bendus Napisano 18 Marca 2008 Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Noszę się z zamiarem wymiany hamulców i mam problem - obawiam sie tych pracujących na płynie DOT, a to ogranicza mi wybór do Shimano i Magury. Boję się niszczącego wpływu DOT'a na lakier. Wiele widziałem zacisków i klamek (głównie starych hampli Grimeca... zbieg okolicznosci?) pozbawionych farby przez wycieki płynu, podczas np. odpowietrzania. W dotychczasowych moich shimano i Magurach dziewczyny problemu nie było - nawet jak hamulec trochę mi sie podczas odpowietrzania zerzygał, to wystarczyło przetarcie szmatką. W przypadku DOT przesladują mnie zaś obrazy farby złażącej z klamek itp.. Może jednak moje obawy są bezpodstawne. Może obecnie konstrukcje są tak zrobione, że udaje się uniknąc wycieków/rozlania płynu ew. pokryte są farbą odporną na szkodliwy wpływ DOT. Jak ta sprawa wygląda na dłuższa metę, czy śliczne Avidy, Fromule, Hayesy itp. po kilku zabiegach też będą wyglądały jakby dobrał się do nich ktoś z papierem ściernym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matys6 Napisano 18 Marca 2008 Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Chyba twe obawy sa niepotrzebne, posiadam Hayesy 9 i w ciagu minonego roku zdazyło mi sie je odpowietrzać kilka krotnie. Raz nawet polałem sobie po ramie, wytarłem i po sprawie. Lakier sammoczynnie mi nie raczej nie odpadał, bynajmniej nie zauwazylem, wiekszosc braków na moich klamkach to raczej otarcia. Sam używam DOT-a 4. A powiedz mi czy to gdzieś tak pisze na docie ze źle działa na lakier, bo ja raczej nie pamietam zeby cos takiego bylo ale chyba jak zejde do piwnicy to sobie poczytam ulotkę. NO wiec tak na zakończenie, polałem zacisk, klamke, rame DOT-em i lakier dalej jest na swoim miejscu. Pozdro:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 18 Marca 2008 Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 DOT działa żrąco na lakier i wiedza to nawet dzieci w przedszkolu Ale DOT jest też silnie higroskopijny, więc wystarczy, że polejesz wodą i w zasadzie go zneutralizujesz. Ale wytarcie szmatką też daje radę. Zżarte klamki to są, kiedy naprawdę ktoś zaleje i zostawi na noc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 18 Marca 2008 Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Od razu lakier nie schodzi, trzeba trochę czasu. Mam tak jak kolega bendus napisał, Grimecę Sys 12 i lakier z klamki skutecznie schodzi, aż noszę się z zamiarem zeskrobania reszty lakieru i pomalowania jej na nowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matys6 Napisano 18 Marca 2008 Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Mam kuzyna w przdszkolu to zapytam moze bedzie miał wiecej informacji, no ja poprostu nie wiedizialem. No ale z doświadczenia wiem (polana rama, klamki, zaciski) dokładne wytarcie szmatką i u mnie lakier dalej sie trzyma:). Wiec bez obaw:P Tyle z mojego doświadczenia:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 26 Marca 2008 Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 No ja raz odpowietrzałem Magurę Luise i po wylaniu na klamkę płynu hamulcowego, napis widoczny na tym obrazku zniknął całkowicie Swoją drogą, tak drogi czytelniku - to w zbiorniczku to płyn hamulcowy przed wymianą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.