem. Tylko raz na dość długim zjeździe udało mi się zgrzać porządnie hamulec, a raczej tarcze, bo zacisk i klamka nawet tego nie odczuły, za to tarcza miała brązowy nalot. Po takim zjeździe można było spokojnie rower zatrzymać, jednak zbyt dużej siły hamowania wtedy nie miał. Po ostudzeniu wrócił do normy i zaczął normalnie hamować. Mogę bardzo polecić Hayesa Stroker Ryde, sam myśle, ze zamienię kiedyś jego na wersje Trail albo coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...